Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Pitääkö siihen sitten vaihtaa se muistipiiri johonkin parempaan vai onko noissa purkeissa muitakin eroja eri osanumeroiden välillä? Ennen flashia oli 100% toimiva ja nyt tosiaan vaan releet/suuttimet naksuu taukoamatta, tekeekö tommosella purkilla enää mitään?

    Onneksi -861 purkki on jo matkalla niin ehkä kohta jo pääsee virittelemään, Ahdin ja välijäähy on jo paikalla sekä bensapuoli päivitetty niin siks on pakko saada säädettyä ecua, sillä -373 partialilla ei läheskään toimivaa uskoakseni saa. Vakio softalla tulee varmaan romua alle 100km
    Last edited by naikou; 09-10-2020, 23:23.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep ja nuo -373:t on muutenkin herkkiä hajoamaan. Mulla on niitä pinkka hyllyssä joissa kaikissa ihme vikoja. -401 ja -861 taas ei oo tullu rikkinäisiä vastaan.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Tuohon purkkiin voi flässätä -861 softan tilalle, näin tein omaan ecuun.

    Kaikki -373:t ei ota full fläshiä sisään. Kaksi purkkia on nyt tullut vastaan. Olen flässännyt parikymmentä eri Siemens MS41:stä tähän asti ja -861:set on idioottivarmoja. Saa nekin kyllä "brickiksi" jos kunnolla sössii:think

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    N-373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä, Quickflash ei enää saa yhteyttä ecuun...PS ostetaan ms41 boksi, plussaa jos on 41.2 jo valmiina sisällä
    Tuohon purkkiin voi flässätä -861 softan tilalle, näin tein omaan ecuun. Mistä tahansa vehkeestä -861 softa ja full flashilla sisään, sen jälkeen vaan vastaavasta autosta -861 partial sen päälle. Bitit voi tieten tarkistaa alkuperäisestä -373 partialista että on samat

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Jep semmosen ostin tos illalla (-861 index10), koitin myös kokeeksi 373 partialista kirjottaa wot detectionin herkemmäksi, taas flashi meni mukisematta mutta kun luin uudestaan partialin niin eihän se ollut muuttunut miksikään.
    Last edited by naikou; 09-10-2020, 17:12.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    -373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä

    -373-boksit on ongelmallisia. Ne ei tykkää yhtään full fläsheistä. Partialit menee.



    Selvintä on hankkia -861 jotka oman kokemuksen mukaan nielee mukisemmatta minkä vaan full fläshin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Noniin, halusin talvipulkkaan laittaa ms41.2 fullflashin ja se onnistuikin tai ainakin quickflashissä luki niin. Sitten avaimesta virrat pois ja odottelun jälkeen uudestaan kakkos asentoon ja ei toimi enää, rämpyttää ilmeisesti bensapumpun relettä taukoamatta ja asc valo sekä suuttimet tanssii mukana. Partialin sain talteen ennen Flashiä mutta fullreadi ei tietenkään onnistunut tässä boxissa.

    -373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä, Quickflash ei enää saa yhteyttä ecuun...PS ostetaan ms41 boksi, plussaa jos on 41.2 jo valmiina sisällä.

    Edittiä: otin ecun ja tulipellin välistä vihreän releen veke niin naksutus loppui ja tietenkin tuli kasa vikakoodeja mutta taas pääsee ohjelmaan käsiksi, identify kertoo että siellä on edelleen orkkis ohjelma sisällä, fullreadia ei saa pihalle ja partialin saa joka on ms41.0 pitääkö jo fullflashissä muuttaa control bitsit samaksi kuin vakiossa on ku tuolta rr foorumilta sain sen käsityksen että fullflash olis hyvä laittaa mahdollisimman koskemattomana ja partial on sit se mitä modataan muutetaan?
    Last edited by naikou; 08-10-2020, 13:09.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Mitä nuista purkeista maksetaan??

    Ylimääräisenä numerolla 1 429 861 index 10

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Löytyisikö Kymenlaaksosta säätäjää Siemens MS41:lle?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post

    Ja toive: älkää viskatko tunkiolle tai jätä paalattavaan autoon niitä Siemens MS41.x-purkkeja. Jos ei juuri Sinulla, joka laitat autosi paaliin, ole käyttöä sille, niin jollain muulla voi olla. Niitä löytyy e36,e39 ja e46-korimallien 6-sylinterisistä. Kannattaa tarkastaa ennen paaliin laittoa
    Tai oikeestaan mitään ms41/42/43 purkkia ei kannata heittää pois. Edes rikkinäistä. Niille kyllä käyttöä löytyy

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Baas 009 View Post
    Kiitos! Ostin jo yhden, index-numerolla varustetun ja onneksi oli flashattavien listalla

    Ok. Hyvä Vastaan nyt tähän Sinun viestiin, vaikka asia ei koske Sinua, mutta olen saanut kyselyjä käykö vaikkapa 2-litraisen moottorin purkki 2.8-koneeseen tai 2.5-litraisen. Tai toisinpäin.



    Eli: Kaikki Siemens MS41.0/.1/.2-moottorinohjainpurkit jotka on tuossa laittamassani numerolistassa "fläsh-kelpoisia" pystyy muuttamaan karttoja vaihtamalla mihin vain toiseen moottoriin joka on single-vanos M52-moottoriperheessä (M52B20/B25/B28). Kaikki on ohjelmoitavissa ristiin ja EWS:n saa pois.



    2.0/2.5/2.8-litraisten moottorien karttoja on Romaraider-foorumilta ladattavissa niille, jotka tietää mitä tekee. Muita voi auttaa mm. allekirjoittanut tai vaikkapa muut tässä topicissa taitojaan esille tuoneet.


    Ja toive: älkää viskatko tunkiolle tai jätä paalattavaan autoon niitä Siemens MS41.x-purkkeja. Jos ei juuri Sinulla, joka laitat autosi paaliin, ole käyttöä sille, niin jollain muulla voi olla. Niitä löytyy e36,e39 ja e46-korimallien 6-sylinterisistä. Kannattaa tarkastaa ennen paaliin laittoa

    Leave a comment:


  • Baas 009
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    "Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
    1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464.


    Purkit joihin ei pysty ilman tinausoperaatioita eli eivät ole fläshättäviä:


    1 744 598; 1 427 703; 1 744 897; 1 427 704 ja 1 429 999
    Kiitos! Ostin jo yhden, index-numerolla varustetun ja onneksi oli flashattavien listalla

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Baas 009 View Post
    tuo on softauskelvoton versio (index-teksti puuttuu).

    "Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
    1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464.


    Purkit joihin ei pysty ilman tinausoperaatioita eli eivät ole fläshättäviä:


    1 744 598; 1 427 703; 1 744 897; 1 427 704 ja 1 429 999

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos se on -373 loppuinen ilman indexiä, niin siihen itseasissa voi vetästä uudemman boksin fullflashin sisään ja säätää normaalisti. Muille ei voi mitään muuta kuin pistää kiinan ews emulaattorin että ews:n saa pois. Ne ei oo kalliita, mut voi vaatia muutaman yrityksen että asennus ja käyttöönotto onnistuu. Ja ne ei oo ihan 100% varmoja ja saattaa lakata toimimasta joskus.

    Leave a comment:


  • Baas 009
    replied
    Sainpas toimeksi tsekata oman ms41-purkin notulit, ja ainakin Pazin videoiden perusteella tuo on softauskelvoton versio (index-teksti puuttuu). Mikä hauskinta, auto joka on koneen luovuttanut, on sisältä osin palanut ja EWS-mokkula on hävinnyt paikalta.

    Saako tällaisesta purkista ajonestoa pois päältä tai uudelleenkonffattua uudelle ews:lle? Ilmeisesti ei saa jos kerran purkissa ei ole tallentavaa muistia...

    Joutuuko tässä nyt vielä ecun hommaukseenkin

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎