Originally posted by atcc
View Post
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
-
Originally posted by atcc View PostTätäpä en tiennytkään että akku pitää reserviä ja saa ladattua ajossakin. Mitenkäs nopeaa se akun täyttyminen on sport asetuksella? Eihän se kokonaistaloudellisesti ole mitenkään järkevää ladata bensalla akkua, mutta maksimaalista tehon käyttöä tällä toki tavoitellaankin.
Mitenkäs tuossa 40e:ssä akusto verottaa sisätiloja? Onko pelkästään kontin tilavuudesta pois, vai vaikuttaako takapenkin tiloihinkin?
Sisätiloista verottaa ainoastaan konttia, jossa pohja pari senttiä korkeammalla kuin ei-hybridi versiossa. Ei todellakaan mitään MB:n GLE 500e kontin tapaista, jossa akkupaketti syö puolet tilasta.
Leave a comment:
-
Originally posted by atcc View PostOnko F15:ssa sisällä tilaa enemmän kuin F11 tai E61?
Itsellä nyt on F11 ja tykkään autosta todella paljon. Nyt kun on lastenistuinta takapenkillä niin alkaa tila olla kortilla. Itse olen 190 pitkä ja jos hakee hyvän ajoasennon tahtoo takana olla jo ahdasta. Ja vaimohan narisee jalkatilan puuttesta joka kerta kun istuu minun takana takapenkillä, kun hänkään ei ole lyhyimmästä päästä. Ja myönnettävhän se on että vaimon octaviassa on ruhtinaaliset tilat takapenkillä omankin ajoasennon takana
.
Meillä on F10 ja F15 pihassa. Minun mielestä on enemmän jalkatilaa äxässä. Ajoasento on kyllä korkeammalla äxässä. Kaksi turvaistuinta on takana, niin 500sarjassa tuntuu ahtaalta istua kuljettajan paikalla ja pituutta on hieman vajaa 180cm vain. Lappeenrannassa pääsee testaamaan.
Leave a comment:
-
Onko ohjaus toteuttu hybridissä ja dieselissä eritavalla? Mitä olen testejä ja kommenttej lukenut niin moittivat monesti hybridin ohjausta. Onko todellisuudess näin vai halutaanko hybridiä vain dissata
Leave a comment:
-
Originally posted by MarkM View PostEipä se akku koskaan tyhjene täysin, joten aina on ohituksiin sähköistä boostia tarjolla. Ja sport ajoasetuksella auto lataa akkua koko ajan, joten senkin puolesta on aina virtaa käytössä.
Mitenkäs tuossa 40e:ssä akusto verottaa sisätiloja? Onko pelkästään kontin tilavuudesta pois, vai vaikuttaako takapenkin tiloihinkin?
Leave a comment:
-
Originally posted by atcc View Post
Toki tuo 40e kiinnostaisi varmasti enemmän jos pelkästä bensasta olisi enemmän tehoja saatavilla kun akku tyhjä. Työmatkat menisi itselläkin pelkällä akulla, mutta sitten kun on pidemmällä reissulla niin ei siitä sähköstä taida pitkään iloa olla edes ohituksissa :think
Leave a comment:
-
Originally posted by atcc View PostTuo dieselvero on minulle aika se ja sama, kuuluu autoiluun siinä missä muutkin kulut. X5 ei varmasti ole se järkevin vaihtoehto jos taloudellista ajamista pitää tärkeänä.
Kilsoja tulee itsellä rullattua 45+tkm vuoteen ja silti vaihto farkkuihin ei jotenkaan tunnu mielekkäältä
Leave a comment:
-
Tuo dieselvero on minulle aika se ja sama, kuuluu autoiluun siinä missä muutkin kulut. X5 ei varmasti ole se järkevin vaihtoehto jos taloudellista ajamista pitää tärkeänä.
Toki tuo 40e kiinnostaisi varmasti enemmän jos pelkästä bensasta olisi enemmän tehoja saatavilla kun akku tyhjä. Työmatkat menisi itselläkin pelkällä akulla, mutta sitten kun on pidemmällä reissulla niin ei siitä sähköstä taida pitkään iloa olla edes ohituksissa :think
Itse olen niin tykästynyt dieselin tarjoamaan voimaan ja vääntöön. Ja vaikka on raskaampaakin kuormaa niin ei kulutus pomppaa ekponentiaalisesti
Sitten tärkeämpään eli tiloihin. Eli bermarin leiristä jos haluaa reilusti tilaa niin varmaan ainoa vaihtoehto on X7 :think Vai onkohan tässäkin käynyt niin että ulkoa on kasvanut reilusti mutta sisätilat on jääneet X5:n tasolle. Tarkoituksena on myös käydä kokeilemassa Skoda Kodiaq josta löytyy kyllä todella reilusti sisältä tilaa. RS TDI tarjoilee jo kohtuullisesti tehoa, mutta joutuu tyytymään nelimukiseen moottoriin. Taitaa olla bemari ja mersu ainoita joilta on vielä valita kuusimukisia moottoreita.
No tilojen riittävyys selviää heti kun pääsee autoa kokeilemaan käytännössä.
Leave a comment:
-
Itse vaihdoin E61/F11 maailmasta eka E70:sen nimenomaan tilojen takia ja siitä nykyiseen F15, joka samaa kokoa. Paljoa ei lisää tule, mutta istumisasento möhkössä on luonnostaan korkeampi ja siten taakse tulee jalkatilaa. Farkuissa tykkäsin istua alhaalla, mutta näissä melko korkealla. Dieselit on hyviä valintoja F15 tyyppiseen autoon jos vähänkään ajelee pidempiä siivuja, kulkee eleettömästi suoraan ja on hiljaisia.
Leave a comment:
-
Originally posted by atcc View PostOlisikohan jollain foorumilaisella F15:sta Joensuun alueella johon pääsisi tutustumaan ja kuulemaan kokemuksia? On nimittäin todella vähän täällä seudulla myynnissä edes kyseistä mallia. Laakkosella on nyt yksi 40e mutta sekin oli myyjällä ajossa niin pääsee vasta ensi viikolla siihen tutustumaan. Hakusessa kuitenkin olisi 30d, 40d tai M50dAkun takuu on 5 vuotta, joten tarkkana 2015 ja 2016 mallien kanssa. Toisaalta jos korjatun löytää, niin minusta parempi kuin vm 2017, jolle ei (vielä) ole tehty mitään
Leave a comment:
-
Olisikohan jollain foorumilaisella F15:sta Joensuun alueella johon pääsisi tutustumaan ja kuulemaan kokemuksia? On nimittäin todella vähän täällä seudulla myynnissä edes kyseistä mallia. Laakkosella on nyt yksi 40e mutta sekin oli myyjällä ajossa niin pääsee vasta ensi viikolla siihen tutustumaan. Hakusessa kuitenkin olisi 30d, 40d tai M50d
Leave a comment:
-
Onko F15:ssa sisällä tilaa enemmän kuin F11 tai E61?
Itsellä nyt on F11 ja tykkään autosta todella paljon. Nyt kun on lastenistuinta takapenkillä niin alkaa tila olla kortilla. Itse olen 190 pitkä ja jos hakee hyvän ajoasennon tahtoo takana olla jo ahdasta. Ja vaimohan narisee jalkatilan puuttesta joka kerta kun istuu minun takana takapenkillä, kun hänkään ei ole lyhyimmästä päästä. Ja myönnettävhän se on että vaimon octaviassa on ruhtinaaliset tilat takapenkillä omankin ajoasennon takana
.
Leave a comment:
-
Originally posted by mjpaanan View PostTuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.
En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.
Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki.Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...
Ettei olis mittari pyörinyt saksassa välillä väärään suuntaan
Leave a comment:
-
Originally posted by mjpaanan View PostTuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.
En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.
Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki.Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...
Edellisellä E70 X5:llä tuli ajettua 95tkm -> 250tkm ja oli kyllä todella huolettomat kilometrit.
Leave a comment:
Leave a comment: