Announcement

Collapse
No announcement yet.

xxxxxxxx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaviah
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 632
    • Turku

    #31
    En nyt ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta ainakin E39:ssä PDC-boksille tulee kaksi liitintä. Mustaan liittimeen +12V, maa, ohjausvirta peruutusvaihteelta, kaksi äänimerkin johtoa. Valkoiseen liittimeen johdot antureilta. Minulla antureita 4 kpl ja kustakin kolme johtoa. Nämä anturit siis ilmeisesti jotenkin sarjassa? En ole katsonut kuinka monta johtoa itse valkoiseen liittimeen tulee, 12 vai vähemmän. Jos nämä ovat sarjassa, niin voinko "ohittaa" yhden anturin kytkemällä jotkut siihen tulevat johdot esim yhteen? Tällä hetkellä autossani on automaattinen pakilla toimiva puskurin sulatus vasemmassa kulmassa...
    X1 18d sDrive -18
    320i GT xDrive -13
    i3 BEV -13
    X1 18dA xDrive -16
    X5 3.0iA -00
    320d Touring -00
    528iA Touring -97
    325 CiA -93
    316i -94
    316 -88

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by antti79
      Nyt menee täysin arvailujen varaan, mutta mulla on sellainen mielikuva että sieltä PDC boxilta lähtevät piuhat menevät suoraan sinne kuskin jalkatilassa majailevalle kongille?
      EDIT: mutta myy se PDC järjestelmä mulle listoineen päivineen sopuhintaan niin ei tarvitse vaivata päätään piuhojen kanssa!
      hintahan näkyy tuolla myydään foorumilla.
      Joo liitin menee jalkatilaan torvelle, mutta menee myös muualle.
      Piuhoja on aika paljon, mutta en usko että mikään vaikea juttu.
      Yritin saada laakkosen sähkäriä kiinni, mutta tuntuu olevan kiireinen mies...

      Comment

      • Laud
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 335
        • Espoo

        #33
        Meneekö PDC:ltä tosiaan joku piuha kuskin jalkatilan "torvelle", kun eikö PDC:n oma "torvi" kuitenkin sijaitse jossain auton takaosassa?
        E36 320i coupé (M50TU)

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #34
          BMWTIPS.COM sivustolla on E39:n asennusohjeet PDC:lle, mutta linkki ei toimi! Eikös joku voisi laittaa lisävaruste CD:ltä PDC:n asennusohjeiden PDF-tiedoston tänne?
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • loyal
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1480
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by Laud
            Meneekö PDC:ltä tosiaan joku piuha kuskin jalkatilan "torvelle", kun eikö PDC:n oma "torvi" kuitenkin sijaitse jossain auton takaosassa?
            Nyt taitaa olla mun moka.. Käsitin että se on toi jalkatilantorvi, mutta eri vissiin sittenkään..

            Comment

            • Laud
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 335
              • Espoo

              #36
              Originally posted by vaviah
              BMWTIPS.COM sivustolla on E39:n asennusohjeet PDC:lle, mutta linkki ei toimi! Eikös joku voisi laittaa lisävaruste CD:ltä PDC:n asennusohjeiden PDF-tiedoston tänne?
              Ei tänne voi upata .pdf:ää. PDC:hen liittyviä ohjeita on useampikin kappale tuolla lisävaruste-CD:llä eli EBA:lla, jonka voi imuttaa täältä. En tiedä mitä eroa noissa kaikissa on vai onko osa noista täysin samoja.
              Attached Files
              E36 320i coupé (M50TU)

              Comment

              • vaviah
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 632
                • Turku

                #37
                Ok. Ei alkanut toimimaan poistamalla yksi anturi. Tämä oli joka tapausessa mykkä, joten avasin koko anturin. En suosittele kenellekään koska ehjänä sitä ei saa auki! Sisällä ulommainen anturi-osa ja sen alla piirilevy ja johtoja. Tämän jälkimmäinen tila täytetty jollain muovimassalla, niin että piirilevyyn ei pääse käsiksi kuin kovertamalla muovia pois palan kerrallaan... Kun irroitin anturiosan ja kastelin vedellä sisältä piirilevyosaa, alkoivat muut anturit taas toimimaan, mutta lisää muovimössöä poistaessani ei enää toiminut tälläkään tavalla... Aivan varmasti tämän yhden anturin saisi ohitettua kun vain tietäisi miten. Suoraan yhdistämällä jotkut kaksi johtoa tai sitten laittamalla jonkun komponentin joidenkin johtojen väliin. Johtoja anturille tulee siis 3 kpl. Ei vaan uskalla umpimähkään kokeilla etteivät muut anturit tai koko keskusyksikkö hajoa! Kukaan ei taida tietää miten onnistuisi?
                X1 18d sDrive -18
                320i GT xDrive -13
                i3 BEV -13
                X1 18dA xDrive -16
                X5 3.0iA -00
                320d Touring -00
                528iA Touring -97
                325 CiA -93
                316i -94
                316 -88

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #38
                  Kävin tänään vaihtamassa Turun Metroautossa vasemmanpuoleisen anturin, joka oli mennyt pimeäksi. Muutkaan eivät toimineet ja piippa vei hermot.

                  Anturi oli 78 e ja työ 29 e. Oli kyllä niin helppo vaihtaa, että seuraavat vaihdan itte. Ruuvari vaan listan väliin, lista raolleen ja anturi vaihtoon. 5 min.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • vaviah
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 632
                    • Turku

                    #39
                    No juu. On kyllä sikamasita veloittaa tuosta vaihdosta yhtään mitään. Otin itsekin eilen anturin pois monta eri kertaa. Eihän siihen mene oikeasti tuota viittäkään minuuttia. Noin minuutti ehkä! 78 euroa kirpaisee. Tuollaisia tarvikesarjoja katselin juuri Malesiassa 20 euron hintaan koko järjestelmä vuosi sitten...
                    X1 18d sDrive -18
                    320i GT xDrive -13
                    i3 BEV -13
                    X1 18dA xDrive -16
                    X5 3.0iA -00
                    320d Touring -00
                    528iA Touring -97
                    325 CiA -93
                    316i -94
                    316 -88

                    Comment

                    • cvd
                      Newbiemmer
                      • Aug 2005
                      • 15

                      #40
                      kuinka

                      Originally posted by Laud
                      Ei tänne voi upata .pdf:ää. PDC:hen liittyviä ohjeita on useampikin kappale tuolla lisävaruste-CD:llä eli EBA:lla, jonka voi imuttaa täältä. En tiedä mitä eroa noissa kaikissa on vai onko osa noista täysin samoja.

                      Latasin zipin mutten saa sitä näkyviin millään, se on .iso muotoa, mitä tehdä.

                      Comment

                      • loyal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1480
                        • Vantaa

                        #41
                        Lataa ohjelma daemontool, eli virtuaali cd-asema.
                        Sit kun olet sen asentanut, kellon vieressä on salamankuva. Painat sitä ja valitset sillä sen .iso filen niin pitäs pelitää..

                        Comment

                        • Laud
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 335
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by cvd
                          Latasin zipin mutten saa sitä näkyviin millään, se on .iso muotoa, mitä tehdä.
                          .iso on ns. CD-image, jonka voi polttaa suoraan CD:lle, mutta kätevämpää on käyttää esim. Daemon Tools -ohjelmaa, johon sen .ison voi mountata sellaisenaan ja käyttää sitä ikään kuin CD-levy olisi asemassa. Eli aivan kuten loyal jo mainitsi.
                          E36 320i coupé (M50TU)

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #43
                            PDC-Anturit,

                            Originally posted by hannuk
                            Mulla taitaa olla 4kpl uusia PDC-antureita ja johtosarja jemmassa, jos en väärin muista..

                            Asioista voidaan aina neuvotella.1
                            Hei,

                            Jos sulla olisi niitä antureita niin olisin innokas ostamaan yhden kappaleen,
                            Voisitko informoida minua asiasta mahdollismman pian numeroon 050 353 9555
                            t. Juha

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              #44
                              Neuvoksi ja vinkiksi:

                              Alkuviikosta taas PDC aloitti yhtäjaksoisen huutamisen, ja juuri keväällä vaihdettu anturi näytti olevan pimeänä.

                              Taskulampun valossa kurkatessa puskurin taakse havainto oli, että se johtosarja, joka menee noille neljälle anturille oli hapettunut ja katkennut yhdestä kohtaa. Eli tällä kertaa vikana ei ollut itse anturi vaan ~30 euron johtosarja.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Piplis
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 292
                                • Kerava

                                #45
                                saako touringin puskurissa, eli ei niissä sivulistoissa, olevia PDC-antureita vaihdettua puskuria irroittamatta?

                                Itsellä on yksi anturi pimeäni siitä keskeltä puskurista, mutta puskurin irroittaminen ei houkuttelisi.Sedanissa nuo taitaa olla kaikki listassa kiinni.
                                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎