Originally posted by eekolme6
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
-
-
Eikö tuo euro luokka pitäisi lukea rekisteriotteessa, itse menen juuri sen kohta autosta katsomaan.
Omassani on ainakin vain OBD1 pistoke ja yksi katti ja lambda vain josta voi jo päätellä jotain positiivista.
Leave a comment:
-
-
Code:Tyyppihyväksyntävaatimus Vaatimus direktiiviä, EY-asetusta tai E-sääntöä vastaamisesta 1) uudelle ajoneuvotyypille 2) ensi kertaa käyttöön otettavalle ajoneuvolle Päädirektiivi 70/220 -94/12/EY23 (EURO 2) 1) 1.1.1996; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka 2) 1.1.1997; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka -98/69/EY25(EURO 3 ja 4) 1) 1.1.2000/01/05/06 2) 1.1.2001/02/06/07
Oman käsityksen mukaan EURO3 pakollinen 1.1.2001 alkaen (OBD), auto kuitenkin voi täyttää päästätason aiemminkin vaikka ei ole vaadetta = eli ei voi sanoa, että kaikki alle 2001 vuotiset saisi turbottaa ilman pussitestiä. Päästötaso selviää (jos selviää) auton tiedoista. Auton rekisteriotteessa tai tyyppikilvessä oleva hyväksyntänumero (esim. 93/81*xxxx tai 98/14*xxxx) ei käsittääkseni suoraan korreloi auton päästötason kanssa.
Lähde https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248 https://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php ja aikaisempi työkokemusLast edited by intfreak; 30-09-2015, 16:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postmeneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
Oma E39 on 10/97 ja on Euro2
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostMuuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postkyllä se tuollaisena pysyy ellet sitten vertaa 320is:ää jolloin takavakaaja pitää olla paksumpi kuin 325i:ssä
meneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostMuuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
Originally posted by Matuh View PostEihän se nyt ihan noin mene.
euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.Last edited by Tonton; 30-09-2015, 12:49.
Leave a comment:
-
-
Muuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Posttottakai voi mutta VTT lappu tarvitaan
Asiaa kyselin Autoharrastajat RY:ltä ja sieltä tuli että on tehty päällekkäin ja Oma E36 rekattu 3/97 on todennäköisesti vanhalla hyväksynnällä ja Euro2 luokkaa.
E: Käyn tätä vielä selvittelemässä
Leave a comment:
-
-
Entä esim e36 328i jota on valmistettu jo ennen tätä 1/97? Muuttuuko se tuossa tammikuussa 97 automaattisesti Euro3 luokkaan vai mitenkä?
Ja saako esim S50B32 moottorin vaihtaa tavan E36:n ja sen jälkeen ahtaa? :think
Leave a comment:
-
-
Onkos toi euro3 nyt silleen, että jos auto rekisteröity tammikuussa 97 tai sen jälkeen, ni ei voi turbottaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: