Originally posted by Veeksi
View Post
Akut eivät vie tavaratilaa mitenkään merkitsevästi. Litramäärää en osaa sanoa, mutta esim. mökkireissulla samat kamat menee samalla tavalla kuin aikaisemmin meni Cayenneen.
Erillistä moottorinlämmitintä ei valmistajan mukaan tarvita. Järjestelmä lämmittää/jäähdyttää auton latauksen yhteydessä tarpeen mukaan. Toki sitten talvella kaupunkiajossa jokainen moottorin käynnistyminen on kylmäkäynnistys, koska ajossa moottori tuskin ehtii juurikaan lämpiämään.
Nähtäväksi jää, miten se pitkässä juoksussa moottoriin vaikuttaa?
Muutenkin talviajon realiteetit ovat vielä kokematta. Kesäkeleissä kuitenkin kaikki valmistajan lupaukset ovat pitäneet tai ylittyneet. Sähköllä on päästy se mitä luvataan tai enemmän, latausaika tyhjästä täyteen on ollut noin tuntia luvattua lyhyempi ja luvatut kulutuslukemat on kutakuinkin saavutettu.
Edit: tulipa testattua tuo sähköllä maantienopeuksilla ajo kun tuli puheeksi. 80km/h maantiellä rajoitusten mukaan ajaen 24km ajoa, perillä akkua jäljellä 31%. Ajoasetuksena eco-pro, joka leikkaa kaiken tarpeettoman kulutuksen pois. Muilla asetuksilla olisi akkua kulunut enemmän. Eco-pro:lla en ole tähän mennessä juurikaan ajanut, siinä mielessä vähän yllätyskin tuo kulutus tänään.
Leave a comment: