BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilkutin
    replied
    Löin kans meisselil tänään ne popniitit auki, jotta sain lokarin reunalistan pois, ja sitä kautta pääsin irrotteleen sisälokaria.. ABS johto katkastava liittimestä jos aikoo koko lokarin irrottaa? Aiheuttaako mitään sähköhämminkiä jos sen ottaa irti ja tökkää vaan takas lopuks?
    Oven saranan luota löytyy pultit millä säiliö kiinni, jos vaan vaihtaa pumput ni pääsee ilmeisesti käsiks ku löysää lokarin pultit ja helmamuovin, jollon saa muovista lokaria taitettua ulospäin niin paljon että pääsee pumppuihin käsiksi? Vai onkohan toi otettava pöydälle suosiolla koko säiliö?
    Lyötävä vielä kasaan ja kyseltävä vaihtoehtoja ei oo tähän hätään mitään osia, mutta siitä pumppujen luota se vuoto löytyi.


    Kattelin ni motonetistä saa uuden pumpun 10€, samalla laitettava se, tiedä sit kuin valojen pesimen.
    Täytyy lasinpesimien pumput ainakin uusia tohon hintaan samalla, kysyn kyllä liikkeestä tarjouksen tuohon hommaan
    Näky muutamia videoita missä vuoti ite pumppu, eikä se tiiviste. Varmaan kantsii sunkin tökätä uudet pumput samalla purkamisella kiinni.
    Tiedä sitten tulee mnet pumpuissa niitä tiiviste kumeja mukana.




    Tästä vinkkiä...
    Last edited by Vilkutin; 05-12-2019, 19:52.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.

    Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.


    Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
    Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7G
    Töiden jälkeen käytin nosturilla viime viikolla, niin vartti menee kun saa sisälokarin irti. Jos ei ole käytetty irti aikaisemmin, niin joutuu muutaman popniitin poraamaan irti. Ei ole vielä tullut tiivisteet, niin ei ole päässyt vielä askartelemaan.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Jka View Post
    Kyselin jo joskus aikaisemminkin joskus mutta onko muilla ollut ohjauksen keskialueella kuminauhamaista löysyyttä/klappia. Mistä johtuu ja kuinka sais korjattua?
    active steering vai tavallinen tanko ?

    active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.

    jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
    Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.

    Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
    Häviskö ilmoitukset tolppien vaihdolla? Mulla hälyyttelee säännöllisen epäsäännöllisesti . Välillä joka käynnistyksellä . Välillä useamman viikon toimii normaalisti

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Kyselin jo joskus aikaisemminkin joskus mutta onko muilla ollut ohjauksen keskialueella kuminauhamaista löysyyttä/klappia. Mistä johtuu ja kuinka sais korjattua?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
    Kyllähän ne saa koodattua pois.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.


    Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.
    Juu samasta paikasta tippuu. Jep, kerron sitten miten kävi. Ebaystä tilasin osat nro 6 ja 9



    Tuosta näkee suuntaa minkälainen homma

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.

    Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.


    Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
    Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7G
    Last edited by Vilkutin; 01-12-2019, 12:35.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Vastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
    Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.


    Pitäs tuonne kurkata, onko pölyssä..
    Enemmän ärsyttänyt lasinpesunesteen haju kabiinissa ja ilmeisesti tankilta vuotaa, kun maassa lätäkkö ja matot ei haise sisällä. Tilasin tiivisteet pesurinpumpuille..

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Koskahan tuli faceliftiä E70? Sulla 08 mulla 07, taitaa meillä vielä olla samat pelit.
    Ompa outo homma, eihän noita valoja sen jälkeen kaipaa ku oppiii ne paikat mut nyt ois kivat kun paikka hakusessa.
    Mulla on 07 malli ja palaa valot

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Koskahan tuli faceliftiä E70? Sulla 08 mulla 07, taitaa meillä vielä olla samat pelit.
    Ompa outo homma, eihän noita valoja sen jälkeen kaipaa ku oppiii ne paikat mut nyt ois kivat kun paikka hakusessa.



    Originally posted by HVX5 View Post
    Mulla palaa.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Vastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
    Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.






    Originally posted by samson76 View Post
    Onko muilla mennyt noita hytin lämpötilan sensoreita? Nytkin säädetty 17,5 asteeseen ja silti puhaltaa välillä täysillä lämmintä vaikka hytti lämmin. Tuntuu että toimi miten sattuu..

    Taakse taitaa olla erikseen ja kuskin jalkatilassa yksi sekä kojelaudan päällä lähellä tuulilasia?

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Kiitos tiedosta, ei tarvi alkaa turhaa repimään niitä.




    Originally posted by Roito View Post
    Ei pala.. Kattoluukun napeissa valot, mutta luku- ja sisävalojen katkaisijoissa ei.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Se kakkonen ei tässätapauksessa välttämättä kerro koko totuutta viallisesta suuttimesta. Ykkös bankissa kuitenkin. Eli 1, 2 tai 3 on huonosti käyttäytyvä.
    Juuri näin. Testaus eristysvatusmittarilla suuttimien (1-3) molemmilta pinneiltä runkoa vasten. Jos eristysvastusmittaria ei löydy, niin kannattaa ainakin yleismittarilla verrata resistanssia noilta suuttimilta, antaako vahvistusta diagnoosiin oikean suuttimen suhteen.

    Leave a comment:

Working...
X