X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lefty
    replied
    Vielä lisää tyhmiä kysymyksiä: voiko tuo olla turbo -ongelma?

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Tässä rupee olemaan ilmeisesti se tilanne, että kait se on pakko vaihtaa tuo automaattilaatikko. Hiukan tyyriitä tuppaavat vaan olemaan. Ebaystä noita löytyy kuitenkin.

    Pari tyhmää kysymystä: Mites nuo ga8p75hz -laatikot eroaa 3 srj:n ja X5:n välillä? Voiko asentaa 3 -sarjassa (halvempia) olleen ga8p75hz -laatikon X5:seen, ei kait?

    Oisko vielä muita suosituksia tähän? Kaikki apu ois tarpeen! Olisko vielä täältä Etelä-Karjalan alueelta suositella jotain liikettä/osaajaa?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Kiitoksia vastauksesta! Mites, voisko tuohon auttaa laatikon öljyjen vaihto?
    Ei ole K0 laatikon öljyissä, jos katsot tuota linkin poikkileikkauskuvaa (toki 740e:n mutta aika sama se on X5::ssäkin). Pitäs löytää syy miks K0 kytkintä avautuu, jostain väärää infoa (=sähkövika) vai jotain hajalla. Tosin jos hajalla silloin rykimisen luulis olevan jatkuvaa....

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    K0 on kytkin joka irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista. Sijainti polttomoottorin ja vauhtipyörän välissä. Sähkömoottorihan on integroitu vaihteistoon. https://x-engineer.org/bmw-phev-powe...-architecture/
    Kiitoksia vastauksesta! Mites, voisko tuohon auttaa laatikon öljyjen vaihto?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Noniin nyt sain vikakoodia tulemaan tuosta jytinästä. Mitäs tämä teille sanoo?

    Vikakoodina 44e2f2 ja antoi tämän kone/öljyt lämpimänä 6 vaihteella ajaessa n. 80 km/h ja kierrokset n. 2000.

    Ettiskelin netistä ja en oikein löytänyt mitään... Ista antoi seuraavaa:

    Fault description A fault occurs when an unapproved slip is detected at the separating clutch K0.

    The terminal condition must also be fulfilled.

    Condition for fault identification 9 to 17 V

    Terminal 15 on

    During hybrid driving

    Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms

    Action in service Possible measure:

    1. Rectify the 'Electronic pressure control valve K0' and 'Integrated electrical pump (IEP)' faults first

    2. Correct transmission oil level

    3. Delete separating clutch K0 adaptation values

    4. Re-adapt separation clutch K0

    A possible cause of the error is a fault in the separation clutch.K0.

    Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving

    Driver information MIL

    0x01A4: Gearbox malfunction.

    Drive with moderation


    Samalla hyppää tauluun koodi 44e321:

    Fault description A fault occurs when an excessive pad temperature is identified at the separating clutch K0.

    The terminal condition must also be fulfilled.

    Condition for fault identification 9 to 17 V

    Terminal 15 on

    During hybrid driving

    Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms

    Action in service Possible measure: none

    Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving

    Driver information Warning light: None
    K0 on kytkin joka irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista. Sijainti polttomoottorin ja vauhtipyörän välissä. Sähkömoottorihan on integroitu vaihteistoon. https://x-engineer.org/bmw-phev-powe...-architecture/

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Noniin nyt sain vikakoodia tulemaan tuosta jytinästä. Mitäs tämä teille sanoo?

    Vikakoodina 44e2f2 ja antoi tämän kone/öljyt lämpimänä 6 vaihteella ajaessa n. 80 km/h ja kierrokset n. 2000.

    Ettiskelin netistä ja en oikein löytänyt mitään... Ista antoi seuraavaa:

    Fault description A fault occurs when an unapproved slip is detected at the separating clutch K0.

    The terminal condition must also be fulfilled.

    Condition for fault identification 9 to 17 V

    Terminal 15 on

    During hybrid driving

    Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms

    Action in service Possible measure:

    1. Rectify the 'Electronic pressure control valve K0' and 'Integrated electrical pump (IEP)' faults first

    2. Correct transmission oil level

    3. Delete separating clutch K0 adaptation values

    4. Re-adapt separation clutch K0

    A possible cause of the error is a fault in the separation clutch.K0.

    Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving

    Driver information MIL

    0x01A4: Gearbox malfunction.

    Drive with moderation


    Samalla hyppää tauluun koodi 44e321:

    Fault description A fault occurs when an excessive pad temperature is identified at the separating clutch K0.

    The terminal condition must also be fulfilled.

    Condition for fault identification 9 to 17 V

    Terminal 15 on

    During hybrid driving

    Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms

    Action in service Possible measure: none

    Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving

    Driver information Warning light: None
    Last edited by Lefty; 06-07-2022, 11:42.

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Tuo ongelma on siis vaan tuossa n. 2k kierroksilla ja vain bensalla ajaessa.

    Niin ja tuntuu siltä et vain lämpimällä koneella/öljyillä.
    Last edited by Lefty; 04-07-2022, 22:07.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Noin voimakkaan tärinän kanssa en ajelisi enempää, rupee muut paikat tärinästä hajoamaan.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Sen verran selvisi tänään paikallisella korjaanolla, et kun otti nelivedon (sulakkeet) pois käytöstä, niin tutina jatkuu. Oisko muita ehdotuksia? Ja sain otettua videota:

    https://www.youtube.com/shorts/8RrNmiBn76E
    No huhuh. Jos jotain arvata pitää niin sähkömoottori ei ole synkassa muun systeemin kanssa ja aiheuttaa ravistuksen (sähkömoottori joko kiihdyttää tai jarruttaa). Hybridissähän automaatin momentinmuutimen tehtäviä hoitaa sähkömoottori. Ongelma saattaa olla vauhtipyörässä, jossa kehällä on magneetteja, jotka antaa pyörintänopeudesta infoa. Joko magneeteissa on vauriota tai sitten koko vauhtipyörän asento syystä tai toisesta liikkuu (eli jotain on rikki). Itsellä oli aikoinaan vastaava auto ja vauhtipyörä (tai tuo magneettirengas) ja damperi oli aivan paskana jo 70tkm kohdalla. Asia huomattiin sattumalta (tai no damperi on sen verran huonossa hapessa että ihme että auto edes toimi ja öljy/rasvaa oli levinnyt sinne tänne), kun autoon tehtiin öljypumpun ketjuremonttia. Vikakoodeja ei massapyöräviasta ollut (mekaanisia). Oliko osat luokkaa 1,5k€? Oli aika ovela juttu, että ketjutalkoot meni goodwilliin mutta tuo vauhtipyörä ei, vaikka se li noilal kilsoilla aivan kaputt. No oli nuo osat onneksi jotenkin vielä paikoillaan, sitten kun ryskää ja heiluu riittävästi niin muutakin menee varmasti rikki. Mutta tämä siis vain kanino arvaus. Voi hyvin olla myös sähkövika, joka aiheuttaa saman, tosin silloin tulee yleensä vikakoodia sivukaupalla....

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Moro,
    olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.

    Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.

    Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.

    Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
    Sen verran selvisi tänään paikallisella korjaanolla, et kun otti nelivedon (sulakkeet) pois käytöstä, niin tutina jatkuu. Oisko muita ehdotuksia? Ja sain otettua videota:

    Last edited by Lefty; 04-07-2022, 15:47.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Selviskö lopulta siula syyllinen tuo ketju vai asentotunnistin?

    148 tkm ajettu ja ketju ei viime syksynä pitänyt ääntä, kun hankin auton.

    Testailin hieman lisää: autohan tekee nyt jatkuvasti tuota tutinaa isoilla vaihteilla n. 2k kierroksilla ja bensalla ajaessa/kiihdyttäessä. Samoilla kierroksilla se yrittää vaihtaa isompaan ja ei onnistu ja rupee jytisemään et paikat lähtee hampaista. Aikaisemmin sanoin väärin, et myös 8 vaihteella, mutta sillä ei jutise, kun ei ole isompaa vaihdetta vaihtaa.
    Ketju ja asentotunnistin meni vaihtoon kun oli 90 tkm ajettu. En tiedä miten sen jälkeen toimi kun jäi seuraavan omistajan huoleksi.

    Ketjun rallatusta ei kyllä kuulunut ja olen pari niitä kuullu aikaisemmin.

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Minulla ei ollut vikakoodeja muistissa kahdella kerralla, mutta kolmannella kerralla kun tutina alkoi niin konetta ei sammutettu ennen kuin oli piuhassa
    Ja sillä kerralla paloi koetaulussa joulukuusi ja lista oli pitkä

    Paljonko ajettu ja onko tuota ketjua tarkastettu?
    Selviskö lopulta siula syyllinen tuo ketju vai asentotunnistin?

    148 tkm ajettu ja ketju ei viime syksynä pitänyt ääntä, kun hankin auton.

    Testailin hieman lisää: autohan tekee nyt jatkuvasti tuota tutinaa isoilla vaihteilla n. 2k kierroksilla ja bensalla ajaessa/kiihdyttäessä. Samoilla kierroksilla se yrittää vaihtaa isompaan ja ei onnistu ja rupee jytisemään et paikat lähtee hampaista. Aikaisemmin sanoin väärin, et myös 8 vaihteella, mutta sillä ei jutise, kun ei ole isompaa vaihdetta vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by Lefty View Post
    Oisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…
    Minulla ei ollut vikakoodeja muistissa kahdella kerralla, mutta kolmannella kerralla kun tutina alkoi niin konetta ei sammutettu ennen kuin oli piuhassa
    Ja sillä kerralla paloi koetaulussa joulukuusi ja lista oli pitkä

    Paljonko ajettu ja onko tuota ketjua tarkastettu?

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Oisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…

    Leave a comment:


  • Lefty
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Minulla oli vähän samaa ja kaasuläpän asentotunnistin vaihtoon! Plus ketju oli venynyt tietty siitä kyllä pitäisi olla hälyytys.
    Kiitos vastauksesta! Onko tuo minkälainen operaatio vaihtaa? Kattelin et itse osa ei kovin kallis ilmeisesti ole, mut mites työ?

    Edit: Ja n. 500 km testi/juhannuslenkin jälkeen ista+ ei löydä yhden yhtä vikakoodia liittyen mihinkään, vaikka auto tekikin jytinää matkalla pari kertaa. Nollasin vikakoodit ennen lähtöä.
    Last edited by Lefty; 26-06-2022, 11:57.

    Leave a comment:

Working...
X