Noniin ja taas hinurilla kotiin ja samat vika päällä, eli siirtopaine ei nouse.
Ei tullut aine konehuoneelle asti, pumppu/pumput käy n.15sek ? onko tämä liian lyhyt aika?
Testailin muutaman kerran virtoja pois ottamalla josko aine olis lähtenyt siirtymään mutta nyt ei pumput lähde käyntiin edes releestä avittamalla, takakontista kuuluu jotain naksutusta, rele? hetken aikaa kun laittaa virrat päälle, sisävalot jää päälle vaikka oven sulkee, lukituksen jälkeen sammuvat kyllä.
Hinurin kyydin jälkeen hätävilkut olivat päälle, eikä ole laitettu.
Miten nämä sähkösekoilut liittyvät tuohon vikaan, vai liittyvätkö?
Inpalla ei päässyt ensin tuohon dde:hen tuli joku virheilmoitus.
Ews:n puolelta löytyi power reset vikakoodi joka kuitattu, sen jälkeen pääsi käsiksi dde:hen.
Voiko tämä johtua huonosta akusta tai maadoituksesta?
Kyllähän sen pitäisi heti ruveta ainetta tuuppaamaan kun pumput starttaa. Kuitenkin jokusen litran tuottaa toimiessaan, eikä letkuissa ihan kauheita tilavuuksia ole.
Mitä tarkoitat "releestä avittamalla"? Jos pumpuille tulee maa, releelle +, ja vedät releen kiinni tai hyppäät yli, niin on melko yliluonnollista jos pumput ei pyöri ja soppa lennä.
Tuo sähkösekoilu johtuu tietysti jostain myös, mutta ei se polttoainelinjaan vaikuta, jos em. kriteerit täyttyvät.
Kandee varmaan mittailla vähän maadoituksia ja virtakaapeleita yleensä...
Onko kyseessä X5? Tuli vain mieleen kun kaverin äksässä oli aikalailla samat oireet. Voi olla, että kaikkia vikapaikkoja ei vielä ole siittä löydetty laatikko remontin takia mutta pari paikkaa oleellista kylläkin. Virtalukko ja toisena vaihteisto- ja moottoriohjaimien liittimet. Virtalukko toimi todella naheesti, jolloin esim. rattilukko ei toiminut. Samalla lukonpohja jäi väärään asentoon.
Ohjaimien osalta sitten. Jostain syystä niitten päälle oli päässy vettä joskus. Lähes kaikki pinnit ja liittimet oli hapettuneet, ja pahasti. Boksitkin avattiin mutta sinne ei vesi ollu päässy.
Kyllähän sen pitäisi heti ruveta ainetta tuuppaamaan kun pumput starttaa. Kuitenkin jokusen litran tuottaa toimiessaan, eikä letkuissa ihan kauheita tilavuuksia ole.
Mitä tarkoitat "releestä avittamalla"? Jos pumpuille tulee maa, releelle +, ja vedät releen kiinni tai hyppäät yli, niin on melko yliluonnollista jos pumput ei pyöri ja soppa lennä.
Tuo sähkösekoilu johtuu tietysti jostain myös, mutta ei se polttoainelinjaan vaikuta, jos em. kriteerit täyttyvät.
Kandee varmaan mittailla vähän maadoituksia ja virtakaapeleita yleensä...
Rele oli mallia kuoret pois, siitä sai suoraan naksautettua pumput päälle,taisin vaan saada raiskattua koko releen ja sen takia ei pumput käynnistynyt, nyt uusi rele paikoillaan ja taas pyörii pumput.
Konehuoneen puolelle en saanut ainetta tulemaan, mutta pienen puhaltelun jälkeen tuli taas mutta loppui taas kun laitoin letkut suodattimeen.
Huomenna taas pohjamuovi auki ja tutkimaan että tuleeko sieltä tankin pumpulta tarpeeksi ainetta ja sit seuraavaksi siirtopumppu testiin.
Melkoisesti tuli paskaa tuolta suodattimelta eli en ihmettelis jos jostain olis tukossa.
Pitää varmaan irrotella kaikki liitokset ja puhaltaa kaikki paikat puhtaaksi.
Eihän siellä vaan vettä ole, joka jäätyy putkiin? Vaikka pitäishän sen olla siellä tankin pohjalla tukevasti jäässä. Tämä taitais olla lämpösessä tallissa parkkeerattujen ongelma.
Tai sitten lähdet aloitussivulta ja haet VIN koodin perusteella juuri sinun autosi täsmällisen mallin ja osat.
Realoem on katsottu ekana mutta kun se tarjoaa vain koko paketettia antureineen päivineen ja koko hoidon hinta taitaa kivuta tuonne 300€:n tietämille siksi pelkkä pumppu haussa.
Tuossa vähän aikaa mietittyäni tuli mieleeni sellainen ajatus että kun puhaltelin noita putkia ja kun ei ollut aina kaikki irti konehuoneen puolelta niin sain aikaan paineen tankin pumpulle joka tällöin siirsi ainetta siirtopumpulle.
Eli tällä hetkellä tuomio on tankin pumppu, mutta kaivetaan se nyt esille tarkempaa testiä varten.
Jos jollain sattuu olemaan hyllyssä e39 tai vastaava pumppu niin vois mittoja tarkistaa että tietäis ovatko pumput keskenään sopivia.
Comment