BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jka
    replied
    Sammahti vasen etuvalo ja polttimon vaihtamalla ei syty. Onko noille valokohtaisia sulakkeita vai onko vika ballastissa/jossain boksissa. Ihan kun ois välähtänyt kirkkaasti ennen vikailmoitusta

    Leave a comment:


  • Ketku-
    replied
    Moro!
    Miettinyt pitkään et olisi mukava saada kivat säädöt tuohon E70 LCI poppeihin..
    Onko kellään hyviä säätöjä tuohon Invidual Sound? Eli equalizer, bass ja treble?

    Leave a comment:


  • Sandor
    replied
    Kokemuksia polttimoista.

    Hei!
    Kyselisin, että minkälaisilla valoilla porukka ajelee? Minkä merkkisiä polttimioita on käytössä, esim. sumari- lähi-, pitkä- ja parkkivaloissa. Mitkä olette kokeneet hyviksi ja mitkä huonoiksi?
    Alla kirjoittaneella vm. 4/2011 x5, jossa on halogeenivalot. Onko muuten mahdollista vaihtaa halogeenivaloista xenoneiksi?

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Oikee puoli ilmeisesti haastavampi kun kusipoikakin siellä..
    Se ballasti on umpion pohjassa ilmeisesti juuri sen muovisen kannatin jalan kohdalla eli umpioo ois ainakin käänneltä eri asentoon siellä jos aikoo paikallaan vaihtaa ballastia. Jos tuol L mallisen muovi kannakkeen irrotus ei riitä.


    Noh, 25km ajoin uudella polttimolla eikä räpsiny, seurataan nyt vielä miten menee.
    Last edited by Vilkutin; 14-12-2019, 08:25.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    jos en iha pä-vi muista niin sen saa kyllä irti kun ottaa vaan sen etummaisen sisäloksun irti. Tosin jos ei riitä, niin ei se ite lamppu enää monella ruuvilla sieltä ole kiinni että sen saa vähän erilaiseen asentoon.

    Lampun pöydälle repiminen vaatii kyllä melko paljon puuhastelua. Siis oikeasti se on ilkee homma, kaikki loksun kiinnikkeet joutuu edestä irrottaan että sen saa sieltä katkomatta kaikkia korvakkeita tai murjomatta loksua ihan mutkalle -tai sit vaan en uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa.
    Itse en ainakaan lokarin kiinnikkeisiin koskenut, mutta joo vaatii vähän väkivaltaa etenkin olisko ollu oike puoli

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    jos en iha pä-vi muista niin sen saa kyllä irti kun ottaa vaan sen etummaisen sisäloksun irti. Tosin jos ei riitä, niin ei se ite lamppu enää monella ruuvilla sieltä ole kiinni että sen saa vähän erilaiseen asentoon.

    Lampun pöydälle repiminen vaatii kyllä melko paljon puuhastelua. Siis oikeasti se on ilkee homma, kaikki loksun kiinnikkeet joutuu edestä irrottaan että sen saa sieltä katkomatta kaikkia korvakkeita tai murjomatta loksua ihan mutkalle -tai sit vaan en uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Seartsin mukaan Bemukka530 on puljaillu ballastin kanssa, miten sait umpion irti? Kumpi puoli sulla oli?
    Onko ballastia mahollista vaihtaa umpio paikallaan, jos purkaa umpion alta sen muovisen jalan irti.
    Puhutaan oikeanpuolen valosta siis.


    Mulla välkähteli välillä se valo, kerran sammu, uusiks päälle ni pelas.. tänään vaihdoin polttimon ja 25km aikana ei vilkkunut enään. Eletään jänniä aikoja, pääskö kerrankin helpolla jossain vai vaihdattaako ballastin/ohjainlaitteen, kumpi toi nyt sitten onkaan.
    Löyty myös vanhaa vikakoodia, vähintään kolme sytytys yritystä.
    Mun mielestä ei onnistu ilman lampun irroitusta. Sisälokari pois ja sitä kautta lamppu pois. Mulla oli muistaakseni vasen (kuljettajan puoli) tosin molemmat otin irti ja vaihdoin ballastien paikkaa varmistaakseni että vika siinä . Lamppu sinänsä suht helppo irroittaa mutta se että saa sen muljautettua pois onkin vähän hankalampi . Vähän väkivalloin joutuu sen sieltä vetämään ulos.
    Jostain silloin löysin viralliset irrotusohjeetkin , nyt en kyllä valitettavasti löytänyt olisko ollut tis... ohjeessa suositeltiin kahta asentajaa kun joutuu vähän lokariakin venyttämään että saa umpion mahtumaan ulos mutta onnistuu kyllä yksinkin
    Last edited by Bemukka530; 13-12-2019, 20:21.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Seartsin mukaan Bemukka530 on puljaillu ballastin kanssa, miten sait umpion irti? Kumpi puoli sulla oli?
    Onko ballastia mahollista vaihtaa umpio paikallaan, jos purkaa umpion alta sen muovisen jalan irti.
    Puhutaan oikeanpuolen valosta siis.


    Mulla välkähteli välillä se valo, kerran sammu, uusiks päälle ni pelas.. tänään vaihdoin polttimon ja 25km aikana ei vilkkunut enään. Eletään jänniä aikoja, pääskö kerrankin helpolla jossain vai vaihdattaako ballastin/ohjainlaitteen, kumpi toi nyt sitten onkaan.
    Löyty myös vanhaa vikakoodia, vähintään kolme sytytys yritystä.







    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Sieltähän se löytyi, ja siinähän se vika on.
    Olihan aika puljaaminen että sai umpion pois��
    Onko suosituksia mistä uutta tai käytettyä tilalle?
    Last edited by Vilkutin; 13-12-2019, 19:05.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
    Luin päivällä tätä topikkia ja eiköhän äsken pamahtanut sama herja ruutuun
    Pitää tarkistaa liittimet, liekö kosteutta mennyt.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Hävisi kun vaihdoin, mutta sitten meni toinen tolppa. Ei jaksa enää näiden kanssa pelata vanhassa autossa.

    Vinkki: katso omien tolppiesi johdot. Ne voi hankautua poikki niistä kohdista, joista johto painetaan kiinni siihen iskunvaimentimen kylkeen sellaiseen pieneen metalliseen "hakaseen". Mene auton alle ja ota johto irti siitä hakasesta. Johdon päällä on kumisuoja, mutta se menee rikki ja vasta reilusti taivuttamalla suojan kohdalta näkee vaurion ja usein johto poikki sieltä kumitutin sisältä.

    Toinen tolppa oli mennyt sitten niin, että auton sisälokasuojan alla (takana) on liitin, jolla siis tolpan sähköt yhdistyy auton sähköjärjestelmään. Sen liittimen sisällä oli yksi pinni mennyt poikki/ruostunut.


    Summa summarum: harvoin tolpissa tai niissä tolpan kyljessä olevissa bokseissa on vikaa. Johdoissa ja liittimissä kyllä. Tuollainen vika, joka sinulla on, viittaa juuri johto tai liitin ongelmaan. Välillä saa kontaktia, välillä ei.
    Kiitos vinkistä kuulostais aika loogiselta. Täytyy tossa joulunpyhinä mennä auton alle pyörimään

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Downpipe

    Mistä olette hommanneet toimivan downpipen, mielellään katalysaattorilla.
    Ihan huonolaatuisinta ei haluaisi ostaa mutta ei siihen montaa sataa viitsisi sijoittaa.
    Sigun e70

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Mulla oli kanssa iskarin johdot oikosulussa, alkoi savu nousta kun tutkin missä voisi olla vika. Korjasin vuosi sitten ihan juottamalla takas yhteen ja kutistesukkaa päälle + uusi sulake. Vielä toimii...

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Häviskö ilmoitukset tolppien vaihdolla? Mulla hälyyttelee säännöllisen epäsäännöllisesti . Välillä joka käynnistyksellä . Välillä useamman viikon toimii normaalisti
    Hävisi kun vaihdoin, mutta sitten meni toinen tolppa. Ei jaksa enää näiden kanssa pelata vanhassa autossa.

    Vinkki: katso omien tolppiesi johdot. Ne voi hankautua poikki niistä kohdista, joista johto painetaan kiinni siihen iskunvaimentimen kylkeen sellaiseen pieneen metalliseen "hakaseen". Mene auton alle ja ota johto irti siitä hakasesta. Johdon päällä on kumisuoja, mutta se menee rikki ja vasta reilusti taivuttamalla suojan kohdalta näkee vaurion ja usein johto poikki sieltä kumitutin sisältä.

    Toinen tolppa oli mennyt sitten niin, että auton sisälokasuojan alla (takana) on liitin, jolla siis tolpan sähköt yhdistyy auton sähköjärjestelmään. Sen liittimen sisällä oli yksi pinni mennyt poikki/ruostunut.


    Summa summarum: harvoin tolpissa tai niissä tolpan kyljessä olevissa bokseissa on vikaa. Johdoissa ja liittimissä kyllä. Tuollainen vika, joka sinulla on, viittaa juuri johto tai liitin ongelmaan. Välillä saa kontaktia, välillä ei.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllähän ne saa koodattua pois.
    Kiitos vastauksesta, millaiset välineet ja softat tuohon tarvitsee?

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    active steering vai tavallinen tanko ?

    active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.

    jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
    Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.

    Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.
    Kiitos neuvoista! Tavallinen on ilman active steeringiä. Eikös tuo "taikamutteri löydy hammastangon päästä? Välys ei tosiaan ole kolahtava vaan kuminauhamainen

    Leave a comment:

Working...
X