X5 e70 -08 etupään kolina

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    Mulla kolinaan syyksi paljastui reaktiotangon pallonivel. Vastakun purin tangon irti, niin käsissä huomasin pikkuisen väljyksen. Auton alla ollessaan, ei kyllä tuntenut mitään. Vaikka miten jerkulla käänteli. Näistä on kyllä todella vaikea paikantaa kolinoita.

    Tuli tosiaan vaihdettua kaikki nivelet/tangot uusiin. Viimisestä se vika sitten löyty iskaria ja yläpään osia en vaihtanut.
    Minkälaista se kolina oli? Minun auto kuulostaa siltä kuin siellä olisi tyhjä mehukatti pullo irrallisena rengaskotelossa

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Mulla kolinaan syyksi paljastui reaktiotangon pallonivel. Vastakun purin tangon irti, niin käsissä huomasin pikkuisen väljyksen. Auton alla ollessaan, ei kyllä tuntenut mitään. Vaikka miten jerkulla käänteli. Näistä on kyllä todella vaikea paikantaa kolinoita.

    Tuli tosiaan vaihdettua kaikki nivelet/tangot uusiin. Viimisestä se vika sitten löyty iskaria ja yläpään osia en vaihtanut.

    Leave a comment:


  • jake530d
    replied
    Mulla oli havaittavissa kolinaa töyssyissä, mutta katsastaja huomas etu ylä kolmiotukivarsissa pientä klappia. Itse en havainnut vaikka kaikki tukivarret kokeillut läpi. Nyt vaihdoin nuo alkuperäisiin lemfördereihin ja kaikki kolina poissa etupäästä. Mulla oli nuo alkuperäiset leima -08. Autona oli siis x6 222 tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    vakaajantanko ja siihen liittyvät osat on helppo laskea pois laskuista kun nyppäsee irti molemmilta puolilta tukivarresta vakaajan pultin ja käy koeajaan. Muistaa vaan sitoa vakaajan jonnekin ettei pääse kolisemaan miten sattuu.
    Tämäkin testattu jo alkuviikosta Aika mielenkiintoinen kun dynamic drive niin vakaajatanko alkaa "herää henkiin" kun koiranluut irti auto käynnissä...kääntyilee omaan tahtiin.
    Last edited by jano85; 02-08-2019, 11:37.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    vakaajantanko ja siihen liittyvät osat on helppo laskea pois laskuista kun nyppäsee irti molemmilta puolilta tukivarresta vakaajan pultin ja käy koeajaan. Muistaa vaan sitoa vakaajan jonnekin ettei pääse kolisemaan miten sattuu.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Lemförderin reaktiotangot vaihdeltu joskus pari vuotta sitten (alatukivarret myös), alkuperäisillä oli menty 350 tkm.

    Kolina ei oikein ole sellaista kun noista lähtisi, ennemminkin vakaajan koiranluiden kolinaa muistuttaa.

    Täytynee keskittyä noihin ylempiin tukivarsiin, ne on vielä alkuperäiset.
    Sama täällä, koiranluiden kolinalta kuulostaa. Ja eipä noita ylempiä kolmiotukia ole myös vaihdettu, mutta kun ei niissä tunnu välystäkään olevan.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Lemförderin reaktiotangot vaihdeltu joskus pari vuotta sitten (alatukivarret myös), alkuperäisillä oli menty 350 tkm.

    Kolina ei oikein ole sellaista kun noista lähtisi, ennemminkin vakaajan koiranluiden kolinaa muistuttaa.

    Täytynee keskittyä noihin ylempiin tukivarsiin, ne on vielä alkuperäiset.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Reaktiotankojen helat...
    Voisi hyvinkin olla, mutta en oikein uskoisi että n.20tkm ajolla vuodessa menee alkuperäislaatuiset puslat tuohon kuntoon.. ja ei viittis kokeilemaankaan alkaa. Mites näissä kolmessa muussa tapauksessa??

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Totesin saman, kolahtaa kun jarrua painelee hiljaisessa vauhdissa nopeaan tahtiin. Katsoin jo että jarrupalojen jouset on tallella.
    Reaktiotankojen helat...

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Totesin saman, kolahtaa kun jarrua painelee hiljaisessa vauhdissa nopeaan tahtiin. Katsoin jo että jarrupalojen jouset on tallella.

    Edit: jarrupalat on vaihtunut ja kolina säilyy. Iskareiden yläpäätkin on jo vaihtunut lemförderiin kun piti jousia vaihtaa, kolisee silti...
    Piti tuokin kokeilla ja sama juttu, kuuluu jarrua painellessa hiljaisessa vauhdissa.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Omassa sama juttu. Leimalla ei löydy mitään.
    Oletteko kokeillu kuuluuko ääntä jos hiljaisessa vauhdissa napauttelee jarrupoljinta? Omasss kuuluu silloinkin kolahdus. Palat uudet.
    Totesin saman, kolahtaa kun jarrua painelee hiljaisessa vauhdissa nopeaan tahtiin. Katsoin jo että jarrupalojen jouset on tallella.

    Edit: jarrupalat on vaihtunut ja kolina säilyy. Iskareiden yläpäätkin on jo vaihtunut lemförderiin kun piti jousia vaihtaa, kolisee silti...
    Last edited by vexu524tdic; 17-07-2019, 10:46.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    täällä myös sama juttu. repsikan puolella kolkottaa pienimmässäkin töyssyssä joku ja leimasta läpi että kolina kävi, eh.. kirjaimellisesti.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Omassa sama juttu. Leimalla ei löydy mitään.
    Oletteko kokeillu kuuluuko ääntä jos hiljaisessa vauhdissa napauttelee jarrupoljinta? Omasss kuuluu silloinkin kolahdus. Palat uudet.
    Originally posted by jano85 View Post
    Tänään käyty leimalla ja katsastusmies huomas heti halliin ajessa että joku kolina kuuluu etupäästä. Sitten ravisteli ja väänteli aikansa joka paikkaa ja eipä vaan mitään vikaa löydetty vieläkään!! No leima tuli jos jotain positiivista...

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Kolina vaan jatkuu

    Tänään käyty leimalla ja katsastusmies huomas heti halliin ajessa että joku kolina kuuluu etupäästä. Sitten ravisteli ja väänteli aikansa joka paikkaa ja eipä vaan mitään vikaa löydetty vieläkään!! No leima tuli jos jotain positiivista...

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Repsikanpuoli klopsotti ajossa kokojan. Samoin pienissä nypyissä. Mieleen tuli heti ensimmäisenä iskarin yläpäät mutta kuvittelin että näissä ne on samanmoiset kuin f1xssä ja todennäköisesti melko harvinaisia vikaantumaan. Tosin myöhemmin kävikin ilmi että rakenne on jonkinverran erilainen ja todennäköisesti näissä herkempi vikaantumaan.

    Tämä oli ainut keino miten sain äänen toistettua nosturilla tai auto paikallaan. Repsikanpuolella ääni oli selvästi kovempi. Tämäkin vaati sen että rengas oli jotakuinkin ajokorkeudella ja sen että liikkeen sai tarpeeksi nopeaksi. Missään nivelessä ei tuntunut väljää. Vakaajan tangon irroittaminen ei myöskään vaikuttanut ääneen.

    Osia ei ole vielä vaihdettu mutta toivotaan että nyt osutaan oikeaan.
    Kerro miten kävi kun saat vaihdettua.

    Leave a comment:

Working...
X