Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E70 3.0d webasto lämmittämään moottoria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    X5 E70 3.0d webasto lämmittämään moottoria

    Eli olen tullut siihen tulokseen, että weba ei lämmitä moottoria vaan sisätiloja mikä on todella käsittämätöntä ja bmw:lle ilmeisesti tyypillistä!

    Auto kuitenkin Suomi-auto eli luulisi olevan kylmien maiden paketit tilattuna myös se moottorin lämpenemis ominaisuus...

    Testasin asian siten, että aamulla piilovalikosta lämmöt esille ja näytti -7c (heh ja ulkona -4c ja ollut koko yön) no anyway siitä weba päälle ja 15min päästä katsomaan niin samaa -7c möllötti taulussa, mutta sisällä oli lämmin. Tällä perusteella päättelin asia on niin, että weba ei lämmitä mottia!

    Täällä foorumilla on topic missä oli muutettu letkuja tai lisätty, jotta saatiin myös motti lämpenemään, mutta en äkkiseltään siltä löytänyt, joten jos joku tietää kertoa heti miten onnistuu tai tietää sen oikean topicin niin olisin kiitollinen
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1340
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Eli olen tullut siihen tulokseen, että weba ei lämmitä moottoria vaan sisätiloja mikä on todella käsittämätöntä ja bmw:lle ilmeisesti tyypillistä!

    Auto kuitenkin Suomi-auto eli luulisi olevan kylmien maiden paketit tilattuna myös se moottorin lämpenemis ominaisuus...

    Testasin asian siten, että aamulla piilovalikosta lämmöt esille ja näytti -7c (heh ja ulkona -4c ja ollut koko yön) no anyway siitä weba päälle ja 15min päästä katsomaan niin samaa -7c möllötti taulussa, mutta sisällä oli lämmin. Tällä perusteella päättelin asia on niin, että weba ei lämmitä mottia!

    Täällä foorumilla on topic missä oli muutettu letkuja tai lisätty, jotta saatiin myös motti lämpenemään, mutta en äkkiseltään siltä löytänyt, joten jos joku tietää kertoa heti miten onnistuu tai tietää sen oikean topicin niin olisin kiitollinen
    Tuolla on E60sen osalta asiaa käsitelty laajasti.


    En tiedä onko miten erilainen letkuhärpäke x-malleissa.

    Kiteytettynä varmaankin palstan höpinät.
    Joko kokonaan oma vesiventtiilin ohitusletku systeemi.
    vesiventtiilin tiivisteen poisto
    tai vastus viritelmä vesiventtiilin ohjaukseen.
    Itselläkin pitäisi E90:iin tehdä ja taidan päätyä tuohon vesiventiilin tiivisteen poistoon
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Samaan tiivisteen poistoon todennäköisesti päädyn. Autokeskuksesta piruuttani kysyin niin eivät suostu tekemään, no ei ollut yllätys
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • zounssi
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 10
        • Rovaniemi

        #4
        Webasto toimii niin järkevästi että se lämmittää ensin sisätilan siihen lämpötilaan mikä ilmastointiin on asetettu ja sen jälkeen alkaa kierrättään konetilassa nesteitä. Suomen talvessahan tuo sisäpuoli ei ehdi ikinä lämmetä niin että nesteet lähtis koneen puolelle.

        Itse käytin autoa Torniossa pistokkeen nokassa ja softaa puukottamalla laitettiin kiertoventtiili aukeamaan samalla kun webaston laittaa päälle eli alkaa heti nesteet kiertämään myös konehuoneessa ja nyt pari talvea käyttäneenä voin todeta että toimii.

        Eli ei tartte letkuvirityksiä tehdä jos ei ihan välttämättä halua ja löytyy järkevän matkan sisältä kaveri jollon ohjelmointiin vaadittavat välineet.
        325d -- E91
        Ex: X5 -- E53

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1340
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by zounssi View Post
          Webasto toimii niin järkevästi että se lämmittää ensin sisätilan siihen lämpötilaan mikä ilmastointiin on asetettu ja sen jälkeen alkaa kierrättään konetilassa nesteitä. Suomen talvessahan tuo sisäpuoli ei ehdi ikinä lämmetä niin että nesteet lähtis koneen puolelle.

          Itse käytin autoa Torniossa pistokkeen nokassa ja softaa puukottamalla laitettiin kiertoventtiili aukeamaan samalla kun webaston laittaa päälle eli alkaa heti nesteet kiertämään myös konehuoneessa ja nyt pari talvea käyttäneenä voin todeta että toimii.

          Eli ei tartte letkuvirityksiä tehdä jos ei ihan välttämättä halua ja löytyy järkevän matkan sisältä kaveri jollon ohjelmointiin vaadittavat välineet.
          Onko tietoa toimiiko softapuukotus muissa bemareissa?

          Itse testasin talvella E90:in toimintaa ja lämmitin sisätilapuhaltimella/ webastolla auton yli 30:een asteeseen ja edelleenkään ei ollut jäähdytysnesteet lämmenneet asteen astetta.
          Eli E90:ssä ei vesiventtiiliä ohjata sisätilan lämpöjen mukaan luulisin.
          Voisiko silti puukottaa softaa...??? käyntiin laittaessahan se kuitenkin aukaisee venttiilin.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • zounssi
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 10
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Nettipepe View Post
            Onko tietoa toimiiko softapuukotus muissa bemareissa?

            Itse testasin talvella E90:in toimintaa ja lämmitin sisätilapuhaltimella/ webastolla auton yli 30:een asteeseen ja edelleenkään ei ollut jäähdytysnesteet lämmenneet asteen astetta.
            Eli E90:ssä ei vesiventtiiliä ohjata sisätilan lämpöjen mukaan luulisin.
            Voisiko silti puukottaa softaa...??? käyntiin laittaessahan se kuitenkin aukaisee venttiilin.
            Käsittääkseni noita puukotuksia on tehty myös 3-sarjalaisiin. Clavurion teki minulle tuon homman ja mainitsi että oli niitä muihinkin malleihin tehnyt. Kaikissa ei tietty tuo logiikka ole sama mutta kokeilemallahan se selviää
            325d -- E91
            Ex: X5 -- E53

            Comment

            • Arska123
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 164
              • Kymenlaakso

              #7
              Löytyykö joku joka osaisi tuon softan puukotuksen tehdä, että saisi myös koneen lämpiämään?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9078
                • Oulu

                #8
                Ei onnistu E70:ssä softapuukotuksella. Muutos tehdään samalla logiikalla kuin E60/61, eli vaihtoventtiilin tilalle tehovastus. E70:ssä homma vaan on fyysisesti työläämpi, kun venttiili pitää kaivaa esiin kuskinpuoleisen etulokarin alta ja tehdä homma suoraan sinne.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • bmw528
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 210
                  • keskisuomi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei onnistu E70:ssä softapuukotuksella. Muutos tehdään samalla logiikalla kuin E60/61, eli vaihtoventtiilin tilalle tehovastus. E70:ssä homma vaan on fyysisesti työläämpi, kun venttiili pitää kaivaa esiin kuskinpuoleisen etulokarin alta ja tehdä homma suoraan sinne.
                  Vastus 25w/47ohmia pitäis itekki laittaa onkoha ventiili vasemmalla lokasuojassa ja meneeköhän johtosarja mistä x5 autossa?
                  Jaa tossahan se lukikin..silmä käteen. Eli johtonippua ei mene konehuoneessa?
                  Last edited by bmw528; 08-10-2015, 16:31.
                  on löylyä!!!

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9078
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by bmw528 View Post
                    Eli johtonippua ei mene konehuoneessa?
                    Koko johtonippu kulkee toki siinä kuskinpuoleisen tulipellin poteron pohjalla, mutta aika lailla mahdoton siellä poterossa alkaa niitä johtoja puukottamaan fiksusti.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • bmw528
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 210
                      • keskisuomi

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Koko johtonippu kulkee toki siinä kuskinpuoleisen tulipellin poteron pohjalla, mutta aika lailla mahdoton siellä poterossa alkaa niitä johtoja puukottamaan fiksusti.
                      Ok...
                      on löylyä!!!

                      Comment

                      • bmw528
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 210
                        • keskisuomi

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Koko johtonippu kulkee toki siinä kuskinpuoleisen tulipellin poteron pohjalla, mutta aika lailla mahdoton siellä poterossa alkaa niitä johtoja puukottamaan fiksusti.
                        Meneeks venttiiliin kaks johtoa jonka välii vastus juotetaan?
                        on löylyä!!!

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9078
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by bmw528 View Post
                          Meneeks venttiiliin kaks johtoa jonka välii vastus juotetaan?
                          Jep. Vielä nätimpi, jos sattuu löytymään risa pesurin suutin, jonka lämmityksessä käytetään samaa liitintä kuin siinä vaihtoventtiilissä. Näin vastuksen voi kolvailla jo pöydällä ja laittaa siellä lokarin alla vain liittimen paikoilleen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • E61530d
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 10
                            • Kuopio

                            #14
                            Olisko Kuopion seudulla joku, joka osaa tuon modauksen tehdä, että saisi moottorin lämpenemään originaali Webastolla? 2011 mallinen E70.

                            Comment

                            • x55x
                              Newbiemmer
                              • Nov 2015
                              • 24
                              • Mid Finland

                              #15
                              Webasto muutos

                              Originally posted by E61530d View Post
                              Olisko Kuopion seudulla joku, joka osaa tuon modauksen tehdä, että saisi moottorin lämpenemään originaali Webastolla? 2011 mallinen E70.
                              Muutos on erittäin yksinkertainen.Ei tarvi mitään vastuksia tinailla.Venttiili vain sulkee moottorilta tulevan paluupuolen ja päästää kennon paluupuolelta veden suoraan takaisin webastolle.Eli kennolta tuleva moottorin ohituslinja tulpataan ja moottorilta tuleva paluu yhdistetään suoraan webastolle menevään letkuun..thats it et tarvitse kuin 1 tulpan ja putken pätkän millä yhdistät lekut toimii takuulla.Ventiili jätetään paikoilleen rouskuttaan mite rouskuttaa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎