X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Vahvistan tämän. Itsellä molemmissa seteissä tasan samat koot ja kohta kun laitain kitkat taas alle niin jo van nautinto kasvaa. RF:t ovat demonista
    Ja sit ku laitat vielä yhtä kokoa pienemmät eli 255/50 R19 joka nurkkaan, niin nautinto kasvaa vielä entisestään.

    Kyllä nämä Suomen tiet ovat semmosta perunapeltoo et hyvä on vähän kumia vanteen päällä ollakin.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Tänään tuli vaihdeltua talvipyörät alle ja muuttuipa auton kulku aivan eri luokkaan.
    Talvirenkaina Continental icecontact2 275/40R20 kauttaaltaan ja kesä Pirelli Pzero RF 275 edessä ja 315 takana.
    Pirellit ei varmasti huonoimmasta päästä, mutta kyllä voi renkaat pilata hyvän auton ajettavuuden todella tehokkaasti.
    Eipä olisi tätäkään uskonut jos ei olisi itse kokenut. Ja vahvistaa entisestään mielipidettä RF renkaisen surkeudesta.
    Vahvistan tämän. Itsellä molemmissa seteissä tasan samat koot ja kohta kun laitain kitkat taas alle niin jo van nautinto kasvaa. RF:t ovat demonista

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Tänään tuli vaihdeltua talvipyörät alle ja muuttuipa auton kulku aivan eri luokkaan.
    Talvirenkaina Continental icecontact2 275/40R20 kauttaaltaan ja kesä Pirelli Pzero RF 275 edessä ja 315 takana.
    Pirellit ei varmasti huonoimmasta päästä, mutta kyllä voi renkaat pilata hyvän auton ajettavuuden todella tehokkaasti.
    Eipä olisi tätäkään uskonut jos ei olisi itse kokenut. Ja vahvistaa entisestään mielipidettä RF renkaisen surkeudesta.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Isäukolla 330tkm 30d:llä ja ongelmat keskittynyt egr-akselille. Kertaalleen bemarin piikkiin tehty. Ei ylimääräisiä jollotuksia tai muita ääniä.

    Leave a comment:


  • nonmerce
    replied
    Vallan laadukkaan oloinen malli tämä F15

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Minulla meni pienemmillä kilsoilla etuperä.

    Ja jakovaihteisto.

    Ja etukardaani.

    Ja EGR.

    Ja laturi.

    Ja maadoituspiste paloi.

    Ja kasa antureita.

    Moottorivalo paloi useammin kuin polttoainevalo.

    Leave a comment:


  • JaniPette_ri
    replied
    Mulla alkoi F15 ujeltaa tossa hetki sitten..
    Moottorijarruttaessa ainoastaan kauhea ulina jonka taajuus hieman muuttuu nopeuden mukaan. ei siis vapaalla liu-uttaessa eikä tarvii kuin hipaista kaasuun ni ujellus loppu.

    Kyllähän sitä pohdittiin ja mietittiin, kunnes oli pakko viedä Laakkoselle se jossa löytyi hyvinkin äkkiä vika.
    Takaperä vaurioitunut.
    Mittarissa 145tkm ja vuosimalli 2014. XDrive 30d.

    Onko tällasista porukoilla ollut kokemusta, onko näitä hajoillut muilla?
    Hieman outo homma mielestäni?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Siis mitä? Eikö diiselin tehdaswebasto lämmitä moottoria ollenkaan? Vain pelkkiä sisätiloja? No eihän tuossa ole mitään järkeä.
    Noinhan se on kaikissa Bemareissa ollut iät ajat. Lisälämmitin on tarkoitettu ensisijaisesti lämmittämään sisätilat.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Ilmeisesti tehdas webasto ei vieläkään lämmitä moottoria näissä vehkeissä?
    Pitääkö tehdä jo F10/11 tuttu vastusmodi venttiilille vai onko muita vaihtoehtoja?

    Ei varmaan olisi iso rasti valmistajalle laitaa valinta i-driveen lämmitetäänkö moottoria myös vai pelkästään sisätiloja :think
    Siis mitä? Eikö diiselin tehdaswebasto lämmitä moottoria ollenkaan? Vain pelkkiä sisätiloja? No eihän tuossa ole mitään järkeä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ei lämmitä ei...
    Vastusmodi toimii, jos auto ei ole liian uusi,
    uusimmissa sytyttää moottorin vikavalon,
    siihen voi softapäivitys auttaa tai sitten ei...

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Ilmeisesti tehdas webasto ei vieläkään lämmitä moottoria näissä vehkeissä?
    Pitääkö tehdä jo F10/11 tuttu vastusmodi venttiilille vai onko muita vaihtoehtoja?

    Ei varmaan olisi iso rasti valmistajalle laitaa valinta i-driveen lämmitetäänkö moottoria myös vai pelkästään sisätiloja :think

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Fremen View Post
    Mun mielestä kuuluu meillä 50dstä kierrosten mukaan pieni ujellus jostain päin. Pienemmillä nopeuksilla etenkin moottorijarruttaen kun vaihteet pienenee. Ei kuulu jos radio on päällä, mutta jos on ihan hiljaista, niin ääni löytyy.
    Tässä kyseisessä yksilössä ujellus kuului ainoastaan pakittaessa. Eteenpäin ajaessa ei kuulunut mitään poikkeavaa ääntä.

    Leave a comment:


  • t-o-m-i
    replied
    Mistä kannattaisi lähteä alustan välystä etsimään. Autona F15 30D adaptiivisella M alustalla. Vikana on se, kun ajaa kuoppaan tai hidastetöyssyyn, niin tärähdys tulee koriin ns. kaksi kertaa. Kolinaa ei kuulu, mutta auto tutisee oudosti kuopista ajaessa. Välyksiä on etsitty katsastuskonttorin raskaanpuolen penkissä sekä normaalilla nosturilla. Reaktiotankojan puslat vaihdoin uretaanisiin ilman isompaa parannusta. Voisiko olla perän isot puslat? Etu poikittaiset? Autolla ajettu 160 tkm.

    Leave a comment:


  • Fremen
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Taas on käyty hieman autoja koeponnistamassa ja tällä kertaa dieseleitä.

    Ensin oli M50d 150tkm ajettu ja todella kattavasti varusteltu. Tämä oli teknisesti ja ajoltaa hyvä paketti. Ainut miinus meluisat 20" RF renkaat, taka renkaat oli jo melkein sakoilla. Vaikka renkaat oli kuluneet oli todella tasaisesti kuluneet joka oli pienoinen yllätys. Ostohaluja tässä yksilössä vähensi merkittävästi sisustan huomattava kuluneisuus (näytti enemmänkin +300tkm ajetulta). Mutta isoin tekijä oli erikoinen sivuääni joka kuului pakittaessa todella voimakkaasti jostain auton etuosasta. Ääni muuttui nopeuden mukaan ja oli todella selkeä ujellus joka kuului ulos sekä sisälle. Onko muilla tällaista "ominaisuutta"?

    Seuraava oli 30d myös 150tkm ajettu hieman maltillisemmilla varusteilla. Tämä yksilö oli taas erittäin siisti ja hyvin pidetty niin sisältä kuin päältä. Tässä oli sama rengaskoko kuin M50d:ssä mutta lähes uudet Michelinin OE renkaat. Ajoltaan auto oli erikoisen äkkinäinen liikkeissään. Mutta hiljaisempi ja pehmeämpi kyyti kuin M50d (johtunee pitkälti renkaista). Tarkemmin renkaita tutkittua huomasin että eturenkaat oli kulunut todella voimakkaasti ulkokantilta joka viittaisi pyöränkulmiin. Kuitenkin suuntaus oli tehty merkkarilla samalla kun uudet renkaat oli laitettu. Tämä yksilö varmaan olisi muuten lähtenyt matkaan jos olisi ollut adaptiivinen vakkari ja webasto.

    Yleisenä huomiona ihmettelen ääneen miten monesta F15:sta puuttuu adaptiivinen vakkari. Vaikka autoon olisi muuten ruksittu vaikka minkälaista tingeltangeleia, mutta acc puuttuu.



    Mun mielestä kuuluu meillä 50dstä kierrosten mukaan pieni ujellus jostain päin. Pienemmillä nopeuksilla etenkin moottorijarruttaen kun vaihteet pienenee. Ei kuulu jos radio on päällä, mutta jos on ihan hiljaista, niin ääni löytyy.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    Mun mielestä ACC kuului driving assistant plus pakettiin joka taisi tulla innovation tms pakettin mukana eli luulis löytyvän aika monesta. Sen mitä olen itse seurannut niin ainakin noi nettiauton ilmoituksen on monesti ihan huuhaata varusteiden osalta eli kuvista pitää katsoa onko ACC:ta vai ei.
    5AT
    Driving Assistant Plus - järjestelmä
    Kaistalta poistumis- ja lähestymisvaroitin, peräänajovaroitin, jalankulkijatunnistus
    ja aktiivivakionopeussäädin Stop & Go toiminnolla

    5DF
    Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla

    Eli on saanut erikseenkin.

    Innovaatiopaketti on sisältänyt Adaptiiviset Ledit, HUDin, kaistanvaihtovaroittimen ja nopeusrajoitusnäytön.

    Leave a comment:

Working...
X