X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuusBim
    replied
    Vaihdon alle kesätassut joissa RDC anturit, talvinakeissa ei ollut. Ei tullut kuitenkaan paineita eikä lämpötiloja näytölle vaikka koodasin käyttämään RDC:tä RPA:n sijaan. Pitäisiköhän näissä (valmistunut 3/14) olla jo 2VB optio eli anturit vakiona, listalle en sitä kyllä näe..? Alkuperäiset vanteille meni nastat ja niissä ei kyllä antureita ollut...?

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Originally posted by K_i_m_i View Post
    Kärryssä myös ohjelma sisällä n.330 hv ja väännöt sen mukaan, tuntuis toimivan.
    Taitaa kevät olla tuloissa eli...
    Mitäs ohjelmia ja kokemuksia teillä löytyy f15:ssä, erityisesti 30d:ssä? Kai nuo f10/11:n ohjelmat menee näihinkin, mutta luulis isomman massan takia jotain eroja niissäkin. Käyriä eikä edes speksejäkään oikein ole näkyvillä netissä..? OBD:n kautta menevät olis pohdinnassa..

    Leave a comment:


  • MRH
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    Käytännön kokemusta mulla ei vielä ole, kun omassa on sen verran vähän kilsoja ja autokin ollut vasta pari viikkoa.

    Tekniikkahan on kuitenkin aika perus-bemaria E70 LCI ja F1X malleista eli voisi kuvitella ettei montaa erikoisempaa vikapesäkettä olisi. E70 on kai yleisesti aika vähä vikaisempia bemareita. Toki aina jotain tyyppijuttuja on ja tulee ja olettais esim takailmajousien olevan yksi sellainen, F1X:stä periytyen jarrut voi olla toinen hieman normaalimpaa tiheämpää vaihtoa vaativa
    Alustaremppaa nyt jaksaa vielä tehdä, lähinnä pelottaa elektroniikan viat. Kone ja laatikko taitaa kestää jos ottaa perus kolmelitraisen dieselin.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Käytännön kokemusta mulla ei vielä ole, kun omassa on sen verran vähän kilsoja ja autokin ollut vasta pari viikkoa.

    Tekniikkahan on kuitenkin aika perus-bemaria E70 LCI ja F1X malleista eli voisi kuvitella ettei montaa erikoisempaa vikapesäkettä olisi. E70 on kai yleisesti aika vähä vikaisempia bemareita. Toki aina jotain tyyppijuttuja on ja tulee ja olettais esim takailmajousien olevan yksi sellainen, F1X:stä periytyen jarrut voi olla toinen hieman normaalimpaa tiheämpää vaihtoa vaativa

    Leave a comment:


  • MRH
    replied
    Onko näissä f15-malleissa ollut teillä miten paljon vikoja?
    Vähän kuumottaisi hankkia seuraavaksi sellainen...

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Noista LED:stä sen verran, että tänään aamulla tuli pimeässä ajettua Lahdenväylää pohjoiseen pidempi pätkä ja en viitsinyt ruuhkassa edes kokeilla adaptiivisia valoja, mutta lähivaloista huomasin, että valoa sinällään on varmasti enemmän kuin E70:n kääntyvillä xenoneilla, mutta valaistualue on kyllä selkeästi lyhyempi, arvioisin 20-30m:iä. Adaptiivisia pääsee varmaan ylihuomenna jo kokeilee.

    Aamulla myös night vision eka kerran hälyytti ja en ole varma oliko se hälytys, dynamic spot vai mikä, mutta kyllä tasan tarkkaan just samalla hetkellä vasta havaitsin sen kävelijän ilman heijastinta. Sinällään yllättävän lähellä eli noin 15-20m, mutta vauhtiakin vain alle 40km/h eli taajamassa ruuhkassa epätasaisesti valaistulla kadunpätkällä

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Eilen ajelin kärryn JKL:stä kotiin ja lisäksi ehtinyt pientä nurkka-ajoa pyörittää eilen ja tänään. Ekat fiilikset on, että kyllä on E70->F15 muutos yllättävänkin iso vaikka varsinkaan hytin puolella ei muutosta juuri ole ja esim kyydissä olleet vanhempani ei huomanneet eroa

    Erityisesti auto on merkittävästi hiljaisempi vaikka alla on contin IC2 nastat, laadun tuntua on selkeesti enemmän ja monelta osin viimeistellyn ja harkitun oloinen kokonaisuus, toki ison osan itsellä tekee nappanahkaiset penkit, kojelauta ja ovien listat Itselle sopii myös se, että alusta on jonkin verran pehmeämpi kuin omassa E70:ssä, jossa kyllä takana oli rautajouset. Ohjaus on hieman levottomampi kuin aiemmassa, liekö sitten siinä ollut aktiiviohjaus vs tässä ei vai mistä tulevan ero. Auto kyllä kulkee kyllä suoraan eikä vetele, mutta rattia käännettäessä hieman levottomampi kuitenkin. Arvattavissa oli, että piristetyn 40d->30d muutoksessa alavääntö on ohueampaa ja tehon käytettävyys yleisemminkin on hieman viiveellisempää, mutta kyllä sitä löytyy käyttöautoksi ihan riittävästi.

    LED:ien kunnon pimeän ajonominaisuuksia en päässyt vielä kokeilee, mutta tasaisesti antaa lähivaloilla ainakin valoa enemmän kuin xenonit e70:ssä, kulmavalojen tehoa olisin odottanut hieman enemmän. Night vision näyttää toimivan oikein mainiosti ainakin kuvana, mutta vielä ihmis/eläinvaroituksia en ole päässyt näkemään. Comfortpenkeissä tuntuis ehkä menty askel taaksepäin, tukee kyllä hyvin, mutta mitat pienemmät ja säädöt loppuu kesken vaikkei nytkään mihinkään huonoon asentoon jää. Ratti onneksi liikkuu enemmän kuin e70:ssä. Ehkä sisätilat muutenkin tuntuis pienentyneen aavistuksen verran. H/K poppit on selkeesti tasoa jäljessä e70:n individual high-end:stä, ihan ok, mutta eron kyllä huomaa läsnäolo vaikutelmassa, äänen kirkkaudessa ja bassojen terävyydessä. Merkittävästi hiljaisempi kabiini toki tasoittaa kummasti. Remote & servicet lähti toimimaan moitteeetta ja tärkeintä, että webaston saa kivasti käyntiin kännyllä. Proffa-Navi on parempi ja kerrankin niin leveä, että viitsii pitää split screeniä oikeasti päällä. Mittaristo paljon modernimpi vaikkei ole edes digital dashboard ja HUD on parempi. Kamerat tuntuu toimivan paremmin kuin e70:ssä samoin kuin aktiivivakkari.

    Yhteenvetona varsin positiivinen fiilis ja nyt alkaa säädöt ja asetukset olla kohdillaan niin meno kyllä maistuu varsin mukavalle.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by K_i_m_i View Post
    Omassa X5 F15 30d:ssä ei ole ollut AdBlue ongelmia, koputellaan puuta.. Aiemmassa 520xD F11lci:ssä sitä vastoin ko. ongelmia riitti.

    Kärryhän on oikein kiva, ainakin omasta mielestä. Minulle Böntti koodaili kartat, kielen, akkuherja ilmoituksen (webasto tehtaalta) pois jne.

    Kärryssä myös ohjelma sisällä n.330 hv ja väännöt sen mukaan, tuntuis toimivan.

    Ne remoteservices ym. palvelut tosiaan kerran "hoidettavia". Online palvelut ( sää yms. ekan kolmen vuoden jälkeen vuosimaksullisia). Itse juuri netin kautta makselin vuodeksi Onlinen.
    Mitäs kieliä se böntti siihen koodas? Saako suomen kielelle? Kävitkö missä kodaan, Seinäjoella?

    Leave a comment:


  • K_i_m_i
    replied
    Omassa X5 F15 30d:ssä ei ole ollut AdBlue ongelmia, koputellaan puuta.. Aiemmassa 520xD F11lci:ssä sitä vastoin ko. ongelmia riitti.

    Kärryhän on oikein kiva, ainakin omasta mielestä. Minulle Böntti koodaili kartat, kielen, akkuherja ilmoituksen (webasto tehtaalta) pois jne.

    Kärryssä myös ohjelma sisällä n.330 hv ja väännöt sen mukaan, tuntuis toimivan.

    Ne remoteservices ym. palvelut tosiaan kerran "hoidettavia". Online palvelut ( sää yms. ekan kolmen vuoden jälkeen vuosimaksullisia). Itse juuri netin kautta makselin vuodeksi Onlinen.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    ^^
    Eikös noissa F10/11 ole joissain ollut juttua adBlue:n jäätymisestä ja jollain sw säädöllä (vastuksen teho?) nekin ole saatu korjattua?

    Olenkos ymmärtänyt oikein, että ConnectedDrive ja siten etähallinnat vaatii perustilauksen ja sitten vielä lisäpalvelut päälle? Onkos se one time jatkuva vai määräaikainen? Lähinnä tärkeimpänä Webaston käynnistystä kännyllä odottelen, kun monessa paikkaa ei kauko-ohjaimella pysty käynnistää... Eikös tuon kautta saa karttapäivityksetkin luokkaa 100e/2v vai onko ne vain vielä uudemmille?
    Mulla nuo oli jo toiminnassa kun auton sain, eli ConnectedDrive, Remote Service, Tele Service ja Älykäs hätäpuhelu. BMW Onlinen tilasin ja se on voimassa aina määräajan. Nuo edelliset on ilmeisesti OneTime tilauksia.
    Kartat näyttäs olevan 100€/2v ja tänään näyttäs olevan -20% hinnasta joten tilaukseen lähti. En tiedä mitä tapahtuu 2v jälkeen vai toimiiko siten, että lataa päivityksiä verkon yli tuon 2v ajan ja nyt tikulle ladataan sitten se viimesin päivityspaketti:think

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    ^^
    Eikös noissa F10/11 ole joissain ollut juttua adBlue:n jäätymisestä ja jollain sw säädöllä (vastuksen teho?) nekin ole saatu korjattua?

    Olenkos ymmärtänyt oikein, että ConnectedDrive ja siten etähallinnat vaatii perustilauksen ja sitten vielä lisäpalvelut päälle? Onkos se one time jatkuva vai määräaikainen? Lähinnä tärkeimpänä Webaston käynnistystä kännyllä odottelen, kun monessa paikkaa ei kauko-ohjaimella pysty käynnistää... Eikös tuon kautta saa karttapäivityksetkin luokkaa 100e/2v vai onko ne vain vielä uudemmille?

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Juu, omasta löytyy adaptiiviset ledit kauko assareilla ja voin kertoa, että xenonit kalpenee näiden rinnalla aikalailla. Ja tuo kaukovaloassari todellakin toimii ja kaikki muukin valoissa. On myös adblue ja ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia sen suhteen, talvi näyttää sitten toimiiko:think. Mersuissa on kuulemma ollut ongelmia talvipakkasten kanssa, mutta bemmeistä en ole kuullut.
    Remotecontrol toimii kuten pitääkin ja muutkin herkut mitä niitä nyt on tullut kokeiltua. Kartat pitäs päivittää ja ladata uudet tikulta autoon. Asiallinen pirssi kyllä kaikin puolin ja aikamoinen ero kaikella tasolla aikaisempaan f11:seen, kaikki vaan toimii jotenkin paremmin ja smoothimmin
    Tällä viikolla asennettin Calixin letkulämppäri ja akkulaturit kaukosäätimellä ja sisäläppärillä ja ensvaikutelmat ok siitäkin.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Juu, eiköhän tuo arkiajoihin ja pitkään matkaan ole ihan riittävä vaikka tehon "pudotus" edelliseen on noin 100hv:ta...

    Heikompaa alavääntöä ja varmaan sitä kautta vedon tasaisuus varmaan erilainen, mutta maantieohitukset on ainoa missä tehoa oikeasti kaipaa niin eiköhän vaihteisto hoida sopivan kierrosalueen ja siten saatavilla oleva teho nopeasti käytettäväksi.

    Toinen asia mikä hieman pohditutti on H/K poppikoneet vs E70:n high-end:t jonka ääneä edelleen vähän väliä huomaan nautiskelee. B&O:ta näytti olevan sen verran vähän tarjolla etten halunut sitä nyt pitää rajaavana.

    Noi valot on itselle ollut tärkeä asia ja nykyisin tulee syksyisin ajettua paljon pitkää matkaa pimeällä. E70:n kääntyvät xenon valotkin on olleet suht ok, tasainen valo ja leveyttä sekä pituutta ihan ok. Kuitenkin Minin ja maantiellä muutenkin näkyneet LED:t on vakuuttanut sen verran, että uskoisin noiden olevan parannus ja varsinkin kun pitkät pysyy päällä vastaantulevia ja edellä ajavia kohdatessa. Kerran huomasin itsekkin olevani vain "varjo" takana tulleen MB:n valoissa ja siitä se vaihtopäätös sitten kypsyi...

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    E70:sta on jo pitkälti parikin ketjua turinaa, joten alkaa olla aika nostella tätä ketjua, kun alkaa F15:sta näkymään katukuvassa jo kivasti ja muitakin kuskeja varmaan riittää...

    Itsellä vaihtumassa ens viikolla E70 40d -> 2014 F15 30d:ksi ja tarkemmin 28tkm:a Germaaniassa ajettuun Imperial Blue yksilöön. Vaihdossa painotin leppoisaa matka-ajoa ja erityisesti pimeänajon ominaisuuksia. Adaptiviiset LED:t ja Night Vision:ia odottelen kovasti ja samoin kun sais nuo remote servicet toimimaan. 40d olisi ollut kiva, mutta eiköhän tuollakin syksyn ja talven mökkimatkat saa hyvin taivallettua

    Olikos näissä AdBlue aineet ja toimiiko vai kannattaako tehdä jotain, esim poistaa?
    Onnittelut hankinnasta. Kerro sitten kokemuksia noista adaptiivisista ledeistä vs. xenonit. Itselläkin suunnitelmissa vaihto F15:sta ja olen jo aika vahvasti ledien suuntaan kääntynyt, vaikka ei niistä henk.koht. kokemusta olekaan, lähinnä youtube videoiden perusteella. Kaveri osti pari kuukautta sitten tuommosen F15 30d:n ja kävin sitä koeajamassa. Tuntui jotenkin vaihteisto paremmin toimivan yhteen moottorin kanssa kuin tuossa omassa 40d:ssä, vaihtoi nopeammin ja huomaamattomammin. Moottorin äänet ei myöskään kantaudu kabiiniin eli selvästi hiljaisempi tuo uudempi. Kiihtyvyyskin vähintäänkin samaa luokkaa oman 40d:n kanssa varsinkin, kun pukkaa vaihdekepin sportille. Alaväännössä tuo 30d häviää hieman vanhalle 40d:lle, mutta kyllä sillä normiajot hyvillä mielin ajelee.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    E70:sta on jo pitkälti parikin ketjua turinaa, joten alkaa olla aika nostella tätä ketjua, kun alkaa F15:sta näkymään katukuvassa jo kivasti ja muitakin kuskeja varmaan riittää...

    Itsellä vaihtumassa ens viikolla E70 40d -> 2014 F15 30d:ksi ja tarkemmin 28tkm:a Germaaniassa ajettuun Imperial Blue yksilöön. Vaihdossa painotin leppoisaa matka-ajoa ja erityisesti pimeänajon ominaisuuksia. Adaptiviiset LED:t ja Night Vision:ia odottelen kovasti ja samoin kun sais nuo remote servicet toimimaan. 40d olisi ollut kiva, mutta eiköhän tuollakin syksyn ja talven mökkimatkat saa hyvin taivallettua

    Olikos näissä AdBlue aineet ja toimiiko vai kannattaako tehdä jotain, esim poistaa?

    Varusteita tuosta uudesta löytyis karkeesti nämä:

    S2AZ 18"LM RAEDER DOPPELSPEICHE 446
    S2TB Sport automatic gearbox
    S2VM ADAPTIVES FAHRWERKSPAKET COMFORT
    S3AA DACHRELING SCHWARZ
    S3AG Reversing camera
    S4DD EDLHOLZAUSFUEHRUNG FINELINE PUR STR
    S4FF KOMFORTSITZE IM FOND
    S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl
    P5A3 BMW NIGHT VISION MIT DYNAMIC LIGHT
    S5AC High-beam assistant
    S5AG Lane change warning
    S5AR STAUASSISTENT
    S5AT DRIVING ASSISTANT PLUS
    S5DA Passenger airbag deactivation
    S5DL SURROUND VIEW
    S6AC INTELLIGENTER NOTRUF
    S6AE TELESERVICES
    S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES
    S6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
    S6AP REMOTE SERVICES
    S6NR BMW APPS
    S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON
    S6UK Night Vision with person recognition
    P7R7 Innovation package
    P7S5 INTERIEURDESIGN PURE EXCELLENCE
    P7XP NAVIGATIONSPAKET CONNECTEDDRIVE
    S8TF Active pedestrian protection
    S322 Comfort access
    S323 Soft-Close-Automatic doors
    S402 Panorama glass roof
    S453 Climatised front seats
    S456 Comfort seat with memory
    S488 Lumbar support, driver and passenger
    S493 Storage compartment package
    S494 Seat heating driver/passenger
    S496 Seat heating, rear
    S502 Headlight cleaning system
    S536 Auxiliary heating
    S552 ADAPTIVER LED-SCHEINWERFER
    S563 Light package
    S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.
    S609 Navigation system, Professional
    S610 Head-up display
    S688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM
    S710 M leather steering wheel
    S760 High gloss shadow line
    S775 Headlining anthracite

    Leave a comment:

Working...
X