Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    Originally posted by Gsus325Coupe View Post
    Sanokaapa rehellisesti onko mitään järkeä edes miettiä noita Nettiauton halvimpia Z4:sia?

    Zetan hankinta on nyt jonkin aikaa pyörinyt mielessä ja ykkösvaihtona (lähinnä hinnan takia) on hakea auto Saksasta.

    Mitä konkreettista eroa käytännössä esim vm. 2003 vs 2007 perus faceliftin lisäksi?
    No sanottakoon nyrkkisääntönä se et markalla saa markan laitteen, noista nettiauton halvimmista ei pysty sanoo koskaan minkä pommin alleen ostaa. Koskee tietysti autokauppaa yleensä.
    Vuosimalli eroista tietysti sen verran että itse suosisin tota facelift mallista. Pitää sisällään huomattavasti vähempi lasten vikoja kuin esin noi ensimmäisenvuoden mallit, mainittakoon esim tää sähkösen ohjaustehostimen rikkoutuminen alle 100tkm.

    Tärkein ostokriteeti tässä vehkeessä on moottori, Siis ihan OIKEESTI. Älä tee sitä virhettä kuin itse että ostat pienikoneellisen mallin. ja kärsit tehon puutteesta. Vapaasti hengittäviä koneita joten aika konstikkaista myöskin virittää. Itsellä oli 2,5i ja tuntu olevan aivan mopo. 3 litrainen mylly on pakollinen, mutta jos koneesta on pakko tinkiä niin sitten "Si" koneversio, joka tuntuu olevan paljon pirteämpi vaikka sama pata pääpiirteittään onkin "i" version kanssa.

    Onnea autonhankintaan, ihan kiva kesäkinneri tää vanhempikin z4 on vaikka katto kiinni ajellessa aika meluinen onkin, mutta kuka näillä katto auki ajeleekaan.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • Ozie
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 98
      • Espoo

      Long story short:
      Moottorin varotusvalo syttyi palamaan ja löytyi seuraavat vikakoodit:

      P3242 Fault location: Cooling thermostat control circuit - signal high?
      P0154 BMW - 02 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
      P0171 BMW - Mixture Control System Too Lean
      P0174 BMW - Mixture Control 2 System Too Lean Bank 2

      Tuota P3242 oli vähän isompi työ metsästää, mutta lopulta näyttäisi moinen olevan.

      Lisäksi ajotietokone sanoo tällä hetkellä kulutukseksi 0,2 l/100 km.

      Imupuolella on MAFin jälkeiset putket uusittu, kun osa oli säpäleinä ollut jo hetken aikaa.

      Mistäköhän tuota kannattaisi lähteä seuraavaksi selvittämään?

      Comment

      • leego
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 4
        • Masku

        Z4 ajatuksia...

        Originally posted by Gsus325Coupe View Post
        Sanokaapa rehellisesti onko mitään järkeä edes miettiä noita Nettiauton halvimpia Z4:sia?

        Zetan hankinta on nyt jonkin aikaa pyörinyt mielessä ja ykkösvaihtona (lähinnä hinnan takia) on hakea auto Saksasta.

        Mitä konkreettista eroa käytännössä esim vm. 2003 vs 2007 perus faceliftin lisäksi?
        Tässä vähän mun ajatuksia ko. kapistuksesta.

        Eli mieli teki E85 korista zetaa jo puoli vuotta. Kävin koe ajamassa muutamaa yksilöä, ja melko nopeasti tuli ajatus ko. auton tekniikasta. Rahat kun ei riitä M-läiseen niin 3.0 on kyllä minimi pannu. Toinen asia on laatikko. Itse suosin automaatti laatikoita, mutta tähän autoon se ei mielestäni sovi. Kävin koeajamassa vm. 2006 mallin E86 autoa jossa ratti vaihteetkin, mutta ei säväyttänyt. Laatikko vaihtaa liian hitaasti eikä anna pienempää silloin kun haluaa. Mielestäni aski on liian vanhahtava eikä sovi ko. auton tyyliin. No makunsa kullakin... Enivei auton ostoa suunnitelessa mietin pääasiallisesti noita facelift versioita. Totesin, että tietämättömän silmissä autot ovat saman näköiset (siis oikeesti), mutta suurin eroavaisuus on "kusikynttilöissä". Eli kaikki vilkut on keltaiset. Puskurit ovat hieman erilaist. Se mitä tulee lastentauteihin ei voida todistettavasti ainakin tätä foorumia luettuani todistaa,että facelift mallissa olisi asioita parannettu. Tallissa lepää nyt 2003 mallin z4 3.0 manuaali askin kera. Vanokset ja DISA on käyty läpi ja auto kehrää kuin kissa. Voimaa on vapariksi todella mukavasti. Tulee nuoruusajan muistot mieleen... Umpiot on suht helppo päivittää "facelift lookiksi" jos haluaa, mutta itse auto pusyy samana. Viisampi minua kertokoon lisää (niitä kyllä riittää). Lopuksi sanon, että mielestäni ei ole vielä perusteltua maksaa 5000€ extraa facelift mallista verrattuna pre-faceliftiin. Näyttää kyllä paremmalta, mutta ajossa sama auto.

        Nää oli mun ajatuksia ko. autosta. Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä näistä ja saa korjata mun tietämättömyyttä, jos sille näkee tarvetta...

        Comment

        • Gsus325Coupe
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 71
          • Oulu

          Kiitoksia pyyn0:lle ja leegolle kommenteista. Eli isommalla koneella tarttee katella.
          Ex:
          F26 X4 2.0d (2018)
          F10 520d (2017-)
          E53 3.0d (2015)
          E90 320i (2014-15)
          E39 520i (2011-2012)
          E37 Z3 (2009-2011)
          E46 328i (2005 - 2008)
          E34 530i Touring (2004 -2005)
          E36 325 Coupe (2001 - 2004)

          Comment

          • Nookie
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 6
            • Turku

            Moottorin pohjalevy

            Mistä saisi uuden?

            -03, 2,5l

            Comment

            • mupelo
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1022
              • Helsinki

              Herve. Onko kellään tarvetta Z4:sen saksan kieliselle käyttöohjekirjalle? Voin laittaa postissa tulemaan jotain nimellistä korvausta vastaan. Yksityisviestillä tiedustelut.

              Comment

              • Raispe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 181
                • Oulu

                Eilen tuli vaihettua raikkari omaan zetaan.

                Ei se nyt isohomma ole, mutta V*ttumainen. Eli hansikaslokeron alta otetaan se muovi pois ja raikkari löytyy sieltä takaa kaikkien johtojen perältä 90 asteen kulmassa lattiaan nähden.. Ainoa homma oli, että sen muovin saa irti.. Sekin oli melkoinen taiteileminen..

                Mutta raikkarin hinta. 50€ pelkästä pahvista!? Suhhuh.
                Nykyiset:
                Bmw F10 520dA M-sport -11vm
                Vw Polo 1.4 -07vm
                Mb 190D 2.5 -87vm

                Ex:
                Paljon.

                Comment

                • MTH
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 131
                  • Joensuu

                  No ei todellakaan ole mikään hankala ja/tai iso homma sen vaihtaminen. Itse ostin raitisilmasuodattimen marmoritiskiltä joulukuussa 2013 ja maksoin siitä 37,25 €.



                  Originally posted by Raispe View Post
                  Eilen tuli vaihettua raikkari omaan zetaan.

                  Ei se nyt isohomma ole, mutta V*ttumainen. Eli hansikaslokeron alta otetaan se muovi pois ja raikkari löytyy sieltä takaa kaikkien johtojen perältä 90 asteen kulmassa lattiaan nähden.. Ainoa homma oli, että sen muovin saa irti.. Sekin oli melkoinen taiteileminen..

                  Mutta raikkarin hinta. 50€ pelkästä pahvista!? Suhhuh.

                  Comment

                  • Raispe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 181
                    • Oulu

                    Omasta mielestä oli, koska se muovilevy ei mahtunut tulemaan tuolta nätisti pois.. Se otti kokoajan kiinni joko kick paneeliin tai tuohon nahkaseen pehmusteeseen..
                    Nykyiset:
                    Bmw F10 520dA M-sport -11vm
                    Vw Polo 1.4 -07vm
                    Mb 190D 2.5 -87vm

                    Ex:
                    Paljon.

                    Comment

                    • Marko05
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 23
                      • Kouvola

                      Osittain samaa ja osittain erimieltä..tässä mun kommentit

                      Löytyy tallista kaksi Z4:sta moottoreilla 3.0 ja 2.5 ja molemmat manuaalilaatikolla.

                      Alkaa olemaan jo sen verran vanhoja laitteita että kaikenkuntoisia löytyy ja mitä vähemmän ajetun onnistuu löytämään niin aina parempi...alle 100tkm(OIKEASTI) ajetut alkaa olemaan aika harvassa...umpioita voi päivittää ja takavaloja helposti uudempaan.

                      Mun mielestä kun valitsee "sport" asennon molempiin vaihdelaatikosta ja lähtee koeajamaan niin ero on yllättävän pieni vaikka moni selittää miten ehdoton on toi 3.0 litrainen.

                      Kyseessä kuitenkin vapaastihengittävä ja turboautossa toi 37hv ero on jotain ihan muuta kun näissä... eli molemmat kulkee aivan riittävästi.

                      Enemmän satsaisin kunnolliseen alustaan sekä auton madaltamiseen..vakio tehtaan alustalla on aivan JÄRKYTTÄVÄ ajaa ja siinä ne erot tulee huomattavastii selvemmin esille jos toisessa kunnollinen alusta ja toinen korkea... tehtaan jäljiltä.

                      Nämä on tietysti mielipiteitä ja vain mun toteamia mutta itse pitäisin melko ehdottomana kunnollista madaltamista ja 19" vanteita jos haluaa ajettavuutta ja ulkonäköä.

                      Comment

                      • toniwe
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 316
                        • Lahti

                        Kyllä minäkin suosittelen 3 litraisella koneella, tehoero kyllä tuntuu ajossa ja väännössä. Lisäksi 3 litraisessa on 6 lovinen laatikko joka on kyllä kanssa aikamoinen mukavuustekijä. Ensimmäisiä Z4:sia vaivaava sähköisen ohjaustehostimen hajoaminen on kyllä useassa tapauksessa korjattavissa myös itse, suurimassa osassahan se pykälän tuleminen ohjaukseen johtuu puutteellisesta rasvauksesta. Itse korjasin edellisestä 2004 mallisesta tuon ongelman muutamalla eurolla ja tunnin työllä. Turha vaihtaa koko 1600 euron osaa ennenkuin kokeilee lisätä rasvausta akseliin. Jos on varaa laittaa vähän enemmän rahaa niin auton luonne kyllä muuttuu aikatavalla kun hyppää uudempaan moottoriin ja Si versioon

                        Comment

                        • HeikkiB
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2010
                          • 96
                          • Vantaa

                          Ärsyttävät kysymykset vol 1886

                          Minkä kokoista kumia arvon zetoristit vääntäisivät 8.5x19 ja 9.5x19 vanteille. Et35 molemmissa..

                          Hösö

                          Comment

                          • meteor
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 123
                            • Hämeenlinna

                            Tämmöiset omassa 235/35-19 ja 265/30-19 ja mielestäni ihan ok koko.

                            Comment

                            • Koolj_bmw4life
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 711
                              • Salo,SUOMI

                              Jos on tarkoitus autoa madaltaa niin suosittelen 8.5x19 et 35 vanteelle 225/35/19 kapeaa rengasta(ainakin toyo,falken..).. Silloinkin joutuu hieman sisälokaria muokkaamaan.

                              Comment

                              • meteor
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 123
                                • Hämeenlinna

                                Radion/navin näyttö ei aina käänny kokonaan auki tai sitten ei aina sulkeudu. Onko muilla ollut ongelmia?, onhan se kovilla kun joka kerta kun virrat menee päälle/pois luukku kääntyy. Vika on ilmeisesti siinä moottorissa, mutta mitähän sille voisi tehdä, onko ehdotuksia tai kokemusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎