Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mikähän vois olla kun romraider loggeri ei ota toimiakseen, uusin romraider versio koneella ja uusimmat ms41 määritystiedostot, com port valikossa ei näy mitään ja herjaa jo ohjelmaa avatessa että auton definition file puuttuu vaikka se on kyllä siellä?
    Car Definition filun puuttuminen ei haittaa. Mutta onhan logger definition uusin? obd kaapelin ajurit pitää olla kunnossa että com portti näkyy laitehallinnassa, niin sillon pitäs näkyä com portin numero myös RomRaider loggerissa. Sit "Select Logging Protocol Options" valikosta valitsee DS2 ja pitäs toimia.

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Voihan se olla mahdollista jos autossa radio, valot ja puhallin paalla niin vaikka olis pikku laturi kiinni niin akkujannite voi kyykata kesken kaiken liian alas :think fullflashissa varmaan suurin riski on epaonnistua mutta ainakin ite olen 41.2 version saanu vaihdettua onnistuneesti ja partialin Flashhannu kymmenia kertoja uusiksi ilman ongelmaa.

Kaytin rullilla Nummelassa toteamassa virityksen onnistuneeksi, reilu muutama sata hummaa ja tasan 400nm puolella baarilla, tasaseen viistossa nousee teho 6200rpm asti ja vaantohuippu 4500rpm, ei viititty max paineella rykaista kun ei ollut putkessa paikkaa dynon happianturille mutta ens kerralla sitten on
    Last edited by naikou; 20-05-2021, 01:10.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ai täällä on tälläinen herkkutopikki myös!
    Onko MS41 guruja PK-seudulta?
    Ei ole tarvetta nyt juuri mutta tulevaisuudessa taatusti!

Olen super tyytyväinen Pazi88:n gurutteluun mutta tuo Espoo-Oulu välimatka kummasti viilentää omaa virittelyintoa.
    Soukassahan oli yksi hemmo jolle annoin kolme mahdollisuutta onnistua ja tuloksena oli pari kertaa tiiliskiveksi muutettu ECU:ni ja kerran bensanpaineet pitkin tulikuumaa pakosarjaa niin...
    Miten näitä edes saa tiiliskiveksi? On niin helppoja ecuja softata, että jos näitä saa tiiliskiveksi niin ihme on. Pazi nyt voi hoitaa tuon sulle vaikka etänä, jos vaan ehtii.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Ai täällä on tälläinen herkkutopikki myös!
    Onko MS41 guruja PK-seudulta?
    Ei ole tarvetta nyt juuri mutta tulevaisuudessa taatusti!

Olen super tyytyväinen Pazi88:n gurutteluun mutta tuo Espoo-Oulu välimatka kummasti viilentää omaa virittelyintoa.
    Soukassahan oli yksi hemmo jolle annoin kolme mahdollisuutta onnistua ja tuloksena oli pari kertaa tiiliskiveksi muutettu ECU:ni ja kerran bensanpaineet pitkin tulikuumaa pakosarjaa niin...
    Last edited by Remotion; 20-05-2021, 00:03.

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Mikähän vois olla kun romraider loggeri ei ota toimiakseen, uusin romraider versio koneella ja uusimmat ms41 määritystiedostot, com port valikossa ei näy mitään ja herjaa jo ohjelmaa avatessa että auton definition file puuttuu vaikka se on kyllä siellä?

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Kyselin jo aiemmin ja kyselen uudestaan: Oisko MS41:lle halukasta ja taitavaa säätäjää Kymenlaaksossa tai laajemmin Etelä-Suomessa?

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Baas 009 View Post

En viittis laittaa viskoa paikalleen kun siihen tarvis hankkia osia. Sähköpuhaltimen käyttöön olis pulikat valmiina, ni sitä ois kätevä käyttää. Mietin että pitääkö laittaa erikseen kytkin vai onnistuisko ecun ohjaamana.

Milläköhän lämpötiloilla flektiä pyöritetään jos pyöritetään...

Laita tuommonen, niin ei tarvi miettiä ja koodata:

Leave a comment:

• Baas 009
    replied
    Jäähdytinpuhallin...

Kysymys kuuluu että ohjaako MS41 ilmastoinnin sähköpuhallinta jäähdytysveden lämpötilan perusteella?

En viittis laittaa viskoa paikalleen kun siihen tarvis hankkia osia. Sähköpuhaltimen käyttöön olis pulikat valmiina, ni sitä ois kätevä käyttää. Mietin että pitääkö laittaa erikseen kytkin vai onnistuisko ecun ohjaamana.

Milläköhän lämpötiloilla flektiä pyöritetään jos pyöritetään...

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Onko kukaan kokeillut tällaista loggaamiseen: https://www.aldldroid.com/home#features

Youtubessa oli jotain videota tollasesta ja ainakin vaikutti ihan hyvältä

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Eikös sulla ollut vielä vähän vaiheessa se e39 speeduino että kaikki toiminnot autossa pelaa siten kuin ne on tarkoitettu(cruise, ilmastointi, luistonesto, mittariston ajotietokone, hetkellisen kulutuksen mittari?
    Joo ne on vähän vaiheessa, mutta ei ne ajamista estä mitenkään. Ja täytyy muistaa että ei ne toimi muidenkaan aftermarket ecujen kanssa Toki varmasti nyt joku tulee huutelemaan jostain poikkeus tapauksesta missä ne toimii. Mutta jokatapauksessa speeduinon hyvä puoli on että se on raudan ja softan puolesta open sourcea, niin mulla on mahdollista saada nuo pelaamaan ilman mitään ihme patentteja.

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Miksei toimi e39:ssä speeduino :think

Mut joo ms41 kyllä pystyy säätämään turbolle jos on vaan viitseliäisyyttä ja osaamista. Olen muutaman ahdetun koneen säätänytkin ms41:lle. Suurin ongelma on tarpeeksi isoja ilmamääriä mittaavan MAF:n löytyminen joka on silti vielä tarpeeksi tarkka alapäässä. M62TU koneen maf on esim. varsin hyvä vaihtoehto. S50 M3:n MAF:ssa virtaus kyllä turbokäytössä loppuu heti alkuunsa. Lisäksi tosiaan ms41 vaatii oem antureita jotka on kalliita hajotessan. Speeduino tulee äkkiä halvemmaksi ja säätäminen pitäs onnistua missä vaan dynopajalla. ms41:n säätämisen kanssa on monesti omillaan.

Toisaalta taas ms41.3 custom koodi on ollut jo pitkään kehitteillä ja käsittääkseni aika valmiskin. Sillä saa kaikkea kivaa käyttöön ms41:ssä: https://sites.google.com/site/openms...-code---ms41-3
    Eikös sulla ollut vielä vähän vaiheessa se e39 speeduino että kaikki toiminnot autossa pelaa siten kuin ne on tarkoitettu(cruise, ilmastointi, luistonesto, mittariston ajotietokone, hetkellisen kulutuksen mittari? Tosin mulla on vanhan mallinen m52 sinkkuvanos jossa kaasuläppä luistonesto ja cruise on vaijerilla :think Toki mulla on yksi -373 loppuinen purkki joka kyykkäs kun koitin 41.2 full dumppia ladata siihen, siitä sais vaikka kuoret ja liittimen pnp speeduinoon jos joskus vaikka sellaisen väsäisi.

M62tu maffi on ainakin tismalleen saman näköisellä kotelolla (89mm sisähalkaisija)kuin toi mulla käytössä oleva löwe 9333806, ainoa ero erinäköinen liitin ja tiiä sitten onko itse sensorissakin jotain pientä eroa. Mutta tuollaisen m62tu mallin maffin näyttäis saavan ihan boschinakin vielä suht järkevään hintaan.

Mulla ei kyllä vielä oo ollut mitään ongelmaa tuossa ahdinkäytössä tuollakaan maf-anturilla, 0,7-0,8 bar ollut ahtopainetta eikä mitään rötä/pätkimis tai muutakaan murhetta ole tullut eteen, q22pr-u tulpat vakio kärkivälillä, pito-ongelmia vain 205 talvirenkailla kuivallakin. Alipainealueen sai alkuun tarpeeksi lähelle lopullista kun vakio bensakartasta ottaa mallia, lähdin aluksi aavistuksen rikkaalla ajelee ja siitä sitten pikkuhiljaa laihemmalle niin että fueltrimmi pysyy ajossa riittävän pienellä, sain about 500km testaamisella kartat niin hyvään iskuun että viimeiset karttojen hinkkaamiset mielellään rullilla ettei vaaranneta muuta liikennettä. Yli kilon ahdoilla alkaa olla karttojen viimeinenkin kuorma-akseli käytössä, maf karttaa ja kuorma-akseleita pitää rukata niin ettei käy vahinko kun max. ahtopaine iskee suunnilleen siihen plusmiinus 4100rpm vaihteesta riippuen.

Pitää kyllä testata tuo 41.3 jos saisi vielä kunnon ahtopainecontrollinkin käyttöön, voi tulla vaan viinanhuuruinen auto kun nappaa hiilikanisterin pois käytöstä
    Last edited by naikou; 26-03-2021, 20:19.

Leave a comment:

• Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Tuosta alat lukemaan ja tutkimaan:

https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=385563
    Kiitän!

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Äsken moisesta ekaa kertaa kuulin:think eli siis mikä mistä miten ja mitä kustantaa

Tuosta alat lukemaan ja tutkimaan:

Leave a comment:

• Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ennemmin itse valitsisin speeduinon kuin kdfin kuulemani perusteella.
    Äsken moisesta ekaa kertaa kuulin:think eli siis mikä mistä miten ja mitä kustantaa

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Eikai noita antureita muutenkaan uskalla tarvikkeina käyttää, tai ainakin itse ajatellut sen niin, että helpommalla (ja halvemmalla) pääsee, kun kerrasta ostaa laadukkaat anturit. Se kun on kuitenkin tiedossa, että miten niiden tarvikkeiden kanssa käy 90% kerroista

Tiedä sitten et onko vaan yksinkertasempi lähteä säätämään ja rakentamaan vaikka kdfi:n kanssa, noista kun ei hirveästi kokemusta ole varsinkaan softapuolella:think
    Ennemmin itse valitsisin speeduinon kuin kdfin kuulemani perusteella.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎