Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11056
    • Oulu

    Originally posted by naikou View Post

    Onko kellään haisua kun tuolla acceleration valikossa semmonen kartta kun ignition retard-fast increasing TPS, eikö tuollainen aiheuta vain nykiviä vaihteen vaihtoja?
    Eikun nimenomaan koittaa vähentää nykimisiä puottamalla ennakkoa pikkusen kun painat nopeammin kaasua.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1632
      • vihti

      Olisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11056
        • Oulu

        Originally posted by naikou View Post
        Olisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?
        Ne voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1632
          • vihti

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ne voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.
          Jep tuolla tavalla ne olikin laitettu ja ajeltukin jo hyvä tovi.

          Tänä aamuna muuten antautui walbro ”255lph” kun just pari päivää olin ihmetellyt miks auto tuntuu siltä ettei vedä ahdoilla
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2517
            • .

            Olisi mielenkiintoinen kysymys siemens säätäjäguruille ja -huruille. Olettaisin, että näissäkin purkeissa on jonkinlainen hätäkäyttötila, jos maf-anturi hajoaa. Käyttääkö boksi silloin kuormitustietona kaasun asentoa? Toimiiko vanos ja disa?
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1632
              • vihti

              Originally posted by Freak View Post
              Olisi mielenkiintoinen kysymys siemens säätäjäguruille ja -huruille. Olettaisin, että näissäkin purkeissa on jonkinlainen hätäkäyttötila, jos maf-anturi hajoaa. Käyttääkö boksi silloin kuormitustietona kaasun asentoa? Toimiiko vanos ja disa?
              Kyllä se alpha-n taulukko on kaasun asennon mukaan ja on mahdollista saada vapari tai mekaanisesti ahdettu toimimaan jotenkin myös ilman maffia(esim. jos ajaa vain rataa kesällä niin closed loop on melko turha luulisin), vanos toimii load-tiedon ja kaasun asennon mukaan, disasta ei mulla kokemusta enkä tiedä aiheuttaako maf vikakoodi edellämainittujen toimintaan jotain kommervenkkejä
              Last edited by naikou; 18-01-2022, 18:18.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Ei ihan MS41 asiaa mutta MS43...

                Mitäs nyt teen väärin kun en onnistu saamaan RomRaideriin MS43 ecu definitioneita toimimaan? Kaikilla kokeilemillani versioilla valitus: not a valid definition file.

                MS41 ja MS42 kuitenkin pelaa ihan oikein kun lataan ne.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11056
                  • Oulu

                  Sen verran uutisia, että tämän ms41 säätämisen käytännössä aloittanut Abhishek Shinde aka. mrf582 on valitettavasti poistunut keskuudestamme.

                  Siitä syystä ms41.3 custom koodiversio on nyt vapaasti saatavilla: https://sites.google.com/site/openms...-code---ms41-3

                  Menkää vaan ms4x discord kanavalle ja siellä ms41.3 discussion osiosta löytyy linkki ladata, jos löytyy kiinnostusta: https://discord.gg/vdVsypF

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15214
                    • Ajamisen Iloa

                    Moro, ajattelin kysyä että saako MS41 säädettyä ASC+T:n kokonaan pois päältä. Niin että voisi vain purkaa kaikki sen hässäkät eikä tarvitsisi edes tehdä mitään johto-vastus-virityksiä. Lisäksihän tuo +T jarruttaa renkaita aina luistolla jos ei ole nappulasta painettu pois niin olisi hyvä jos saisi kokonaan pois ja sitten pääsisi vaihtamaan mishimoton silikoni imuletkun paikalle ja pärjäisi vain tuolla yhdellä avarretulla kaasuläpällä. Eli paluu sinne 20v päähän milloin näitä olette viimeksi tehneet mutta nykyisellä ymmärryksellä lisättynä. Samahan tulee vastaan jos vaihtaa itb:t.:think



                    Ja sitten toinen erillinen asia isomman ja halvemman MAF:in vaihdosta:

                    Originally posted by naukkis View Post
                    S50-koneen massamittarille löytyy sitten valmis Alpinan tekemä skaalaus eli jos sen alue riittää niin helppo homma.
                    Mistä tälläinen löytyy nykypäivänä?
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 718
                      • Nokia

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Moro, ajattelin kysyä että saako MS41 säädettyä ASC+T:n kokonaan pois päältä. Niin että voisi vain purkaa kaikki sen hässäkät eikä tarvitsisi edes tehdä mitään johto-vastus-virityksiä. Lisäksihän tuo +T jarruttaa renkaita aina luistolla jos ei ole nappulasta painettu pois niin olisi hyvä jos saisi kokonaan pois ja sitten pääsisi vaihtamaan mishimoton silikoni imuletkun paikalle ja pärjäisi vain tuolla yhdellä avarretulla kaasuläpällä. Eli paluu sinne 20v päähän milloin näitä olette viimeksi tehneet mutta nykyisellä ymmärryksellä lisättynä. Samahan tulee vastaan jos vaihtaa itb:t.:think



                      Ja sitten toinen erillinen asia isomman ja halvemman MAF:in vaihdosta:

                      Mistä tälläinen löytyy nykypäivänä?
                      Romraiderin foorumilta itse latasin Alpinan kartan E36 3.0 M3 maffille. Voin lähettää sähköpostilla minun käyttämäni jos laitat vaikka privaa tai sitten kirjautumalla tuonne: https://www.romraider.com/forum/view...p?f=42&t=11338

                      DO88 myy silikonimutkaa joka sopii M52 kaasuläpän ja tuon M3 MAF:n väliin ja sellainen on itselläni.
                      Last edited by e36coupe; 05-06-2023, 07:56.
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                      Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1632
                        • vihti

                        Tuohon asc+t disablointiin muistaakseni piti control biteistä desimaalilukua muuttaa eli sen saa myös ohjelmallisesti poistettua, siihenkin romraider foorumilta ohjeet löytyy
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11056
                          • Oulu

                          Originally posted by naikou View Post
                          Tuohon asc+t disablointiin muistaakseni piti control biteistä desimaalilukua muuttaa eli sen saa myös ohjelmallisesti poistettua, siihenkin romraider foorumilta ohjeet löytyy
                          Joo mutta vain ecusta. Itse autossa se pysyy vielä käytössä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1632
                            • vihti

                            Eli täytyy jonkun vanhemman e36 abs purkki vaihtaa että pääsee eroon ohjainlaitteesta niin sit ei enää ole tuota asc+t riesana autossa?
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11056
                              • Oulu

                              Originally posted by naikou View Post
                              Eli täytyy jonkun vanhemman e36 abs purkki vaihtaa että pääsee eroon ohjainlaitteesta niin sit ei enää ole tuota asc+t riesana autossa?
                              Tämä on minun käsitys. Eikä tarvi varmaankaan olla edes vanhemman (niissä abs pumppu ja boksi on erillisiä, eli vaatii ison johdotushomman), vaan kattelee vaikka jokun 4-koneisen abs vehkeet, kun niissä ei oo luistonestoa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15214
                                • Ajamisen Iloa

                                Pasin kanssa tänään kirjoiteltiinkin mutta onko ketään uudenmaanliepeillä kenellä on MS41:n kanssa pelaaminen tuttua puuhaa onnistuneesti ja haluaisi auttaa yhdessä hommassa. Minulla saattaa olla nääs täppä väärässä kohtaa omassa autossani ja se pitäis tarkistaa.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎