megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #46
    Pari kaveria on tilannut tuollaisen kitin suoraan jenkeistä, ja maksoi kuulemma noin 50 euroa, mut se on pelkkä megasquirt. Mua kiinnostais kuitenkin tuo versio, missä on myös sytytyksen ohjaus.


    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #47
      MS:n rauta käy sellaisenaan, kyseessä on pelkkä softamuutos. Laitteen Fast Idle Solenoid -lähtö vaihdetaan ohjaamaan sytkämodulia, ja siinä se on.

      Suorasytkäversioon en ole tutustunut, mutta tokkopa sekään sen kummempi on.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #48
        oon just tekemässä itselle piirilevyä syövyttämällä ja se on periaatteessa sama osakaavioltaan ja osiltaan kuin tuo jenkki palikka 2.02 versio. Joitain pikku modauksia on tehty jotka helpottaa kotikonstein tekoa ja juottamista. Pikku kikkailulla ja on sama setti periaatteessa eli kaikki kolvaus ja asennus ohjeet sekä diagnostiikka menee yksiin tuon orggis levyn kanssa joten ei ole tuotetuki ongelmia. Koitin itsekkin turtanalle mailailla, mutta päädyin tähän ratkaisuun, koska se on jo testattu monessa autossa eiköä tuolta kuulunut mitään. SS on siis vain eri softa samaan boksiin kuten EDIS:kin, mutta siinä tais tulla jotain hardware muutoksia sytty linjaan. en muista tarkkaan eli tuo EDIS on suorasytty joka repästään fordista ja ohjataan 2.02 boksilla kuten SS:kin. Ite tilasin Mapin VPV:lta 30e+postikulut ja koululla ilmatteeks syövyttelin ton levyn, loput osat tuli SP-elektroniikasta eli ihan normaali puljuista saa ja Prossu+Fetit elektrolinnasta. jälkeenpäin ajateltuna ois ollu viisasta tilata kaikki osat elektrolinnasta. Hintaa tuli kaikkineesa n.100e+-20%. Tuosta levystä löytyy syövytys kalvot Corel draw muodossa Yahoo groups Megasquirt hardware jne. hakemistosta eli sieltä "ggroupin kotisivuilta". Siellä vielä vanhempi versio, ja just on käsissä uusi versio jossa pari pikku parannusta kuten isommat juotos padit ja muutama linja vedetty uusiks sekä ilman noita kalliita DB37 liittimiä. säästää n. 30e ja ei tartte hikoilla sen tulipellinreikien kanssa ja aina autoo vaihtaessa kolvailla liittimiä uusiks. Pitäs olla loppuviikosta kolvausta vaille valmis ja tossa kuhan kerkee niin lyödä kiinni autoon. Ajattelin et fiksumpaa noin ni ei tartte selitellä et mikä osa/ ongelma ja että millä ihmeen levyllä toteutettu jos tulee jotain ongelmia häiriöiden/ toimimisen tms. kanssa. Päivitän tuonne nettiin uudet syövytyskalvot ja sieltä voipi jokainen kiinnostunut kävästä kattoo jos kiinnostaa..itsellä ei ole aikaa tehdä useampia kappaleita joten sen puolelta ei tartte kirjotella mulle ainakaan. Muuten kyllä voipi vastailla vaikka täällä foorumilla jos jotain kysmyksiä tulee jossain vaiheessa. Itselläkin on tuo asennus vielä hakusessa ja siitä enempi sitten kuhan on kiinni jossain vehkeessä ja testissä. On kyllä halpa vehe jos toimii ja miksei toimis kun niin monessa jo testattu tuo systeemi. Ei kohta oo enää markkinoita noilla muilla "kaupallisilla" systeemeillä ainakaan halpis autoissa.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #49
          Jenkeistä jos tilaa, niin kannattaa tilata se piirilevy, valmiiksi ohjelmoitu prossa, map-anturi, jne... eli se peruspaketti, noin 50 euroa. Muut komponentit kannattaa ostaa paikallisesta elektroniikkakomponentteja myyvästä liikkeestä, noin 30 euroa. Eli yhteensä ei olla vielä lähelläkään sataa euroa. Siitä sit vaan kamat kasaan ja johonkin koteloon, niin hyvä tulee.


          Comment

          • tonnikala
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 199
            • Mikkeli

            #50
            Originally posted by Bullitt
            Jenkeistä jos tilaa, niin kannattaa tilata se piirilevy, valmiiksi ohjelmoitu prossa, map-anturi, jne... eli se peruspaketti, noin 50 euroa. Muut komponentit kannattaa ostaa paikallisesta elektroniikkakomponentteja myyvästä liikkeestä, noin 30 euroa. Eli yhteensä ei olla vielä lähelläkään sataa euroa. Siitä sit vaan kamat kasaan ja johonkin koteloon, niin hyvä tulee.

            Juurikin näin tein ite. Kotelona käytin tuota L-Jetronicin omaa ruiskupoksia.

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3064
              • Suomi

              #51
              ainut ongelmahan tuossa minkä ite havaitsin on toimitusajat...ja metodit.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #52
                jos jotain kiinnostaa niin loudasin sinne yahoon grouppiin files/circuits nuo lopulliset valotus kalvot tähän mennessä JPG muodossa..
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Jubu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 937
                  • Kuusankoski

                  #53
                  onkos megaruutta ajatukset kuopattu kun tuli näin hiljaista ?

                  Comment

                  • Vega_
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 887
                    • Kokkola

                    #54
                    jos tuon piirilevyn sais jostain niin saisin koululta melkein kaikki komponentit..

                    Comment

                    • Jubu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 937
                      • Kuusankoski

                      #55
                      jos joku noita värkkää , niin tänne yksi toimiva megaspark , kiitos .

                      Comment

                      • valtteri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 40
                        • Jkl

                        #56
                        moro!
                        Miten on ruiskut pelannu?
                        Sain itsekin hommattua boxin ja tarkoitus olisi saada mahdollisimman pikaisesti se toimintaan. Sytkä puolle ajattelin fordin EDIS-4 suorasytkä systeemin, mutta en tiedä miten se käytännössä toteutetaan. tarviiko siinä sitä 36-1 hammaskehäanturia vai voiko sitä ohjata boxin kautta?
                        tarviiko itse boxin piirilevylle tehdä muutoksia suorasytkä käyttöön vai riittääkö oma softa.

                        Jos joku on rakentanu suorasytytyksen tuolla EDIS-4 systeemillä, nii voisitko valaista miten sen sais toimii!

                        Comment

                        • Second
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 223
                          • Kaarina

                          #57
                          jos joku viitsisi tehdä pienen tiivistelmän aiheesta. mitä tarvii jne. ei toi englanti aivan taivu täydellisesti...
                          ex-E39 530d M-sport
                          ex-E30 325i cabrio
                          ex-E30 325i
                          ex-E34 535i

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            #58
                            Nostetaanpa tämä taas ajankohtaiseksi...

                            Mitä kaasuläppäasentotunnistimia(TPS) olette käyttäneet?

                            Kävin yhdellä purkamolla ja kattelin 318i:n tunnistinta joka ainakin
                            "naksahteli" samaan tapaan kuin 320i:n eli ei lineaarinen.->ei sopiva.

                            V70 volvossa vissiin olis mutta niitä ei saa vielä ainakaan purkamoilta helposti.

                            Galantissa oli lineaarinen mutta sen kiinnitys normaalin tilalle voi olla ongelmallinen.

                            Eli sopivia tarvittaisiin, kun normaalia potikkaakaan ei viitsisi sinne alkaa väsäämään.
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • energy
                              BTCF Member
                              • May 2003
                              • 1698
                              • Haukipudas, Oulu

                              #59
                              Joku voisi tehdä ihan kunnon jutun megasquirtin asennuksesta ja käytöstä. Siis ihan kunnolla tekstiä ja kuvia vaiheista. Oliskohan ideaa? Tietäisi vähän miten helposti/vaikeasti sen laittaminen käy... että jaksanko alkaa tehtaileen noita megasquirtteja useammankin
                              :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                              :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                              :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                              Comment

                              • tonnikala
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2002
                                • 199
                                • Mikkeli

                                #60
                                Jonkun verran olisi kyseisestä värkistä (sytkällä ja ilman) kokemusta, mutta kun ei oikein löydy aikaa jutun kirjoitteluun.. Pitää koittaa keretä jossain välissä.

                                TPS:ksi on monta vaihtoehtoa. Itse hain boschin osia myyvästä liikkeestä jonkun pösön anturin. Sanoin vaan että täytyy olla potikalla, eli ei katkasijoilla niinku 320/323 ainakin on.. Kaveri pisti tuon ekana pöytään niin otin sitten sen.

                                Kaikki TPS:t taitaa olla lineaarisia. Niitä on katkasijoilla, potikalla ja molemmilla. Anturi kalibroidaan MS:n softan kautta, eli vastusarvoilla ei ole väliä (liu´un toiseen päähän tulee +5V ja toiseen maa ja pihalle tulee silloin jotain +5:n ja 0:n välistä..)

                                Comment

                                Working...
                                X