Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rantasilakka
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 12
    • 100kunta

    #76
    Tervehdys!!

    Mieltä askarruttavia Z4 asioita.

    Olen katsellut z4 tarjontaa ja aika monessa 2.5/3.0 koneisissa on automaattilaatikko, kuinkas kestäviä nuo ovat? Toinen mieltä askarruttava asia on nuo navigaattorit(aika monessa tuontivehkeessä näkyy olevan), kuinkas vika herkkiä ne ovat? Ja saako niihin varaosia, kuinka kallista? Voiko kyseisen aparaatin korvata jollakin nykyaikaisemmalla näytöllä vai onko alkuperäisessä jotakin ajotietokone yms. juttuja integroituna?

    Kuume on paha eikä taida mennä ohi kuin yhdellä tavalla!

    Comment

    • Clio
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 172

      #77
      Originally posted by Rantasilakka View Post
      Tervehdys!!

      Mieltä askarruttavia Z4 asioita.

      Olen katsellut z4 tarjontaa ja aika monessa 2.5/3.0 koneisissa on automaattilaatikko, kuinkas kestäviä nuo ovat? Toinen mieltä askarruttava asia on nuo navigaattorit(aika monessa tuontivehkeessä näkyy olevan), kuinkas vika herkkiä ne ovat? Ja saako niihin varaosia, kuinka kallista? Voiko kyseisen aparaatin korvata jollakin nykyaikaisemmalla näytöllä vai onko alkuperäisessä jotakin ajotietokone yms. juttuja integroituna?

      Kuume on paha eikä taida mennä ohi kuin yhdellä tavalla!
      Ei Mulla ainakaan ole navigaattori/näytössä ollut mitään vikaa. Varmaan niitä ainoita asioita mitä noissa zetoissa ei ole tyyppivikana Ja joo, siitä samasta näytöstä säädetään aikalailla kaikki; kellot, popit jne. Osta ilman navia jos siltä tuntuu mutta älä nyt sentään lähde edes suunnittelemaan kyseisen aparaatin korvaamista

      Comment

      • Rantasilakka
        Newbiemmer
        • May 2013
        • 12
        • 100kunta

        #78
        Kait se täytyy ottaa riski ja ostaa navi versio. Yllättävän vaikea on löytää sopiva zeta täältä suomenniemeltä. Yksi passeli olisi tiedossa, mutta puhallin pitää jotaki ihme "puputusta"?? Onko se vakavaa/kallista?

        Comment

        • ripatsu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 144
          • Suomi Finland

          #79
          navin toimintaa ihmettelen. BMW tekee laatua tässäkin. 10 vuotta autolla ikää, ja näyttö edelleen erinomaisessa kunnossa.

          Navin päivittäminen on helppoa ja suositeltavaa. Uusia karttojakin saa, mutta ainakaan uusimmassa versiossa ei ihan kaikkia tärkeitäkään teitä näytä olevan.

          Navigaattori on toiminnaltaan erittäin selkeä, ja erittäin tarkka.

          Navigaattorin näyttöönhän saa jälkiasennettuna myös tv:n

          Mulla on automaattilaatikko. Ongelmia ei ole ollut. Vaihtaa todella nätisti.

          Mulla oli automaatti nimenomaan edellytys. Varsinkaan Helsingissä ei jaksa veivata vaihteita yhtään

          Automaatti, navigaattori, vakionopeuden säädin = todellista ajamisen nautintoa

          Luulis nyt sopivan löytyvän, Nettiautossakin järjestään lähes 60 autoa myynnissä

          Comment

          • Rantasilakka
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 12
            • 100kunta

            #80
            Kyllähän tuo löytyi, mutta tais olla aika turha ostos ku ei oikein kerkee ajeleen. Kesäs taitaa tulla se pari tuhatta 4kk aikana. Hyvänä päivänä katto alhaalla jätskikiskalle. Automaatti kyllä ihan mukava ajella, vähä laiska vaan ellei laita sport asentoon.

            Kuinkas porukka on laittanu zetansa talvehtiin? Voiko ottaa akun johdot irti talveks? Vai nollautuuko jotakin tärkeetä talven aikana?

            Ajattelin ihan kylmään latoon tuupata parin viikon päästä, lasit vähä raolleen ja kosteuden kerääjä pallon lattialle. Öljyt vaihtaa vasta keväällä.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15248
              • Ajamisen Iloa

              #81
              Huomioikaa, vaikuttakaa ja ottakaa osaa.

              Z Cruising tälle vuodelle, tapahtuma:
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • joni88
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 308

                #82
                Noniin,

                Nyt näyttäs vahvasti siltä että huomenna ykkönen saa kaveriksi z4 2007 vuotta ja koneella kokoa 2490cc. Kohtuu karvalakkivarusteilla, mutta loistokunnossa. Cruise on itselle lähes elintärkeä ja se puuttuu. Luin toisesta ketjusta että zetaan pystyy asentamaan cruisen itse helposti eikä tartte edes ohjelmoida?

                jonku verra tullut autoja räplättyä eli ainaki leka pysyy kädessä. mistähän kannattas cruise heebeleineen tilata? ja tarvitseeko muuta kuin viiksen?

                Aika oudolta tuntu alkuun ajella, kun lähtee vetämään vasta siellä 4trpm kohdilla, 118d:llä ajaneena tottunut siihen että siinä vaiheessa on jo vaihde vaihdettu 500kierrosta aiemmin mutta eiköhän siihenkin totu, jos kerta normaalia tolle myllylle on.
                G11 740e

                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #83
                  Originally posted by joni88 View Post
                  Aika oudolta tuntu alkuun ajella, kun lähtee vetämään vasta siellä 4trpm kohdilla, 118d:llä ajaneena tottunut siihen että siinä vaiheessa on jo vaihde vaihdettu 500kierrosta aiemmin mutta eiköhän siihenkin totu, jos kerta normaalia tolle myllylle on.

                  Ei ole normaalia. Kyllä siellä pitäisi olla hyvät vedot jo heti 1500-2000rpm alkaen. Olisko nokka-akseli asentotunnistin paskana?


                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • joni88
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 308

                    #84
                    hmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?
                    G11 740e

                    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #85
                      Originally posted by joni88 View Post
                      hmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?

                      No toi on ainakin tosi yleinen vika ja selviää koodien luvulla. Z4 on kevyt auto, niin pitäis kyllä liikkua kivasti tolla koneella jo alakierroksilta asti.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • joni88
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 308

                        #86
                        joo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan

                        kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta
                        G11 740e

                        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #87
                          Originally posted by joni88 View Post
                          joo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan

                          kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta

                          Joo ei ole tykki, mutta N sarjan koneitten pitäisi vääntää vielä paremmin alakierroksilta. Tästä dynokäyrästä voisi päätellä, että menon pitäisi mielummin laimentua 4500 jälkeen.


                          edit: noissa N sarjan koneissa nyt on alakierroksilta muutenkin vaikka mitä ihmeellisyyksiä


                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • joni88
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 308

                            #88
                            kaipa sitä pitää sitte koodit lukasta vklp ja kattoo kuinka pitkä lista tulee

                            mutta toi cruise? mistä se kannattas ostaa?
                            G11 740e

                            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                            Comment

                            • Rantasilakka
                              Newbiemmer
                              • May 2013
                              • 12
                              • 100kunta

                              #89
                              Ei näissä vapari koneissa ole samanlaista väännön tuntua kuin ahdetuissa myllyissä.

                              Onko zetoissa lukkojen toiminta sähköllä? Jos otan akun irti talven ajaksi ja lyön takaluukun kiinni, niin olenko kusessa? Joutuu rälläköimään reiän takaboksiin että saa virrat.

                              Comment

                              • joni88
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 308

                                #90
                                vikakoodit tuli frendin yleislaitteella luettua. mitään ei löytynyt
                                G11 740e

                                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎