Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 lisäkaukovalo asennus mielessä....

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39touring
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Janakkala

    #31
    Originally posted by matti.h View Post
    Tuli asenneltua X-vision genesis 800. Omasta mielestä sopii kyllä tosi hyvin tuohon keulalle. Herätteen otin kuskin puolen xenon pitkien läpän johdosta. On kyllä vittumaisen ahdasta mut mahtuu kuitenkin ilman purkamista.
    sopii kuin nenä päähän!!!

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10056
      • KVLA

      #32
      Originally posted by matti.h View Post
      37,5 ja tuossa on ns douple-up toiminto mikä ei kylläkään ole sallittu tieliikenteessä.
      Näin vähän epäilinkin. En vaan kehdannut "laillisuutta" kysellä. Muuten kyllä hyvän näköinen.

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        #33
        Originally posted by matti.h View Post
        Tuli asenneltua X-vision genesis 800. Omasta mielestä sopii kyllä tosi hyvin tuohon keulalle. Herätteen otin kuskin puolen xenon pitkien läpän johdosta. On kyllä vittumaisen ahdasta mut mahtuu kuitenkin ilman purkamista.
        Kylläpä vaan passaa sopivasti tuohon. Mietin vastaavaa E53:seen vaan ei ihan noin siististi siihen keulaan passaa. Tai sitten laittas reilusti ämpärin kokoiset pyöreät. Paljonkohan ne E53sen omien valojen referenssiluku olikaan?

        Comment

        • ipyrro
          Bimmer Rookie
          • Apr 2018
          • 33
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by matti.h View Post
          Perinteisellä tavalla kuskin puolen umpion takanta piuha irti, niin tuli johto paremmalle hollille ja mahtuu konehuoneenpuolelta tekemään. Ja liittimessä nasta 5, kelta-punainen johto.
          Ihan perinteisellä ryöstäjälläkö otit suoraan releelle herätteen?

          Comment

          • Miikala
            BTCF Member
            • Nov 2018
            • 135
            • Rovaniemi

            #35
            Originally posted by matti.h View Post
            37,5 ja tuossa on ns douple-up toiminto mikä ei kylläkään ole sallittu tieliikenteessä.
            Pienoinen ot, mutta mitenkäs tuo double up toiminto käytännössä kytketään käyttöön? Vaatiiko kytkennän muutoksia vai onko esim. lampun persiissä joku kytkin mistä tuon saa päälle? :think

            Comment

            • matti.h
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 199
              • kangasniemi

              #36
              Originally posted by ipyrro View Post
              Ihan perinteisellä ryöstäjälläkö otit suoraan releelle herätteen?
              Juu perinteisellä ryöstäjällä.

              Comment

              • matti.h
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 199
                • kangasniemi

                #37
                Originally posted by Miikala View Post
                Pienoinen ot, mutta mitenkäs tuo double up toiminto käytännössä kytketään käyttöön? Vaatiiko kytkennän muutoksia vai onko esim. lampun persiissä joku kytkin mistä tuon saa päälle? :think
                Lampulta tulee 3 johtoa. Punanen+ musta- sininen laillinenversio. Eli kuuluisi kytkeä sininen piuha punaisen kanssa plussaan. Eli jätetään vaa kytkemättä sininen niin on täys tehoinen.

                Comment

                • E39touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 203
                  • Janakkala

                  #38
                  Tuli vielä mieleen, että mistä välistä pääseet konepellin tuulihakaan käsiksi?
                  Kun on noin jämptin oloinen sovitus!!

                  Comment

                  • matti.h
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 199
                    • kangasniemi

                    #39
                    Originally posted by E39touring View Post
                    Tuli vielä mieleen, että mistä välistä pääseet konepellin tuulihakaan käsiksi?
                    Kun on noin jämptin oloinen sovitus!!
                    Valon alta mahtuu justjajust avamaan. Vois olla 5mm lähempänä konepeltiä niin ylettäis vielä paremmin. Joutuu varmaan kesällä muuttaa tuota sen verran jos vaa jaksaa ottaa kesäks irti.

                    Comment

                    • _Wraith_
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 156
                      • Oulu

                      #40
                      Nätisti omasta mielestä tuo W-light Comber myös istuu auton keulaan tuon kaarevan profiilinsa ansiosta Kiitoksia vaan tällekin ketjulle vinkeistä! Nyt on lisää valoa elämässä tien päällä.
                      Attached Files
                      Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
                      -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
                      EX -10 E70 X5
                      EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
                      EX -13 F25 X3
                      EX -12 F11 520D
                      EX -05 E53 X5
                      EX -06 E61 520D
                      EX -04 E60 525iA
                      EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
                      EX -02 E46 316
                      EX -98 E46 318

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #41
                        Originally posted by MPV View Post
                        Kylläpä vaan passaa sopivasti tuohon. Mietin vastaavaa E53:seen vaan ei ihan noin siististi siihen keulaan passaa. Tai sitten laittas reilusti ämpärin kokoiset pyöreät. Paljonkohan ne E53sen omien valojen referenssiluku olikaan?

                        Kaarevan mallin saa rekkarin alapuolelle sopimaan siten että saa juuri ja juuri samaan tasoon rekisterikilven alustan kanssa.


                        Itse en sellaistä "tötterö asennusta" kelpuuta joka tulee 5-10cm auton etupuolelle.


                        Tuli huomattua ledivalon huonot puoletkin kun sai ekan kerran sulatella valoa lämpimällä vedellä. Sopivan jäätävällä sateella ja loskaroiskeessa valo jäätyy umpeen.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          #42
                          Originally posted by Esal View Post
                          Kaarevan mallin saa rekkarin alapuolelle sopimaan siten että saa juuri ja juuri samaan tasoon rekisterikilven alustan kanssa.


                          Itse en sellaistä "tötterö asennusta" kelpuuta joka tulee 5-10cm auton etupuolelle.


                          Tuli huomattua ledivalon huonot puoletkin kun sai ekan kerran sulatella valoa lämpimällä vedellä. Sopivan jäätävällä sateella ja loskaroiskeessa valo jäätyy umpeen.
                          X-vision Genesis 600 on jo hommattuna, mutta vielä asentamatta. Kilven yläpuolelle asennettuna tulee tosiaan joitain senttejä eteenpäin, vaikka laittaisi valon takareunan lähes kiinni puskuriin. Tämä valo olikin aika paksu. Toisaalta kilven alapuolella on sitten jo aika matalalla, että kumpi lienee parempi. Jotenkin tuntuu siltä, että mitä ylemmäksi sen valon saisi, niin sen parempi.

                          Comment

                          • Miikala
                            BTCF Member
                            • Nov 2018
                            • 135
                            • Rovaniemi

                            #43
                            Originally posted by MPV View Post
                            X-vision Genesis 600 on jo hommattuna, mutta vielä asentamatta. Kilven yläpuolelle asennettuna tulee tosiaan joitain senttejä eteenpäin, vaikka laittaisi valon takareunan lähes kiinni puskuriin. Tämä valo olikin aika paksu. Toisaalta kilven alapuolella on sitten jo aika matalalla, että kumpi lienee parempi. Jotenkin tuntuu siltä, että mitä ylemmäksi sen valon saisi, niin sen parempi.
                            Itsellä on tuollaisessa E46 keulassa ledbar kilven alla ja kyllä se näyttää sieltäkin vielä. Taitaapa tulla sulla kilven allakin ylemmäs tuo lamppu vaikka omassa nostaisin kilven päälle.

                            Olen kiinnittänyt huomiota että merkistä riippuen alkaa kohta olla suositumpi laittaa se valo sinne kilven alapuolelle kuin yläpuolelle. Eipä taida olla sillä 15cm nostolla niin ratkaisevaa merkitystä.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #44
                              Itsellä on tuo "IKH KAUKOVALO LED 14400LM KAAREVA" kilven alla.


                              Huomasin että suuntauksella ei ole paljoakaan merkitystä kunhan eteenpäin on. Huomaa kun tiessä on töyssyjä tai mäkeä, valo ei näytä siirtyvän pystysuunnassa juuri ollenkaan. Pistemäisempi valokuvio vaatiikin sitten jo suuntausta. Alempi asennuspaikka antaa hieman sumuvalomaisen kayttäytymisen esim. lumisateessa, eli ei tee valomuuria niin paljoa.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                #45
                                Originally posted by Esal View Post
                                Itsellä on tuo "IKH KAUKOVALO LED 14400LM KAAREVA" kilven alla.


                                Huomasin että suuntauksella ei ole paljoakaan merkitystä kunhan eteenpäin on. Huomaa kun tiessä on töyssyjä tai mäkeä, valo ei näytä siirtyvän pystysuunnassa juuri ollenkaan. Pistemäisempi valokuvio vaatiikin sitten jo suuntausta. Alempi asennuspaikka antaa hieman sumuvalomaisen kayttäytymisen esim. lumisateessa, eli ei tee valomuuria niin paljoa.
                                Just näin. Itsekin yrittelin säätää 18000 lumenin lamppuja muka oikeaan suuntaan, mutta valoa tulee niin perhanasti, että kunhan lasit näyttää eteenpäin, koko maasto on taivasta myöten valoisaa...

                                Eli ei se asennuskorkeuskaan varmaan muutamasta sentistä ole kiinni. Toki voi olla, että auton eteen tulee liian kirkas pläntti, jos lyhty on ihan alhaalla?
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎