BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjvirta
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 101
    • Espoo

    #706
    Originally posted by torso1 View Post

    No se on mielestäni aika tärkeä yksityiskohta onko kyseessä ollut F15 vai G05 mallisarja.
    Jep. Nyanssina esim että aviloolta ei saa g05 testiä vielä. Myyvät euroopassa testiversiota. Voi olla että g05 data hankalammkin saatavilla

    tero
    ________________________________________
    G31 520dA Business SportLine 2017

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 571
      • Pohjois-Savo

      #707
      Originally posted by torso1 View Post

      No se on mielestäni aika tärkeä yksityiskohta onko kyseessä ollut F15 vai G05 mallisarja.
      Niinpä. Jos hän ei ymmärrä asiaa? Tuskinpa se G05 oli, niissähän on akkutakuu vielä voimassa.
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 528
        • Satakunta

        #708
        Originally posted by bittivirhe View Post

        Niinpä. Jos hän ei ymmärrä asiaa? Tuskinpa se G05 oli, niissähän on akkutakuu vielä voimassa.
        Kyllä se 100 000 km akkutakuun kilsaraja on jo tosi monessa G05 hybridissä mennyt puhki.

        Ilmeisesti aika monestikin akuston ongelmat ilmenee juuri siinä vähän sadan tuhannen jälkeen, tietysti käytöstä riippuen.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 571
          • Pohjois-Savo

          #709
          Originally posted by N54 View Post
          Kyllä se 100 000 km akkutakuun kilsaraja on jo tosi monessa G05 hybridissä mennyt puhki..
          Ai niin, kilometriraja oli noin alhaalla.. ajattelin vain vuosia.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 412

            #710
            Originally posted by bittivirhe View Post

            Ai niin, kilometriraja oli noin alhaalla.. ajattelin vain vuosia.
            Joo, kilometrirajat on vedetty aika alas näissä hybrideissä. US alueella akkutakuun ehdot ovat pidemmät mutta siellä
            onkin akussa bufferia jätetty enemmän.

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 571
              • Pohjois-Savo

              #711
              Originally posted by torso1 View Post

              Kyllä! iX ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kyllä selvästi parempi ajaa (varsinkin maantiellä) kuin nykyinen X5.
              Olin melkein kuukauden ajamatta G05:llä ja liikuimme iX:llä. Aikamoinen shokki ajaa taas G05:llä - miten siitä on tullut tällainen kivireki?
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • Milko75
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 854
                • Kuopio

                #712
                Originally posted by bittivirhe View Post

                Olin melkein kuukauden ajamatta G05:llä ja liikuimme iX:llä. Aikamoinen shokki ajaa taas G05:llä - miten siitä on tullut tällainen kivireki?
                Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.
                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                Comment

                • torso1
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 412

                  #713
                  Originally posted by Milko75 View Post

                  Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.
                  iX50 sekä myös lci iX60 ilmajousilla ja 4p-ohjauksella on mielestäni aikamoinen tasonnosto ajettavuuden suhteen verrattuna G05 hybridiin. Tätä ei voi liikaa korostaa kuten ole jo useampaan kertaan aiemmin todennut. Suomessa G05:t on käytännössä melkein kaikki hybridejä verotuksen takia. X5 G05 on varmasti ihan eri auto ajaa jos kävisi heittämässä tyypit 30d mallilla jossa ilmajouset ja lisäksi 4p-ohjaus. Se on kuitenkin monta sataa kiloa kevyempi kuin raskas 45e/50e -hybridi. Renkaat myös vaikuttaa. iX:ssä on edessä ja takana samanlevyiset renkaat ja ensiasennuskumit on hyvin usein ns. meluvaimennettu eli renkaan sisällä on se vaahtomuovipatja.

                  iX:ssä on alustaan, ohjaukseen ja ajettavuuteen panostettu ihan eri tavalla. G05 on vanhempaa koulukuntaa selvästi. Moni asiahan tuohon vaikuttaa. Myös auton korkeus. Korkeuden puolesta G05 on oikea SUV kun taas iX enemmänkin joku Crossover tms. ja kyllähän iX:ssä myös on omat puutteensa. Ei sekään täydellinen ole.

                  Mielenkiinnolla odotan uutta iX3:sta ja iX5:sta. Koeajot tutuilla ja kuoppaisilla Suomen kotiteillä ja ennen kaikkea auton todellinen koko vaikuttaa mihin seuraavaksi nykyinen kulkine vaihtuu. Vai pysytäänkö edes Bemarissa. Rouva on puhunut jopa johtotähteen siirtymisestä

                  Comment

                  • paavju
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 107
                    • Etelä-Savo

                    #714
                    Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17591
                      • Turku

                      #715
                      Originally posted by paavju View Post
                      Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.
                      Mulla on sama ja myös s-postien osalta. Koko yhteystieto lista ei näy eikä haku. Ollut jo pidemmän aikaa, toki auto on ikivanha F11 ja puhelin Samsung S24.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • paavju
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 107
                        • Etelä-Savo

                        #716
                        ^sama oli kaverin 2024 5-sarjalaisessa kun parkkipaikalla tsekattiin...

                        Comment

                        Working...
                        X