Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _chris_
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Harmi kun ei tullut paikkallisen liikkeen karvalakki x5 käytyä kokeilemassa. Olisi hieman saanut tuntumaa miltä se e39 jälkeen tuntuu ja olisko just mun auto tämä e53.
    Itse vaihdoin aikanaan juurikin E39:sta E53:een. Hallintalaitteet ja tekniikka oli vanhaa tuttua, mutta kaikenkaikkiaan laadukkaammin ja jämäkämmin tehtynä. Isompi massa toi mukavuutta matka-ajoon. Itse tykkäsin E53:sta kovasti. Harmi, että en ole päässyt X5:n ilmajousitusta koskaan kokeilemaan, joten en tiedä millainen tapaus on kyseessä.

    Yleisesti puhuttuna, en nykypäivänä enää käyttöautoa ilman ilmajousitusta helpolla osta, sen verran se tuo lisää mukavuutta nykyisillä tienkunnoilla. Todella harmi, ettei E70-mallia tarjota ilmajousilla, joten BMW:llä ei ole tällä hetkellä tarjota vaihtoehtoa itselleni.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Ratinlämmitysoptio on yksinkertainen jälkiasentaa eli tarvitaan vain ratin kehä lämmityksellä, slipring ja vaaleanvihreä rele, asennus P&P.
    Hyvä tietää tämäkin.

    Harmi kun ei tullut paikkallisen liikkeen karvalakki x5 käytyä kokeilemassa. Olisi hieman saanut tuntumaa miltä se e39 jälkeen tuntuu ja olisko just mun auto tämä e53.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post

    Ratinlämmitys voisi ollakkin ihan mukava varuste, mutta toki ilmanki pärjää. Itselle melkein tärkeimpinä nuo nahkasportit.

    Ratinlämmitysoptio on yksinkertainen jälkiasentaa eli tarvitaan vain ratin kehä lämmityksellä, slipring ja vaaleanvihreä rele, asennus P&P.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Korkeussäätö on joku 20-30 mm suuntaansa muistaakseni. ja yli 60km/h vauhdissa menee automaattisesti normiasentoon. Vakiokorkeutta voi säätää esim. inpalla.
    Ratin lämmitys on kyllä taas yksi "turha" mukavuusvaruste jota ei koskaan aiemmin tiennyt tarvitsevansa. Toinen must varuste on servotronic.
    n 40tkm tuli vuoteen tuolla suhailtua, comfort penkistä löytyy todella hyvät säädöt. Itse koitin metsästää ensin sporttipenkeillä varustettua yksilöä kun en tiennyt että parempiakin (comfort) penkkejä on saatavana.
    No tuota säätöalustaa en laita hakukriteereihin mutta mikäli on niin en skippaakkaan autoa sen takia.

    Ratinlämmitys voisi ollakkin ihan mukava varuste, mutta toki ilmanki pärjää. Itselle melkein tärkeimpinä nuo nahkasportit. Toki comforteissa enemmän säätöjä ja varmasti paremmat istua mutta näyttävä lättänahoilta pers osalta.

    Mikä lisäoptio tuo vetokyvyn lisääminen on? Olikohan jopa 3200kg nostettu.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    X5 E53 3,0 diesel pakoputkiston päivitys

    Originally posted by nachi View Post
    http://www.xoutpost.com/872532-post8.html

    Onko ks linkissä esitetty tapa lähes ainoa järkevä saada originaalin oloiset molemminpuoliset ulostulot 3.0d facelift malliin, pitäen siis alkuperäiset vaimentimet?

    Hakusessa siis OEM bensatyyliset molemminpuoliset näkyvät ulostulot, mahdollisimman vähäisillä muokkauksilla / kustannuksilla. Ääniin ei siis tarvitse muutoksia.
    UNOHDA tuo xoutpost.com pönttöjen puhkominen. TODELLA ärsyttävä teini päristin tulee tuolla systeemillä.
    tuossa linkkiä 4,4 sport takavaimentimista. http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...t_system_rear/

    Keskipöntöksi 4,4l M62 tai N62 koneen pönttö.
    tästä keskipöntöstä katkaiset etuputket juuresta poikki ja hommaat 2 kpl 50mm n.600mm pitkiä putkia jotka on taivutettu n.20 cm päästä 10mm sivusiirrolla.(Martelius exhaust tietää) Nämä 50mm putket 10mm sivusiirrolla mallaat autossa KAIKKI putket paikoilleen asennettuna keskivaimentimeen paikoilleen ennen hitsausta. etuputket käyvät katalysaattoriin/mahd. DPF :ään suoraan 50mm jatkoklemmarilla paikoilleen.

    tällä systeemillä tuli itselle 3,0d tehtyä ja voin suositella. TODELLA hiljainen ja toimiva systeemi.
    seuraava X5 3,0d vastaava systeemi valmistumassa ja kuvia voidaan laitella näytille.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Saako tuolla säädettyä minkäverran korkeutta lisää ja ilmeisesti vain hitaissa vauhdeissa käytettävä?

    Tuossa yks mukavasti varustettu oliskin jossa mm ratinlämmitys, takapenkillä grillit ja ilmeisesti tuplalasit mutta näistä en kyllä varustelistassa löytäny mainintaa kuin vaan mitä myynti-ilmossa oli myyjä ilmotellu. Liekko jälkiasennettu tai niitä ei vain ole..
    Korkeussäätö on joku 20-30 mm suuntaansa muistaakseni. ja yli 60km/h vauhdissa menee automaattisesti normiasentoon. Vakiokorkeutta voi säätää esim. inpalla.
    Ratin lämmitys on kyllä taas yksi "turha" mukavuusvaruste jota ei koskaan aiemmin tiennyt tarvitsevansa. Toinen must varuste on servotronic.
    n 40tkm tuli vuoteen tuolla suhailtua, comfort penkistä löytyy todella hyvät säädöt. Itse koitin metsästää ensin sporttipenkeillä varustettua yksilöä kun en tiennyt että parempiakin (comfort) penkkejä on saatavana.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Etupussit ei juurikaan lisää monimutkaisuutta systeemiin, mutta ajossa varsin mukavat. Eli itse tuumisin että joko täysilma, tai sit jos pelottaa niin kokonaan 'kova'alusta

    Saako tuolla säädettyä minkäverran korkeutta lisää ja ilmeisesti vain hitaissa vauhdeissa käytettävä? Onko etupään pussit kalliita uusia?


    Kukas nyt hyvästä yksilöstä malttas luopua, varsinkin on parhaat ajokelit päällä
    Tämä on kyllä totta. Sinänsä auton hankkimisella ei ole kiire kuhan kunnon varusteilla ja hyväkuntoinen löytyy. E70 ei pudjetti anna myöten niin pakko olla hyvillä varusteilla tuo e53. Onko näissä ollu jotain spesiaali varusteita?

    Tuossa yks mukavasti varustettu oliskin jossa mm ratinlämmitys, takapenkillä grillit ja ilmeisesti tuplalasit mutta näistä en kyllä varustelistassa löytäny mainintaa kuin vaan mitä myynti-ilmossa oli myyjä ilmotellu. Liekko jälkiasennettu tai niitä ei vain ole..

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    http://www.xoutpost.com/872532-post8.html

    Onko ks linkissä esitetty tapa lähes ainoa järkevä saada originaalin oloiset molemminpuoliset ulostulot 3.0d facelift malliin, pitäen siis alkuperäiset vaimentimet?

    Hakusessa siis OEM bensatyyliset molemminpuoliset näkyvät ulostulot, mahdollisimman vähäisillä muokkauksilla / kustannuksilla. Ääniin ei siis tarvitse muutoksia.
    Last edited by nachi; 19-01-2015, 20:35.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Juurikin näin. Takana ilmat ymmärrän, mutta en kyllä edessä.
    Etupussit ei juurikaan lisää monimutkaisuutta systeemiin, mutta ajossa varsin mukavat. Eli itse tuumisin että joko täysilma, tai sit jos pelottaa niin kokonaan 'kova'alusta

    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Tässä nyt vaan taas sellainen homma että tarpeeksi hyvillä varusteilla olevaa ei tahdo löytää.
    Kukas nyt hyvästä yksilöstä malttas luopua, varsinkin on parhaat ajokelit päällä

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by Magor View Post
    Panoraamassa vikaherkin osa taitaa olla lyhyt takaosa joka jumii hiukan auki yleensä, mutta sen saa kohtuu työllä myös pois käytöstä jolloin pysyy kiinni koko ajan, eikä vaikuta ison etuosan toimintaan. Juutuubissa hyvät ohjeet videolla tuon takaosan deactivoimiseen.
    Vedenpoisto putket kannattaa tarkastaa että ovat auki ja etteivät ole puristuksissa paneeleiden alla.
    Mulla meni vasemmalta puolelta sisävetari omasta 4,8iS:stä. Muualla ei tuntunut mitään väljiä voimansiirrossa vaikka kilsoja oli 250tkm.
    Uskoisinpa kestävän diisselinkin kovemmilla väännöillä kun jonkun tolkun pitää käytössä.
    Esim mitä tuli kärryä vedettyä niin aina käsivalinnalla vaihteisto ja max 5. vaihde matka-ajossa ja kiekat ennemmin päälle kuin alle 2000.
    Tässä nyt vaan taas sellainen homma että tarpeeksi hyvillä varusteilla olevaa ei tahdo löytää. Blocket myös katsottu mutta ei mitään sytyttävää löydy. Saa yv:llä heittää mikäli tietää kohtuu kilsoilla olevan ja oikeesti kunnon varusteilla olevan yksilön myynnissä.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
    Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
    Panoraamassa vikaherkin osa taitaa olla lyhyt takaosa joka jumii hiukan auki yleensä, mutta sen saa kohtuu työllä myös pois käytöstä jolloin pysyy kiinni koko ajan, eikä vaikuta ison etuosan toimintaan. Juutuubissa hyvät ohjeet videolla tuon takaosan deactivoimiseen.
    Vedenpoisto putket kannattaa tarkastaa että ovat auki ja etteivät ole puristuksissa paneeleiden alla.
    Mulla meni vasemmalta puolelta sisävetari omasta 4,8iS:stä. Muualla ei tuntunut mitään väljiä voimansiirrossa vaikka kilsoja oli 250tkm.
    Uskoisinpa kestävän diisselinkin kovemmilla väännöillä kun jonkun tolkun pitää käytössä.
    Esim mitä tuli kärryä vedettyä niin aina käsivalinnalla vaihteisto ja max 5. vaihde matka-ajossa ja kiekat ennemmin päälle kuin alle 2000.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
    Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
    Tehoa se kestää-teho varmaankin ilmoitettu se mitä joku myy. Tästä saa sen 265 irti.
    Uudesta e70 saa enemmän. Mutta väännöllä mennään ja dieselillä.
    Last edited by Limit; 15-01-2015, 22:11. Reason: taas kirjoitus virhe

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
    Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
    Climate Windscreen on lämpöeristetty lasi, ei se lämpeä.

    Hifit ovat keskitasoa.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
    Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by janne320d View Post
    itsellä nyt 4kk ollut e53 3.0ia -00 ja ei voi moittia autoa lainkaan,hinta/laatu täys 10. tuo 3.0i riittää perus normiajoon ihan hyvin,eihän se mikään tykki ole muttei nyt laiskakaan.
    laatikkoremontti tuohon on tehty juuri ennenkuin minulle tuli ja nyt pelaa laatikko kyllä nätisti, gm:n laatikkohan tuossa kai on?
    Kyllä, sinulla on GM laatikko 5. vaihteisena. Sitten kun "subbari" ääni kumisee ja pärisee kontissa, on aika vaihtaa turbiini. Vaihdettuna 1500€. Sitten taas mennään. Paremmin gm laatikko kestää tässä autossa kuitenkin kuin manuaali.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎