Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erstmeister
    replied
    Terve kaikille, mun eka postaus näillä foorumeilla.

    Rupesin tässä säätämään oman E36 M52B20 vakiosiemensiä, kun tarkoituksena olisi laittaa se käymään viinalla.
    Tässä kuluneen viikon aikana hankin kaapelit, adapterit ja softat yms läppärille.
    Ajattelin kuitenkín testailla tätä säätämistä vähän kevyemmin ennen kun isken isommat suuttimet kiinni.
    Päätin siis ensin nostaa rajoittimen 7k/rpm, ja yritin poistaa ajoneston.

    Rajoittimen nosto onnistui helposti, mutta ajoneston poistamisessa tuli ongelmia. Eli Control Unitsin Desimaalilukuna mulla tässä byte 8:ssa oli 15, mikä binääriksi muutettuna on 1111. Eli tilalle tuli 1000111, desimaalina 143.
    Latasin romin sitten purkkiin sisään, ja ainakin rajarin muutos tuli voimaan.
    Ajoneston muutos ilmeisesti ei, sillä auto ei anna pyörittää toisella avaimella, jonka teetätin ilman ajonestosirua :think
    Mitähän tässä sit tapahtu?
    Pitääkö EWS:n poisto tehdä Fullreadissa eikä Partial modessa?

    Kiitokset kaikille foorumille postanneille ja erityisesti pazi88:lle youtube-videoiden tekemisestä niistä on tullut opittua paljon.
    Last edited by Erstmeister; 27-07-2018, 23:25. Reason: Rivinvaihtojen siistiminen

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaako M52B28 ecu pelata suoraan M52B25:ssä?
    Jos ovat samaa versiota tu tai ei niin kyllä.
    Sitä en tästä äkkiä sano miten lähellä kartat ovat oikeaa. Saahan siihen toki flashattyä toisen softan sitten.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaako M52B28 ecu pelata suoraan M52B25:ssä?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nopeus signaali tulee abseilta, mutta absit kyllä pelaa, vaikkei sitä kukaan lukisikaan.

    Sitä tosiaan en olettanutkaan että se kaipaisi sitä jonkun lukevan, mutta aikanaan kun E34 laitoin MS2 niin siihen joutui jonkun virtakytkennän tekemään että abs:lle tuli virta.


    Ilmeisesti jotain vastaava tarvis nyt kuitenkin itselle tehdä, kun noita piuhoja on tullu pätkittyä eri tavalla mitä vain moottorinohjaus vaatisi. Abs ei saa virtaa, joten koneellakaan siihen ei pääse käsiksi.
    Mistähän Abs saa virtansa? Jos sen 25pin moottorinjohtosarjan irroittaa, saako abs virtaa?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    No tuohan oli selkee, eli pin15 on nopeustieto taka-anturilta.
    Kiitos tästä

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Arvaappa kuin monta kertaa on googletettu

    No vähän eri tavalla kun haki niin suht järkevä löytyi, mutta suoriltaan ei nopeustieto pinniä ilmeisesti ole, eli olisko sit tuo pin15 abs control module?
    Kulkeekohan siellä mitä muutakin tietoa:think

    Lähinnä se että jos tuon tökkäsee edc16 ecuun kiinni ni mitä lie tapahtuu
    ETM:stä löytyy kaikki tarvittava näihin vanhoihin..

    Kiinnitä huomiota pinneihin 15, 45, 80, 81 ja 82.





    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Googlaa ms41 pinout niin löytyy. Ja faq osiossa on myös bentley service manuaalissa sähkökaaviot e36:lle.

    Nopeus signaali tulee abseilta, mutta absit kyllä pelaa, vaikkei sitä kukaan lukisikaan.
    Arvaappa kuin monta kertaa on googletettu

    No vähän eri tavalla kun haki niin suht järkevä löytyi, mutta suoriltaan ei nopeustieto pinniä ilmeisesti ole, eli olisko sit tuo pin15 abs control module?
    Kulkeekohan siellä mitä muutakin tietoa:think

    Lähinnä se että jos tuon tökkäsee edc16 ecuun kiinni ni mitä lie tapahtuu

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Googlaa ms41 pinout niin löytyy. Ja faq osiossa on myös bentley service manuaalissa sähkökaaviot e36:lle.

    Nopeus signaali tulee abseilta, mutta absit kyllä pelaa, vaikkei sitä kukaan lukisikaan.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Olis tarve löytää kattava pinout ms41.1 ecusta eli e36 328i

    Enoten tällä hetkellä kiinnostaa auton nopeus signaalin pin.
    Tai tuleeko tuohon boksiin edes nopeussignaalia?

    Ja toimiiko abs normaalisti ilman orkkis ecua tai kytkentöjä?
    Toki tuossa avossa mulla on kdfi ja pelaa ilman kikkailuja, mut tuossa diesel touringissa mulla ei vielä ole kaikkia antureitakaan paikallaan, mutta kyselen nyt valmiiksi kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kuulostaa äkkiseltään paskalta kaapelilta. RomRaider foorumilla kaikki nuo flashays ongelmat on lopulta jäljitetty huonoihin kaapeleihin. Joku inpa vikakoodien luku ei sinänsä ihmeitä siltä vaadi. Softaaminen on ihan eri juttu.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Fullflash

    Nonniin ei alkanut mulla säätö hommat hyvin. Yritin ajaa fullflashia boxille no ohjelman jumiutu ja eihän se mennyt perille.
    Nyt onkin sitten kysymys että heitänkö boxilla vesilintua vai voiko sille vielä tehdä jotain?
    Onko muilla ollu ton ms41 quickflash v1.2 ohjelman kanssa ongelmia? Itsellä herjannut monesti ettei tunnista ecua sitten jos tarpeeksi taistelee niin rupeaa pelaamaan.
    Joskus taas toimii ihan ongelmitta niinkuin nytkin aluksi.
    Piuhana on ollut ihan INPA kaapeli ja sen kyllä pitäisi olla hyvä.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    .....
    Last edited by aaape; 02-07-2018, 22:28. Reason: Viärä nappula

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Lehtiskä View Post
    saako ms41.1 fullreadia mistään ladattua? tarvis lähtörajotinta askarrella mutta ei vissiin euromallin ecu anna tehdä sitä. engine hardlimiter (vss error) tota yritin 4000rpm säätää mutta kiertää paikallaan silti normi rajottimelle.
    mitä muuta huomioitavaa on jos vaihtaa ton 41.1 fullin sisälle pitikö jotain ottaa pois käytöstä?
    41.2 on us m3 softaversio missä se onnistuu. Se on vaan vähän haastellinen, koska softa toimii vähän erillä lailla mitä normimallien softat, eikä niistä suoraan kopsatut kartat pelaa siinä kunnolla. Eli joutuu aika paljon säätämään että sen saa kunnolla pelaamaan.

    Romraider foorumilla on kaikki softat tarjolla.

    Leave a comment:


  • Lehtiskä
    replied
    saako ms41.1 fullreadia mistään ladattua? tarvis lähtörajotinta askarrella mutta ei vissiin euromallin ecu anna tehdä sitä. engine hardlimiter (vss error) tota yritin 4000rpm säätää mutta kiertää paikallaan silti normi rajottimelle.
    mitä muuta huomioitavaa on jos vaihtaa ton 41.1 fullin sisälle pitikö jotain ottaa pois käytöstä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Wolfsten View Post
    Autona on E46 vm2000 ja pitäs päästä karttoja muuttelemaan. Onnistuuko suoraan obd portista vai pitääkö ecu ottaa pöydölle ja laittaa bootmodeen? ms43wikiä lukenut huonoin tuloksin. Moottorina M52B25 Dual vanos. Kaapelina olis tollane FTDI piirillä oleva Vag KKL halppis kiinalainen toimivaksi todettu edellisen auton (volvon) softaukseen suoraan obd kautta.:think
    Kiitos jo etukäteen.
    Siemens MSS5X flash toolilla pitäisi onnistua.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎