Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

Originally posted by fraatti
    no eikö kukaan ole laittanut m20 kiukaaseen megasquirttia?
    Vaiheessa itselläkin. Lisätieto M20 asennuksesta ei todellakaan ainakaan pahentaisi asiaa. Sytkä lähinnä arveluttaa sekä asentoanturi pitää funtsailla. Niin ja kartat eivät olisi ainakaan pahitteeksi. Täytynee sitten selailla noita squirtti sivuja urakalla kun tulee kunnolla ajankohtaiseksi asia.

Comment

• fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

Originally posted by Henski
      Vaiheessa itselläkin. Lisätieto M20 asennuksesta ei todellakaan ainakaan pahentaisi asiaa. Sytkä lähinnä arveluttaa sekä asentoanturi pitää funtsailla. Niin ja kartat eivät olisi ainakaan pahitteeksi. Täytynee sitten selailla noita squirtti sivuja urakalla kun tulee kunnolla ajankohtaiseksi asia.

Jeps. Tuo karttahomma on vähän semmonen ja tämmönen että ei valmiista kartoista taida oikein hyötyä olla.. Kuitenkin ne joutuu säätämään juuri siihen koneeseen niin se on melkeen se ja sama että alottaako nollasta vai ei.

Kampiakselille vaan kolmetappia ja hall anturi lukeen niitä niin siinähän se sytkä on.. ja boshin sytkämoduli vielä jatkoks jossei tossa m20 se jo vakiona ole..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by fraatti
        Jeps. Tuo karttahomma on vähän semmonen ja tämmönen että ei valmiista kartoista taida oikein hyötyä olla.. Kuitenkin ne joutuu säätämään juuri siihen koneeseen niin se on melkeen se ja sama että alottaako nollasta vai ei.

Kampiakselille vaan kolmetappia ja hall anturi lukeen niitä niin siinähän se sytkä on.. ja boshin sytkämoduli vielä jatkoks jossei tossa m20 se jo vakiona ole..
        M20B25 Motronikki vehje on ja vaihdelaatikossa pari anturia... Laatikoksi on tarkoitus tosin vaihtaa ZF ja säästää 9%... Eli voinko hyödyntää squirtin kanssa tuota motronikin sytkää jollakin tapaa ja vielä toimivastikkin? Mitä nuo anturit joita olen poistamassa kertovat?

No olisi nyt jotakin mistä lähteä säätämään kun olis karttoja. Täytynee niitä penkoa sitten kun on ajankohtaista.

Comment

• fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

Originally posted by Henski
          M20B25 Motronikki vehje on ja vaihdelaatikossa pari anturia... Laatikoksi on tarkoitus tosin vaihtaa ZF ja säästää 9%... Eli voinko hyödyntää squirtin kanssa tuota motronikin sytkää jollakin tapaa ja vielä toimivastikkin? Mitä nuo anturit joita olen poistamassa kertovat?

No olisi nyt jotakin mistä lähteä säätämään kun olis karttoja. Täytynee niitä penkoa sitten kun on ajankohtaista.
          Anturit lukevat kampiakselin asentoa sieltä eli samahomma kuin uudemmissa koneissa hihnapyörän hammastukselta.. eli mäkeen vaan ja Hall-anturi lukemaan kolmea tappia megasquirtille..

tossa hieno kuva kuinka tapit laitetaan
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

Löytyykö keneltäkään stimulaattorin piirilevyä myytäväksi saakka ? Tähän en ole löytänyt vielä hyvää mallia netistä enkä aio pyörää alkaa keksiä uudelleen....

Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

Comment

• TKi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 31

Mä tein stimulaattorin koekytkentälevylle. Siinä on niin vähän komponentteja ett en viitsinyt tehdä erillistä piirilevyä. Ledit ja potikat laitoin johtojen päihin.

Voin lähettää kyhäelmästä kuvia jos kiinnostaa.

Comment

• Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

Joo, helpolla voi kasailla pikkuselle koelevynpalaselle sen. aika simppeliä hommaa. omassa taitaa olla itse piirilevyn koko jotain 10x15mm tms..ja ihan normaalia reikälevyä. Jos vaan sitten muistaa et ei kytke sitä C1 konkkaa ihan niinkun netissä oli aikonaan vaan timeripiirin omien ohjeitten kanssa oikein. Ei siis +5.v ja timerin reset pinnin välille... .
                Last edited by Suutari; 24-12-2004, 13:56.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

Comment

• petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

Laittakaa nyt sitten niitä kuvia niin katsotaan...

Petteri
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

Comment

• TKi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 31

Ohessa mun stimulaattorin komponentit koottuna pienelle koekytkentälevyn palaselle.
                    Attached Files

Comment

• TKi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 31

Ohessa kuva koekytkentälevystä altapäin.
                      Attached Files

Comment

• TKi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 31

Kokosin potikat ja ledit pienelle alumiinilevyn palaselle. Ohessa kuva levystä altapäin.
                        Attached Files

Comment

• TKi
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 31

Ja viimeisenä kuvana melkein valmis koteloitu stimulaattori.
                          Attached Files

Comment

• Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

Siinä on ainakin jaksattu näprätä Tosimies tosin asentaa suoraan autoon kiinni Eli ei tuo niin pakollinen ole, jos tekee muuten huolellista työtä.
                            F31 328i M-Sport

Comment

• TKi
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 31

Joo, totta. Ei tota välttämättä olis tarvinnut rakentaa. En mä tolla yhtään bugia löytänyt koska olin kasannut MS:n piirilevyn virheettä. Sen sijaan enemmin mulla oli ongelmia saada toi stimulaattori rakennettua toimintakuntoon. Sitä kasatessa tein monta bugia, joita ihmetellessä meni aikaa melkein enemmin kuin itse MS:n kasaamiseen.

Sen verta oon kuitenkin nynny ja kokematon näitten ruiskujen kanssa, ett olen edelleen ihan tyytyväinen tohon stimulaattorin kasaamiseen. Sen rakentaminen sekä sen kanssa leikkiminen on opettanut monta juttuu.

Comment

• Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3064
                                • Suomi

Originally posted by Suutari
                                Joo, helpolla voi kasailla pikkuselle koelevynpalaselle sen. aika simppeliä hommaa. omassa taitaa olla itse piirilevyn koko jotain 10x15mm tms..ja ihan normaalia reikälevyä. Jos vaan sitten muistaa et ei kytke sitä C1 konkkaa ihan niinkun netissä oli aikonaan vaan timeripiirin omien ohjeitten kanssa oikein. Ei siis +5.v ja timerin reset pinnin välille... .
                                Eikun just näin siis...eli reset pinni 4 timeri piirissä (LM555) on megamanualin scemoissa vedetty C1:sen kautta maihin niin vedät sen C1 toisenpään maan sijasta V+:aan. Simple.

Ei aina muisti toimi...onneks tuli kyssäri niin tarkistin ton timerin pdf:stä..eli kun tuo reset ei ole käytössä niin se on parasta sitoa V+:aan ohjeitten mukaan. Itellä oli juurikin tuon takia ongelmia sen stimun toimimisen kanssa kun C1 oli maissa kuten scemoissa. En tiiä miks eivät ole korjanneet(tai no voin arvata..) sitä tuonne Manuaaliin nettiin kun on tuosta ollut juttua msefilläkin ja olen tuon korjauksen siellä maininnut. nyt ovat poistaneet senkin threadin..et semmosta.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎