Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wolfsten
    replied
    Autona on E46 vm2000 ja pitäs päästä karttoja muuttelemaan. Onnistuuko suoraan obd portista vai pitääkö ecu ottaa pöydölle ja laittaa bootmodeen? ms43wikiä lukenut huonoin tuloksin. Moottorina M52B25 Dual vanos. Kaapelina olis tollane FTDI piirillä oleva Vag KKL halppis kiinalainen toimivaksi todettu edellisen auton (volvon) softaukseen suoraan obd kautta.:think
    Kiitos jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • Lehtiskä
    replied
    Osaisiko joku säätää VM96 523i e39 purkkiin etanoli softan Päijät-Hämeen alueella?
    Suuttimet vaihdettu 33% isompiin eli kylmäkäynnistys kartta ja sytkän ajoitus nyt varmaan eniten pielessä.:think

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Tinailin vielä uusiksi ton chipin, ja sitten löin boksin kiinni koneeseen ja nykäsin binnit pihalle sieltä.
    Partial: https://drive.google.com/file/d/1pni...ew?usp=sharing
    Full: https://drive.google.com/file/d/1XHI...ew?usp=sharing

    Ainakin partialista löytyneet kartat näytti (näytösti ) äkkiseltään ihan ookoilta, mutta siihenpä loppui meikäläisen kompetenssi. Miltäs nuo filut softagurujen silmään näyttää, pitäisikö auton lähteä noilla käyntiin? :think

    E: tilanne ohi, auto käy
    Last edited by evilracer; 17-05-2018, 12:22.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    E39:ssä toimii ainakin. E36:ssa toimi ainakin E39:n boksilla mutta 95 mallinen boksi voi olla säätökelvotonta sorttia.
    Jees. Boksista kuitenkin löytyy tuo "index 09" merkintä, joka tiettävästi tarkoittaa softattavaa boksia.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Tottahan tuo. MS41:n kanssa taisi toimia perus k+dcan piuha, ettei tarvita ADS:ää?
    E39:ssä toimii ainakin. E36:ssa toimi ainakin E39:n boksilla mutta 95 mallinen boksi voi olla säätökelvotonta sorttia.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Tottahan tuo. MS41:n kanssa taisi toimia perus k+dcan piuha, ettei tarvita ADS:ää?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Menee aika mahottomaksi debugata ongelmaa, jos ei oo systeemeitä ottaa boksiin yhteyttä. Se chipin vaihto joko epäonnistui, tai siinä itse ohjelmassa on vikaa, esim. Ews deletoimatta.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Hyvä kysymys, kun ei oo inpa-vehkeitä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Saako siihen boksiin ees yhteyttä enään?

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Apua tarvittais, kaveri tilas 323i -95 E36:n ns. brittilastun js pyysi meikää tinaamaan sen paikalleen. Lastu tinattiin ja pitäis olla ihan oikein, mutta nyt ei bensapumppu pyöri eikä auto käy. EWS:kö vittuilee? ECU on siis numerolla 1 432 401.

    (ja joo, sanoin kyllä kaverille, että MS41 voi säätää koneellakin ilman lastun vaihtoa, mutta hän halusi välttämättä toimia näin )

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Kulkeeko ms42 nopeustieto can-väylää pitkin?

    Ja oliko niin että jos vaihtaa softaversiota esim. CA->AD nii se pitää tehdä bootmodessa
    Ei käsittääkseni kulje.

    Ei tarvi pakosta bootmodea, mut joskus ei onnistu ilman sitä. Mut miksi vaihdat edes softaversiota?

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Kulkeeko ms42 nopeustieto can-väylää pitkin?

    Ja oliko niin että jos vaihtaa softaversiota esim. CA->AD nii se pitää tehdä bootmodessa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Asiaan liittyen tuolla on nyt exceli joka tekee MAF kartan konversiot eri vastusarvoille: https://drive.google.com/open?id=11A...FlUBkBkzu-7S0U

    Niitähän on ollu tuolla RomRaider foorumilla ennenkin, mutta ne on tehty vähän "väärin" ja ne on antanu varsinkin yläpäässä ihan liian suuria kuorma-arvoja. Lisäksi vaikka joka paikassa lukee, että MAF käppyrät noudattaa kolmannen aseteen polynomifunktiota, niin Excelin neljännen asteen estimointi toimii huomattavasti paremmin noiden MAF käppyröiden kanssa mitä kolmannen asteen. Niimpä tuo exeli estimoi neljännen asteen polynomifunktion annetusta MAF käppyrästä ja laskee sen perusteella käppyrän eri vastusarvoille.

    Tuon antamat tulokset on mulla ainakin ollu kohdallaan vehkeessä kuin vehkeessä. Toki olen laskennan tehny käsin, mutta nyt tekasin tommosen automatisoidun excelin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kvesku View Post
    Tämän pystyy kyllä lukemaan ECU:sta mutta herjaa jo silloin Table Byte 6 O2 feedback, Table editing has been disabled. Pystyy editoimaan romraiderilla mutta kirjoitus takaisin ei onnistu. Jos taas aloitan puhtaasta OEM softasta pitäisi osata deletoida EWS ja ACS... Jos ei muuten onnistu niin pitää kai aloittaa alkuperäisellä ECUlla ja softalla.
    Eihän noiden kahden deletointi nyt niin mahdoton temppu ole?

    Leave a comment:


  • kvesku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Siis eikö siinä nyt romraideriin lataus vai lataus itse purkista ulos onnistu? Jos sul oot saanu sen partialin pihalle, niin pistä johonkin jakoon niin voi kattoa mikä siinä mättää. Toki jos siinä on ews poisto tehty kirjottamalla alkuun vaan FF niin kannattaa varmaan tosiaan alottaa puhtaasta partialista, jos ihjelman tekijä ei oo sen enempää hommasta ymmärtänyt
    Tämän pystyy kyllä lukemaan ECU:sta mutta herjaa jo silloin Table Byte 6 O2 feedback, Table editing has been disabled. Pystyy editoimaan romraiderilla mutta kirjoitus takaisin ei onnistu. Jos taas aloitan puhtaasta OEM softasta pitäisi osata deletoida EWS ja ACS... Jos ei muuten onnistu niin pitää kai aloittaa alkuperäisellä ECUlla ja softalla.
    Last edited by kvesku; 08-04-2018, 22:47.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎