Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by pimpim View Post
    Olenko ymmärtäny oikein, että 1996 vuoden e39:n onnistuisi turbotus lailisesti ja vertailukohtana 540i.:think
    Nopeasti netistä tarkistettuna vastaus on "kyllä". Euro 3 päästötaso on otettu käyttöön 1.1.1997 ja kaikki ennen Euro 3 päästöä saisi uuden asetusehdotuksen mukaan leimattua pelkällä katsastuksessa tehtävällä päästömittauksella.


    Onhan sen tähänkin asti saanut ahdettua laillisesti mutta päästömittauksen vaatimustaso on ollut useille liian kallis kokeilu.

    Leave a comment:


  • pimpim
    replied
    Olenko ymmärtäny oikein, että 1996 vuoden e39:n onnistuisi turbotus lailisesti ja vertailukohtana 540i.:think

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Siis jos tämä menee läpi niin saan laittaa laillisesti M60B40 tuohon -93 325i e36 cäbiin?
    Saat jos m3 tullaan laskemaan mukaan.
    Edit. Tai mikä vaan näistä "erikoismalleista"

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Siis jos tämä menee läpi niin saan laittaa laillisesti M60B40 tuohon -93 325i e36 cäbiin?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by transformer View Post
    Kumpikos sitten e36:sta on se mallisarjan tehokkain, 325i vai 328i?
    Kyllä se olisi sitten se m3 3.2
    Tai jos kelpaa ns. Ei sarjatuotanto malli niin dynamic racingin 5.0 v12

    Leave a comment:


  • transformer
    replied
    Kumpikos sitten e36:sta on se mallisarjan tehokkain, 325i vai 328i?

    Leave a comment:


  • pera8x
    replied
    tuo vääntömomentin maksimi raja 20% lisäys saattaa aiheuttaa ongelmia joidenkin korimallien dieselöinnissä.

    turbodieselissä kun on yleensä reilusti enemmän vääntöä, kun vastaavan tehosessa vapaastihengittävässä pensiinimoottorissa. toki dieselöinti onnistuu, jos jostain sattuu löytään niin tehottoman diiselin, ettei vääntömäärät ylity. no vaparina toki, mutta ei kai sellasia kukaan taida tänäpäivänä haluta.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    H35 = M30
    H35-24V (M3 korissa tai ei) = M88
    Totta. Noissa papereissa oli vaan 210kw joka vastaa m88 tehoja

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    H35ssa pitäis kyllä olla m88:think
    H35 = M30
    H35-24V (M3 korissa tai ei) = M88

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by mapa View Post
    Sama tuli mieleen. Sitten muutama paikka suomessa, mitkä lunastaneet "luvat" trafilta törkeeseen hintaan. Toivottavasti ei menisi näin, nyt onkin lappujen ottaminen ollut helppoa.
    Kai se penkittäjien sertifiointi pitäs lukea tuossa esityksessä, eikai ne enää ehdi sitä valmistelemaan kesäksi. Saati saada penkittäjien sertifiointijärjestelmää tarkastajineen yms. valmiiksi ennen kuin määräykset astuu voimaan. Ainaki uskosin että koko paketti pitäs olla kasassa virallisine penkityspaikkoineen sinä päivänä,kun määräykset astuu voimaan jotta niitä päästään heti toteuttamaan.

    Leave a comment:


  • mapa
    replied
    Originally posted by Soiled View Post
    Tuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.
    Sama tuli mieleen. Sitten muutama paikka suomessa, mitkä lunastaneet "luvat" trafilta törkeeseen hintaan. Toivottavasti ei menisi näin, nyt onkin lappujen ottaminen ollut helppoa.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Hetkonen, ymmärsinkö väärin?
    Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?

    Voi pojat.
    Hartge Z3 coupe 5.0 käy siis vertailumalliksi, sisältäen Ascari Ecossen moottorin, käy mulle.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tai käy niinkuin noiden BC alustojen kanssa, että edes VTT:n tekemät laput ei kelpaa trafille :think

    Leave a comment:


  • Soiled
    replied
    Tuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.

    Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.

    Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.

    No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
    Ihan samanlaiset fiilikset täälläkin..

    -Timo

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎