Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarpeli
    replied
    Mikähän mahtaa romraiderin loggeria vaivata kun ei saa yhteyttä? Määritys tiedosto pitäisi olla oikeassa paikassa cars filun kanssa -861 versio pitäisi pelata mutta ei saa yhteyttä. Editori kyllä toimii.

    Testolla sain logattua sen muutamat vedot. Siinäkin hieman ihmetyttää 6. nakusensorin arvo.
    Paikallaan kaasutellessa tulee pelkkää viivaa ja vedoissa seilaa. noh ei nyt ainakaan muiden mukana.

    Paikallaan:

    graph 3 vihreä

    Vedossa:

    graph 3 valkoinen on sensori 6

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se määrittää kartan värit max/min arvojen mukaan kun lataat binnin. Jos muutat joitain arvoja esim. korkeammaksi kuin alkuperäinen max arvo, värit menee tuollai hassusti. Mut kun tallennat ja lataat uusiksi, niin värit päivittyy oikein.

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Millä perusteella toi määrittää noiu värit tuonne.
    Eli toimiiko noiden karttojen kopionti oikein romraiderissa.
    Eli kuvassa kahden eri binin maffikartat samoilla arvoilla.
    Sama tuli huomattua suuttimia skaalaillessa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Laitetaan nyt tähän jos jollekkin sattuu olemaan vaikka apua. En tiedä varmaksi mihin kaikkeen nopeustieto tai sen puuttuminen vaikuttaa mutta paremmin tuntuis pelaavan sen kanssa. Tämä koskee lähinnä e30/34 m52 swappeja missä nopeustieto tulee e30 ja e34 x20liittimen pinniin 14 ja e36m52 pinniin 9. Pinnin paikan vaiholla homma siltä osin bueno ja sitten ECU:sta vehicle speed correction muuttaa arvoon 1160 niin nopeus näyttää oikeeta.
    Empä oo kyllä huomannut itse eroa. ms41.0:ssa sitä ei minun käsittääkseni edes käytetä muuhun, kuin että tyhjäkäynti pysyy ylempänä auton liikkuessa. Ja sit toki se menee vikatilaan, kun nopeustieto puuttuu ja kierrokset rajottuu 5000. ms42:ssa ja 43:ssa nopeustietoa käytetään enemmäkin, mutta en kyllä äkkiseltään ole käytöksessä huomannu eroa vaikka tieto puuttuu.

    Mutta tuossapa ois video kuinka vaihdetaan isommat suuttimet käyttöön:
    Last edited by Pazi88; 07-05-2017, 12:16.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Kellään myydä yhtä ms41 ecua?

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Laitetaan nyt tähän jos jollekkin sattuu olemaan vaikka apua. En tiedä varmaksi mihin kaikkeen nopeustieto tai sen puuttuminen vaikuttaa mutta paremmin tuntuis pelaavan sen kanssa. Tämä koskee lähinnä e30/34 m52 swappeja missä nopeustieto tulee e30 ja e34 x20liittimen pinniin 14 ja e36m52 pinniin 9. Pinnin paikan vaiholla homma siltä osin bueno ja sitten ECU:sta vehicle speed correction muuttaa arvoon 1160 niin nopeus näyttää oikeeta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Jaa tuosta maffin ym. Muokkauksesta? Se olisikin hieno homma��
    Juu kyllä. Tuo ohjelman pohja ois valmis ja videokin 90% tehty, mut pitää nyt eka vielä testata se autossa että pelaa. Eikä oo mitään tyhmiä virheitä päässy mukaan tai juttuja joita ei ole tullu otettua huomioon.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo isompaa maffia ja sille oikeenlaista karttaa sisään. Sit muutetaan bensa ja sytkäkarttojen kuorma-akselit riittämään turbokäyttöön. Kartat toki skaalataan toimimaan uusien akselien kanssa. Ja bensakartat vielä skaalataan käytettäville suuttimille sopivaksi. Sit ruvetaan ajossa säätämään. Näin niinkuin yksinkertaistettuna.

    Sit toki ms41.0:ssa tulee äkkiä maf rajat vastaan, mut vaihtamalla ms41.2 sen voi tuplata.

    Tästä on mulla video tulossa juutuubiin kuinka tehdä. Mutta hidasta tehdä noita, niin menee vielä hetki että on valmis.
    Jaa tuosta maffin ym. Muokkauksesta? Se olisikin hieno homma��

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Minkähänlainen homma ois saada toimimaan turbo käytössä? ensin isompaa massamittaria ja sen jälkeen skaalata(miten se tapahtuu tai millä periaatteella) ja sen jälkeen kun ois taas seokset kohdallaan, niin isommat suuttimet, että riittää bensa ahtopaineellakin? Sit kun on ton massamittarin vaihtanut/ei näytä enää todellista tai paljon enemmän, mitä vakio, niin joutuu myös kaikkia karttoja muokkaamaan missä on load akseli?

    Jonkun verran kans lueskellu tuolla ff foorumilla, mutta kun ei ole tällaista säätänyt, niin ei kaikki tahdo oikeen mennä perille. Kokemusta kyllä on megasta ja tatechista.
    Joo isompaa maffia ja sille oikeenlaista karttaa sisään. Sit muutetaan bensa ja sytkäkarttojen kuorma-akselit riittämään turbokäyttöön. Kartat toki skaalataan toimimaan uusien akselien kanssa. Ja bensakartat vielä skaalataan käytettäville suuttimille sopivaksi. Sit ruvetaan ajossa säätämään. Näin niinkuin yksinkertaistettuna.

    Sit toki ms41.0:ssa tulee äkkiä maf rajat vastaan, mut vaihtamalla ms41.2 sen voi tuplata.

    Tästä on mulla video tulossa juutuubiin kuinka tehdä. Mutta hidasta tehdä noita, niin menee vielä hetki että on valmis.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Minkähänlainen homma ois saada toimimaan turbo käytössä? ensin isompaa massamittaria ja sen jälkeen skaalata(miten se tapahtuu tai millä periaatteella) ja sen jälkeen kun ois taas seokset kohdallaan, niin isommat suuttimet, että riittää bensa ahtopaineellakin? Sit kun on ton massamittarin vaihtanut/ei näytä enää todellista tai paljon enemmän, mitä vakio, niin joutuu myös kaikkia karttoja muokkaamaan missä on load akseli?

    Jonkun verran kans lueskellu tuolla ff foorumilla, mutta kun ei ole tällaista säätänyt, niin ei kaikki tahdo oikeen mennä perille. Kokemusta kyllä on megasta ja tatechista.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mr.b View Post
    Tätä thrediä hieman lueskellen tuli sellainen asia mieleen että olisiko iso homma sovittaa siemensi vaikka vanhempaan kalustoon, esimerkiksi M20? Saako toimimaan ilman nokka anturia esimerkiksi? Olisi tallissa Hartge H26 kone josta luultavasti oikea boxi ajan myötä hävinnyt ja "halpa" ohjelmoitava olisi ihan mukavaa.. :think
    Periaatteessa mikseipä. Uudemmissa m20:eissä taitaa olla triggeri koneen etupäässä? Suurin ongelma lienee triggeröinti. m20 koneeseen saanee m52 triggeripyörän, ja anturi passaannee telineeseen, mutta miten lie anturin paikka. Onko samassa kulmassa verrattuna m52 koneeseen.

    Nokan triggeröinti on varmasti tehtävissä, mutta pitäs se käydä ilmankin.

    Vanos puuttuu luonnollisesti, mutta sen saa pois päältä romraidrilla kyllä.

    Leave a comment:


  • mr.b
    replied
    Tätä thrediä hieman lueskellen tuli sellainen asia mieleen että olisiko iso homma sovittaa siemensi vaikka vanhempaan kalustoon, esimerkiksi M20? Saako toimimaan ilman nokka anturia esimerkiksi? Olisi tallissa Hartge H26 kone josta luultavasti oikea boxi ajan myötä hävinnyt ja "halpa" ohjelmoitava olisi ihan mukavaa.. :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tuohon kaapelihommaan semmonen BTW että tämä ainakin pelaa 100%: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-KKL-US...0AAOSwf-VWUijC

    Myös nuo mukanatulevat softat pelaa myös.

    Ja jotka on ms42 flashayksestä kiinnostuneet, niin väsäsin nyt aika hyvän määritystiedoston, jossa on tuki AD, C6 ja CA softaversioille. Sekä full readille että partial dumpille: https://drive.google.com/file/d/0B2E...ew?usp=sharing

    ms42/ms43 flashäilyissä olen siirtynyt tähän chipsterin työkaluun, kun meni hermo sen garage flasherin kanssa: http://chipster.no/index.php?route=p...&product_id=50
    Sai aina jännittää millon se kaatu kesken kirjoituksen ja aina sai monta kertaa yrittää yhteyttä päälle kun antaa jotain ihme echo erroria. Tuo chipsterin softa taas pelaa kuin junan vessa. Eikä tarvi käyttää boksia auki ja full että partial luvut/kirjoitukset onnistuu. Vaikka auton sisältä OBD portin kautta. Toimii myös ms41:lle, mutta ms41.0, ms41.1 ja ms41.2 versioiden välillä ei voi vaihtaa tuolla. Se onnistuu vain ms41 flashtoolilla.
    Last edited by Pazi88; 29-03-2017, 09:24.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Saa sen MS41:n open looppiinkin eli ei välttämättä tarvitse lambdoja moottorinohjaukseen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei toimi joo tuo 0-1v anto. Jossain oli linkki kytkikseen, jolla sen sais muutettua 0-5v annoksi. Muttei se linkki enään pelannut...

    Mut 2 lamdaa riittää. Laajakaista ja yksi orggis kapeakaista. Sieltä kontrolli biteistä saat muutettua pelaamaan yhdellä lamdalla. Sitten kun on saanut säädettyä, niin sitä laajalaistaa nyt välttämättä ees tarvi.
    Last edited by Pazi88; 26-03-2017, 11:38.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎