megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    Perkele. Nyt mäkin rupeen kiinnostuu tosta, kun siitä niin paljon jauhetaan. Se nyt on jo moneen kertaan todettu, että toi ilmamäärämittari on pyllystä, ja siitä pitäis päästä eroon. Tämähän olis aivan mahtiratkaisu siihen hommaan, eikä kokeilu paljoa maksa.


    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #17
      Mitäs tulis maksaan megasquirtnspark?
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • KariM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 199
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by thomas
        Itsellä tarkoitus rakentaa Megasquirt tässä kevään mittaan. Piirilevy menee uusiksi, että mahdollisimman moni komponentti saadaan pintaliitostavaraksi.
        Sain juuri piirrettyä omani, MS andSparkin sekä Turtanan suosittelemilla lisäyksillä. Levy on ikävä kyllä kaksipuolinen, mutta suunniteltu helposti kasattavaksi vaikka ilman läpikuparointiakin, koko noin 70x100mm. Komponentit ovat järeimpiä lukuunottamatta 0805-kokoluokan pintaliitoskamaa.

        Protoilun ja testauksen jälkeen on aikomus laittaa levyn gerber-tiedostot yleisesti saataville.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #19
          Ei näkynyt kaasuläpän asentotunnistinta tuolla vpv-sivuilla. Mistäs sellasia? Mitä maksaa?


          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2774
            • Espoo, HML

            #20
            Aiheesta olisi kyllä kiva kuulla lisää infoa :!: Porukan kanssa on tuosta hieman keskusteltu.
            Ainakin suhteellisen hyvältä ratkaisulta vaikuttaa hinta/laatu suhteessa.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • stibe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 294
              • Helsinki

              #21
              nii jos moni on tekemäs eikä tua kallis oo ni kantsis tilaa porukal sit vois saada SALEE :wink:
              Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

              bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
              ex- bmw e30 323 2.7i

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2432
                • Kouvola

                #22
                olisi mukava, jos joku viitsisi selvittää, tai kirjoittaa pienen stoorin, esim, miten homma jatkuu boxin kasaamisen jälkeen, miten softa ajetaan boxiin, mitä ongelmia tulee erilaisten samaan tarkoitukseen olevien antureiden jännite-erojen kanssa.. pitänee alkaa tekemään ohjelmaa cnc:lle että saa läppärungot..
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Woohoo! Teeppäs saman tien mullekin läppikset, niin rupee vanha kunnon M20 saamaan happea.

                  Mua kiinnostais kans vähän kuulla kokemuksia muiden suihku ja sytty projekteista.


                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4658
                    • Tampere

                    #24
                    kaasuläpänasentotunnistimen saa ihan mistä tahansa purkaamolta.. ei kannata ostaa uutta kun on niin kallis ~50€ riippuen tietysti autosta voi saada halvallakin.. tunnistin pitää olla kolmojohtonen jossa vastus muuttuu asennon mukaan eli ei semmonen jossa kytkin ja tunnistaa vain avoimen läpän asennon, oma tais olla 318i:n anturi sattu löytyyn tosta purkaamolta moinen uusi miltei ilmatteeks(5€)..

                    turtanen levy on yksipuoleinen joten helppo valmistaakin jollei osta suoraan levyä häneltä

                    megasquirtnsparkiin tartvitaan lisäksi bosch sytkä moduli joka tais olla uutena 10€ tai 20€.. purkaamolto löytyy joka golfista..


                    eli ton näkönen musta mötti http://www.saunalahti.fi/~turtana/MODULI.jpg
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2432
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by fraatti
                      kaasuläpänasentotunnistimen saa ihan mistä tahansa purkaamolta.. ei kannata ostaa uutta kun on niin kallis ~50€ riippuen tietysti autosta voi saada halvallakin.. tunnistin pitää olla kolmojohtonen jossa vastus muuttuu asennon mukaan eli ei semmonen jossa kytkin ja tunnistaa vain avoimen läpän asennon, oma tais olla 318i:n anturi sattu löytyyn tosta purkaamolta moinen uusi miltei ilmatteeks(5€)..

                      turtanen levy on yksipuoleinen joten helppo valmistaakin jollei osta suoraan levyä häneltä

                      megasquirtnsparkiin tartvitaan lisäksi bosch sytkä moduli joka tais olla uutena 10€ tai 20€.. purkaamolto löytyy joka golfista..


                      eli ton näkönen musta mötti http://www.saunalahti.fi/~turtana/MODULI.jpg
                      tätä mä tarkotin, että jos laitat tollasen kaasuläpän, miten kalibroit sen toimimaan, kuten pitää..

                      eikös fordin CVH:ssa ollu saman moinen? ai, mutta se tais olla motorcraft.. :shock:
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • alepos
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 210
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by jvakeva
                        tätä mä tarkotin, että jos laitat tollasen kaasuläpän, miten kalibroit sen toimimaan, kuten pitää..

                        eikös fordin CVH:ssa ollu saman moinen? ai, mutta se tais olla motorcraft.. :shock:
                        Minä ostin motonetista Volvo V70:n asentotunnistimen ja istutin sen turbo-Saabista irroittamaani kaasuläppäkoteloon. Tunnistin maksoi 29.90€. Kotisivullani on kuva anturin sovittamisesta.

                        Kalibrointi on helppoa, mikä vaan lineaarinen potikka käy. Kalibrointi on säätöohjelmassa samantyylinen kuin joystickin kalibrointi. "Kaasu pois päältä - klikkaa hiirellä ja Kaasu pohjassa - klikkaa hiirellä. "

                        [EDIT] Laitan sen kuvan tähän.

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2432
                          • Kouvola

                          #27
                          ok.. meinasin selvitä melkopitkälti pilkkomalla yhen 320:n L-jetin..
                          kaasuläppää en aatellu käyttää ollenkaan, pitää TEHDÄ läppärungot..
                          mitens noi MAP, sun muut anturit?
                          nyt ei muuta kun vartutaan turtanan vastausta, pystyykö toimittamaan..
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • alepos
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 210
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by jvakeva
                            ok.. meinasin selvitä melkopitkälti pilkkomalla yhen 320:n L-jetin..
                            kaasuläppää en aatellu käyttää ollenkaan, pitää TEHDÄ läppärungot..
                            mitens noi MAP, sun muut anturit?
                            nyt ei muuta kun vartutaan turtanan vastausta, pystyykö toimittamaan..
                            No juu, läppärungot on kyllä mainiot. Ihan samaan tyyliin siihen vaan reunimmaiseen asentotunnistin akselin päähän niin pelaa. L-Jetistä saa muistaakseni hyödynnettyä sen jäähdytysveden lämpöanturin. Imuilman lämpöanturia en ole vielä ostanut, mutta kai se jostain varaosaputkasta löytyy. Tämä siis, jos korvaa noita alkuperäisen ohjeen antureita yleisemmin Euroopasta saatavilla Boschilaisilla.

                            MAP:ja tilasimme muutanam Arrowilta, mutta tuli perkules noita letkunipattomia malleja, mutta pienellä putkenpätkällä ja liimalla siitä selvittiin Lambda-anturin ostin Biltemasta noin kolmella kympillä. Hall-anturin (Honeywell 1GT..) ajattelin tänään hakea koulumatkalla tosta Finnish Motor Intstrumentsista ja se maksaa varmaan hieman alle 50€. Tämä siis nuuskii omassani (M10) kampuran hihnapyörälle hitsattuja kahta tappia. Helpoiten anturit saa varmaankin sieltä VPV-motorracingista ( http://www.vpv-motorracing.com )

                            Ai niin, L-jetistä löytyy myös tuo mainio Boschin lisäilmaluisti kylmäkäyntiä avustamaan, joka ei tarvitse toimiakseen muuta kuin virtalukon kautta pätkityn sähkön (releen kautta tietysti, vaikka bensapumppujen rinnalle). Se kanttattaa mielestäni jättää käyttöön MSS:n kaveriksi.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4658
                              • Tampere

                              #29
                              Kannattaa sitten päättää mita antureita käytöt imuilmanlämpöanturina ja koneenlämpöanturina koska ruiskunboxi esiohjelmoidaan näiden anturien arvojen mukaan
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • tonnikala
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2002
                                • 199
                                • Mikkeli

                                #30
                                Originally posted by alepos
                                L-jetistä löytyy myös tuo mainio Boschin lisäilmaluisti kylmäkäyntiä avustamaan, joka ei tarvitse toimiakseen muuta kuin virtalukon kautta pätkityn sähkön
                                Ainakin omassa 323i:ssä (L-jetronic) tuo lisäilmaluisti toimii "mekaanisesti" koneen veden lämmön mukaan, eli siis lisäilmaluistissa on pelkästään vesikierto, ei johtoja.

                                Comment

                                Working...
                                X