X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuusBim
    replied
    Oho
    Tilastopoikkeamaksi menee kyllä.

    Nyt -14 mallinen 30d joka ollut itsellä ajossa reilu 2v ja noin 100tkm:a, nyt mittarissa n130tkm:a. Alussa alle uudet levyt ja palat, myöhemmin taakse vaihdoin itse ilmapussit , muutoin ollut ihan normi huollot (öljyt ja suodattimet) ja kovaa ajoo

    Samoin edellinen X5 eli E70:sen kanssa vähän yli 100+tkm tuli ajettua noin 220tkm:iin asti ja siihen tais tulla koiranluut vaihdettua, akku sekä jarrulevyt ja palat.

    Jotenkin elänyt käsityksessä että X5:set on varmaan vähävikaisimpia bemuja..

    Leave a comment:


  • mjpaanan
    replied
    Tuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.

    En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.

    Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki. Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...
    Last edited by mjpaanan; 03-07-2020, 15:42.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Onko kaikissa 40e malleissa sähkövastus vesikierrossa, jolla voi lämmittää hyttiä connected -sovelluksen kautta?

    Ja/tai onko sille jokin varustekoodi?
    On kaikissa.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Onko kaikissa 40e malleissa sähkövastus vesikierrossa, jolla voi lämmittää hyttiä connected -sovelluksen kautta?

    Ja/tai onko sille jokin varustekoodi?

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Kellään tietoa miten saa poistettua tuon mustan ritilän ja onko siitä mitään hyötyä?

    Omassa molemmat ritilät ovat paikoillaan.
    Last edited by SilverHawk; 24-09-2019, 19:58.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Pussit vaihdettu ja toistaseksi ongelma pois päiväjärjestyksestä. Suhteellisen kivuton homma oli kyllä vaihtaa. Vajaa puolituntia puoli ja uudet pussit alla. Kuskin puoli tuossa vuosi ja se kun laski alas niin tuli vänkäri sitten kaveriksi eli yrittääkö säätää perää suoraan ja laskee sitten tuon toisenkin puolen ja lopputuloksena kumpikin puoli alaalla?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei eroa F15:sta mitenkään merkittävästi.

    Jaa-a, vaihdoitteko molemmat pussit vaiko vain tuon oikean puolen?
    Molemmat vuosi samalla tavalla eli molemmat arnottia nykyään.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Joo siis tuossa auto on nosturilla ja kyseessä e70. Jotta pussit saa yhtä ulos se vaatinee molempien puolien nostoa ylös samanaikaisesti. Eroaako tämä jollaintapaa F15:sta?
    Jos tunkilla nostaa vain toisenpuolen, saattaa vakaaja harata vastaan sen verran että tunkatunkaan puolen pussi ei aukea aivan kokonaan.

    ps. kuvassa oleva värkki taitaa olla sun hoteissa nykyään...
    Ei eroa F15:sta mitenkään merkittävästi.

    Jaa-a, vaihdoitteko molemmat pussit vaiko vain tuon oikean puolen?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Toteaminen vaan vaatii testerin jolla pussit saa ajettua täyteen...
    Joo siis tuossa auto on nosturilla ja kyseessä e70. Jotta pussit saa yhtä ulos se vaatinee molempien puolien nostoa ylös samanaikaisesti. Eroaako tämä jollaintapaa F15:sta?
    Jos tunkilla nostaa vain toisenpuolen, saattaa vakaaja harata vastaan sen verran että tunkatunkaan puolen pussi ei aukea aivan kokonaan.

    ps. kuvassa oleva värkki taitaa olla sun hoteissa nykyään...
    Last edited by fraatti; 04-04-2019, 10:47.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Toteaminen vaan vaatii testerin jolla pussit saa ajettua täyteen...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Esim. F10 on jo 100tkm kohdilla monilla mennyt pussit, joten veikkaisin pusseja. Kannattaa tosin vähän tutkia vaikka saippuaveden kanssa.
    Kuten sanottua vika löytyy näin helposti. Saattaapi olla että heikkokuntoisen pussin tunnistaa siitä että sen pintaa muuttuu "karheaksi" ja pussin rungossa olevat koordit alkavat tulemaan pintaan. Ja tietysti vuotokohta lienee yleisimmin tuossa taitoksessa missä mistä se eniten hinkaa.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    ilmaperään liittyen; itselläni on lci e70 X5 M-sporttina, rautajousilla joka nurkassa ja dynamic drive-paketilla.
    Nyt kun pikkuhiljaa katselen uudempaa F15 koppaa vastaavalla varustuksella herää kysymys onko sitä edes saanut ilman noita kirottuja ilmapusseja?

    a) en jaksa koko ajan olla niitä vaihtamassa
    b) auto on rautajousilla ja dynamic drivella paljon tunnokkaampi ajaa kuin ilmaperällä

    Haluttu paketti siis:
    F15 40d/50d
    M-sport
    5-paikkainen
    dynamic drive (aktiivi ohjaus, iskunvaimennus ja kallistuksenvaimennus)
    rautajouset joka nurkkaan

    Onko tuollaista tehtykään?
    Last edited by Manukki; 03-04-2019, 10:24. Reason: korjaus

    Leave a comment:


  • 325tds
    replied
    Näistä vanhemmista laskeentuu vain se nurkka josta pussirikki ei koko perä:think

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Ok, Arnott:n uudet ilmapussit odottaakin vaihtoa alle. Jospa se sillä sitten korjaantuisi. Tulee vähän pidempi renkaan vaihto sessio tänä keväänä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Missä kilometreissä näistä yleensä alkaa ilmapussit vuotaan tai perä oireileen? Itellä ajettu vajaa 140 ja alkoi hiihtolomalla perä yön aikana vajoileen ja joskus taas ei. Nykyään melkeen joka aamu perä alhaalla eli taitaa pussit olla selvät? Joskus, kuten eilen, perä oli alhaalla ja käynnistin auton niin nousi. Jätin auton käymään ja peruutin hetken päästä 10m ja perä valahti pikkuhiljaa taas alas vaikka auto käynnissä. No sammutin ja ovet lukkoon, hetken aikaa odotin, ovet auki, auto käyntiin ja perä nous ylös ja pysy. Muita ideoita kuin pussit vuotaa?
    Esim. F10 on jo 100tkm kohdilla monilla mennyt pussit, joten veikkaisin pusseja. Kannattaa tosin vähän tutkia vaikka saippuaveden kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X