Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #76
    Originally posted by Clavurion View Post
    Se kaukosäädinhän on kytketty siihen 1-pinniin, johon antaa jännitteen. Sen jälkeen Webasto lähettää K-vaylällä IHKA:lle käynnistyspyynnös ja IHKA antaa sen väylällä. Eli pelkällä jänniteaktivoinnilla ilman toimivaa K-väylää tämä Webasto ei starttaa. Muutaman kerran tehnyt itelläkin tuon, kun kaukolla on aktivoinut, että ei lähde päälle ja vikakoodeissa herjaa K-väylää. Minulla on auttanut se, että kauko-ohjauksella ensin avaa ja lukitsee ovet, niin väylät aktivoituvat ja sitten starttaa kaukolla Weban.
    Ok, eli se on väylässä se häiriö eikä mitään helppoa ratkaisua ongelmaan.

    Olen tosiaan itsekin saanut lukituksen avaamalla käyntiin kun oli ajastus päällä. Jossain vaiheessa luulin että tuo ovien lukitseminen aiheuttaisi väylän jumittumisen, mutta sillä ei sinänsä ole varmaan ollut mitään tekemistä häiriön kanssa. Pelkkä avaimen lukituspainikkeen painaminenkin voi varmaan herättää, kun sytyttää sisävalot.

    Sinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9143
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Esal View Post
      Sinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.
      Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #78
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
        Joo, mutta ei se autokaan sitten taida käynnistyä, tässä kuukausi sitten käynnistyminen oli iloinen yllätys jos weba oli ollut vähänkään päällä. No, starttihan se sökö oli, ja oli ollut jo siitä lähtien kun pari vuotta sitten auton hommasin. Luulin vaan akun huonoksi, mutta nyt pyörittää ihan hullusti vaikka webasto käynyt 30 min. Vanhalla startilla tuntui kun olisi pysähtynyt hetkeksi parin puristustahdin jälkeen, mutta lähti tavallaan uudelleen pyöriin ja käynnistyikin. Kaikki valot vilkkui mittaristossa ja kaiuttimistakin kuului kumma poksahdus. No, ei mitään vakavampaa onneksi tullut.

        Auto on kyllä ylläpitolaturissa aina kotona.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          #79
          Originally posted by Clavurion View Post
          Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
          Mikähän mahtaa olla Webastolla tuo jänniterajoitus, jolloin ei enää lähde käyntiin/sammuu? Tänään vaatimaton -26 asteen pakkanen aiheutti sen, että autolle mentäessä ei webasto ollutkaan päällä. Oli ilmeisesti kuitenkin yrittänyt käyntiin, kun Remucin sovellus näytti akkujännitteen tippuneen jopa niinkin alas, kuin 11,8 voltin tienoille. Ylläpitolaturi kiinni autoon ja uusi yritys kotvan kuluttua, ja johan webasto lähti heti pöhisemään. Äkkiseltään oireista voisi päätellä akun olevan vaihtokunnossa, mikä toki saattaa ollakin aivan totta. Tyypillisestl tuo remuc näyttää akun jännitteeksi 12,4-12,5 volttia kun auto on hetken ollut parkissa. Tänään ennen webaston käynnistysyritystä ei tainnut olla kuin 12,1 volttia.

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3750
            • Finnland

            #80
            Originally posted by MPV View Post
            Mikähän mahtaa olla Webastolla tuo jänniterajoitus, jolloin ei enää lähde käyntiin/sammuu? Tänään vaatimaton -26 asteen pakkanen aiheutti sen, että autolle mentäessä ei webasto ollutkaan päällä. Oli ilmeisesti kuitenkin yrittänyt käyntiin, kun Remucin sovellus näytti akkujännitteen tippuneen jopa niinkin alas, kuin 11,8 voltin tienoille. Ylläpitolaturi kiinni autoon ja uusi yritys kotvan kuluttua, ja johan webasto lähti heti pöhisemään. Äkkiseltään oireista voisi päätellä akun olevan vaihtokunnossa, mikä toki saattaa ollakin aivan totta. Tyypillisestl tuo remuc näyttää akun jännitteeksi 12,4-12,5 volttia kun auto on hetken ollut parkissa. Tänään ennen webaston käynnistysyritystä ei tainnut olla kuin 12,1 volttia.
            Mulla kans teki tuota joskus kun akku oli vaihtokunnossa.
            Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14357
              • Oulu

              #81
              Millähän tuon lämmönhukkaajan, eli sisätilanpuhalluksen saisi näistä pois?:think
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #82
                Originally posted by Jarger View Post
                Mulla kans teki tuota joskus kun akku oli vaihtokunnossa.
                Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti
                Just tarkistin. Akku vaihdettu kaksi vuotta ja 40tkm sitten. Vartan AGM akku siellä on. Vaikka webasto lähtikin päältä, niin auto kyllä jaksoi startata pitkäänkin. Vaikuttaa vain hehkut/rele olevan myös vaihdon tarpeessa, kun ei ilman esilämmitystä lähde käyntiin.

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3750
                  • Finnland

                  #83
                  Originally posted by MPV View Post
                  Just tarkistin. Akku vaihdettu kaksi vuotta ja 40tkm sitten. Vartan AGM akku siellä on. Vaikka webasto lähtikin päältä, niin auto kyllä jaksoi startata pitkäänkin. Vaikuttaa vain hehkut/rele olevan myös vaihdon tarpeessa, kun ei ilman esilämmitystä lähde käyntiin.
                  Joo siis jaksoi silti startata käyntiin kun tuo alkoi ilmenemään, mutta Webasto ei enää jaksanut pysyä päällä, pian kyllä loppui sitten akun virtakin.
                  Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #84
                    Originally posted by Jarger View Post
                    Joo siis jaksoi silti startata käyntiin kun tuo alkoi ilmenemään, mutta Webasto ei enää jaksanut pysyä päällä, pian kyllä loppui sitten akun virtakin.
                    Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.
                    Juu, juuri niin. Webasto ei pysynyt päällä, mutta starttaaminen onnistui. En nyt ottanut aikaa, mutta ainakin viisi kertaa yritin startata melko pitkään. Pyöritti kyllä ihan reippaan oloisesti, mutta kun ei lähtenyt käyntiin, niin suotta tuota kiusaamaan enempää. Auto laturiin, ja parin tunnin kuluttua webasto päälle, jonka jälkeen lähti käyntiinkin ihan normaalisti.

                    Edellisessä X5:ssa oli lisätty tavallinen vuorokausikello webaston ohjaukseen. Heikon akun kanssa siinä kävi niin päin, että pakkasen ollessa liki -30, webasto kyllä psysyi päällä, mutta startti ei enää jaksanutkaan pyöritää sen vertaa, että olisi käynnistynyt.

                    Comment

                    • syvis88
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 62
                      • Satakunta

                      #85
                      Webaston koodaus ajastettavaksi

                      Olisko Satakunnan alueella joku joka voisi koodata Z-webaston ajastettavaksi? Ja mitä kaikkea tarttee mahd. hommata ennen sitä? Auto on 2005

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎