Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mörökölli
    replied
    No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.

    Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.

    Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.

    No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
    Last edited by Mörökölli; 05-03-2015, 06:40.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Mahtaako vertailu autojen vaatimus sarjatuotanto autojsta muuttua tai niiden valmistus määrästä.

    Ei paljon h35 b6 tai 333i hin vertailla jos valmistus määrät on alle 200kpl
    Tai mastureihin leimailla isoja pyöriä verraten johonkin safarille valmistettuun erään

    Leave a comment:


  • mazajns
    replied
    Minua häiritsee nämä kohdat vähän:
    Jos moottorin tehoon tehtäisiin alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, niin asiasta vaadittaisiin kohdassa 1.3 määritelty tehonmittaustodistus. Tarkoituksena olisi, että muutoskatsastuksessa esitettäisiin dokumentti, joka olisi täsmällisempi kuin nykyisessä rakennemuutospäätöksessä vaadittava "luotettava selvitys". Selvitysten laadussa on huomattu paljon vaihtelua.

    Ja

    Tehonmittaustodistuksen määrittely yhtenäistäisi käytäntöä, jolla moottorin muutettu teho todistetaan.

    Lähinnä että miten hankalaksi teholappujen saanti tehdään. Pahin tilanne jos vain trafin hyväksymät mittauslaitokset kelpaa. Ja hyväksynnälle joku tolkuton hinta. Silloin muuten hyvät säännökset vaikeuttaa rakentelua. Muutenhan nuo näyttää loistavilta.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Voi veljet jos tämä menee läpi näin hyvin miten teksti antaa ymmärtää, niiin kyllähän tämä rakentelu helpottuu ihan perkuleesti ja omatkin suunnitelmat menee kokolailla uusiksi

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Venom View Post
    Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..

    Näin minun mielestä, jos löytyy TÜV-dokumentti tai se CoC-todistus B7 Alpinasta ja selvitys mitä alustan muutoksia tarvitaan e28:aan että se vastaa eo. Alpinan mallia.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by M325i View Post
    Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
    Asetustekstissä se sanotaan:


    "jos alkuperäisellä moottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"


    Ainut lause joka hieman mietityttää on tuo "alkuperäinen moottori". Viitataanko lauseella muutoskatsastettavan auton alkuperäiseen moottoriin vai vertailtavan auton alkuperäiseen moottoriin? :think

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Venom View Post
    Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
    Ja vaikka syslerin 440 lotolotokasilla.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Tämä kyllä kuulostaa jotenkin vähän liian hienolta ollakseen totta :think
    +1 vaikka kuinka haluaisi uskoa että olisi totta...

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Usko jumalaan alkaa palaamaan. Ton nm homman pystyy kiertään kyllä yllättävän helpolla=luistavalla kytkimellä/laatikolla dynolle

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by M325i View Post
    Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
    Auto joka on jo tehtaalta tullessaan alle 7kg/kw ja tällaisen saisi muuttaa 5kg/kw asti? :think

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?
    Ei niin millään tavalla. Kaikki bemarista tehdyt "pajamallit", alpina;hartge;jne kelpaa vertailumalliksi jos niistä löytyy ns. vaatimustenmukaisuustodistus.

    Edit: myös ns. TÜV-laput käy.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Hetkonen, ymmärsinkö väärin?
    Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?

    Voi pojat.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think
    Taitaa Hartgen H35-24 olla uuden asetuksen mukaan e30-sarjan tehokkain vertailumalli.

    asetus 1244/2002:

    "
    f) tyypillä autojen ja perävaunujen tyyppihyväksyntädirektiivissä, kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tyyppihyväksyntädirektiivissä ja traktoreiden tyyppihyväksyntädirektiivissä, jäljempänä tyyppihyväksyntädirektiivit, erityisdirektiiveissä tai kansallisessa lainsäädännössä tarkoitettujen olennaisten osien osalta samanlaisia ajoneuvoja (ajoneuvotyyppi), osia, järjestelmiä tai erillisiä teknisiä yksiköitä;"

    Lihavoin tuon tärkeän kohdan. Lisäksi EU-lainsäädännössä on 70/156/ETY joka nimenomaisesti kieltää hylkäämästä toisessa EU-maassa tyyppihyväksytyn ajoneuvon käytön. Hartgen TÜV-laput on hyväksyttävä todisteeksi siitä että M88 on tarkoitettu käytettäväksi tieliikenteessä e30-mallissa.

    Voihan tietysti olla että Trafi tavanomaiseen tapaansa ensin kieltää asian mutta sitä varten on sitten hallinto-oikeus jossa katsotaan miten se laki menee

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎