BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Sammahti vasen etuvalo ja polttimon vaihtamalla ei syty. Onko noille valokohtaisia sulakkeita vai onko vika ballastissa/jossain boksissa. Ihan kun ois välähtänyt kirkkaasti ennen vikailmoitusta
-
-
Moro!
Miettinyt pitkään et olisi mukava saada kivat säädöt tuohon E70 LCI poppeihin..
Onko kellään hyviä säätöjä tuohon Invidual Sound? Eli equalizer, bass ja treble?
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia polttimoista.
Hei!
Kyselisin, että minkälaisilla valoilla porukka ajelee? Minkä merkkisiä polttimioita on käytössä, esim. sumari- lähi-, pitkä- ja parkkivaloissa. Mitkä olette kokeneet hyviksi ja mitkä huonoiksi?
Alla kirjoittaneella vm. 4/2011 x5, jossa on halogeenivalot. Onko muuten mahdollista vaihtaa halogeenivaloista xenoneiksi?
Leave a comment:
-
-
Oikee puoli ilmeisesti haastavampi kun kusipoikakin siellä..
Se ballasti on umpion pohjassa ilmeisesti juuri sen muovisen kannatin jalan kohdalla eli umpioo ois ainakin käänneltä eri asentoon siellä jos aikoo paikallaan vaihtaa ballastia. Jos tuol L mallisen muovi kannakkeen irrotus ei riitä.
Noh, 25km ajoin uudella polttimolla eikä räpsiny, seurataan nyt vielä miten menee.Last edited by Vilkutin; 14-12-2019, 08:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Postjos en iha pä-vi muista niin sen saa kyllä irti kun ottaa vaan sen etummaisen sisäloksun irti. Tosin jos ei riitä, niin ei se ite lamppu enää monella ruuvilla sieltä ole kiinni että sen saa vähän erilaiseen asentoon.
Lampun pöydälle repiminen vaatii kyllä melko paljon puuhastelua. Siis oikeasti se on ilkee homma, kaikki loksun kiinnikkeet joutuu edestä irrottaan että sen saa sieltä katkomatta kaikkia korvakkeita tai murjomatta loksua ihan mutkalle -tai sit vaan en uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa.
Leave a comment:
-
-
jos en iha pä-vi muista niin sen saa kyllä irti kun ottaa vaan sen etummaisen sisäloksun irti. Tosin jos ei riitä, niin ei se ite lamppu enää monella ruuvilla sieltä ole kiinni että sen saa vähän erilaiseen asentoon.
Lampun pöydälle repiminen vaatii kyllä melko paljon puuhastelua. Siis oikeasti se on ilkee homma, kaikki loksun kiinnikkeet joutuu edestä irrottaan että sen saa sieltä katkomatta kaikkia korvakkeita tai murjomatta loksua ihan mutkalle -tai sit vaan en uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostSeartsin mukaan Bemukka530 on puljaillu ballastin kanssa, miten sait umpion irti? Kumpi puoli sulla oli?
Onko ballastia mahollista vaihtaa umpio paikallaan, jos purkaa umpion alta sen muovisen jalan irti.
Puhutaan oikeanpuolen valosta siis.
Mulla välkähteli välillä se valo, kerran sammu, uusiks päälle ni pelas.. tänään vaihdoin polttimon ja 25km aikana ei vilkkunut enään. Eletään jänniä aikoja, pääskö kerrankin helpolla jossain vai vaihdattaako ballastin/ohjainlaitteen, kumpi toi nyt sitten onkaan.
Löyty myös vanhaa vikakoodia, vähintään kolme sytytys yritystä.
Jostain silloin löysin viralliset irrotusohjeetkin , nyt en kyllä valitettavasti löytänyt olisko ollut tis... ohjeessa suositeltiin kahta asentajaa kun joutuu vähän lokariakin venyttämään että saa umpion mahtumaan ulos mutta onnistuu kyllä yksinkinLast edited by Bemukka530; 13-12-2019, 20:21.
Leave a comment:
-
-
Seartsin mukaan Bemukka530 on puljaillu ballastin kanssa, miten sait umpion irti? Kumpi puoli sulla oli?
Onko ballastia mahollista vaihtaa umpio paikallaan, jos purkaa umpion alta sen muovisen jalan irti.
Puhutaan oikeanpuolen valosta siis.
Mulla välkähteli välillä se valo, kerran sammu, uusiks päälle ni pelas.. tänään vaihdoin polttimon ja 25km aikana ei vilkkunut enään. Eletään jänniä aikoja, pääskö kerrankin helpolla jossain vai vaihdattaako ballastin/ohjainlaitteen, kumpi toi nyt sitten onkaan.
Löyty myös vanhaa vikakoodia, vähintään kolme sytytys yritystä.
Originally posted by Bemukka530 View PostSieltähän se löytyi, ja siinähän se vika on.
Olihan aika puljaaminen että sai umpion pois��
Onko suosituksia mistä uutta tai käytettyä tilalle?Last edited by Vilkutin; 13-12-2019, 19:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tjhoo View PostSaako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
Pitää tarkistaa liittimet, liekö kosteutta mennyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tjhoo View PostHävisi kun vaihdoin, mutta sitten meni toinen tolppa. Ei jaksa enää näiden kanssa pelata vanhassa autossa.
Vinkki: katso omien tolppiesi johdot. Ne voi hankautua poikki niistä kohdista, joista johto painetaan kiinni siihen iskunvaimentimen kylkeen sellaiseen pieneen metalliseen "hakaseen". Mene auton alle ja ota johto irti siitä hakasesta. Johdon päällä on kumisuoja, mutta se menee rikki ja vasta reilusti taivuttamalla suojan kohdalta näkee vaurion ja usein johto poikki sieltä kumitutin sisältä.
Toinen tolppa oli mennyt sitten niin, että auton sisälokasuojan alla (takana) on liitin, jolla siis tolpan sähköt yhdistyy auton sähköjärjestelmään. Sen liittimen sisällä oli yksi pinni mennyt poikki/ruostunut.
Summa summarum: harvoin tolpissa tai niissä tolpan kyljessä olevissa bokseissa on vikaa. Johdoissa ja liittimissä kyllä. Tuollainen vika, joka sinulla on, viittaa juuri johto tai liitin ongelmaan. Välillä saa kontaktia, välillä ei.
Leave a comment:
-
-
Downpipe
Mistä olette hommanneet toimivan downpipen, mielellään katalysaattorilla.
Ihan huonolaatuisinta ei haluaisi ostaa mutta ei siihen montaa sataa viitsisi sijoittaa.
Sigun e70
Leave a comment:
-
-
Mulla oli kanssa iskarin johdot oikosulussa, alkoi savu nousta kun tutkin missä voisi olla vika. Korjasin vuosi sitten ihan juottamalla takas yhteen ja kutistesukkaa päälle + uusi sulake. Vielä toimii...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemukka530 View PostHäviskö ilmoitukset tolppien vaihdolla? Mulla hälyyttelee säännöllisen epäsäännöllisesti . Välillä joka käynnistyksellä . Välillä useamman viikon toimii normaalisti
Vinkki: katso omien tolppiesi johdot. Ne voi hankautua poikki niistä kohdista, joista johto painetaan kiinni siihen iskunvaimentimen kylkeen sellaiseen pieneen metalliseen "hakaseen". Mene auton alle ja ota johto irti siitä hakasesta. Johdon päällä on kumisuoja, mutta se menee rikki ja vasta reilusti taivuttamalla suojan kohdalta näkee vaurion ja usein johto poikki sieltä kumitutin sisältä.
Toinen tolppa oli mennyt sitten niin, että auton sisälokasuojan alla (takana) on liitin, jolla siis tolpan sähköt yhdistyy auton sähköjärjestelmään. Sen liittimen sisällä oli yksi pinni mennyt poikki/ruostunut.
Summa summarum: harvoin tolpissa tai niissä tolpan kyljessä olevissa bokseissa on vikaa. Johdoissa ja liittimissä kyllä. Tuollainen vika, joka sinulla on, viittaa juuri johto tai liitin ongelmaan. Välillä saa kontaktia, välillä ei.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Postactive steering vai tavallinen tanko ?
active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.
jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.
Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.
Leave a comment:
-
Leave a comment: