En nyt ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta ainakin E39:ssä PDC-boksille tulee kaksi liitintä. Mustaan liittimeen +12V, maa, ohjausvirta peruutusvaihteelta, kaksi äänimerkin johtoa. Valkoiseen liittimeen johdot antureilta. Minulla antureita 4 kpl ja kustakin kolme johtoa. Nämä anturit siis ilmeisesti jotenkin sarjassa? En ole katsonut kuinka monta johtoa itse valkoiseen liittimeen tulee, 12 vai vähemmän. Jos nämä ovat sarjassa, niin voinko "ohittaa" yhden anturin kytkemällä jotkut siihen tulevat johdot esim yhteen? Tällä hetkellä autossani on automaattinen pakilla toimiva puskurin sulatus vasemmassa kulmassa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xxxxxxxx
Collapse
X
-
Originally posted by antti79Nyt menee täysin arvailujen varaan, mutta mulla on sellainen mielikuva että sieltä PDC boxilta lähtevät piuhat menevät suoraan sinne kuskin jalkatilassa majailevalle kongille?
EDIT: mutta myy se PDC järjestelmä mulle listoineen päivineen sopuhintaan niin ei tarvitse vaivata päätään piuhojen kanssa!
Joo liitin menee jalkatilaan torvelle, mutta menee myös muualle.
Piuhoja on aika paljon, mutta en usko että mikään vaikea juttu.
Yritin saada laakkosen sähkäriä kiinni, mutta tuntuu olevan kiireinen mies...
Comment
-
-
BMWTIPS.COM sivustolla on E39:n asennusohjeet PDC:lle, mutta linkki ei toimi! Eikös joku voisi laittaa lisävaruste CD:ltä PDC:n asennusohjeiden PDF-tiedoston tänne?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviahBMWTIPS.COM sivustolla on E39:n asennusohjeet PDC:lle, mutta linkki ei toimi! Eikös joku voisi laittaa lisävaruste CD:ltä PDC:n asennusohjeiden PDF-tiedoston tänne?E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Ok. Ei alkanut toimimaan poistamalla yksi anturi. Tämä oli joka tapausessa mykkä, joten avasin koko anturin. En suosittele kenellekään koska ehjänä sitä ei saa auki! Sisällä ulommainen anturi-osa ja sen alla piirilevy ja johtoja. Tämän jälkimmäinen tila täytetty jollain muovimassalla, niin että piirilevyyn ei pääse käsiksi kuin kovertamalla muovia pois palan kerrallaan... Kun irroitin anturiosan ja kastelin vedellä sisältä piirilevyosaa, alkoivat muut anturit taas toimimaan, mutta lisää muovimössöä poistaessani ei enää toiminut tälläkään tavalla... Aivan varmasti tämän yhden anturin saisi ohitettua kun vain tietäisi miten. Suoraan yhdistämällä jotkut kaksi johtoa tai sitten laittamalla jonkun komponentin joidenkin johtojen väliin. Johtoja anturille tulee siis 3 kpl. Ei vaan uskalla umpimähkään kokeilla etteivät muut anturit tai koko keskusyksikkö hajoa! Kukaan ei taida tietää miten onnistuisi?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Kävin tänään vaihtamassa Turun Metroautossa vasemmanpuoleisen anturin, joka oli mennyt pimeäksi. Muutkaan eivät toimineet ja piippa vei hermot.
Anturi oli 78 e ja työ 29 e. Oli kyllä niin helppo vaihtaa, että seuraavat vaihdan itte. Ruuvari vaan listan väliin, lista raolleen ja anturi vaihtoon. 5 min.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
No juu. On kyllä sikamasita veloittaa tuosta vaihdosta yhtään mitään. Otin itsekin eilen anturin pois monta eri kertaa. Eihän siihen mene oikeasti tuota viittäkään minuuttia. Noin minuutti ehkä! 78 euroa kirpaisee. Tuollaisia tarvikesarjoja katselin juuri Malesiassa 20 euron hintaan koko järjestelmä vuosi sitten...X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
kuinka
Originally posted by LaudEi tänne voi upata .pdf:ää. PDC:hen liittyviä ohjeita on useampikin kappale tuolla lisävaruste-CD:llä eli EBA:lla, jonka voi imuttaa täältä. En tiedä mitä eroa noissa kaikissa on vai onko osa noista täysin samoja.
Latasin zipin mutten saa sitä näkyviin millään, se on .iso muotoa, mitä tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by cvdLatasin zipin mutten saa sitä näkyviin millään, se on .iso muotoa, mitä tehdä.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
jujunttt
PDC-Anturit,
Originally posted by hannukMulla taitaa olla 4kpl uusia PDC-antureita ja johtosarja jemmassa, jos en väärin muista..
Asioista voidaan aina neuvotella.1
Jos sulla olisi niitä antureita niin olisin innokas ostamaan yhden kappaleen,
Voisitko informoida minua asiasta mahdollismman pian numeroon 050 353 9555
t. Juha
Comment
-
Neuvoksi ja vinkiksi:
Alkuviikosta taas PDC aloitti yhtäjaksoisen huutamisen, ja juuri keväällä vaihdettu anturi näytti olevan pimeänä.
Taskulampun valossa kurkatessa puskurin taakse havainto oli, että se johtosarja, joka menee noille neljälle anturille oli hapettunut ja katkennut yhdestä kohtaa. Eli tällä kertaa vikana ei ollut itse anturi vaan ~30 euron johtosarja.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
saako touringin puskurissa, eli ei niissä sivulistoissa, olevia PDC-antureita vaihdettua puskuria irroittamatta?
Itsellä on yksi anturi pimeäni siitä keskeltä puskurista, mutta puskurin irroittaminen ei houkuttelisi.Sedanissa nuo taitaa olla kaikki listassa kiinni.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
Comment