X5 e70 -08 etupään kolina

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jake530d
    replied
    Eipä olis uskonu että korkeus anturien tangot kolisee hyttiin kovaa. Nyt 2 talvea ihmetellyt kovaa kolinaa,jotenkin pakkanen pahentanut tilannetta noissa nivelissä. Täälläkin jossain mainittiin ja jenkkifoorumilta lueskelin että noi vois kolista. Nyt hymy korvissa kun alusta täysin hiljainen. 2 eri hyvää pajaa ettinyt kolinaa ja imoittanut että kaikki alustan nivelet on kunnossa, mutta yksikään paja ei löytänyt noita 14e kpl.marmorilla tankoja.
    Tiedoksi muille jotka ihmettelee kolinaa, kuuluu yllättävän hyvin hyttiin koska anturit sijaitsee iskareiden yläpäässä. Ja autona oli x6 e71 mutta sama e70 etupää. Kyllä taas kelpaa ajella hiljasella alustalla!!

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    [QUOTE=jiivee530d;4286549]Onko tämä nyt se kyseinen pitkittäistukivarsi jonka vaihdolla ootte saanu kolinat pois
    Last edited by jiivee530d; 09-08-2021, 19:51.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Onko tämä nyt se kyseinen pitkittäistukivarsi jonka vaihdolla ootte saanu kolinat pois?
    Last edited by jiivee530d; 13-06-2021, 06:59.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by RRR77 View Post
    Sielä yläpäässähän ei oo varsinaista laakeria, eli tolppahan ei käänny. Toki rakenne on silti sellainen että se myötää tolpan sivuttaisliikkeitä, joten voihan sieltä olla jotain rikki
    .

    Ylätukivarren pallonivel näyttää olevan väljä kun tänään kerkesin enempi tutkii asiaa. Elitukivarsi tilaukseen ja sit ollaan viisaampia häviskö ääni.

    Ei hävinny kolahdus tolalla ylätukivarren vaihdolla vaikkakin siellä selvä välys oli..mitähän seuraavaksi. Oisko iskarin yläpää?
    Last edited by jiivee530d; 24-05-2021, 20:58.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Sielä yläpäässähän ei oo varsinaista laakeria, eli tolppahan ei käänny. Toki rakenne on silti sellainen että se myötää tolpan sivuttaisliikkeitä, joten voihan sieltä olla jotain rikki
    .

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    [QUOTE=repsa;4225431]Nyt se kolina loppui !

    Vaihdoin Meylen HD-pitkittäisten tankojen tilalle lemfjöderit missä onkin iskunvaimennus niin siihen loppui. Vaikka ei niissä tuntunut väljää ; toisen pallo pyöri todella helposti ja siinä tuntui pieni pkällys jossain kohtaa, eli siellä tais jallu luurata.

    Yksi toinenkin paikka mikä voi kolista, vaikka vaikuttaa epätodennäköiseltä, niin sen apukorsetin takareunassa, lähellä sitä pientä vaakapalkkia koneen alla/takana, kulkee koneen kumityynyjen pneumatiikkaputket. Ne voi kolahtaa siihen alumiiniseen korsettiin ja pitää ääntä.
    Helppo demota kun lyö nyrkillä, sitä peltiä, tuleeko jotenkin omituinen resonanssi vai pelkkä pelti mikä soi.[/QUOrepeat-xt



    Itsellä kans ärsyttävää kolinaa etupäästä. Enempi kuskin etusesta. Kävin ajaa ilman koiranluita ja ei vaikutusta. Voisko olla iskarin yläpään laakeri?
    Last edited by jiivee530d; 03-05-2021, 05:25.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Saaga mikä tuon yhden tutun auton kolinoiden kanssa oli, koki lopulta päätöksen. Kolina paheni aikaa myöden ja lopulta kaikki halvat osat oli vaihdettu ja jäljellä oli enää iskari. Tuohon tuli tilalle käytetty Espanjasta reiluun pariin hunttiin ja kolinat lakkasivat siihen paikkaan. Kyseessä oli siis tuo sähkötolppa.
    Last edited by fraatti; 23-10-2020, 21:34.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Omat kolinat loppui kun vaihdoin kaikki tukivarret eteen. Lemförderiä laitoin niin pääsee ehkä vähän pidempään noilla varsilla.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Olihan näitä palloniveliä joku jo tutkinutkin. Kuvat saa tuolta isommaksi kun klikkailee. Samperin Meyle.

    https://www.wagenswest.com/how_to/bu...comparison.php
    Eipä tarvi ihmetellä miksi tuollaiseen vajaan vuoden vanhaan meyleen olen vaihtanut jo pallonivelen. Saa pysyä kaupan hyllyllä jatkossakin...
    Last edited by fraatti; 09-09-2020, 18:07.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Olihan näitä palloniveliä joku jo tutkinutkin. Kuvat saa tuolta isommaksi kun klikkailee. Samperin Meyle.

    https://www.wagenswest.com/how_to/bu...comparison.php
    Oho, onko tosiaan erot noin valtavia? Oon aina pitänyt meyleä hyvänä kakkosvaihtoehtona, jos lemförderiä ei ole saanut. Taidanpa jatkossa vaan odotella pidempään, että saan kunnon osat.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Olihan näitä palloniveliä joku jo tutkinutkin. Kuvat saa tuolta isommaksi kun klikkailee. Samperin Meyle.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mulla on meyleen mennyt luotto jo aikoja sitten...

    Hyvä että syy selvisi lopulta. Välystä ei tainnut löytää käsin nivelestä vaikka otti kumin irti?
    ei löytynyt, ja vaikka putsasin nivelen bräkleenillä rasvasta että pääsis oikeasti kunnolla käsiksi siihen että missäs wika, niin ei. Ei tunnu välystä, liikkuu vaan todella herkästi.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Hyvä homma! No ei kannata sitte ainakaan Meyleä laittaa tuohon.
    Mulla on meyleen mennyt luotto jo aikoja sitten...

    Hyvä että syy selvisi lopulta. Välystä ei tainnut löytää käsin nivelestä vaikka otti kumin irti?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Hyvä homma! No ei kannata sitte ainakaan Meyleä laittaa tuohon.
    joo, siis HD-malli on ainakin huono missä ei ole sitä öljyvaimennusta etupuslassa. Kai Meylellä on sellaisiakin tavallisia mitkä varmaan vois olla ok.

    Huomas ajossakin kyllä nyt, että paljon paremmin menee suoraan eikä tiessä olevat kuopat tai tai muut poikkeamat tule rattiin läpi. Turha homma mokoma HD-malli tieliikenneautossa oman näkemyksen mukaan nyt.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Nyt se kolina loppui !

    Vaihdoin Meylen HD-pitkittäisten tankojen tilalle lemfjöderit missä onkin iskunvaimennus niin siihen loppui. Vaikka ei niissä tuntunut väljää ; toisen pallo pyöri todella helposti ja siinä tuntui pieni pykällys jossain kohtaa, eli siellä tais jallu luurata.

    Yksi toinenkin paikka mikä voi kolista, vaikka vaikuttaa epätodennäköiseltä, niin sen apukorsetin takareunassa, lähellä sitä pientä vaakapalkkia koneen alla/takana, kulkee koneen kumityynyjen pneumatiikkaputket. Ne voi kolahtaa siihen alumiiniseen korsettiin ja pitää ääntä.
    Helppo demota kun lyö nyrkillä, sitä peltiä, tuleeko jotenkin omituinen resonanssi vai pelkkä pelti mikä soi.
    Hyvä homma! No ei kannata sitte ainakaan Meyleä laittaa tuohon.

    Leave a comment:

Working...
X