Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 2.8 Vanteita, mahtuuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JukH_
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 6
    • Helsinki

    #16
    [QUOTE=bemu2000;2644502]Juu, vanteen reuna tulee 12mm ulospäin, mutta rengas vaan sen 6mm, kun ei renkaan leveys muutu. Sullakin menis vielä 10mm spaceri taakse.


    Nettikauppa, josta vanteita olen ostamassa pyytää tilauksen yhteydessä ilmoittamaan auton merkin ja mallin, jotta voivat toimittaa tarvittaessa sopivat sovitteet. Tarkoittavatko he näitä spacereita? Jos spacereita ei heidän kauttaan saa, niin voinko ostaa netistä kenen tahansa valmistamat? Voitko esim linkittää sopivan?

    Kiitos!

    ps. tuli ihailtua tota sun z3sta aikoinaan näillä palstoilla muuten

    -Jukka

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #17
      Voi kun vaan pystyis madaltamaan noille bemu2000:sen korkeuksille, mutta ei tällä tiestöllä jos ei halua koko ajan pohjaa kolisuttaa.

      Oma setuppi KW Variante 1, noin säätövarojen puolessa välissä ja

      8x17" ET20 215/40-17
      9x17" ET22 245/35-17

      Ensi kaudeksi takasta otetaan vielä 5 mm. ulospäin niin pitäis olla "linjassa" etusen kanssa.



      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #18
        [QUOTE=JukH_;2644621]
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Juu, vanteen reuna tulee 12mm ulospäin, mutta rengas vaan sen 6mm, kun ei renkaan leveys muutu. Sullakin menis vielä 10mm spaceri taakse.


        Nettikauppa, josta vanteita olen ostamassa pyytää tilauksen yhteydessä ilmoittamaan auton merkin ja mallin, jotta voivat toimittaa tarvittaessa sopivat sovitteet. Tarkoittavatko he näitä spacereita? Jos spacereita ei heidän kauttaan saa, niin voinko ostaa netistä kenen tahansa valmistamat? Voitko esim linkittää sopivan?

        Kiitos!

        ps. tuli ihailtua tota sun z3sta aikoinaan näillä palstoilla muuten

        -Jukka
        Tarkoittavat luultavasti soviterenkaita. Vanteet voi olla keskireiältään 74,1mm joka on E39:n käypä keskireikä. Muissa BMW:issä joissa 5x120 jako on 72,6mm keskireikä.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • JukH_
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 6
          • Helsinki

          #19
          Miltä tähän pakettiin kuulostaisi 5mm spaceri eteen ja 20mm taakse?

          Etu
          Vanne: Dotz mugello dark 8"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
          Rengas: 215/40/18

          Taka
          Vanne: Dotz mugello dark 9"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
          Rengas: 245/35/18

          Onko jotain erityistä, mitä minun tulee huomioda spacereita ostaessa? Onko teillä tiedossa esim sopiva nettikauppa?

          -Jukka

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by JukH_ View Post
            Miltä tähän pakettiin kuulostaisi 5mm spaceri eteen ja 20mm taakse?

            Etu
            Vanne: Dotz mugello dark 8"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
            Rengas: 215/40/18

            Taka
            Vanne: Dotz mugello dark 9"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
            Rengas: 245/35/18

            Onko jotain erityistä, mitä minun tulee huomioda spacereita ostaessa? Onko teillä tiedossa esim sopiva nettikauppa?

            -Jukka
            eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • JukH_
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 6
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.
              Tuoko 15mm spaceri takana vanteen jo lokasuojakaarelle asti? Alkaako 20mm jo osumaan rakenteisiin? Autoani ei ole madallettu. Ajattelin spaceriksi FK:n system B+ 15mm, keskittävä.

              -Jukka

              Comment

              • JHa
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 49
                • Turku

                #22
                225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

                Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by JHa View Post
                  225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

                  Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?

                  En tiedä miten laskit, mutta tuolla setillä takarengas on 1,5mm korkeampi kuin etu.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • biglimited
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1519
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by JHa View Post
                    225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

                    Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?
                    Neloskoneen voimavarat huomioiden sulle tulee mielestäni liikaa kitkaa ja pitoa
                    Laitas 205/45+235/40, sopivat vanteillekin paremmin!
                    Deutchland uber alles!

                    Comment

                    • JHa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2003
                      • 49
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      En tiedä miten laskit, mutta tuolla setillä takarengas on 1,5mm korkeampi kuin etu.
                      Laskin päässäni, 1,5mm taitaa olla lähempänä totuutta.

                      Comment

                      • JukH_
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 6
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.

                        Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

                        Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #27
                          Originally posted by JukH_ View Post
                          Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

                          Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?
                          Levikepaloista en tiedä, että onko nykyisin jo "hyväksyttyjä" malleja joita saa käyttää? Jos on niin vaatii varmaan muutoskatsastuksen, mutta viisaammat kertokoot. Joissakin tusinamonimerkkivanteissa ainakin on itsessään irroitettavat spacerit ja näihin riittää vanteiden hyväksyntälaput. Helpoin tapa kuitenkin on ottaa irti katsastukseen ja katsastaa ilman, ei tule ongelmia. Se että renkaat tulisivat liian ulos aiheuttaa ongelmia katsastuksessa vasta siinä vaiheessa kun renkaan kulutuspinta tulee kaaren ulkopuolelle (taikka rengas on liian kapea kyseiselle vanteelle), tai jos ottaa joustaessa kaareen kiinni.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17519
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by JukH_ View Post
                            Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

                            Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?
                            Levikepalat aka spacerit eivät mene katsastuksesta läpi muutenkaan missään tapauksessa. Paitsi jos ovat vannevalmistajan omat jaonmuutosadapterit, esim. RH ZW-sarja.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • jarruu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 31
                              • Jurva

                              #29


                              Miten muilla on tuon ajettavuuden kanssa kun laittaa isompaa rengasta, itse laitoin nuo Vertini 18" 8.5 ja 9.5 et 35 235/40 kumeilla ja olin tänään ekan kerran töissä ne alla mutta on ihan hirveä kiskomaan urista yhdellä kädellä ihan turha ajaa jos meinaa kaistalla pysyä ja toiseksi ei edestä voi oikeastaan yhtää laskea muuten ottaa reunaan kun nyt yli noin 20mm sekä takana tasalla .

                              Tarvii varmaan ottaa vähä lisää et,tä ja ehkä 205/40 kumit eteen jos tuolla meinaa ajaa ja vielä hiukka tiputtaa . :think

                              Comment

                              • biglimited
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1519
                                • Turku

                                #30
                                Itellä nyt ns välikauden vanteet eli 8+9x18 et 20 edessä ja 22 takana. Kumit Nankang ns2 215/35 ja 225/35 kolmen kilon paineilla. Camberia edessä ja takana n kolme astetta. Vetelyä ei oikeastaan ollenkaan ja ei tietenkään ota mistään kiinni kiitos matalien kumien ja n 30mm madalluksen. Suurin kiitos lankeaa Nankangeille, joilla vetely on lähes olematonta! Vertailukohtana Roadstone 225/40+255/35x18 kahden kesän takaa. Et maininnut renkaidesi merkkiä...?
                                Deutchland uber alles!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎