Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Limit
    replied
    Originally posted by Magor View Post
    Automaatilla ilman muuta, kunhan vain on facelift.
    E53:sen dsp hifit on paljon paremmat kuin E39:n.
    Ilmajousitukselle kyllä ja ei. Toimiessaan oikeinkin mukava, mutta voi olla aikanen rahareikä vanhuuttaan kun pussit/anturit/johdotukset/kompura alkaa hapristua.
    Oman seuraavani valitsisin ilman täysilma-alustaa.
    Juurikin näin. Takana ilmat ymmärrän, mutta en kyllä edessä. Kuormatessa mökille kamoja ei ole mitään väliä määrästä. Auto on ryhdissään ja valot näyttää tielle. Toki metsään mennessä täysi-ilma satsi olisi tarpeen. Silloin mukavampi auto nostaa niin ylös kuin saa.

Leave a comment:

• janne320d
    replied
    itsellä nyt 4kk ollut e53 3.0ia -00 ja ei voi moittia autoa lainkaan,hinta/laatu täys 10. tuo 3.0i riittää perus normiajoon ihan hyvin,eihän se mikään tykki ole muttei nyt laiskakaan.
    laatikkoremontti tuohon on tehty juuri ennenkuin minulle tuli ja nyt pelaa laatikko kyllä nätisti, gm:n laatikkohan tuossa kai on?

Leave a comment:

• Magor
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Kovalla askilla meinaan manuaalia. Täytynee siis jättää pois laskuista joka on ihan hyvä koska paljon parempi tarjonta kotimaassa automaateista. Tuossa eukon toukassa on dsp hifit ja ei kyllä kovin kaksisen kuuloiset ole, mutta kait sen kestää mikäli nyt samaiset näissä e53. Täytynee siis etsiä mahdollisimman hyvillä varusteilla kohtuu kilsoilla. Ilmajousitustakin näkyy olevan joka kulmaan joissakin jossa ruksittu lisävarusteena. Onko tuolla ajotuntumaan paljonki vaikutusta? Kiitoksia vastauksista.
    Automaatilla ilman muuta, kunhan vain on facelift.
    E53:sen dsp hifit on paljon paremmat kuin E39:n.
    Ilmajousitukselle kyllä ja ei. Toimiessaan oikeinkin mukava, mutta voi olla aikanen rahareikä vanhuuttaan kun pussit/anturit/johdotukset/kompura alkaa hapristua.
    Oman seuraavani valitsisin ilman täysilma-alustaa.

Leave a comment:

• HC-Tuning
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Mikä on kova aski? Manuaalia ei sitten kannata ostaa, koska kytkin ei vain kestä millään. Tehopaino suhde on ainakin ennen ollut manuaalikytkimille liikaa. Hifeihin saa erillisiä räätälöintejä, joten se on minusta pienin huoli. Lisälämmitin ei on minulle arvoitus. Paskoja ne on kaikki, merkistä riippumatta. Itsellä uusi weba. Isonäyttö on kyllä pakollinen, sen on kyllä sitten oltava kunnossa.
    Kovalla askilla meinaan manuaalia. Täytynee siis jättää pois laskuista joka on ihan hyvä koska paljon parempi tarjonta kotimaassa automaateista. Tuossa eukon toukassa on dsp hifit ja ei kyllä kovin kaksisen kuuloiset ole, mutta kait sen kestää mikäli nyt samaiset näissä e53. Täytynee siis etsiä mahdollisimman hyvillä varusteilla kohtuu kilsoilla. Ilmajousitustakin näkyy olevan joka kulmaan joissakin jossa ruksittu lisävarusteena. Onko tuolla ajotuntumaan paljonki vaikutusta? Kiitoksia vastauksista.

Leave a comment:

• Limit
    replied
    Eli hieman enemmän kuin tuossa kolmiysissä vero. Tuliko mp3 nimenomaan vasta 2006? Isolla näytöllä ja dsp vai mikä se näissä paras äänentoisto onkaan niin on oltava. Tuolta saksasta näitä katselin niin yksi kiinnostava kova askinenki oli tarjolla. Paljonko näissä kulutukset about on? Onkos lisälämmitin vakiona niinkuin 530d:ssä?
    Mikä on kova aski? Manuaalia ei sitten kannata ostaa, koska kytkin ei vain kestä millään. Tehopaino suhde on ainakin ennen ollut manuaalikytkimille liikaa. Hifeihin saa erillisiä räätälöintejä, joten se on minusta pienin huoli. Lisälämmitin ei on minulle arvoitus. Paskoja ne on kaikki, merkistä riippumatta. Itsellä uusi weba. Isonäyttö on kyllä pakollinen, sen on kyllä sitten oltava kunnossa.

Leave a comment:

• HC-Tuning
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Verot on 800€ vuodessa. Vertailuna uudehkossa naapurin F10 520d:ssä 620€. Että on se melkein 180€ vuodessa kalliimpaa kuin säästöposulla ajelu. Säästöpossu tosin maksaa 50t€.
    Missä sitten säästää?
    2004 ja 2006 suurin ero mikä tulee mieleen on cd soitin, joka on uudemmassa MP3:tukeva. Itse päivittelin omaani tuon uudemman. Varusteissa ei ole sitten muuta eroa, kuin se mitä on raksittu uutena ostaessa. Näissä se ZF laatikko, jolla pelastaa koko auton.
    Eli hieman enemmän kuin tuossa kolmiysissä vero. Tuliko mp3 nimenomaan vasta 2006? Isolla näytöllä ja dsp vai mikä se näissä paras äänentoisto onkaan niin on oltava. Tuolta saksasta näitä katselin niin yksi kiinnostava kova askinenki oli tarjolla. Paljonko näissä kulutukset about on? Onkos lisälämmitin vakiona niinkuin 530d:ssä?

Leave a comment:

• Limit
    replied
    Kokemuksia kaivattaisiin x5 3.0d ja faceliftistä. Varmaan löytyisikin tietoa topicin lukemalla mutta kysytään nyt kuitenkin.

Onko näissä laatikoissa ollut ongelmia eli onko sama laatikko vielä kuin e39 diiseleissä?
    Onko käyttövoima ja perusvero minkä suuruinen? Kilsoja vuodessa tulee about 20-25tkm.
    Nykyisellä manuaali e39 diisselillä olen kyllä tykännyt ajella mutta maavaraa ja nelikkoa tarvisin kun maalla ei nuo aurat hirveästi kulje.

Onko 2004-2006 tullut muutoksia? Jos niin mitä?
    Verot on 800€ vuodessa. Vertailuna uudehkossa naapurin F10 520d:ssä 620€. Että on se melkein 180€ vuodessa kalliimpaa kuin säästöposulla ajelu. Säästöpossu tosin maksaa 50t€.
    Missä sitten säästää?
    2004 ja 2006 suurin ero mikä tulee mieleen on cd soitin, joka on uudemmassa MP3:tukeva. Itse päivittelin omaani tuon uudemman. Varusteissa ei ole sitten muuta eroa, kuin se mitä on raksittu uutena ostaessa. Näissä se ZF laatikko, jolla pelastaa koko auton.

Leave a comment:

• nachi
    replied
    Onko mahdollista viritellä OEM-tyyliset molemminpuoliset pakoputkien ulostulot "puskurin läpi" faceliftissa dieselmalliin kuten V8-bensakoneissa, ilman älytöntä työmäärää? Ainakin puskureissa olevat "reiät" näyttää olevan kaikissa malleissa vakiona.

Onko 3.0d facelift mallissa vanha kunnon GM paskamaatti vai uudempi ZF?
    Last edited by nachi; 13-01-2015, 22:01.

Leave a comment:

• HC-Tuning
    replied
    Kokemuksia kaivattaisiin x5 3.0d ja faceliftistä. Varmaan löytyisikin tietoa topicin lukemalla mutta kysytään nyt kuitenkin.

Onko näissä laatikoissa ollut ongelmia eli onko sama laatikko vielä kuin e39 diiseleissä?
    Onko käyttövoima ja perusvero minkä suuruinen? Kilsoja vuodessa tulee about 20-25tkm.
    Nykyisellä manuaali e39 diisselillä olen kyllä tykännyt ajella mutta maavaraa ja nelikkoa tarvisin kun maalla ei nuo aurat hirveästi kulje.

Onko 2004-2006 tullut muutoksia? Jos niin mitä?

Leave a comment:

• Limit
    replied
    Originally posted by Zuuzo View Post
    hankala sanoa mitään omia kokemuksia kun muutama vuosi sitten olin ostamassa x5 mutta autoliikkeessä eivät edes antaneet koeajoon, myyjä väitti että mulla ei ole kokemuksia bemarista ( pelkästään pärstäkerrointa katsomalla vissiin päätteli ) no piti sitten lähteä kotiin e36 m3 ja hämmästellä kokemattomuutta bemareista :think
    jos sitä jossain pääsis kokeilemaan että onko ostamisen arvoinen vaiko ei
    Jos täällä pääkaupunkiseudulla ajelet, niin viestiä tulemaan. Mun laitetta saa kokeilla.
    Ei ole myynnissä.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Helsinkiin menin katsomaan kahta melkein identtistä x5:sta, halvempaa ensin, sanoivat ettei viitti lähteä ajamaan sitä nyt mihkään kun juuri pesty ja tulee likaiseksi... pari tuntia myöhemmin oli kaupat tehty toisessa liikkeessä (toyota kaivoksela?) lyhyen koeajon jälkeen, pakkohan sitä oli lenkki kokeilla kun koskaan ei ollut moista ennen kokeillut.

Mutta hyvin palveleva talviauto, vaikka alkupään laitteiden etenemiskykyä maastossa ei mitenkään hyvänä voi pitää.

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Hassua että meitä vieläkin luokitellaan pärstäkertoimen mukaan ja pukupellet on aina varakkaita

Leave a comment:

• Zuuzo
    replied
    hankala sanoa mitään omia kokemuksia kun muutama vuosi sitten olin ostamassa x5 mutta autoliikkeessä eivät edes antaneet koeajoon, myyjä väitti että mulla ei ole kokemuksia bemarista ( pelkästään pärstäkerrointa katsomalla vissiin päätteli ) no piti sitten lähteä kotiin e36 m3 ja hämmästellä kokemattomuutta bemareista :think
    jos sitä jossain pääsis kokeilemaan että onko ostamisen arvoinen vaiko ei

Leave a comment:

• Heiska
    replied
    6kk e53 omistaneena en voi moittia. meidän perheelle ei kilometrejä hirveästi vuodessa tule joten 4.4l bensa oli oikea valinta. traileri + e30 perässä ajettavuus ja kulutus ei muuttunut oikeastaan mihinkään. Ensi lumilla totesin nelikon toimivan todella mukavasti. joten ainakaan vielä en voi moittia :think

Leave a comment:

• Magor
    replied
    Täältäkin pelkkää plussaa 1,5 talvea ajaneena, harmi että tämä talvi ainakin pitää pärjätä vajaavetosella.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎