Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    Juu eiköhän siitä ala kuulumaan jossain vaiheessa tuolla projektit osiossa EHKÄ :oops:

    Nyt on vaan tullut keräiltyä osia kokoon ja vieläkin puuttuu kaikkea ratkaisevaa. Koria olis tarkoitus kohta alkaa ehostamaan, mutta orggiskuntoon se jää tottakai.
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      ps. Mosfet ei todellakaan nosta jännitettä, eikä kukaan ole vetänyt herneitä nenään.
      Enkä tainnu väittää et se MOSFET nostaa jännitettä vaan se piiri jossa se on osana...siirretään se väittely sitten vaikka osioon MOSFET transistorin toiminta :lol: Mut se ei varmaan kuulu tähän osioon enää. Mukava kun aina väittää jotain mitä ei tiedä edes sanoneensa joten pitää varmaan rueta ARTIKULOIMAAN itseään paremmin. Savolaiselle :(b) hölösuulle se on välillä vaan vaikeaa. Enkä nyt halua Savolaisiakaan siitä syyttää vaan Minut siittänyttä ja synnyttänyttä osapuolta. Tosin ei se niittenkään vika varmaan oo jos pojasta tulee niin perkeleen tyhmä ja ajattelematon..eihän ne mitenkään oo voinu arvata minkälaista paskaa sieltä pillusta tulee ulos kun ovat jotain todella suuria ensin kuvitelleet.
      UGH!
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        Niin ja -TATE- onnea projektille , kuulostaa hyvältä ja ilmottele jos jotain kysymyksiä yms. Mukava et miellyttää silmää se boksi. Laitetaan täällä yhteen labran Volvon koneeseen oma boksi tilapäisesti kiinni ja huvikseen testaillaan noita eri koodeja ja systeemejä. Helpompaa siellä varsinkin talvella kun oma auto on tallissa... :wink: . Pitäs keretä tekemään se pintaliitostekniikalla tehty lisäkorttikin jossain ajassa noille optioille.
        T:Sami
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • -Tate-
          Moderator
          • Jan 2004
          • 3210
          • Nurmijärvi

          kiitoksia Suutari ja jees ilmottele kun saat kehitettyä tota boxia.
          I Believed I Would Die.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            Niin tuli tossa vaan mieleen että sattuisiko kellään olemaan m10 koneseen bensa ja sytkä karttaa megasquirtnsparkiin? Pääsisi itse helpommalla kun ei tarvitsisi tyhjästä aloittaa säätämistä..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              Originally posted by fraatti
              Niin tuli tossa vaan mieleen että sattuisiko kellään olemaan m10 koneseen bensa ja sytkä karttaa megasquirtnsparkiin? Pääsisi itse helpommalla kun ei tarvitsisi tyhjästä aloittaa säätämistä..
              Joo. ja joku vois sendii mulle tohon 2.7l mottiin jonkun lähtokohdan
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • jeesus
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 16

                Terve ! Liekkö kellään olis ylimääräistä mini-ms piirilevyä jemmassa ylimääräisenä ?

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  kua tekee mulle valmiiks koteloidun megasquirtin sytkäl? tarjouksii otetaa vastaa..tulos m10b18 turboo

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    Jeps elikäs pistetään tännekin tietoa että nyt on tossa hetkisitten otettu omasta savut pihalle ja hyvin pelittää(eihä siihen mennykään kuin reilu vuosi.. :juo ). Koodina msns-extra 20i ja säätöohjelmana megatune 2.25b275, joka sisältää kaikki säädöt sytkälle sekä ruiskulle sekä 12x12 kartat.

                    Nokan jyrkyydestä ja läppärungoista johtuen mapin kanssa en hommaa saanut toiminaan, koska tyhjäkäynnillä alipaine vain 70(voisko johtua hiotusta nokasta pitäisi olla 288 astetta mutta tiedä sitten[m-sport]). Joten otin alpha-n:n käyttöön eli kaasuläpänasentotunnistimen mukaan säädöt.

                    Laajakaista lambdalla säätö osakaasulla seossuhteelle 16:1 ja täyskaasulla 12.6. Enää pitäsi tuon sytkän kanssa taistella ja saada se kuosiin niin saisi ne viimeisetkin koniinit esiin..

                    Sytty on tällähetkellä tyhjäkäynnillä ~12, 2500rpm ~25, 6000rpm ~34
                    Sitten pitäsi vielä tietää miten sen kuuluisi muuttua kuormituksen mukaan..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      Hieno homma. Oliko kalliit palikat siihen laajakaistaan ja miten sait kalibroitua sen anturin vai tuliko valmiiks kalibroituna?
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Tom1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 669
                        • .

                        Originally posted by Suutari
                        Hieno homma. Oliko kalliit palikat siihen laajakaistaan ja miten sait kalibroitua sen anturin vai tuliko valmiiks kalibroituna?
                        Kitti oli sen 250e kimppatilauksena Australiasta...siis DIY-kitti.
                        Tohon anturi päälle. Vehje kalibroitiin anturi ilmassa eli ilman arvo joku tietty. Hienosti toimii.
                        F31 328i M-Sport

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          Originally posted by Tom1s
                          Originally posted by Suutari
                          Hieno homma. Oliko kalliit palikat siihen laajakaistaan ja miten sait kalibroitua sen anturin vai tuliko valmiiks kalibroituna?
                          Kitti oli sen 250e kimppatilauksena Australiasta...siis DIY-kitti.
                          Tohon anturi päälle. Vehje kalibroitiin anturi ilmassa eli ilman arvo joku tietty. Hienosti toimii.
                          Nimenomaan.. Jokos olet liittänyt sen megasquirtnsparkiin? Itse olen sitä tosta vierestä vielä katsellut ja säädellyt sen mukaan.. Jos on kiinni niin kuinka tuo afr target systeemi on pelannut?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            Originally posted by fraatti
                            Nimenomaan.. Jokos olet liittänyt sen megasquirtnsparkiin? Itse olen sitä tosta vierestä vielä katsellut ja säädellyt sen mukaan.. Jos on kiinni niin kuinka tuo afr ratio target systeemi on pelannut?
                            Liitin sen SVoutiin LD01-näytön rinnalle, mutta huomasin että tuo LD01 näytti eri arvoja mitä megasquirt. Siitä sittemmin löytykin joku bugi johon korjaukseksi ehdotettiin svoutin offsetin muuttamista mutta sittenhän mega näkee taas väärin. Ajattelin odotella jos saisivat tech edgessä korjattua tuon jutun siihen LD01:n koodiin jotta vois sitte prommata uuden softan sisään joka korjaisi asian.

                            AFR-targetteja hieman aikaa ihmettelin ja kyllä ne sinnepäin sitä tuntui säätävän..testaus jäi kyllä lyhyeksi kun laitoin auton jo seisontaan jokin aika sitten ja nytten on konekkin jo irti...uutta rojektia taasen.
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by Tom1s
                              Originally posted by fraatti
                              Nimenomaan.. Jokos olet liittänyt sen megasquirtnsparkiin? Itse olen sitä tosta vierestä vielä katsellut ja säädellyt sen mukaan.. Jos on kiinni niin kuinka tuo afr ratio target systeemi on pelannut?
                              Liitin sen SVoutiin LD01-näytön rinnalle, mutta huomasin että tuo LD01 näytti eri arvoja mitä megasquirt. Siitä sittemmin löytykin joku bugi johon korjaukseksi ehdotettiin svoutin offsetin muuttamista mutta sittenhän mega näkee taas väärin. Ajattelin odotella jos saisivat tech edgessä korjattua tuon jutun siihen LD01:n koodiin jotta vois sitte prommata uuden softan sisään joka korjaisi asian.

                              AFR-targetteja hieman aikaa ihmettelin ja kyllä ne sinnepäin sitä tuntui säätävän..testaus jäi kyllä lyhyeksi kun laitoin auton jo seisontaan jokin aika sitten ja nytten on konekkin jo irti...uutta rojektia taasen.
                              Jeps jeps..

                              Ajattelin itse että heittäisin tuon megan tuohon wbliniin kiinni eli 0-5v lineaarinen niin ei ainakaan tulisi mitään häiriöitä tuolle näytölle. http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm

                              Ja tuolla ovat extra koodin parissa työskennelleet jo tehneet siihen inin. Se on vaan eriasia löytääkö tuolta haskalokerosta enää oikeita johtoja kun on kaikki sähköt vedetty sinne.. :oops:

                              Kokeilitkos muuten tuota flektin ohjausta? Tarvis itsekin heivata tuo visko mäkeen viemästä niitä viimeisiäkin tehoja.. Alkaa sekin vaan rajoittamaan kun on jengaa joku tommonen 7k

                              Millasilla lämmöillä koneesi muuten mahtoi käydä? Itsellä kannen päästä mitattuna mega näyttää 102astetta. Voisi varmaan syttyä ruuvata lisää jos saisi nuo lämmöt hiukan alemmaksi. Taitais olla aika hommata jo alempiasteineni termostaatti. Pysyisivät nuo öljyn lämmötkin alempana. Mutta toisaalta tuleepahan ainakin lämmintä sisälle.. :lol:
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Tom1s
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2002
                                • 669
                                • .

                                Originally posted by fraatti

                                Ajattelin itse että heittäisin tuon megan tuohon wbliniin kiinni eli 0-5v lineaarinen niin ei ainakaan tulisi mitään häiriöitä tuolle näytölle. http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm

                                Ja tuolla ovat extra koodin parissa työskennelleet jo tehneet siihen inin. Se on vaan eriasia löytääkö tuolta haskalokerosta enää oikeita johtoja kun on kaikki sähköt vedetty sinne.. :oops:

                                Kokeilitkos muuten tuota flektin ohjausta? Tarvis itsekin heivata tuo visko mäkeen viemästä niitä viimeisiäkin tehoja.. Alkaa sekin vaan rajoittamaan kun on jengaa joku tommonen 7k

                                Millasilla lämmöillä koneesi muuten mahtoi käydä? Itsellä kannen päästä mitattuna mega näyttää 102astetta. Voisi varmaan syttyä ruuvata lisää jos saisi nuo lämmöt hiukan alemmaksi. Taitais olla aika hommata jo alempiasteineni termostaatti. Pysyisivät nuo öljyn lämmötkin alempana. Mutta toisaalta tuleepahan ainakin lämmintä sisälle.. :lol:

                                Niin jotkut ovat kytkeneet sen tohon WBliniinkin mutta on vaatii eri kartan ilmeisesti? Jossain foorumilla olin näkevinäni että tuo svoutti olisi "oikeampi"ja arvothan löytyy

                                ..mutta kerro sitten miten toimii niin vaihdan kanssa tohon lineaarilähtöön tuon.

                                En ole flektiohjausta kokeillut..tosin saattaapi olla että otan nyt tuon flektin myös pois häiritsemästä ja heitän sflektin paikalleen. Levyllä kun on valmiiksi jo ylimääräinen 2n2222A trankku odottamassa=)

                                Mulla oli 102astetta myös niillä sun arvoillas mitä laitoit anturista joskus aikanaan. Sitten otin anturin irti ja mittasin sen eri lämpötiloissa muistaakseni...ja nyt näyttää siinä 90astetta ja hiukan alle.
                                F31 328i M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎