Sitä vaan ihmettelen, että jos kyseinen korimalli oli niin suosittu ja hinta ei ole tippunut pätkääkään, miksi sitä ei tehty 5000 kpl enempää? :think
se ei olisi ollut niin eksklusiivinen, hinta ei olisi nykyään sitä mitä on ja on mahdollista että tehdas otti turpaan jokaisesta myydystä laitteesta; tuon kehityskustannukset on kuitenkin varmasti olleet ihan kohdallaan vaikka tekniikka onkin E39 M5:sta periaatteessa lähtöisin. Tuo kannattamattomuus tuntuu pätevän kaikkiin eksoottisimpiin vehkeisiin; ottihan volkkarikin turpaan joka ainoasta Veyronista vaikka niiden hintalappu taisi olla jotain toista miljoonaa euroa
Jos en väärin muista niin Alpinan versio Z8:sta oli ensimmäinen tehottomampi alpina vs. alkuperäinen ja eikös se myös ollut väkisin automaatti lukottomalla perällä?
Jos en väärin muista, niin kaikki Z8:t ovat lukottomalla perällä. (Paitsi ne mihin omistajat ovat vaihdelleet Quaifeja tms.)
se ei olisi ollut niin eksklusiivinen, hinta ei olisi nykyään sitä mitä on ja on mahdollista että tehdas otti turpaan jokaisesta myydystä laitteesta; tuon kehityskustannukset on kuitenkin varmasti olleet ihan kohdallaan vaikka tekniikka onkin E39 M5:sta periaatteessa lähtöisin. Tuo kannattamattomuus tuntuu pätevän kaikkiin eksoottisimpiin vehkeisiin; ottihan volkkarikin turpaan joka ainoasta Veyronista vaikka niiden hintalappu taisi olla jotain toista miljoonaa euroa
No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.
Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.
Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.
No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.
Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.
Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.
No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.
Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.
Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.
Hei Sherlock, millä se Pagani sit ne rahat tekis?
HERÄTYS!!
Minusta kun tuo on hienoin BMW sitten 507:skan. Ja se on hienoin.
Täsmälleen samaa mieltä. (ja sen jälkeen hienoin on uusin 6-sarjalainen Gran Coupe)
Näkyy kesäisin yks tollanen liikenteessä täs nurkilla, ainakin sillä yksilöllä ajetaan ei tietenkään kellään ole aionana autona, pyysin sitä äijää tulemaan ekaan zetamiittiinkin mutta ei sitten näkynyt.
On muuten ainut BMW:n malli tosiaan jonka hinta ei ole koskaan showroomista pihalle ajonkaan jälkeen laskenut.
Mielestäni huonoa on ainoastaan mittariston sijainti ja lukon puute, mutta ehkä 1k€ Quaife ei ole tälläisen ostajalle kovin iso sijoitus
Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.
Eikä niin kovin pienessä mittakaavassa, kaikki varmaan muistaa Z8:n parhaiten Bond carina valkokankaalta. Tuohon BMW:n kulta-aikaan 007 elokuvissa on ollut varmasti tärkeää saada ikimuistoisia autoja kansan tietoisuuteen ja samalla markkinoida merkkiä mielikuvien avulla.
007 - Kun maailma ei riitä (The World Is Not Enough), 1999;
Eikä niin kovin pienessä mittakaavassa, kaikki varmaan muistaa Z8:n parhaiten Bond carina valkokankaalta. Tuohon BMW:n kulta-aikaan 007 elokuvissa on ollut varmasti tärkeää saada ikimuistoisia autoja kansan tietoisuuteen ja samalla markkinoida merkkiä mielikuvien avulla.
Minun mielestäni Bemarit eivät juurikaan saaneet oikeutta 007:n leffoissa, koska Z3 ei Goldeneye-elokuvassa tehnyt käytännössä mitään ja oli valkokankaalla vain muutamia sekunteja. Tosin sittemmin on selvinnyt, että ongelmat johtuivat Bemarista, joka sai auton valkokankaalle niin myöhään ja koska kyseessä oli uusi malli, joka haluttiin pitää visusti salassa ennen julkaisia, haittasi se kuvaamista olennaisesti.
Z8 oli vähän samankaltainen tapaus. Hetken aikaa valkokankaalla, ampuu yhden raketin ja sitten tulee pilkotuksi kahtia. Hieman olisin toivonut näkeväni enemmän.
E38 oli oikeastaan ainoa Bemari, jossa todella sai nauttia näyttävästä menosta ja auto sai kunnon mainosta. Se parkkihallikohtaus on kuitenkin yksi Bond-leffojen suosituimmista takaa-ajoista.
Z8 oli vähän samankaltainen tapaus. Hetken aikaa valkokankaalla, ampuu yhden raketin ja sitten tulee pilkotuksi kahtia. Hieman olisin toivonut näkeväni enemmän.
Minun mielestäni tuossa autossa ei ole mitään hienoa, ja tuolla rahalla saisi paljon hienompiakin autoja.
Toki auto on eksoottinen enkä ole ikinä livenä nähnyt moista mutta silti yli sata tonnia 12-vuotta vanhasta bemarista...
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Minun mielestäni tuossa autossa ei ole mitään hienoa, ja tuolla rahalla saisi paljon hienompiakin autoja.
Toki auto on eksoottinen enkä ole ikinä livenä nähnyt moista mutta silti yli sata tonnia 12-vuotta vanhasta bemarista...
Täytyy kyllä olla samaa mieltä, valitettavasti. Esim e31 on paljon kauniimmat linjat. Z8 yrittää ehkä liian paljon näytää Jaguar E-type mikä on ehkä kaunein auto ikina.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
mutta oma muistikuvani on, että ei olisi ollut ihan noin paljon kuitenkaan.
Anssi
Eikös jo E31 (ainakin Csi) maksanut yli 1 000 000 markkaa? Ja kenties muutkin BMW:t? Mersulla ainakin maksoi moni malli jo 1980-luvun lopussa...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tulihan tuosta jo puhetta nettiauto-topic:issa, mutta en katsonut tuota oman topic:in arvoiseksi.
Kyllä tuo vain menee omaan Top-neljään hienoimmista bemareista ikinä.
Olisihan tuollaisella mukava kruisailla katto alhaalla lämpimänä kesäpäivänä ja hiljaisella syrjätiellä, jossa ei nopeuskamerat ole häiriöksi.
Vääntävä moottori ja sininen taivas pään päällä, niin mikä sen mukavampaa.
Ajettavuutta moni huutelee ja ihmettelee, mutta ei BMW merkit kontissa ja keulassa tarkoita aina sitä, että autolla pitää päästä kylkiluisussa puolipäivää.
Eikä tuohon minusta tarvitse laittaa isompaa vannetta, kuin tehtaalta tullessa.
Kaikki on kohdallaan ihan tuollaisenaan.
Kyllähän tuo hinta perus- duunarin säikäyttää ja ei itsellänikään varmaan ole koskaan niin paljoa rahaa, että voisin kuusi numeroisen summan laittaa autoon kiinni.
Mutta se ostaja joka tuohon laittaa "satakolkyttonnia", niin hänellä on varmaan sen verran varaa, että voi laittaa saman summan menemään uudestaan seuraavalla viikolla, johonkin muuhun.
Ei noita koskaan sellainen henkilö mene ostamaan, jolla olisi viimeiset rahat käytössä.
Toivon tosiaan, että ostaja osaa arvostaa autoansa ja ei pelkästään pidä sitä tallissa pölyttymässä.
Tai että auto ei joku päivä tule vastaan ylisuurilla sekunda vanteilla varustettuna, yms mukavaa.
Laittaahan jotkut tuollaisia summia, vaikka taiteeseen.
Jos itse olisin samassa tilanteessa, että ostanko hieman iäkkään ja harvinaisen auton vai jonku taulun, niin ei minun tarvisi pitkään miettiä.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment