onhan vakio moottoria voinut kuristaa nyt ja ennenkin. tarvitsee uskottavan esityksen kuristamisesta konttorilla ja mahdollisesti trafille, tämän lisäksi, penkkilappu ja päästömittaus.
samoin se s50 menisi vaikka e30 touringiin kuristamalla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Perehtykääpäs tähän Kommenttikoosteeseen ajatuksella
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...das_versio.pdf
Sivulta 23. YKL Ryn kysymys ja trafin vastaus. Esim tuon mukaanhan voisit iskeä Tojjotan JZ jumalmoottorin e36seen ja kuristaa sitä 230 heppaiseksi?Last edited by K_olli; 29-09-2015, 21:32.
Leave a comment:
-
-
saakos näiden muutosten jälkeen vaihtaa e36 tourinkiin esim. s50 moottorin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJos oikein ymmärsin, niin tuon 20% sisällä toki. Mutta vapareissa saa käyttää kg/kW rajaa, mikäli vaihdettava moottori vakiona jää tohon 20% tehonlisäykseen?
Leave a comment:
-
-
Löytyihän se auton tyypin määritelmä. direktiivi 2001/116/EY määrittelee sen näin:
"B AJONEUVOTYYPIN MÄÄRITTÄMINEN
1 M1-luokan osalta:
"Tyypillä" tarkoitetaan ajoneuvoja, jotka ovat samanlaisia ainakin seuraavilta olennaisilta ominaisuuksiltaan:
- valmistaja,
- valmistajan tyyppinimitys,
- rakenteen ja suunnittelun olennaiset osat:
- alusta/pohjalevy (selvät ja olennaiset erot),
- moottori (polttomoottori/sähkömoottori/hybridi).
"
Tuon perusteella Hartgen ja Alpinan omilla VIN-numeroilla varustetut autot ei välttämättä kelpaa vertailuun BMW-mallien kanssa. Mutta tämä H35-24 onkin sitten vaikeampi tapaus, koska sen Hartge teki BMW-autosta :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostOlen ymmärtänyt että kaikki Harget olis myös tehty näin. Kansallinen yksittäishyväksyntä.
Ne saa kyllä Suomessakin piensarjatyyppihyväksynnän, mutta se voi vaatia hieman paperityötä:
Vna 1244/2002 §13
3. Valmistajan hakemuksesta tyyppihyväksyntäviranomainen tunnustaa toisessa ETA-valtiossa myönnetyn piensarjatyyppihyväksynnän enintään 1 momentissa säädetylle ajoneuvomäärälle, jos 2 momentissa tarkoitetuissa asetuksissa säädetyt ehdot täyttyvät.
Ja sen lisäksi siitä mallisarjasta on sanottu seuraavaa
16 §
Ajoneuvotyyppi
1. M-, N-, O-, L- ja T- luokan ajoneuvot luokitellaan kansallisessa tyyppihyväksynnässä samaan tyyppiin kuuluviksi siten kuin tyyppihyväksyntädirektiiveissä säädetään.Last edited by Vauhtivaunu; 29-09-2015, 12:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostKorjasinkin jo tohon aiempaan viestiin, mutta siis 10% tehonostoa tarkoitin.
eikö ollut niin että 10% tai alle voi muuttaa tilavuutta olettaen ettei teho muutu mutta ylittäessä 10% on todistettava. jolloin se myös tarvitaan otteeseen.
tarvii lukea uus ja vanhakin ennen seuraavaa kommenttia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostTilavuushan on aina saanut nousta 25%.
10% jälkeen tarvitaan penkkilaput kg/kW rajoihin. Ja jos auto on alle 10kg/kW, voi siitä vähentää 30% aina 5kg/kW asti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jouni.325 View PostKatsastus konttorilla meinasivat e30 vertailu moottorina 325i :/
Kuten JIPSKI jo totesi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Posteli se tilavuuden muuttamisen 10% sääntö poistettiin? ja tilalle tuli tuo kW/kg raja
(en ole lukenut tuota uutta ohjeistusta vielä)
olisko mitään jos joku noheva soittais noista malli sarjoista kärkkäiselle kun on sinne muutenkin soitellut. agua, Kytölä ???
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Posteli se tilavuuden muuttamisen 10% sääntö poistettiin?
(en ole lukenut)
olisko mitään jos joku noheva soittais noista malli sarjoista kärkkäiselle kun on sinne muutenkin soitellut. agua, Kytölä ???
10% tehonnoston jälkeen tarvitaan penkkilaput kg/kW rajoihin. Ja jos auto on alle 10kg/kW, voi siitä vähentää 30% aina 5kg/kW asti.
Esim 1000kg auto 110kW moottorilla: =9kg/kW ja tästä saat vähentää 30% =6,3kg/kW
Eli tonnin autoon jossa 110kW moottori, saat laittaa +20% moottorin (132kw) jonka saat virittää aina ~ 158kW moottoriksi vaparina.
Väärinkäsitysten välttämiseksi, tämä on siis oma näkemykseni, ei mitään faktatietoa.Last edited by Skunkki^; 29-09-2015, 12:39.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJos oikein ymmärsin, niin tuon 20% sisällä toki. Mutta vapareissa saa käyttää kg/kW rajaa, mikäli vaihdettava moottori vakiona jää tohon 20% tehonlisäykseen?
(en ole lukenut tuota uutta ohjeistusta vielä)
olisko mitään jos joku noheva soittais noista malli sarjoista kärkkäiselle kun on sinne muutenkin soitellut. agua, Kytölä ???Last edited by Tonton; 29-09-2015, 12:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nokonzok View PostKyllä valmiiksi ahdettuakin saa viritellä. Se rinnastetaan tosin moottorinvaihtoon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: