BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Ton raittarin auc sensorin vaihto ei kai vaadi mitään ihmeempää koodailua muuta ku tökkää uuden anturin kiinni?
    Sen voisi ainakin vaihtaa ja ajella taas jonkuntonnin ja katella mitä nostaa esiin.
    Sillä anturillahan ei ole mitään merkitystä, ellei sisäkiertoa pidä automaattiasennossa.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Joo 7paikkanen versio meillä, ei oo tullu otettua niitä penkkejä vielä esiin, winoem mukaan siellä on jopa joku katkasia ja ihan oma puhallinkotelonsa jossa on myös Temperature sensor, cold-air distributor.





    Ihmettelen vaan kun tuo AUC sensor mainitaan (myös) kolmannen penkirivin yhteydessä, voisko sekottaa vaan pakkaa vaikka on vaan tuo perus AUC sensori raittarien yhteydessä.
    Eli kaksi alintakoodia.


    Ton raittarin auc sensorin vaihto ei kai vaadi mitään ihmeempää koodailua muuta ku tökkää uuden anturin kiinni?
    Sen voisi ainakin vaihtaa ja ajella taas jonkuntonnin ja katella mitä nostaa esiin.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    vm.07 X5, 3.0D antaa seuraavat hämminki koodit:


    Junction box

    00A6DI Additional waterpump, mistä tää löytyy,vaihdossa mitään ihmeellistä?

    00A6CF AUC sensor (ilmeisesti ilmansuodin kotelossa oleva sisäilman haistelia)


    Nää aiheuttaa ihmetystä enempi,

    Air conditional
    009C7B AUC sensor / third row PTC, (AUC sensori kolmas penkkirivi, ELI ?
    00E729 CAN messaga status HDC / Embassy (KCAN: status sensor AUC, 2D0)


    Kiitosta taas tietäjille
    vesipumppu on paisarin alla. Vähän hankala vaihtaa. Sille on yks hyvä reitti siihen vaihtoon ku repii kuskin puolelta etummaisen sisälokasuojan irti.

    AUC anturi on juurikin tuo ilmanputsarikopassa oleva polttokenno mikä haistelee ilmasta hiilivetyjä.

    AUC kolmasrivi PTC, vähän kuulostaa joltain vialta 3:n istumarivin lämmitysjärjestelmässä. Oisko jotain jännitteensyötössä ?
    can-viestin ilmoitus voi tulla ihan vain juuri siitä syystä kun siellä on joku anturi rikki. Silloin väylässä kiertää vikatieto rikkinäisestä datasta.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    vm.07 X5, 3.0D antaa seuraavat hämminki koodit:


    Junction box

    00A6DI Additional waterpump, mistä tää löytyy,vaihdossa mitään ihmeellistä?

    00A6CF AUC sensor (ilmeisesti ilmansuodin kotelossa oleva sisäilman haistelia)


    Nää aiheuttaa ihmetystä enempi,

    Air conditional
    009C7B AUC sensor / third row PTC, (AUC sensori kolmas penkkirivi, ELI ?
    00E729 CAN messaga status HDC / Embassy (KCAN: status sensor AUC, 2D0)


    Kiitosta taas tietäjille
    Kolmaspenkkirivi viittaisi takakontin lisäpenkkiriviin? Onkos sulla 7-paikkainen?

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    vm.07 X5, 3.0D antaa seuraavat hämminki koodit:


    Junction box

    00A6DI Additional waterpump, mistä tää löytyy,vaihdossa mitään ihmeellistä?

    00A6CF AUC sensor (ilmeisesti ilmansuodin kotelossa oleva sisäilman haistelia)


    Nää aiheuttaa ihmetystä enempi,

    Air conditional
    009C7B AUC sensor / third row PTC, (AUC sensori kolmas penkkirivi, ELI ?
    00E729 CAN messaga status HDC / Embassy (KCAN: status sensor AUC, 2D0)


    Kiitosta taas tietäjille

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Oli muistaakseni parin johdon veto, ainakin ratin lämmitintä varten, en nyt muista kuinka vaihde läpät kytkettiin mutta tähän löytyy ohjeet kun hieman googlella kaivaa. Kuitenkin tarvitsee tuon slipringin jotta siinä on riittävät pinnit.
    Mitä tuohon ratinlämmittimeen tarvitsi? Minulla -08 m-sport paketilla. Ratin lämmitin olisi kiva..

    Edit.

    First let me give a big shout out to MilehighM3 who helped me greatly to find the PN to the 12 pin connector and supplied me with two. I am still
    Last edited by samson76; 24-01-2020, 18:07.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Pitääkö tehdä muuta kuin slipring? Jotain ohjelmointia?
    Oli muistaakseni parin johdon veto, ainakin ratin lämmitintä varten, en nyt muista kuinka vaihde läpät kytkettiin mutta tähän löytyy ohjeet kun hieman googlella kaivaa. Kuitenkin tarvitsee tuon slipringin jotta siinä on riittävät pinnit.

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Mulla olisi tuohon retrofittiin sopiva slipring myös hyllyssä. Oli tarkoitus itselle tehdä mutta en sitten kuitenkaan tuossa omassa autossa läppiä käytä ja lämmitys rattiin olisi mahdollista samalla mutta sekin jäi.. pistä yv jos kiinnostaa.
    Pitääkö tehdä muuta kuin slipring? Jotain ohjelmointia?

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Moi.

    Jäin edellisestä autosta kaipaamaan rattiläpysköjä. Lähinnä oli tavaksi tullut ajaa "deellä" ja esim hidastaessa vaihtaa pienemmälle moottorilla läpyskästä. Nyt ei tuu mieleenkään ruveta kepistä törkkimään pienempää...

    Eli noiden +/- läpysköiden retrofittaaminen tälläiseen diesel e70 8-vaihteiseen. Minkäslainen homma?

    Meniskö tällä? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F274002739344
    Mulla olisi tuohon retrofittiin sopiva slipring myös hyllyssä. Oli tarkoitus itselle tehdä mutta en sitten kuitenkaan tuossa omassa autossa läppiä käytä ja lämmitys rattiin olisi mahdollista samalla mutta sekin jäi.. pistä yv jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Mulla on hyväkuntoinen e71 sportti ratti vaihtoläpysköillä jouten jos kiinnostaa, pelkkä ratti siis.

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    E70 lci rattivaihteet

    Moi.

    Jäin edellisestä autosta kaipaamaan rattiläpysköjä. Lähinnä oli tavaksi tullut ajaa "deellä" ja esim hidastaessa vaihtaa pienemmälle moottorilla läpyskästä. Nyt ei tuu mieleenkään ruveta kepistä törkkimään pienempää...

    Eli noiden +/- läpysköiden retrofittaaminen tälläiseen diesel e70 8-vaihteiseen. Minkäslainen homma?

    Meniskö tällä? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F274002739344
    Last edited by Komu; 22-01-2020, 21:42.

    Leave a comment:


  • KJ
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Potilaana on sigun X5 ja oireena on edestä (ainakin luulen niin) kuuluva jollotus/jurnutus. Suoraan ajaessa kuuluu vaimeana, oikealle kääntäessä voimistuu aika reilusti ja vasemmalle kääntäessä hiljenee tai jopa loppuu hetkellisesti.

    Alkuun luulin että renkaat on kuluessaan alkanut pitää ko. ääntä, mutta nyt ääni on niin voimakas etten usko sen voivan johtua renkaista. Renkaat n. 10tkm ajetut Nokian R2, paistettu 2016 loppuvuodesta.

    Voiko kyseessä olla mikään muu kuin laakeri? Ei näyttänyt olevan pahan hintasia esim autodocilla skf/fag niin sama kun kerralla vaihtaa molemmin puolin.
    Aika vahva epäilys on etupyörän laakeri. Mulla teki ihan samalla tavalla. Etupää ilmaan tunkattuna, ei rengasta ravistellessa tuntunut minkäänlaista välystä ja vain muutama viikko aiemmin auto oli läpäissyt katsastuksenKin. Vasta kun rengasta pyöritti, kuuli laakerin ääntävän oikealla edessä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Potilaana on sigun X5 ja oireena on edestä (ainakin luulen niin) kuuluva jollotus/jurnutus. Suoraan ajaessa kuuluu vaimeana, oikealle kääntäessä voimistuu aika reilusti ja vasemmalle kääntäessä hiljenee tai jopa loppuu hetkellisesti.

    Alkuun luulin että renkaat on kuluessaan alkanut pitää ko. ääntä, mutta nyt ääni on niin voimakas etten usko sen voivan johtua renkaista. Renkaat n. 10tkm ajetut Nokian R2, paistettu 2016 loppuvuodesta.

    Voiko kyseessä olla mikään muu kuin laakeri? Ei näyttänyt olevan pahan hintasia esim autodocilla skf/fag niin sama kun kerralla vaihtaa molemmin puolin.
    Kyllähän tuo kuulostaisi laakerilta. Kun voimistuu oikealla kääntäessä, niin silloin yleensä vika vasemmalla. Toki varmaksi ei voi sanoa ilman tutkimista.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Potilaana on sigun X5 ja oireena on edestä (ainakin luulen niin) kuuluva jollotus/jurnutus. Suoraan ajaessa kuuluu vaimeana, oikealle kääntäessä voimistuu aika reilusti ja vasemmalle kääntäessä hiljenee tai jopa loppuu hetkellisesti.

    Alkuun luulin että renkaat on kuluessaan alkanut pitää ko. ääntä, mutta nyt ääni on niin voimakas etten usko sen voivan johtua renkaista. Renkaat n. 10tkm ajetut Nokian R2, paistettu 2016 loppuvuodesta.

    Voiko kyseessä olla mikään muu kuin laakeri? Ei näyttänyt olevan pahan hintasia esim autodocilla skf/fag niin sama kun kerralla vaihtaa molemmin puolin.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Jka View Post
    Sammahti vasen etuvalo ja polttimon vaihtamalla ei syty. Onko noille valokohtaisia sulakkeita vai onko vika ballastissa/jossain boksissa. Ihan kun ois välähtänyt kirkkaasti ennen vikailmoitusta
    Mulla kun meni ballasti,niin välkähteli vähän aikaa ennenkuin sammu kokonaan

    Leave a comment:

Working...
X