En lukenut koko threadia läpi, repsalla ilmeisesti kolina jatkuu edelleen?
Pikaisella realoem-vilkaisulla katsoin oman auton X6 jarrukuvia ja näyttäisi että etujarru on kehtomallinen. Itsellä ollut tuo vasta muutaman päivän enkä ole ehtinyt autoon tutustumaan kunnolla vielä.
Mutta anyway, toisen merkin autosta havaittua, eli tuollainen kehtomallinen jarru saattaa alkaa kolisemaan sillojn kun palat on vähissä ja jos palarungot on kuluneet tai kehtoon on syöpynyt palan rungon hankauksesta johtuva kolo. Eli kokeile heiluuko satula herkästi ja loppuuko kolina jos ajat töyssyn yli kevyesti jarruttaen eli ns. välykset pois. Ko. ongelma esiintyy erityisesti kuluneilla paloilla eli kun palojen etäisyys toisistaan muuttuu pienemmäksi -> eli satula pääsee "kiertymään" sivusuunnassa johtuen siitä että tukipinta eli palat on kapeammalla.
Pikaisella realoem-vilkaisulla katsoin oman auton X6 jarrukuvia ja näyttäisi että etujarru on kehtomallinen. Itsellä ollut tuo vasta muutaman päivän enkä ole ehtinyt autoon tutustumaan kunnolla vielä.
Mutta anyway, toisen merkin autosta havaittua, eli tuollainen kehtomallinen jarru saattaa alkaa kolisemaan sillojn kun palat on vähissä ja jos palarungot on kuluneet tai kehtoon on syöpynyt palan rungon hankauksesta johtuva kolo. Eli kokeile heiluuko satula herkästi ja loppuuko kolina jos ajat töyssyn yli kevyesti jarruttaen eli ns. välykset pois. Ko. ongelma esiintyy erityisesti kuluneilla paloilla eli kun palojen etäisyys toisistaan muuttuu pienemmäksi -> eli satula pääsee "kiertymään" sivusuunnassa johtuen siitä että tukipinta eli palat on kapeammalla.
Comment