Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by eekolme6 View Post
    Toi katalysaattori asia jäi mietityttään itseäkin kun tekstissä ei ollut mainintaa katin pakollisuudesta jälki ahdetuissa mikä on aikasemmin ollut.
    Katalysaattoria ei tarvitse, jos sellaista ei ole ollut. Katsastusasemalla tehtävä päästötesti riittää.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Eikö tuo euro luokka pitäisi lukea rekisteriotteessa, itse menen juuri sen kohta autosta katsomaan.

    Omassani on ainakin vain OBD1 pistoke ja yksi katti ja lambda vain josta voi jo päätellä jotain positiivista.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Code:
    Tyyppihyväksyntävaatimus    
    Vaatimus direktiiviä, EY-asetusta tai E-sääntöä vastaamisesta
    1)  uudelle ajoneuvotyypille
    2)  ensi kertaa käyttöön otettavalle ajoneuvolle
    Päädirektiivi 70/220
    -94/12/EY23 (EURO 2)
    1) 1.1.1996; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka
    2) 1.1.1997; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka
    
    -98/69/EY25(EURO 3 ja 4)
    1) 1.1.2000/01/05/06
    2) 1.1.2001/02/06/07
    Olipas muotoilullisesti paska taulukko mistä kopioin.
    Oman käsityksen mukaan EURO3 pakollinen 1.1.2001 alkaen (OBD), auto kuitenkin voi täyttää päästätason aiemminkin vaikka ei ole vaadetta = eli ei voi sanoa, että kaikki alle 2001 vuotiset saisi turbottaa ilman pussitestiä. Päästötaso selviää (jos selviää) auton tiedoista. Auton rekisteriotteessa tai tyyppikilvessä oleva hyväksyntänumero (esim. 93/81*xxxx tai 98/14*xxxx) ei käsittääkseni suoraan korreloi auton päästötason kanssa.

    Lähde https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248 https://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php ja aikaisempi työkokemus
    Last edited by intfreak; 30-09-2015, 16:53.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    meneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
    euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
    Juu tottakai euro3 tarvii VTT laput, mutta todennäköisesti ainutkaan 1/97 Bmw ei ole Euro3.
    Oma E39 on 10/97 ja on Euro2

    Leave a comment:


  • eekolme6
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Muuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
    Toi katalysaattori asia jäi mietityttään itseäkin kun tekstissä ei ollut mainintaa katin pakollisuudesta jälki ahdetuissa mikä on aikasemmin ollut.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mistä oman auton euro-luokan voi selvittää?
    Katsastuskonttorilta ilmaiseksi tahi auton valmistajalta/maahantuojalta rahalla. Tyyppihyväksynnässähän se lukee.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Mutta myös ennen 1/97 on voitu tyyppihyväksyä autot euro3 normeihin.
    Mistä oman auton euro-luokan voi selvittää?

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    kyllä se tuollaisena pysyy ellet sitten vertaa 320is:ää jolloin takavakaaja pitää olla paksumpi kuin 325i:ssä



    meneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
    euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
    Mutta myös ennen 1/97 on voitu tyyppihyväksyä autot euro3 normeihin.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Muuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
    kyllä se tuollaisena pysyy ellet sitten vertaa 320is:ää jolloin takavakaaja pitää olla paksumpi kuin 325i:ssä

    Originally posted by Matuh View Post
    Eihän se nyt ihan noin mene.
    meneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
    euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
    Last edited by Tonton; 30-09-2015, 12:49.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Muuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tottakai voi mutta VTT lappu tarvitaan
    Eihän se nyt ihan noin mene. Riippuu ihan tyyppihyväksynnästä, koska E36 on vanhaa tyyppihyväksyntää... On tehty päällekkäin euro2 ja euro3 luokan autoja. Eli siis tuo 1/97 ei kerro mitään.
    Asiaa kyselin Autoharrastajat RY:ltä ja sieltä tuli että on tehty päällekkäin ja Oma E36 rekattu 3/97 on todennäköisesti vanhalla hyväksynnällä ja Euro2 luokkaa.
    E: Käyn tätä vielä selvittelemässä

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tottakai voi mutta VTT lappu tarvitaan
    Eipä onneks olekaan tuolla väliä, ku 96 rekkisteröity

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Entä esim e36 328i jota on valmistettu jo ennen tätä 1/97? Muuttuuko se tuossa tammikuussa 97 automaattisesti Euro3 luokkaan vai mitenkä?

    Ja saako esim S50B32 moottorin vaihtaa tavan E36:n ja sen jälkeen ahtaa? :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Onkos toi euro3 nyt silleen, että jos auto rekisteröity tammikuussa 97 tai sen jälkeen, ni ei voi turbottaa?
    tottakai voi mutta VTT lappu tarvitaan

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Onkos toi euro3 nyt silleen, että jos auto rekisteröity tammikuussa 97 tai sen jälkeen, ni ei voi turbottaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎