Eipä olis uskonu että korkeus anturien tangot kolisee hyttiin kovaa. Nyt 2 talvea ihmetellyt kovaa kolinaa,jotenkin pakkanen pahentanut tilannetta noissa nivelissä. Täälläkin jossain mainittiin ja jenkkifoorumilta lueskelin että noi vois kolista. Nyt hymy korvissa kun alusta täysin hiljainen. 2 eri hyvää pajaa ettinyt kolinaa ja imoittanut että kaikki alustan nivelet on kunnossa, mutta yksikään paja ei löytänyt noita 14e kpl.marmorilla tankoja.
Tiedoksi muille jotka ihmettelee kolinaa, kuuluu yllättävän hyvin hyttiin koska anturit sijaitsee iskareiden yläpäässä. Ja autona oli x6 e71 mutta sama e70 etupää. Kyllä taas kelpaa ajella hiljasella alustalla!!
Sielä yläpäässähän ei oo varsinaista laakeria, eli tolppahan ei käänny. Toki rakenne on silti sellainen että se myötää tolpan sivuttaisliikkeitä, joten voihan sieltä olla jotain rikki
.
Ylätukivarren pallonivel näyttää olevan väljä kun tänään kerkesin enempi tutkii asiaa. Elitukivarsi tilaukseen ja sit ollaan viisaampia häviskö ääni.
Ei hävinny kolahdus tolalla ylätukivarren vaihdolla vaikkakin siellä selvä välys oli..mitähän seuraavaksi. Oisko iskarin yläpää?
Sielä yläpäässähän ei oo varsinaista laakeria, eli tolppahan ei käänny. Toki rakenne on silti sellainen että se myötää tolpan sivuttaisliikkeitä, joten voihan sieltä olla jotain rikki
.
Vaihdoin Meylen HD-pitkittäisten tankojen tilalle lemfjöderit missä onkin iskunvaimennus niin siihen loppui. Vaikka ei niissä tuntunut väljää ; toisen pallo pyöri todella helposti ja siinä tuntui pieni pkällys jossain kohtaa, eli siellä tais jallu luurata.
Yksi toinenkin paikka mikä voi kolista, vaikka vaikuttaa epätodennäköiseltä, niin sen apukorsetin takareunassa, lähellä sitä pientä vaakapalkkia koneen alla/takana, kulkee koneen kumityynyjen pneumatiikkaputket. Ne voi kolahtaa siihen alumiiniseen korsettiin ja pitää ääntä.
Helppo demota kun lyö nyrkillä, sitä peltiä, tuleeko jotenkin omituinen resonanssi vai pelkkä pelti mikä soi.[/QUOrepeat-xt
Itsellä kans ärsyttävää kolinaa etupäästä. Enempi kuskin etusesta. Kävin ajaa ilman koiranluita ja ei vaikutusta. Voisko olla iskarin yläpään laakeri?
Saaga mikä tuon yhden tutun auton kolinoiden kanssa oli, koki lopulta päätöksen. Kolina paheni aikaa myöden ja lopulta kaikki halvat osat oli vaihdettu ja jäljellä oli enää iskari. Tuohon tuli tilalle käytetty Espanjasta reiluun pariin hunttiin ja kolinat lakkasivat siihen paikkaan. Kyseessä oli siis tuo sähkötolppa.
Oho, onko tosiaan erot noin valtavia? Oon aina pitänyt meyleä hyvänä kakkosvaihtoehtona, jos lemförderiä ei ole saanut. Taidanpa jatkossa vaan odotella pidempään, että saan kunnon osat.
Mulla on meyleen mennyt luotto jo aikoja sitten...
Hyvä että syy selvisi lopulta. Välystä ei tainnut löytää käsin nivelestä vaikka otti kumin irti?
ei löytynyt, ja vaikka putsasin nivelen bräkleenillä rasvasta että pääsis oikeasti kunnolla käsiksi siihen että missäs wika, niin ei. Ei tunnu välystä, liikkuu vaan todella herkästi.
Hyvä homma! No ei kannata sitte ainakaan Meyleä laittaa tuohon.
joo, siis HD-malli on ainakin huono missä ei ole sitä öljyvaimennusta etupuslassa. Kai Meylellä on sellaisiakin tavallisia mitkä varmaan vois olla ok.
Huomas ajossakin kyllä nyt, että paljon paremmin menee suoraan eikä tiessä olevat kuopat tai tai muut poikkeamat tule rattiin läpi. Turha homma mokoma HD-malli tieliikenneautossa oman näkemyksen mukaan nyt.
Vaihdoin Meylen HD-pitkittäisten tankojen tilalle lemfjöderit missä onkin iskunvaimennus niin siihen loppui. Vaikka ei niissä tuntunut väljää ; toisen pallo pyöri todella helposti ja siinä tuntui pieni pykällys jossain kohtaa, eli siellä tais jallu luurata.
Yksi toinenkin paikka mikä voi kolista, vaikka vaikuttaa epätodennäköiseltä, niin sen apukorsetin takareunassa, lähellä sitä pientä vaakapalkkia koneen alla/takana, kulkee koneen kumityynyjen pneumatiikkaputket. Ne voi kolahtaa siihen alumiiniseen korsettiin ja pitää ääntä.
Helppo demota kun lyö nyrkillä, sitä peltiä, tuleeko jotenkin omituinen resonanssi vai pelkkä pelti mikä soi.
Hyvä homma! No ei kannata sitte ainakaan Meyleä laittaa tuohon.
Leave a comment: