Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozie
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 98
    • Espoo

    Aika sama muutos oli myös E85 -> E89. Tuo E89 tuntuu huomattavasti raskaammalta, suuremmalta eikä läheskään niin ketterältä kun vanha E85.

    Mutta sitten on taas niitä omia juttuja niin paljon minkä takia en takasinkaan vaihtaisi.

    Ps. Löytyy myös myynistä vanhoja vannesarjoja E85:ta vähän heikoilla kumeilla.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15181
      • Ajamisen Iloa

      Z4 M:stä löytyy hydraulinen ohjaus.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Aadolf
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 285

        Originally posted by Ozie View Post
        Aika sama muutos oli myös E85 -> E89. Tuo E89 tuntuu huomattavasti raskaammalta, suuremmalta eikä läheskään niin ketterältä kun vanha E85.
        Joo, mä ajoin muistaakseni 35i-koneista E89:iä ihan tuoreeltaan joskus jollain reissulla, ja ei sitä kyllä tunnista todellakaan Z3:sen seuraajaksi. Ja mulla oli just silloin Z3 Roadster.
        Originally posted by Ozie View Post
        Ps. Löytyy myös myynistä vanhoja vannesarjoja E85:ta vähän heikoilla kumeilla.
        Laita näistä vaikka joku privamietintä tulemaan niin katsotaan, jos Antti vielä pähkäilee omiensa myyntiä.
        Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
        Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15181
          • Ajamisen Iloa

          tuota 35is tuli itekin ajettua silloin kun se esiteltiin ja olihan se makee.

          Tosin miltä tahansa merkiltä jos otat 15v vanhan ja uuden auton samasta segmentistä niin ei niissä pitäis olla hirvittävästi samaa, tai sitten on joko epäonnistuttu kehitystyössä tai sitten tehty tahallisesti retroa.

          Jos mietitään vuosimalin 98 993:sta ja tämän vuotista 991:stä niin ero on niilläkin valtava.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            993 muistaakseni loppui jo v 1996/7? eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?

            Noh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkin onkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
            Last edited by biglimited; 23-12-2014, 21:33. Reason: googletin
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15181
              • Ajamisen Iloa

              EDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiä
              Last edited by Remotion; 23-12-2014, 22:57.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Aadolf
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 285

                Originally posted by biglimited View Post
                993 muistaakseni loppui jo v 1996/7? eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?
                Ilmajäähyt on kalliimpia, koska puristien mielestä ne on oikeampia ja aidompia Porscheja kuin vesipyssyt. Lisäksi ehkä tärkeimpänä noiden 964:sten ja 993:ten valmistusmäärät on murto-osan siitä mitä Porsche tuotti 996:sia kun Wiedeking oli saanut nykyaikaistettua tuotantolinjat. Porschehan muutti koko tuotantofilosofiansa sellaisesta valtaosin käsityötä sisältäneestä perinteisestä kasaamisesta pelkästään tilauspohjaiseksi systeemiksi, missä vielä mentiin just-in-time logistiikalla tuotannossa. 993:nen on tietysti ilmajäähyautojen kuningas, käytännössä lastentauditon huipentuma, kun taas 996:ssa on jonkin verran uuden tekniikan mukanaan tuomia pikkuongelmia, joista puhuttiinkin jo yhtenä päivänä.
                Originally posted by biglimited View Post
                Noh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkin onkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
                Tästä tuli tekstiviesti, mutta pre-joululounastohinoissa en ehtinyt vastaamaan. Varmasti miellyttävä auto kaikkineen. Mutta kokeile nyt vielä se yksi mitä mietittiin taannoin...
                Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                Comment

                • Midas
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 272
                  • Petäjävesi

                  Onkos tuo ämmäläinen muuttunut vuosien saatossa? Kumma homma, kun autokuumetta pukkaa näin kylmälläkin kelillä, vaikka vasta tuon kolmosenkin sai viimekesänä toimimaan kunnolla, niin heti jo katselee vaihtoehtoja... Jospa vaan menisi hankeen pyörimään ja pistäisi jäitä hattuun, kun kioskillakäyntikamppeesta on kyse. Tai sitten ei...
                  Model 3

                  Ex X5 40d
                  Ex 330d
                  Ex Z4m coupé ESS525
                  Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                  Comment

                  • hezu
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 54

                    Takakontin toiminta sun muuta

                    Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

                    Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
                    2007 BMW Z4 3.0si Coupe walkaround and test drive from Chicago Cars Direct.

                    Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

                    Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

                    Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
                    sigpic
                    Exät:
                    1975 BMW 1502 E114
                    2008 BMW Z4 Coupe E86
                    Nykyiset:
                    2007 BMW M Coupe E86
                    2021 BMW X5 45e G05

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6904
                      • N/A

                      Originally posted by hezu View Post
                      Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

                      Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
                      2007 BMW Z4 3.0si Coupe walkaround and test drive from Chicago Cars Direct.

                      Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

                      Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

                      Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
                      Onnittelut hankinnasta

                      Takakontinluukku roadsterissa ainakin napista vaan naksahtaa auki, ihan omin käsin se pitää aukaista. En ole tietoinen että coupessa olisi tälläistä vastaavaa järjestelmää kun mainitsemissasi e-mersuissa tms.
                      Minulla ei ole lue matoissa muistaakseni yhtään mitään, pelkät kangasmatot siis.
                      Kysele Suomenkielistä manuaalia merkkiliikkeestä kun tulet Suomeen.
                      Vikakoodinlukuun bmwhat on ihan pätevä, omassa zetassa ainakin toimii tolla usb adapterilla ja inpa piuhalla ok.

                      Comment

                      • Latari
                        Newbiemmer
                        • Nov 2011
                        • 11
                        • espoo

                        Originally posted by hezu View Post
                        Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

                        Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
                        2007 BMW Z4 3.0si Coupe walkaround and test drive from Chicago Cars Direct.

                        Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

                        Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

                        Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
                        Samalla tavalla toimii kontti omassa e86:ssa, toiminee niin kuin pitääkin - tuollaisen ison kaasujousitetun luukun itse aukeaminen vaatisi jotain elektronista apua (kuten esim 5 gran turismossa) - ei tietoa olisiko noihin saanut sen optiona.. Onnittelut hienosta valinnasta!

                        Comment

                        • Aadolf
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 285

                          Täysin offari, mutta Porsche 944:ssä ja 968:ssa helvetin iso ja painava lasinen takaluukku aukesi napista painamalla ihan ylös saakka. Se tosin vaati sen, että sekä kaasupumput että takakontin tiiviste olivat uusi tai lähes uusia.

                          Ai miksi myös tiiviste? No kun ne on laskeneet sen niin, että tiiviste antaa alkuvauhdin lasille, ja pumput nostavat sen sitten lakikorkeuteen.
                          Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                          Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                          Comment

                          • Sampsa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 46

                            Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.

                            Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
                            2006 E86 Z4M Coupe

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17417
                              • Turku

                              Originally posted by Sampsa View Post
                              Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.

                              Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
                              Raisiosta Anttilalta?
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Sampsa
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 46

                                Originally posted by Laku View Post
                                Raisiosta Anttilalta?
                                Juu kyllä, kuinkas niin?
                                2006 E86 Z4M Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎