Morjesta!
Mikäs tuo DSP-hifit oikee o? Tuli hankittua tuossa kuun alussa X5 vm. '05 ja auto on muuten hyvin miellyttävä, mut popit on aika kehnot. Oon miettiny jos päivittäis vahvistinta parempaa ja laittais samalla paremmat kajarit etee ja iPod-liitännän, koska nyt siinä ei oo AUXia eikä mitää ni sais oman soittimen kiinni. Mut mut, ei oo kyllä mitään käryä mistä alkaa kattelemaa mitään. Itseasiassa oleellisin olis saaha se iPodi kiinni, kyllä tolla vanhalla äänentoistolla pärjää välttävästi.
Tällä hetkellä siinä on alkuperäiset: Professional navi (melko varmasti), digi-tv, cd-vaihtaja kontissa, subbareita ei liene missää.
Saisko apuja mitä aletaan laittamaan? Oon surffaillu ja ettiny, mut ei löyvy enkä ymmärrä. Rahaa en aio laittaa iha sikana, koska toisaalta aateltuna, koska äänentoisto ei oo maailman paras, ni kyllähä siihe välttäis iha vaikka FM-lähetinkii, lie maksaa alle 30€...
-Tommi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia
Originally posted by zzracing View Post1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.
Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään.
Originally posted by zzracing View Post2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.
Tiivisteet ja kahvat on jäässä, tekee niille mitä vaan. Itse oon purkanut ovet, öljynnyt mekanismit, laittanut silikonia tiivisteisiin, ja ovi on aina yhtä jäässä.
Ja sitten kun se saa auki, niin eihän sitä perkelettä enää saa kiinni. Sitten ihmetellään parkkipaikalla flekti täysillä, ja odotellaan että ovi lämpenee sen verran, että menee lukkoon asti.
Originally posted by zzracing View Post6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.
Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa
Mutta voin kyllä suositella kaikille ostamista miettiville, ja varsinkin V8:n murinat lämmittää joka kerta yhtä paljon
Leave a comment:
-
-
Muusta en tiä mut mulla oli reilu 3v tuo 3.0i/autom 2001 X5 ostaessa 100tkm -> myydessä 158tkm
1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.
2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.
3. Valmistusmaa USA näkyy ja tuntuu hyvin.
4. On kova äänisempi sisämelultaan kuin e39, e60, e61
5. Hiukan uraherkkä kesät talvet (puslat, tukivarret, pyöränkulmat duunattunakin)
6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.
7. Kulutus matkassa 10.3l/100km sekalainen ympäri vuoden alle 13
8. Renkaat kalliita, Muut kulutusosat samoilla hinnoilla e39, e60 tms. kanssa
9. Ei muuta vikaa ollut koko aikana kuin nokka-akselin asentotunnistin
(sai muuten kyytiä kohtuu reippaasti koko ajan 50tkm eri maastoissa sekä eri tilanteissa)
Askissa tai muussakaan voimansiirrossa ei häikkää eikä sivuääniä.
Askiin tosin vaihtelin öljyt jossain 130tkm korvilla.
10. Tykkäsin kuin hullu puurosta! ! Oikeasti
11. Nyt mulla E61 ja on ihan paska ja mitätön laite vrt e53
T, TeemuLast edited by zzracing; 20-11-2013, 11:46.
Leave a comment:
-
-
Viikonlopun aikana olisi tarkoitus käydä ostamassa auto ja tämä vähän polttelisi, onko muuta huomioon otettavaa kuin se että soittaessa on hyvä olla Suomi-Ruotsi sanakirja auki mikäli rannalla ei Suomea puhutakaan :think
Kilometrejä en pelkää, muuten on nämä äxät aika vieraita!
Leave a comment:
-
-
Yhdyn DSP kehuihin. Ei se mikään huippu ole, mutta ihan toimiva setti. Mulla oli alkuperäinen subbari korvattu kontissa hihnoilla kiinni olevalla putkisubarilla, jolloin bassotoistokin oli suht kohdallaan ja tilaa tarvittaessa sai helposti irti. Paremmin soi kuin E39:n DSP-setti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magor View PostTuo dsp hifeillä varustettu äxä soi omasta mielestäni yllättävänkin hyvin.
Komppaan tätä. Omassa exässä oli DSP-hifit ja soi kyllä todella tasapainoisesti/ lujaa ollakseen orkkis-hifit. Bassoa tosin olis voinu ehkä aavistuksen enemmänkin olla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostVähän ruvennu kutkuttamaan tämän E39:n vaihtaminen tuohon E53:seen. Olis selkävikaselle helpompi kavuta rattiin.
Melkein kaikki renkaiden ja katon väliltä on tässä käsitelty mutta äänentoistosta en löytänyt juttua. E39 on melko hiljainen ja puheohjelmista saa hienosti selvän jopa motarilla ilman että tarttee olla nupit kaakossa. Musiikkia kuunnellessa taas toisto on vähän ohkanen. Mitäs "audiopaketteja" näihin E53 vehkeisiin tehtaalta myytiin? Onko niistä mihinkään kun en välttämättä haluaisi ruveta rakentamaan?Alkuperäinen hyvin soiva järjestelmä olis kova juttu.
Diisseleitä tuntuu olevan joka mutkan takana myynnissä mutta toinen mikä kiinnostais olis 4.8is. Ei vaan meinaa Suomesta löytyä montaa.
Leave a comment:
-
-
Vähän ruvennu kutkuttamaan tämän E39:n vaihtaminen tuohon E53:seen. Olis selkävikaselle helpompi kavuta rattiin.
Melkein kaikki renkaiden ja katon väliltä on tässä käsitelty mutta äänentoistosta en löytänyt juttua. E39 on melko hiljainen ja puheohjelmista saa hienosti selvän jopa motarilla ilman että tarttee olla nupit kaakossa. Musiikkia kuunnellessa taas toisto on vähän ohkanen. Mitäs "audiopaketteja" näihin E53 vehkeisiin tehtaalta myytiin? Onko niistä mihinkään kun en välttämättä haluaisi ruveta rakentamaan?Alkuperäinen hyvin soiva järjestelmä olis kova juttu.
Diisseleitä tuntuu olevan joka mutkan takana myynnissä mutta toinen mikä kiinnostais olis 4.8is. Ei vaan meinaa Suomesta löytyä montaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Timelord View PostEmännän 3C 1,9tdi-pasuuna ei ole koskaan vienyt noinkaan paljoa mitä sulla vähimmillään. Viikonlopun ajojen (~350km) keskikulutus talvikiekoilla 4,6l/100km
e53 d:hen en osaa muuten ottaa kantaa; itsellä kun oli bensavastaava. X5 mielestäni hiukan laadukkaampi kuin vastaavan ikäinen A6.
A6:n V6 tdi tiptronicit kiertäisin todella kaukaa...
V6 TDI tippi taitaa olla vähän ylihaukuttu, monet sanoo niinkin että hyvä kone kun kerran tekee nokat jos tarvetta. Tiptronic ainakin itsellä toimii kuin junan vessa (348tkm). Tosin kulutus on 2.5TDI:lla varmaan 7-9l riippuen ajoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostKarkealla kädellä, paljon X5 530d:n ylläpitokulut eroaa esim. Passat 3BG 1.9TDI:sta?
kulutus noin +2-3 l/100km Pasuunasta joka vie 6-8,5 l/100km riippuen ajosta.
e53 d:hen en osaa muuten ottaa kantaa; itsellä kun oli bensavastaava. X5 mielestäni hiukan laadukkaampi kuin vastaavan ikäinen A6.
A6:n V6 tdi tiptronicit kiertäisin todella kaukaa...
Leave a comment:
-
-
Onkos kellään kokemusta millaiset erot olis ekat X5:t verrattuna Audi A6 ~2003 2.5TDI 180hp Quattro Tiptronic? Ilmeisesti maasturi on maasturi, mutta 180hp Torsen Audi on nelivetona ja kulultaan vähän ekoja x5:ia parempi?
2.5TDI:n ongelmat nokkien ja ehkä ruiskupumpun suhteen tiedän, onko X5:ssa jotain tonnien remontteja mitä voi isolla todennäköisyydellä tulla?
Miten yleinen laadukkuus noiden välillä, onko jollain kokemusta molemmista? Anteeksi Audin sekoittaminen, haen vähän vertailukohtaa?
Leave a comment:
-
-
Karkealla kädellä, paljon X5 530d:n ylläpitokulut eroaa esim. Passat 3BG 1.9TDI:sta?
Vakuutukset tuskin hirveästi kun on täydet bonukset?
renkaat on noin tuplat kalliimmat, kestääkö isot renkaat enemmän kilometrejä?
kaikki osat hiukan kalliimpia mutta paljonko? 100%
kulutus noin +2-3 l/100km Pasuunasta joka vie 6-8,5 l/100km riippuen ajosta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: