BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zzracing
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Potilaana on sigun X5 ja oireena on edestä (ainakin luulen niin) kuuluva jollotus/jurnutus. Suoraan ajaessa kuuluu vaimeana, oikealle kääntäessä voimistuu aika reilusti ja vasemmalle kääntäessä hiljenee tai jopa loppuu hetkellisesti.

    Alkuun luulin että renkaat on kuluessaan alkanut pitää ko. ääntä, mutta nyt ääni on niin voimakas etten usko sen voivan johtua renkaista. Renkaat n. 10tkm ajetut Nokian R2, paistettu 2016 loppuvuodesta.

    Voiko kyseessä olla mikään muu kuin laakeri? Ei näyttänyt olevan pahan hintasia esim autodocilla skf/fag niin sama kun kerralla vaihtaa molemmin puolin.
    Omassa laitteessa sama ongelma ja Nokian hakka black renkaat alle 10tkm ajettuna edessä, pahimmillaan ääni 60-70km/h nopeudessa. Vaihdoin jo vasemmalle eteen pyöränlaakerin kun kuullosti siltä puolen tulevan ääni mutta ääni pysyi ennallaan. Hiljaisemmassa tai kovemmassa vauhdissa ääni häviää.. :think

    Kai se on vaihdettava myös oikealle laakeri ja todettava sen jälkeen ominaisuudeksi tuo ääni. .

    X5 -2012

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Tuli tuossa paikannettua aikaisemmin ihmettelemäni säksättävä ääni ilmastoinnin kompuraan tai ainakin siihen liittyväksi. Ääni hävisi kun sammutin ilmastoinnin. Eipä tullut aikaisemmin edes mieleen että ääni voisi johtua ilmastoinnista, tänään loppui kylmän tulo ensin kokonaan apparin puolelle ja hyytyi aikalailla kokonaan loppujen lopuksi myös kuskin puolelta..

    Käytin auton jonkin aikaa sitte ilmastointihuollossa (eka auto ikinä missä on ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa tai ylipäätään eka kerta ilmastointihuollossa), koska apparin puolelta alkoi teho hyytymään. Järjestelmä oli tuolloin vajaa ja sain samalla vuototestin tuloksen, jonka mukaan vuotoja ei ole. Huollon eli täytön jälkeen ilmastointi on toiminut hyvin, taitaa kuitenkin vuotaa jostain..
    Sama, Meillä oli loppujen lopuksi keulassa oleva kenno aivan loppu vm-2012 autossa. Kennon vaihdolla hävisi tuo naputuskin joka ilmeni kun paineet vajautui hiljalleen mutta ilmastointi toimi vielä juuri ja juuri.:think

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    Juu,mulla sama auto ja vm.
    Sekä tuo kaasuläpän akselin liikkuminen. Joskus tuo solenoidi venttiili ääntelee ku sorsa...
    Originally posted by tjhoo View Post
    Kiitos, laitoin Pierburgin venttiiliin tilaukseen, katsotaan jos sillä selviäisi
    Toivotaan että korjautuu 👍👍,ilmoittele kui kävi. Multa otetaan toi egr ja Dpf pois. Ja ajetaan ohjelma sisään,lisää ruutia myllyyn siis 💪💪

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    Juu,mulla sama auto ja vm.
    Sekä tuo kaasuläpän akselin liikkuminen. Joskus tuo solenoidi venttiili ääntelee ku sorsa...
    Kiitos, laitoin Pierburgin venttiiliin tilaukseen, katsotaan jos sillä selviäisi

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Moi, oliko tämä tarkoitettu minulle tuohon kaasuläpän humppaamiseen ohjeeksi?

    EDIT: kiitos, tällä vihjeellä jo löysin vastaavaa humppaa: Youtubesta, jossa ongelma oli ratkennut tällä
    'electropneumatic pressure convertor'
    BMW part number: 11 74 7 796 634
    Pierburg part number: 7.00579.03

    Ja tästä osa nro 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E7...m_control_agr/
    Juu,mulla sama auto ja vm.
    Sekä tuo kaasuläpän akselin liikkuminen. Joskus tuo solenoidi venttiili ääntelee ku sorsa...

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    Egr:n solenoidi venttiili viallinen....
    Moi, oliko tämä tarkoitettu minulle tuohon kaasuläpän humppaamiseen ohjeeksi?

    EDIT: kiitos, tällä vihjeellä jo löysin vastaavaa humppaa: Youtubesta, jossa ongelma oli ratkennut tällä
    'electropneumatic pressure convertor'
    BMW part number: 11 74 7 796 634
    Pierburg part number: 7.00579.03

    Ja tästä osa nro 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E7...m_control_agr/
    Last edited by tjhoo; 14-07-2020, 17:44.

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    Egr:n solenoidi venttiili viallinen....

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Autona E70 3.0sd ja seuraavanlainen ongelma (katso video). Ihmettelin tyhjäkäynnillä kuulunutta vaimeata, mutta tasaista jumputusta. Tätä ei aina esiinny, mutta viimeaikoina on ollut jatkuvaa.

    Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla aina 2500 rpm asti kaasuläppä tekee tasaista humppausta. Jos kenkää antaa, niin silloin toki toimii normaalista. Mistä lähteä vikaa selvittämään vikakoodien luvun lisäksi?

    Linkki Youtuben videoon, klik
    Vaihda suosiolla se kaasuläppä, ei tuo ole normaalia.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    E70 kaasuläppä elää omaa elämää

    Autona E70 3.0sd ja seuraavanlainen ongelma (katso video). Ihmettelin tyhjäkäynnillä kuulunutta vaimeata, mutta tasaista jumputusta. Tätä ei aina esiinny, mutta viimeaikoina on ollut jatkuvaa.

    Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla aina 2500 rpm asti kaasuläppä tekee tasaista humppausta. Jos kenkää antaa, niin silloin toki toimii normaalista. Mistä lähteä vikaa selvittämään vikakoodien luvun lisäksi?

    Linkki Youtuben videoon, klik

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Tyhjäkäynnillä on se putkituksen mitta niin pitkä, että kyllä se kabiiniin sisälle tulevan ilman lämpötla vaan laskee pakkaskeleillä jos auto seisoo tyhjäkäynnillä / ajelee matalilla kierroksilla (kuten dieseleillä yleensä).

    eli ei missään nimessä tarpeeton tai turha. Silloin kun se ei pyöri, niin se muodostaa myös normaalille veden virtaukselle esteen/tulpan lapoinensa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Joo... eihän toi huono olis jos vaan pelaa, eli täytynee vaihtaa se auc.


    Tota waterpumppi hommaa katella kesällä, ens talvena vasta tulee takapenkit käyttöön, tällä hetkellä ei ainakaan ole lämmöstä pulaa vaikka toi additional waterpump ilmeisesti onkin täysin mykkä.
    Lisävesipumpulla merkitystä lähinnä vain tyhjäkäynnillä (Rest toiminto ei toki toimi ilman). Ajossa pitäisi lämmintä riittää vaikka tuo lisävesipumppu ei toimikkaan.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Joo... eihän toi huono olis jos vaan pelaa, eli täytynee vaihtaa se auc.


    Tota waterpumppi hommaa katella kesällä, ens talvena vasta tulee takapenkit käyttöön, tällä hetkellä ei ainakaan ole lämmöstä pulaa vaikka toi additional waterpump ilmeisesti onkin täysin mykkä.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Juu... vois kai se olla automaatillakin eikä tulis koodeja. Tosin jos sen pitää manuaalisesti ulkona ni liekkö antaa koodiakaan.
    Mulla anto vikakoodia e61:ssä vaikka oli manuaalilla.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    voi vaihtaa ilman koodaamista. Osanrolla löytää hyvin netistä vaikka 2-osan.

    Muistaakseni omassa kyllä tuli sitä vikakoodia vaikka piti manu-moodissa, kun se silti sitä haistelee/kuuntelee.

    Mutta mitäpä sen vikakoodin väliä, jos sitä vaan pitää joko ulko/sisäasennossa.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Juu... vois kai se olla automaatillakin eikä tulis koodeja. Tosin jos sen pitää manuaalisesti ulkona ni liekkö antaa koodiakaan.

    Leave a comment:

Working...
X