Ai niin, kilometriraja oli noin alhaalla.. ajattelin vain vuosia.
Joo, kilometrirajat on vedetty aika alas näissä hybrideissä. US alueella akkutakuun ehdot ovat pidemmät mutta siellä
onkin akussa bufferia jätetty enemmän.
Olin melkein kuukauden ajamatta G05:llä ja liikuimme iX:llä. Aikamoinen shokki ajaa taas G05:llä - miten siitä on tullut tällainen kivireki?
Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.
iX50 sekä myös lci iX60 ilmajousilla ja 4p-ohjauksella on mielestäni aikamoinen tasonnosto ajettavuuden suhteen verrattuna G05 hybridiin. Tätä ei voi liikaa korostaa kuten ole jo useampaan kertaan aiemmin todennut. Suomessa G05:t on käytännössä melkein kaikki hybridejä verotuksen takia. X5 G05 on varmasti ihan eri auto ajaa jos kävisi heittämässä tyypit 30d mallilla jossa ilmajouset ja lisäksi 4p-ohjaus. Se on kuitenkin monta sataa kiloa kevyempi kuin raskas 45e/50e -hybridi. Renkaat myös vaikuttaa. iX:ssä on edessä ja takana samanlevyiset renkaat ja ensiasennuskumit on hyvin usein ns. meluvaimennettu eli renkaan sisällä on se vaahtomuovipatja.
iX:ssä on alustaan, ohjaukseen ja ajettavuuteen panostettu ihan eri tavalla. G05 on vanhempaa koulukuntaa selvästi. Moni asiahan tuohon vaikuttaa. Myös auton korkeus. Korkeuden puolesta G05 on oikea SUV kun taas iX enemmänkin joku Crossover tms. ja kyllähän iX:ssä myös on omat puutteensa. Ei sekään täydellinen ole.
Mielenkiinnolla odotan uutta iX3:sta ja iX5:sta. Koeajot tutuilla ja kuoppaisilla Suomen kotiteillä ja ennen kaikkea auton todellinen koko vaikuttaa mihin seuraavaksi nykyinen kulkine vaihtuu. Vai pysytäänkö edes Bemarissa. Rouva on puhunut jopa johtotähteen siirtymisestä
Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.
Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.
Mulla on sama ja myös s-postien osalta. Koko yhteystieto lista ei näy eikä haku. Ollut jo pidemmän aikaa, toki auto on ikivanha F11 ja puhelin Samsung S24.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment