ok, alotan sieltä sitte vikahaun. hmm:think tavallaan se voi olla siinä penkin alla vika kun kerran ei tossa roadsteri/rättikatossa oikeen oo sitä B-pilaria kamalasti.. katsotaan , ja kiitos vinkistä!!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Itselläni nyt muutaman tuhannen kilometrin kokemus zetasta. Olen ajanut useampaa Porschea, ja yhtä avomersua ja z4 kyllä on ajo-ominaisuuksiltaan hyvin lähelle porscheja ja huomattavasti hauskempi kuin vastaava mersu.
Erittäin hauska auto. Mukulakivillä ja epätasaisilla tai kuoppaisilla teillä ajaminen tosin on piinaa. Kuopat tuntuvat liian hyvin ja mukulakivillä pelkona on että auto hajoaa siihen paikkaan!
Yllättävän paljon Z4 näyttää herättävän tunteita - enemmän kateutta, mutta myös jonkin verran hyväksyviä katseita. Joka tapauksessa paljon huomiota. Jonkin verran liikkeellä näyttää olevan haastajiakin: esimerkiksi kerran lähdin liikennevaloista isolle tielle ja kiihdytin melko rivakasti. Perään lähti aivan puskurissa kiinni yksi accord-mies, joka ei luovuttanut ennen kuin väistin hitaampien kaistalle. Vastaavaa ilmiötä en havainnut esim. kun ajoin Porshce Cayenne Turbolla.
Originally posted by HeikkiB View PostDänks Kyllähän tuo hymynkare nousee naamalle aina kun rattiin hyppää vaikka ei mikään "tehopeli" olekkaan. Työautona on uusi Citroenin C5 ja on aina yhtä helvettiä sen kanssa ympäri suomenmaan kiertäminen.
Aina kun pääsee toimistolle ja himaan niin katto auki, junkat stereoista jauhamaan niin johan taas naurattaa
Tää on jännä peli tuolla liikenteessä, en ole ns. "hurjastelevaa" , kiihdyttelevää , revittelevää liikkujatyppiä, no ok, joskus saattaa oikea suoristua reilusti, mutta ei homolla tavalla niin melkein jokapäivä tormää näihin skoda/volvo/tojota kuskeihin jotka punoo nyrkkiä , esittelee keskisormea sun muuta suunsoittoa.? Naurattaa iha helvetisti.
Aivan parasta ajaa autolla joka herättää tunteita, BMW ja vielä avo
Comment
-
-
Originally posted by pontus View Postok, alotan sieltä sitte vikahaun. hmm:think tavallaan se voi olla siinä penkin alla vika kun kerran ei tossa roadsteri/rättikatossa oikeen oo sitä B-pilaria kamalasti.. katsotaan , ja kiitos vinkistä!!!!
just!! nyt vasta sain ZETAn valon sammuun... konepellin alla on plussanapa ja siitä lähtee taakse akun plussaan pienen pieni johto , sepä sitten oli poikki sieltä konepeiton alta... johto kulkee kyllä sen B-pilarin poksin läpi että sen takia vikailmoitus sinne!!
paras juttu oli ettei tää korjaus maksanu mitään, en tilannu ylimääräisiä osia. vietin vaan 5 tuntia aikaa auton kanssa tiiviissä tunnelmissa
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View PostOnko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
Olen ollut osin pettynyt Zetaan talviautona. Tämän ei pitäisi olla ihme, autohan on avoauto, ja kuin luotu aurinkoisille ja lämpimille bulevardeille..
Penkinlämmittimet on, eli takapuolen saa nopeasti lämpimäksi ja selkäkin lämpiää tarvittaessa. Autossa on todella tehokas lämmityslaite ja kangaskatto pitää hyvin lämpöä. Huurteenpoisto on moitteetonta, rapsutettavaa pinta-alaakin vähän.
Mutta mutta: Z4 on järkyttävän matala suomalaisille talvisille teille. Eli pohja ottaa jatkuvasti johonkin kiinni. Ja jos ei pohja niin helmat tai spoilerit...pahimmillaan ei kaistaa voi vaihtaa, jos ei tienpitäjä ole hommiaan, koska kaistojen väliin jäänyt lumivalli on maavaralle liian suuri...
Saapa nähdä miten naarmuiset helmat keväällä paljastuukaan kun auton saa kunnolla jälleen valoon ja puhtaaksi...
Toinen asia on tietenkin se, että perä ei oikein tahdo pysyä tiessä vaikka luistonestot onkin...Pyörät jauhavat tyhjää, koska voimaa löytyy...
Valot on hyvät, ja jarrut, myös ajonvakautushallintajärjestelmä toimii talvikelelillä mallikkaaasti silloin kun siihen on tarvetta.
Ehkä kuitenkin suosittelisin talviautoksi jotain muuta. Mulle autoilu on hauskuutta ja tunteilua, joten ajan sillä millä on kivointa, ja zeta sopii tähän tunteiluun mainiosti - myös talvella.
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View PostOnko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo
Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by Ozie View PostMulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.
Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo
Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View Postitselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:think
Comment
-
-
Originally posted by Ozie View PostVoisin sanoa että nyt kun on 205/55R16 kumit alla niin maavaraa löytyy 8-10cm. Jos eksyn mittanauhan kanssa autolle niin voisin mitata tarkemmat. Muistaakseni 235/35R19 + 265/30R19 kumien kanssa oli jotain 12-13cm.
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View Postjos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View Postjos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.
Comment
-
-
Originally posted by Ozie View PostTietenkin kannattaa miettiä sitä madaltamista siinä vaiheessa. Nuo mitat siis H&R:n jousilla. Ei mulla hirveesti ole ongelmia ollut. Pitäis ehkä vähän isompaa kumia ja vannetta hankkia alle niin sais ehkä pari senttiä tuota maavaraa lisää.
Comment
-
-
Originally posted by miccoheebo View Posttosin on tuolla omallakin kipolla pärjännyt tähän asti vaikka onkin suht matala.onko zetorissa käytettävät esim.jarruosat ihan omiaan vai löytyykö muista bemuista vastaavia?? mahtaakohan saada lohkolämppäriä kysiseen kulkineeseen.kiitos kaikille vastanneille
Comment
-
-
Originally posted by bentley View PostMuutama havainto:
- facelift (2006-) mielyttää ainakin omaa silmää enemmän
- oma auto "vain" 2.5i (177hv), saisi mielellään olla tehokkaampi 2.5si tai 3.0
- katon moottori tuntuu kyllä pettävän suuressa osassa näistä, oli sitten facelift tai ei
- pieni mutta ärsyttävä ilmiö on umpioiden huuruun meneminen, johtuu usein takaosan suojakopan tiivisteen väsymisestä tai huonosta kiinnityksestä mutta saattaa johtua myös hiushalkeamasta tms., vaatii ehdotonta tiiviyttä että pysyy kirkkaina
- ohjaustehostimessa ei itsellä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään (107tkm ajettu, 15tkm omaa ajoa ympäri vuoden)
- takajouset (alkup. ) ilmeisesti katkeilevat, vaihdettu paljon takuutyönä
- omalle kohdalle osunut muiden aiheuttamat useat parkkipaikkaosumat, autossa ei ole kylkilistoja - lisäksi jostain syystä useita hittejä suoraan takakaareen...
Vinkkinä vaan, että esim. Autokeskus Helsingissä tarjoaa alihankintana palvelun, jossa pojat oikoo nuo lommot muutaman kympin kappalehintaan
Mulla ohjaustehostin piti kummaa ääntä kesällä - semmoista ulinaa. Ja aiheestahan löytyy Youtubesta videoitakin. Talvella ainakin ollut ihan äänetön. Toivottavasti kestää.
Umpiot ei ole menneet huuruun, mutta tekis mieli vaihtaa kirkkaaksi...800 euroo vaan kappale noi xenon-lamput, että taitaapa jäädä haaveeksi. Joku oli modannu brittipalstalla runsaalla sadalla punnalla itselleen kirkkaat angel eyesit...
Myös katon moottori pelittää - ainakin toistaiseksi.
Comment
-
Comment