Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw528
    replied
    Originally posted by EmBu View Post
    Nyt olis paikka kysyä paremmin asiantuntevilta X5 kuumotukseen neuvoja.
    Tämmönen "helmi" löyty nettiautosta:

    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5973258

    MUTTA,

    Tekstiviesti tarkempaan tietojen kyselyyn paljasti seuraavaa:
    Käyttöönotto 30.12.2004
    Ensirekisteröinti 25.11.2011

    Joko seisonut seitsemän vuotta myymättömänä TAI onko mahdollista, ettei Trafin tilastot tunne esimerkiksi Saksan rekisteröintikertoja (ei mainintaa alkuperämaasta), jolloin oikeat kilometrit voivat olla...noh niin..

    Kiitokset näkemyksistänne!
    Näissä tää"helmi"hieman sumenee kun on 3.0 benziini vehje...kulutus ja laiskuus käsikädessä ...tai no makuasiahan tämä...toiset tyttärestä ja toiset äideistä..

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Taitaa olla joku italian tuonti mistä puuttuu penkinlämmittimet, ja jos siinä on niin ne on jälkiasennetut "biltema" katkaisijat jossain penkin reunoilla..
    ...niin, eikös tuosta puutu juuri alkuperäiset penkinlämmittimen katkaisijat. Nehän pitäisi olla tuossa keskikonsolissa ilmastoinnin paneelin alapuolella molemmilla puolilla.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Taitaa olla joku italian tuonti mistä puuttuu penkinlämmittimet, ja jos siinä on niin ne on jälkiasennetut "biltema" katkaisijat jossain penkin reunoilla..

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Tätä juuri tarkoitin .
    200 mentyjä on kaikkialla (tosin kunnossa olevia vähemmän).
    Tuolla ajelet 40tkm lisää tauluun niin ei hinta juuri muutu.
    On silti alta 100tkm ajettu & vieläkin "uudenkarhea".

    Leave a comment:


  • EmBu
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Suorastaan ilmainen helmi mut toi 2011 rekisteröinti tarkoittaa milloin rekattu suomeen. Ei siis tietoja saksanajalta ?
    Liekö kaksikilpinen pirssi enkä tarkoita etu- & takalaattaa.
    Ei kait auta, kun ottaa ja kysyä suoraan mitä faktoja myyjäliikkeellä on tarjota.. Näillä eväillä todella houkutteleva, kun nettiauton listauksen mukaan vain 4000e kalliimpi, kuin vuoden vanhemmat 160-170tkm ajetut

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Suorastaan ilmainen helmi mut toi 2011 rekisteröinti tarkoittaa milloin rekattu suomeen. Ei siis tietoja saksanajalta ?
    Liekö kaksikilpinen pirssi enkä tarkoita etu- & takalaattaa.

    Jos kaikki ok, niin erikoista jos viikon viihtyy kaupattavana.
    Tuo on suorastaan ilmainen.
    Last edited by Rado; 09-10-2013, 18:48.

    Leave a comment:


  • EmBu
    replied
    Uskaltaako?

    Nyt olis paikka kysyä paremmin asiantuntevilta X5 kuumotukseen neuvoja.
    Tämmönen "helmi" löyty nettiautosta:

    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5973258

    MUTTA,

    Tekstiviesti tarkempaan tietojen kyselyyn paljasti seuraavaa:
    Käyttöönotto 30.12.2004
    Ensirekisteröinti 25.11.2011

    Joko seisonut seitsemän vuotta myymättömänä TAI onko mahdollista, ettei Trafin tilastot tunne esimerkiksi Saksan rekisteröintikertoja (ei mainintaa alkuperämaasta), jolloin oikeat kilometrit voivat olla...noh niin..

    Kiitokset näkemyksistänne!

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Eikös x5 tullu lukot (jarruja käyttävät) nimenomaan faceliftin yhteydessä? Avoimet perät ilman lukkoja + nelikko kun on aika turhaa, jää helpommin jumiin kuin takaveto jossa lukko
    Kyllä tuo jarruilla tapahtunut renkaanlukitus on ollut jo ennen faceliftiä. Faceliftin yhteydessä tuli portaattomasti voimaa eteen ja taakse säätävä jakovaihteisto, kun taas ennen faceliftiä jako oli kiinteä (35/65).

    Tässä ketjussa noista on jauhettu enemmänkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=120438

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by _chris_ View Post
    Näin siis olikin tarkoitus sanoa, mutta oli hiukan epäselvä sanavalinta tuossa aikaisemmassa mailissa (nyt korjattu). Kyllä noissa rullatesteissä X-Drive näyttää toimivan paremmin, mutta onhan ne kuitenkin monesti aika keinotekoisia tilanteita. Vastaavan tasapuolisen lähtötestin tekeminen luonnonolosuhteissa lienee kuitenkin aika vaikeaa...
    Eikös x5 tullu lukot (jarruja käyttävät) nimenomaan faceliftin yhteydessä? Avoimet perät ilman lukkoja + nelikko kun on aika turhaa, jää helpommin jumiin kuin takaveto jossa lukko

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Tomppa_77 View Post
    Paremminha bemmi tuossa linkissä olevassa testissä meni ku Audi
    Näin siis olikin tarkoitus sanoa, mutta oli hiukan epäselvä sanavalinta tuossa aikaisemmassa mailissa (nyt korjattu). Kyllä noissa rullatesteissä X-Drive näyttää toimivan paremmin, mutta onhan ne kuitenkin monesti aika keinotekoisia tilanteita. Vastaavan tasapuolisen lähtötestin tekeminen luonnonolosuhteissa lienee kuitenkin aika vaikeaa...

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Ei muistaakseni pitäisi olla iso ero 04-05 tekniikassa, molemmat ovat facelift...:think

    Hyvin yleensäkin puhuttu x5 hinnat ovat pysynyt korkealla. veikkaan että suomi autojen hinta taso korelloi tuontiautojen korkean tuontiveroon.

    Leave a comment:


  • Tomppa_77
    replied
    Originally posted by _chris_ View Post
    Tässä jotain: -04 on jo facelift ja kaikissa facelift-malleissa on 6-vaihteinen ZF:n laatikko ja X-drive. Muistaakseni oli niin, että läpät löytyy vain DPF:n kanssa. Ainakaan omassa "ei-DPF" mallissa ei ollut läppiä.

    Audin Quattron toiminnasta ei kokemusta muuten kuin Yuotube-vertailuja katsoneena. Ihan hyvin ilmeisesti paikkaansa puolustaa, kuten esim. tästä käy ilmi: http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM. Itse olin ihan tyytyväinen X-Driven toimintaan. Eteni todella hyvin esim. syvässä lumessa, jos vain piti vauhtia yllä. Paikaltaan lähtiessä akseleiden välillä portaattomasti voimaa jakava jakovaihteisto toimi mielestäni hyvin (kuten em. linkki osoittaa), mutta samalla akselilla tapahtuva renkaiden jarruttaminen olisi voinut tapahtua hiukan nopeammin. Kerkesi aina jonkin verran kuopaista ennenkuin voimaa siirrettin toisen puolen renkaalle. Lukkoperäähän se nyt ei tietty voikaan vastata.

    Juu pitää se alkaa vissii tosissaa kattelemaa noita jos sattuis hyvä yksilö kohalle. Tällä hetkellä nettiautossa on 3 jotka sopis budjettiin ja löytyy tarvittavat varusteetja väri on sopiva, tonnin sisällä on kaikkien hintaerot, 2 vm05 ja 1 vm04.







    Paremminha bemmi tuossa linkissä olevassa testissä meni ku Audi

    Tällä hetkellä kuljettimen virkaa toimittaa 2010 A3 manuaali quattro mut en jaksa hämmentää sitä keppii ni jos sitä laittais taas automaatin, ku yks on ollu aiemmi vm 04 320dA ja siit kyl tykkäsin.

    Sinällää miulle on ihan sama millä tavalla neliveto on toteutettu, kunha sillä pääsee mäestä liikkeelle samalla tavalla ku kesällä. Nyt muutaman talven Audilla ajelleena oon kyl sitä mieltä, et kunnon nastarenkailla tää Haldexin neliveto toimii paremmi ja nopeemmi ku Torsen, ja tuo x-drive lienee kanssa sähköllä ohjattu... Tai ainekaa sutimisvalo ei syty koskaa koha ei nyt iha kaasu pohjassa laita kytkintä sivuu

    Pitänee myös katella jos Saksan maalta löytyis, tarjontaa on ainakin riittävästi.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Itse siinä uskossa et 04 & 05 mallejen välillä merkittäviä kestävyyseroja tuoreemman hyväksi.
    Ainakin -05 hinnoiteltu ihan eri tavalla kuin -04 ?
    Ei noissa nyt hyvin suuria eroja ole, siis hinnaltaan.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Itse siinä uskossa et 04 & 05 mallejen välillä merkittäviä kestävyyseroja tuoreemman hyväksi.
    Ainakin -05 hinnoiteltu ihan eri tavalla kuin -04 ?

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Tomppa_77 View Post
    Elikkäs mites nyt jos hakusessa olis vm. 05 tai uudempi malli 3.0 diiselinä ja 218hv, niin onko ne faceliftejä? ZF:n laatikko? Onko ne kaikki x driveja? Toimiiko tuo x drive lähellekkään samalla tavalla ku audin quattro (kokemusta sekä Torsen että Haldex)? Saako luistoneston samalla tavalla pois ku muissa bemareissa et kerran ku painaa ni vetoluistonesto pois ja pitkään ku painaa ni koko ajonvakautusluistonestohässäkkä pois? Mistä tietää onko imusarjassa läppiä, vai oliko se niin että DPF:n kansa on läpät? Mistä tietää onko DPF? Saako astinlaudat laitettua jälkeenpäin?

    EDIT: Lisätään sen verran, et 04 kelpaa myös jos löytyy 218hv, eli onko sekin jo sit facelift?

    Tulipas litannia, kiitos etukäteen

    -Tommi
    Tässä jotain: -04 on jo facelift ja kaikissa facelift-malleissa on 6-vaihteinen ZF:n laatikko ja X-drive. Muistaakseni oli niin, että läpät löytyy vain DPF:n kanssa. Ainakaan omassa "ei-DPF" mallissa ei ollut läppiä.

    Audin Quattron toiminnasta ei kokemusta muuten kuin Yuotube-vertailuja katsoneena. Ihan hyvin ilmeisesti X-Drive paikkaansa puolustaa, kuten esim. tästä käy ilmi: http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM. Itse olin ihan tyytyväinen X-Driven toimintaan. Eteni todella hyvin esim. syvässä lumessa, jos vain piti vauhtia yllä. Paikaltaan lähtiessä akseleiden välillä portaattomasti voimaa jakava jakovaihteisto toimi mielestäni hyvin (kuten em. linkki osoittaa), mutta samalla akselilla tapahtuva renkaiden jarruttaminen olisi voinut tapahtua hiukan nopeammin. Kerkesi aina jonkin verran kuopaista ennenkuin voimaa siirrettin toisen puolen renkaalle. Lukkoperäähän se nyt ei tietty voikaan vastata.
    Last edited by _chris_; 07-10-2013, 08:44.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎