Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pasianssi71
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2014
    • 219
    • Uusikaupunki

    #61
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Thanks
    Tarkistetaan asia.
    Nyt tarkastettu myös tuo liitin mikä pumpulle virtaa syöttää, oli OK.
    Pumpulle tulee 2.9v kun autossa on virrat päällä ? sama jännite tulee myös webaston kortilta josta tuo pumpun syöttö lähtee.
    Eli pumppu,johdot ja maadoitus ok mutta virtaa puuttuu, mikä mättää??

    Comment

    • Enska2
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 113
      • Känkkylä

      #62
      Todennäköisesti pumppu ei ole ok. Viallinenkin vesipumppu saattaa toimia suoralla virralla. Vesipumpun vaihdolla myös käypä jännite ilmestyy.
      Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

      Comment

      • pasianssi71
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 219
        • Uusikaupunki

        #63
        Originally posted by Enska2 View Post
        Todennäköisesti pumppu ei ole ok. Viallinenkin vesipumppu saattaa toimia suoralla virralla. Vesipumpun vaihdolla myös käypä jännite ilmestyy.
        Kiitti tiedosta.

        Tämä pumppuhan on avattavissa, mutta onko tuolla mitään minkä vois korjata vai onko ainoa vaihtoehto uusi osa?

        Jos uusi pitää pistää niin minkä merkkinen on alkuperäinen? Pierburg ainakin näyttäis aika yleinen olevan mitä noita äkkipäätään katselin.

        Esim. tämä http://www.espare.fi/epages/espare.s...ucts/702078370

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          #64
          Originally posted by pasianssi71 View Post
          Kiitti tiedosta.

          Tämä pumppuhan on avattavissa, mutta onko tuolla mitään minkä vois korjata vai onko ainoa vaihtoehto uusi osa?

          Jos uusi pitää pistää niin minkä merkkinen on alkuperäinen? Pierburg ainakin näyttäis aika yleinen olevan mitä noita äkkipäätään katselin.

          Esim. tämä http://www.espare.fi/epages/espare.s...ucts/702078370


          Tuolla numerolla löytyy Pierburg 7.02078.05.0
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • pasianssi71
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2014
            • 219
            • Uusikaupunki

            #65
            Originally posted by e46touring View Post
            Tuolla numerolla löytyy Pierburg 7.02078.05.0
            Pierburghan se siellä alkuperäisenä oli, nyt haettu uusi pumppu ja webastohan heräs välittömästi eloon.
            Kyllähän nämä foorumin tietäjät sitä jo ehdottelivat mutta halusin olla asiasta varma ennenkuin pistän rahani uuteen pumppuun.
            Pumppu tosiaan käynnistyi aiemmin suoralla virralla, mutta kun tarkempaa tutkimusta varten otin pumpun käteen ja yrittelin vielä käynnistellä niin mykkähän se oli.
            Tästä intoutuneena mars kauppaan pumppuostoksille ja vehkeet kuntoon.
            On muuten helppo tuohon e53:seen vaihtaa tuo pumppu, rauhallisesti tehden n.3min työ + vikakoodien nollaus.

            Comment

            • obedient
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 3
              • Hämeenlinna

              #66
              Webasto ei toimi

              Mikähän webastolla on hätänä kun pöhisee miten sattuu hetkittäisiä aikoja esim. kun avaa keskuslukituksen, jonkun oven, ajon jälkeen jää katkottain pöhiseen ja pöhisee pieniä hetkiä välillä vaikkei autoon ole koskettukkaan. Ajon aikana ei ilmeisesti toimi koska moottori lämpiää todella hitaasti.. Thermo Z kyseessä ja ajon aikana pitäisi toimia, ainakin vielä viime talvena toimi. Auto X5 3.0D -05

              INPAlla antoi vikakoodia:

              2 Verbrennungsluftgeblaese

              Error frequency : 255

              Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
              Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

              Leitungsunterbrechung


              Ei lähde INPAlla käyntiin, jonkun naksutustoimenpiteen sillä sai tehtyä

              Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
              Last edited by obedient; 12-01-2017, 05:55.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #67
                Originally posted by obedient View Post
                Mikähän webastolla on hätänä kun pöhisee miten sattuu hetkittäisiä aikoja esim. kun avaa keskuslukituksen, jonkun oven, ajon jälkeen jää katkottain pöhiseen ja pöhisee pieniä hetkiä välillä vaikkei autoon ole koskettukkaan. Ajon aikana ei ilmeisesti toimi koska moottori lämpiää todella hitaasti.. Thermo Z kyseessä ja ajon aikana pitäisi toimia, ainakin vielä viime talvena toimi. Auto X5 3.0D -05

                INPAlla antoi vikakoodia:

                2 Verbrennungsluftgeblaese

                Error frequency : 255

                Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
                Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

                Leitungsunterbrechung


                Ei lähde INPAlla käyntiin, jonkun naksutustoimenpiteen sillä sai tehtyä

                Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
                Ihan samoja sekoiluja omassani, ei tosin vielä itsestään ole lähtenyt päälle.

                - ajastamalla ei aina lähde päälle, lähtenyt joskus kun avaa etuoven
                - kaukosäädöllä lähtee kun painaa ensin stop ja sitten perään start (ei orig. vaan Mondeosta t91r)

                Joltain väylään liittyvältä vialta voisi vaikuttaa?
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5517
                  • Vaasa

                  #68
                  Kokeilkaapa ottaa webaston liittimet hetkeksi irti. Omasta oli kiertovesipumppu sökö, vaihdoin sen mutta eipä pelittänyt sittenkään, luettiin vikakoodit eikä niitä ollut. Vasta liittimen irroitus auttoi ja ilmeisesti resetoi jotenkin tuon thermotopin. Nyt on viikon pelannu ku unelma.
                  sigpic

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1321
                    • Tornio

                    #69
                    Originally posted by obedient View Post

                    Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
                    Todennäköisin vika ohjainkortissa. Sercap.fi ainakin korjaa ja muutamat muut löytyy tältäkin foorumilta.

                    Toinen vielä pahempi vika on koneesi termostaatit.
                    Oletkos tarkistanut salavalikosta koneen lämmöt?
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • obedient
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 3
                      • Hämeenlinna

                      #70
                      Lämmöt nousee salavalikon mukaan 90 asteeseen ja pyörii sitten 87-90 hujakoilla.. Onko normaalia että kone ei lämpiä juurikaan tyhjäkäynnillä? Toinen mitä ihnettelin niin lämpömittari nousee puoliväliin jo kun koneen lämmöt on vasta alle 70 astetta?

                      Otin piuhat irti ja sen jälkeen webasto jopa toimi jonkin verran, huomasin kun weban putkesta puhalsi kuumaa ja tuli pakokaasun hajut, muuten on tänä talvena putkesta puhaltanu ilmaa vaan..

                      Mutta samanlaista katkonaista käyntiä pitää edelleenkin milloin missäkin tilanteessa...

                      Voiko asiaan olla yhteydessä se että auto puhaltaa sisään vain joko kuumaa tai kylmää, en ole tähän asiaan vielä alkanut perehtymään. Autossa on manuaali ilmastointi.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #71
                        Originally posted by obedient View Post
                        Lämmöt nousee salavalikon mukaan 90 asteeseen ja pyörii sitten 87-90 hujakoilla.. Onko normaalia että kone ei lämpiä juurikaan tyhjäkäynnillä? Toinen mitä ihnettelin niin lämpömittari nousee puoliväliin jo kun koneen lämmöt on vasta alle 70 astetta?

                        Otin piuhat irti ja sen jälkeen webasto jopa toimi jonkin verran, huomasin kun weban putkesta puhalsi kuumaa ja tuli pakokaasun hajut, muuten on tänä talvena putkesta puhaltanu ilmaa vaan..

                        Mutta samanlaista katkonaista käyntiä pitää edelleenkin milloin missäkin tilanteessa...

                        Voiko asiaan olla yhteydessä se että auto puhaltaa sisään vain joko kuumaa tai kylmää, en ole tähän asiaan vielä alkanut perehtymään. Autossa on manuaali ilmastointi.
                        Jos kysessä on dieseli, niin lämmöt on ihan ok. Ei ne dieselit tyhjäkäynnillä juuri lämpene. Viisari on puskuroitu juuri noin. Sigun autossa viisari on pystyssä välillä 75C-125C (muistaakseni), eli aikalailla hyödytön viisari. Käy piuhan päässä lukaisemassa koodit. Alkuperäisen webaston koodit saa luettua suoraan OBD-liitimeltä INPA/DIS/ISTA:lla ja toki monilla muillakin softilla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • obedient
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 3
                          • Hämeenlinna

                          #72
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos kysessä on dieseli, niin lämmöt on ihan ok. Ei ne dieselit tyhjäkäynnillä juuri lämpene. Viisari on puskuroitu juuri noin. Sigun autossa viisari on pystyssä välillä 75C-125C (muistaakseni), eli aikalailla hyödytön viisari. Käy piuhan päässä lukaisemassa koodit. Alkuperäisen webaston koodit saa luettua suoraan OBD-liitimeltä INPA/DIS/ISTA:lla ja toki monilla muillakin softilla.
                          Kiitos tiedosta!

                          INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:

                          2 Verbrennungsluftgeblaese

                          Error frequency : 255

                          Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
                          Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

                          Leitungsunterbrechung

                          Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #73
                            Originally posted by obedient View Post
                            Kiitos tiedosta!

                            INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:

                            2 Verbrennungsluftgeblaese

                            Error frequency : 255

                            Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
                            Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

                            Leitungsunterbrechung

                            Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?
                            Paloilman puhaltimestahan tuo koodi on. Jos itseltä löytyy INPA kannattaa kokeilla sillä laittaa webasto päälle ja seurata mitä siellä tapahtuu.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #74
                              Taas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.

                              Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?

                              Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9139
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Esal View Post
                                Taas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.

                                Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?

                                Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?
                                Se kaukosäädinhän on kytketty siihen 1-pinniin, johon antaa jännitteen. Sen jälkeen Webasto lähettää K-vaylällä IHKA:lle käynnistyspyynnös ja IHKA antaa sen väylällä. Eli pelkällä jänniteaktivoinnilla ilman toimivaa K-väylää tämä Webasto ei starttaa. Muutaman kerran tehnyt itelläkin tuon, kun kaukolla on aktivoinut, että ei lähde päälle ja vikakoodeissa herjaa K-väylää. Minulla on auttanut se, että kauko-ohjauksella ensin avaa ja lukitsee ovet, niin väylät aktivoituvat ja sitten starttaa kaukolla Weban.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎