Mulla kolinaan syyksi paljastui reaktiotangon pallonivel. Vastakun purin tangon irti, niin käsissä huomasin pikkuisen väljyksen. Auton alla ollessaan, ei kyllä tuntenut mitään. Vaikka miten jerkulla käänteli. Näistä on kyllä todella vaikea paikantaa kolinoita.
Tuli tosiaan vaihdettua kaikki nivelet/tangot uusiin. Viimisestä se vika sitten löyty iskaria ja yläpään osia en vaihtanut.
Minkälaista se kolina oli? Minun auto kuulostaa siltä kuin siellä olisi tyhjä mehukatti pullo irrallisena rengaskotelossa
Mulla kolinaan syyksi paljastui reaktiotangon pallonivel. Vastakun purin tangon irti, niin käsissä huomasin pikkuisen väljyksen. Auton alla ollessaan, ei kyllä tuntenut mitään. Vaikka miten jerkulla käänteli. Näistä on kyllä todella vaikea paikantaa kolinoita.
Tuli tosiaan vaihdettua kaikki nivelet/tangot uusiin. Viimisestä se vika sitten löyty iskaria ja yläpään osia en vaihtanut.
Mulla oli havaittavissa kolinaa töyssyissä, mutta katsastaja huomas etu ylä kolmiotukivarsissa pientä klappia. Itse en havainnut vaikka kaikki tukivarret kokeillut läpi. Nyt vaihdoin nuo alkuperäisiin lemfördereihin ja kaikki kolina poissa etupäästä. Mulla oli nuo alkuperäiset leima -08. Autona oli siis x6 222 tkm ajettu.
vakaajantanko ja siihen liittyvät osat on helppo laskea pois laskuista kun nyppäsee irti molemmilta puolilta tukivarresta vakaajan pultin ja käy koeajaan. Muistaa vaan sitoa vakaajan jonnekin ettei pääse kolisemaan miten sattuu.
Tämäkin testattu jo alkuviikosta Aika mielenkiintoinen kun dynamic drive niin vakaajatanko alkaa "herää henkiin" kun koiranluut irti auto käynnissä...kääntyilee omaan tahtiin.
vakaajantanko ja siihen liittyvät osat on helppo laskea pois laskuista kun nyppäsee irti molemmilta puolilta tukivarresta vakaajan pultin ja käy koeajaan. Muistaa vaan sitoa vakaajan jonnekin ettei pääse kolisemaan miten sattuu.
Voisi hyvinkin olla, mutta en oikein uskoisi että n.20tkm ajolla vuodessa menee alkuperäislaatuiset puslat tuohon kuntoon.. ja ei viittis kokeilemaankaan alkaa. Mites näissä kolmessa muussa tapauksessa??
Omassa sama juttu. Leimalla ei löydy mitään.
Oletteko kokeillu kuuluuko ääntä jos hiljaisessa vauhdissa napauttelee jarrupoljinta? Omasss kuuluu silloinkin kolahdus. Palat uudet.
Totesin saman, kolahtaa kun jarrua painelee hiljaisessa vauhdissa nopeaan tahtiin. Katsoin jo että jarrupalojen jouset on tallella.
Edit: jarrupalat on vaihtunut ja kolina säilyy. Iskareiden yläpäätkin on jo vaihtunut lemförderiin kun piti jousia vaihtaa, kolisee silti...
Omassa sama juttu. Leimalla ei löydy mitään.
Oletteko kokeillu kuuluuko ääntä jos hiljaisessa vauhdissa napauttelee jarrupoljinta? Omasss kuuluu silloinkin kolahdus. Palat uudet.
Tänään käyty leimalla ja katsastusmies huomas heti halliin ajessa että joku kolina kuuluu etupäästä. Sitten ravisteli ja väänteli aikansa joka paikkaa ja eipä vaan mitään vikaa löydetty vieläkään!! No leima tuli jos jotain positiivista...
Tänään käyty leimalla ja katsastusmies huomas heti halliin ajessa että joku kolina kuuluu etupäästä. Sitten ravisteli ja väänteli aikansa joka paikkaa ja eipä vaan mitään vikaa löydetty vieläkään!! No leima tuli jos jotain positiivista...
Repsikanpuoli klopsotti ajossa kokojan. Samoin pienissä nypyissä. Mieleen tuli heti ensimmäisenä iskarin yläpäät mutta kuvittelin että näissä ne on samanmoiset kuin f1xssä ja todennäköisesti melko harvinaisia vikaantumaan. Tosin myöhemmin kävikin ilmi että rakenne on jonkinverran erilainen ja todennäköisesti näissä herkempi vikaantumaan.
Tämä oli ainut keino miten sain äänen toistettua nosturilla tai auto paikallaan. Repsikanpuolella ääni oli selvästi kovempi. Tämäkin vaati sen että rengas oli jotakuinkin ajokorkeudella ja sen että liikkeen sai tarpeeksi nopeaksi. Missään nivelessä ei tuntunut väljää. Vakaajan tangon irroittaminen ei myöskään vaikuttanut ääneen.
Osia ei ole vielä vaihdettu mutta toivotaan että nyt osutaan oikeaan.
Leave a comment: