Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hieno Z8 Nettiautossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #46
    Originally posted by Ramzez View Post
    Sitä vaan ihmettelen, että jos kyseinen korimalli oli niin suosittu ja hinta ei ole tippunut pätkääkään, miksi sitä ei tehty 5000 kpl enempää? :think
    se ei olisi ollut niin eksklusiivinen, hinta ei olisi nykyään sitä mitä on ja on mahdollista että tehdas otti turpaan jokaisesta myydystä laitteesta; tuon kehityskustannukset on kuitenkin varmasti olleet ihan kohdallaan vaikka tekniikka onkin E39 M5:sta periaatteessa lähtöisin. Tuo kannattamattomuus tuntuu pätevän kaikkiin eksoottisimpiin vehkeisiin; ottihan volkkarikin turpaan joka ainoasta Veyronista vaikka niiden hintalappu taisi olla jotain toista miljoonaa euroa
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #47
      Originally posted by Janza182 View Post
      Jos en väärin muista niin Alpinan versio Z8:sta oli ensimmäinen tehottomampi alpina vs. alkuperäinen ja eikös se myös ollut väkisin automaatti lukottomalla perällä?
      Jos en väärin muista, niin kaikki Z8:t ovat lukottomalla perällä. (Paitsi ne mihin omistajat ovat vaihdelleet Quaifeja tms.)
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by BeamR View Post
        se ei olisi ollut niin eksklusiivinen, hinta ei olisi nykyään sitä mitä on ja on mahdollista että tehdas otti turpaan jokaisesta myydystä laitteesta; tuon kehityskustannukset on kuitenkin varmasti olleet ihan kohdallaan vaikka tekniikka onkin E39 M5:sta periaatteessa lähtöisin. Tuo kannattamattomuus tuntuu pätevän kaikkiin eksoottisimpiin vehkeisiin; ottihan volkkarikin turpaan joka ainoasta Veyronista vaikka niiden hintalappu taisi olla jotain toista miljoonaa euroa
        No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.

        Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.

        Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.

        Comment

        • VonSinner
          Banned
          • Apr 2012
          • 818
          • Estonia - Таллин

          #49
          Originally posted by Ramzez View Post
          No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.

          Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.

          Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.
          Paljonko tuo maksoi uutena? :think

          Comment

          • nonmerce
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 218
            • northernside

            #50
            Originally posted by Ramzez View Post
            No juu nuo kehityskustannukset saattavat selittää auton harvinaisuutta. Harvemmin kuitenkaan yritystoiminnassa on tyypillistä, että kannattavan tuotteen valmistus lopetettaisiin lyhyeen.

            Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.

            Käsittääkseni suurin osa eksoottisista autoista on tehtaalleen kannattavia. Esim. Pagani ja monet muut urheiluautovalmistajat tuskin tekevät persnettoa autoillaan, vaikka valmistavatkin vain muutamia autoja kerrallaan.
            Hei Sherlock, millä se Pagani sit ne rahat tekis?
            HERÄTYS!!

            Comment

            • Titansilber
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 526

              #51
              Z8:n hinta rikkoi aikoinaan maagisen miljoonan markan rajan. Muistaako joku tarkan summan?

              Tässä sanotaan 1 190 000 markkaa:

              mutta oma muistikuvani on, että ei olisi ollut ihan noin paljon kuitenkaan.

              Anssi

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15250
                • Ajamisen Iloa

                #52
                Originally posted by TFV View Post
                Minusta kun tuo on hienoin BMW sitten 507:skan. Ja se on hienoin.
                Täsmälleen samaa mieltä. (ja sen jälkeen hienoin on uusin 6-sarjalainen Gran Coupe)
                Näkyy kesäisin yks tollanen liikenteessä täs nurkilla, ainakin sillä yksilöllä ajetaan ei tietenkään kellään ole aionana autona, pyysin sitä äijää tulemaan ekaan zetamiittiinkin mutta ei sitten näkynyt.

                On muuten ainut BMW:n malli tosiaan jonka hinta ei ole koskaan showroomista pihalle ajonkaan jälkeen laskenut.

                Mielestäni huonoa on ainoastaan mittariston sijainti ja lukon puute, mutta ehkä 1k€ Quaife ei ole tälläisen ostajalle kovin iso sijoitus
                Last edited by Remotion; 19-12-2012, 01:10.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17844
                  • PKS

                  #53
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Veyron taitaa Volkkarille olla ennemminkin taidonnäyte ja mainoskikka, jolla pönkitetään muiden valmistettavien mallien myyntiä. Voihan tietysti olla, että Z8 ajoi aikanaan samaa asiaa Bemarilla, mutta vähän pienemmässä mittakaavassa.
                  Eikä niin kovin pienessä mittakaavassa, kaikki varmaan muistaa Z8:n parhaiten Bond carina valkokankaalta. Tuohon BMW:n kulta-aikaan 007 elokuvissa on ollut varmasti tärkeää saada ikimuistoisia autoja kansan tietoisuuteen ja samalla markkinoida merkkiä mielikuvien avulla.

                  007 - Kun maailma ei riitä (The World Is Not Enough), 1999;
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Eikä niin kovin pienessä mittakaavassa, kaikki varmaan muistaa Z8:n parhaiten Bond carina valkokankaalta. Tuohon BMW:n kulta-aikaan 007 elokuvissa on ollut varmasti tärkeää saada ikimuistoisia autoja kansan tietoisuuteen ja samalla markkinoida merkkiä mielikuvien avulla.

                    007 - Kun maailma ei riitä (The World Is Not Enough), 1999;
                    http://www.youtube.com/watch?v=Vrz0jCqgQ_Y
                    Minun mielestäni Bemarit eivät juurikaan saaneet oikeutta 007:n leffoissa, koska Z3 ei Goldeneye-elokuvassa tehnyt käytännössä mitään ja oli valkokankaalla vain muutamia sekunteja. Tosin sittemmin on selvinnyt, että ongelmat johtuivat Bemarista, joka sai auton valkokankaalle niin myöhään ja koska kyseessä oli uusi malli, joka haluttiin pitää visusti salassa ennen julkaisia, haittasi se kuvaamista olennaisesti.

                    Z8 oli vähän samankaltainen tapaus. Hetken aikaa valkokankaalla, ampuu yhden raketin ja sitten tulee pilkotuksi kahtia. Hieman olisin toivonut näkeväni enemmän.

                    E38 oli oikeastaan ainoa Bemari, jossa todella sai nauttia näyttävästä menosta ja auto sai kunnon mainosta. Se parkkihallikohtaus on kuitenkin yksi Bond-leffojen suosituimmista takaa-ajoista.

                    Comment

                    • JNIJNI
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1485

                      #55
                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Z8 oli vähän samankaltainen tapaus. Hetken aikaa valkokankaalla, ampuu yhden raketin ja sitten tulee pilkotuksi kahtia. Hieman olisin toivonut näkeväni enemmän.
                      Eikös siinäkin ollut Corvetten kone kuvauksissa?
                      G21 LCI 330e xDrive 2022
                      E93 M3

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #56
                        Minun mielestäni tuossa autossa ei ole mitään hienoa, ja tuolla rahalla saisi paljon hienompiakin autoja.

                        Toki auto on eksoottinen enkä ole ikinä livenä nähnyt moista mutta silti yli sata tonnia 12-vuotta vanhasta bemarista...
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #57
                          Originally posted by A.I View Post
                          Minun mielestäni tuossa autossa ei ole mitään hienoa, ja tuolla rahalla saisi paljon hienompiakin autoja.

                          Toki auto on eksoottinen enkä ole ikinä livenä nähnyt moista mutta silti yli sata tonnia 12-vuotta vanhasta bemarista...
                          Täytyy kyllä olla samaa mieltä, valitettavasti. Esim e31 on paljon kauniimmat linjat. Z8 yrittää ehkä liian paljon näytää Jaguar E-type mikä on ehkä kaunein auto ikina.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • kurvailija
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 181
                            • nurmijärvi/kiljava

                            #58
                            auto on kyllä todella ajaton, mutta hinta on järkyttävä.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17522
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by Titansilber View Post
                              Z8:n hinta rikkoi aikoinaan maagisen miljoonan markan rajan. Muistaako joku tarkan summan?

                              Tässä sanotaan 1 190 000 markkaa:

                              mutta oma muistikuvani on, että ei olisi ollut ihan noin paljon kuitenkaan.

                              Anssi
                              Eikös jo E31 (ainakin Csi) maksanut yli 1 000 000 markkaa? Ja kenties muutkin BMW:t? Mersulla ainakin maksoi moni malli jo 1980-luvun lopussa...
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3986
                                • Suomi

                                #60
                                Tulihan tuosta jo puhetta nettiauto-topic:issa, mutta en katsonut tuota oman topic:in arvoiseksi.

                                Kyllä tuo vain menee omaan Top-neljään hienoimmista bemareista ikinä.

                                Olisihan tuollaisella mukava kruisailla katto alhaalla lämpimänä kesäpäivänä ja hiljaisella syrjätiellä, jossa ei nopeuskamerat ole häiriöksi.
                                Vääntävä moottori ja sininen taivas pään päällä, niin mikä sen mukavampaa.

                                Ajettavuutta moni huutelee ja ihmettelee, mutta ei BMW merkit kontissa ja keulassa tarkoita aina sitä, että autolla pitää päästä kylkiluisussa puolipäivää.

                                Eikä tuohon minusta tarvitse laittaa isompaa vannetta, kuin tehtaalta tullessa.
                                Kaikki on kohdallaan ihan tuollaisenaan.

                                Kyllähän tuo hinta perus- duunarin säikäyttää ja ei itsellänikään varmaan ole koskaan niin paljoa rahaa, että voisin kuusi numeroisen summan laittaa autoon kiinni.

                                Mutta se ostaja joka tuohon laittaa "satakolkyttonnia", niin hänellä on varmaan sen verran varaa, että voi laittaa saman summan menemään uudestaan seuraavalla viikolla, johonkin muuhun.
                                Ei noita koskaan sellainen henkilö mene ostamaan, jolla olisi viimeiset rahat käytössä.

                                Toivon tosiaan, että ostaja osaa arvostaa autoansa ja ei pelkästään pidä sitä tallissa pölyttymässä.
                                Tai että auto ei joku päivä tule vastaan ylisuurilla sekunda vanteilla varustettuna, yms mukavaa.

                                Laittaahan jotkut tuollaisia summia, vaikka taiteeseen.
                                Jos itse olisin samassa tilanteessa, että ostanko hieman iäkkään ja harvinaisen auton vai jonku taulun, niin ei minun tarvisi pitkään miettiä.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎