No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.
Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.
Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.
No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Mahtaako vertailu autojen vaatimus sarjatuotanto autojsta muuttua tai niiden valmistus määrästä.
Ei paljon h35 b6 tai 333i hin vertailla jos valmistus määrät on alle 200kpl
Tai mastureihin leimailla isoja pyöriä verraten johonkin safarille valmistettuun erään
Leave a comment:
-
-
Minua häiritsee nämä kohdat vähän:
Jos moottorin tehoon tehtäisiin alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, niin asiasta vaadittaisiin kohdassa 1.3 määritelty tehonmittaustodistus. Tarkoituksena olisi, että muutoskatsastuksessa esitettäisiin dokumentti, joka olisi täsmällisempi kuin nykyisessä rakennemuutospäätöksessä vaadittava "luotettava selvitys". Selvitysten laadussa on huomattu paljon vaihtelua.
Ja
Tehonmittaustodistuksen määrittely yhtenäistäisi käytäntöä, jolla moottorin muutettu teho todistetaan.
Lähinnä että miten hankalaksi teholappujen saanti tehdään. Pahin tilanne jos vain trafin hyväksymät mittauslaitokset kelpaa. Ja hyväksynnälle joku tolkuton hinta. Silloin muuten hyvät säännökset vaikeuttaa rakentelua. Muutenhan nuo näyttää loistavilta.
Leave a comment:
-
-
Voi veljet jos tämä menee läpi näin hyvin miten teksti antaa ymmärtää, niiin kyllähän tämä rakentelu helpottuu ihan perkuleesti ja omatkin suunnitelmat menee kokolailla uusiksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Venom View PostElikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
Näin minun mielestä, jos löytyy TÜV-dokumentti tai se CoC-todistus B7 Alpinasta ja selvitys mitä alustan muutoksia tarvitaan e28:aan että se vastaa eo. Alpinan mallia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M325i View PostMikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
"jos alkuperäisellä moottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
Ainut lause joka hieman mietityttää on tuo "alkuperäinen moottori". Viitataanko lauseella muutoskatsastettavan auton alkuperäiseen moottoriin vai vertailtavan auton alkuperäiseen moottoriin? :think
Leave a comment:
-
-
Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
Leave a comment:
-
-
Usko jumalaan alkaa palaamaan. Ton nm homman pystyy kiertään kyllä yllättävän helpolla=luistavalla kytkimellä/laatikolla dynolle
Leave a comment:
-
-
Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostIskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?
Edit: myös ns. TÜV-laput käy.
Leave a comment:
-
-
Hetkonen, ymmärsinkö väärin?
Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?
Voi pojat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Make H. View PostEipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think
asetus 1244/2002:
"
f) tyypillä autojen ja perävaunujen tyyppihyväksyntädirektiivissä, kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tyyppihyväksyntädirektiivissä ja traktoreiden tyyppihyväksyntädirektiivissä, jäljempänä tyyppihyväksyntädirektiivit, erityisdirektiiveissä tai kansallisessa lainsäädännössä tarkoitettujen olennaisten osien osalta samanlaisia ajoneuvoja (ajoneuvotyyppi), osia, järjestelmiä tai erillisiä teknisiä yksiköitä;"
Lihavoin tuon tärkeän kohdan. Lisäksi EU-lainsäädännössä on 70/156/ETY joka nimenomaisesti kieltää hylkäämästä toisessa EU-maassa tyyppihyväksytyn ajoneuvon käytön. Hartgen TÜV-laput on hyväksyttävä todisteeksi siitä että M88 on tarkoitettu käytettäväksi tieliikenteessä e30-mallissa.
Voihan tietysti olla että Trafi tavanomaiseen tapaansa ensin kieltää asian mutta sitä varten on sitten hallinto-oikeus jossa katsotaan miten se laki menee
Leave a comment:
-
Leave a comment: