Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
"0-5 volt output signal for data logging
&
0-1 volt output signal for ECU"
Oliko nyt niin ettei tuota 0-1v signaalia pysty syöttämään siemensille? Mietin vaan että pitäisi 3 lambdaa laittaa downpipeen jos vakioita joutuu käyttämään ja laajakaistan laittaa lisäksi.
-
-
Originally posted by MuuZik View PostIte oon nyt yrittäny tapella ton puuttuvan "FTD2XX.DLL" tiedoston kanssa.. Voiko olla että johtuu ainoastaan tosta usb-obd johdosta. joka osottautui ch340 malliksi. eli vääräksi..?
Osaako joku sanoa mitä tehdä? uusi johto siis tilattu. odotanko vaan ja sillä toimii kun asentaa ajurit? ja lloppuu herjaaminen?
Ja kokeile uuden johdon kanssa.
Leave a comment:
-
-
huhhuh..
Ite oon nyt yrittäny tapella ton puuttuvan "FTD2XX.DLL" tiedoston kanssa.. Voiko olla että johtuu ainoastaan tosta usb-obd johdosta. joka osottautui ch340 malliksi. eli vääräksi..?
Osaako joku sanoa mitä tehdä? uusi johto siis tilattu. odotanko vaan ja sillä toimii kun asentaa ajurit? ja lloppuu herjaaminen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sha View PostKiitos neuvoista!
Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.
Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua
Aidon kaapelin erottaa joko avaamalla tai sitten laitehallinnasta katsomalla. Jos kaapelin ajurit on jo asennettu niin silloin molemmat piuhat näkyvät COM porteissa mutta kopion perässä lukee CH340.
Eli jos joku nyt on ostamassa kaapelia nimenomaan tähän tarkoitukseen niin ottakaa se hieman kalliimpi vaihtoehto aidolla FTDI piirillä.. Säästytte vääntämiseltä ja turhalta odottelulta.
Leave a comment:
-
-
Menee vähän hankalaksi tuo lambdahomma. Siinä missä ZrO2 tunnisin on korkeaimpedanssinen jännitelähde, joka vetää tunnettua biasointijännitettä ylös ja alas Nernstin yhtälön mukaisesti, on näissä käytetty TiO2 tunnistin "muuttuva vastus", jonka resistanssi vaihtelee seoksesta riippuen. Kytkennässä DME syöttää 5V piiriin, jossa ohjainlaitteen sisäinen tunnettu mittavastus on kytketty lambdatunnistimen kanssa sarjaan. Lambdasignaali on siis lambdaelementin yli mitattu jännitehäviö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEi taida tuokaan onnistua. Eikös Siemensissä ole titaani-lambdat? Niiden toiminta on niinpaljon erilaista ettei taida laajakaistalambdoista löytyä sellaista signaalia joka laitteelle kelpaisi. Se simuloitu kapeakaista kun noudattaa perinteisen zirkonium-lambdan jännitekäyrää:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lambda-anturi
Originally posted by Vauhtivaunu View PostHuomasin tuossa että jos jostain syystä partial flash menee pieleen ja ecu pimenee niin sen saa elvytettyä saman koodin full flashilla. Noinniinkun vinkkinä. Pari purkkia nyt elvyttäneenä.
Partial flashin epäonnistuminen voi tapahtua jos on katkaisija ohjelmointijännitteelle ja se jää laittamatta päälle fläshätessä. Silloin muisti tyhjenee mutta uusi koodi ei mene sisään -> mykkä ecu.
Full fläshin epäonnistuminen voi olla sitten vakavampi juttu.
Leave a comment:
-
-
Huomasin tuossa että jos jostain syystä partial flash menee pieleen ja ecu pimenee niin sen saa elvytettyä saman koodin full flashilla. Noinniinkun vinkkinä. Pari purkkia nyt elvyttäneenä.
Partial flashin epäonnistuminen voi tapahtua jos on katkaisija ohjelmointijännitteelle ja se jää laittamatta päälle fläshätessä. Silloin muisti tyhjenee mutta uusi koodi ei mene sisään -> mykkä ecu.
Full fläshin epäonnistuminen voi olla sitten vakavampi juttu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostPakko nostaa hattua Pazi88:lle, erittäin auliisti auttaa ja jakaa tietoa muille.
Niitäkin ihmisiä on jotka pimittää tietotaitoaan ja hykertelee itsekseen kuinka hyvä ja taitava on.
Leave a comment:
-
-
Kuka uskaltaa kokeillaTuossa ois romraiderille määritystiedosto, jossa lisää karttoja AD-version ms42 softille, sekä lisäsin nyt C6 version softille jo jonkin näköistä supporttia: https://drive.google.com/open?id=0B2...VlORlJxV3k3MVk
Lähinnä siksi, koska 90% mulle vastaantulleista ms42 purkeista on ollut C6 versiolla, niin siinä tapauksessa tuolla määritystiedostolla ei tarvi vaihtaa softaversiota. Ja välttyy siis synkkaamasta ajonestoa uudestaan ja tuolta virgin kikkailulta.
Tuolla versiolla voi esim. poistaa vss errorin mikä on tarpeellista esim. e30, e36 swapissa jne. ja esim. ottaa takimmaiset lambdat pois käytöstä, niin saa vähän vapaammat kädet putkistomuutoksiin.Last edited by Pazi88; 17-02-2017, 15:19.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sha View PostKiitos neuvoista!
Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.
Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua
Montaa rahaahan tuohon ei onneksi huku vaikka uuden kaapelin joutuukin hankkimaan.
Leave a comment:
-
-
Kiitos neuvoista!
Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.
Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sha View PostKyllä on ollut.
Tuo KKL piuha jota olen käyttänyt on ilmeisesti CH340 sirulla. Täälä taas suositellaan käyttämään FT232RL kaapelia. LINKKI
Toinen käyttämäni kaapeli on tälläinen: LINKKI
Piti vielä käydä mittailemassa, että varmasti kuso kulkeen 14 ja 18 pinnien välillä.. No kyllähän se kulki.
Täytyykö nyt vain pistää tilaukseen uudet kaapelit vai onko vielä poppakonsteja?
Ei saa tuota linkistä selville mitä piiriä tuo toinen kaapeli käyttää?
Leave a comment:
-
-
Toimiiko sillä kaapelilla inpa taikka muut vikakoodin luvut?
Voi se toki olla että on vääräntyyppinen kaapeli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEDIT onhan autossa ollut virrat päällä?
Tuo KKL piuha jota olen käyttänyt on ilmeisesti CH340 sirulla. Täälä taas suositellaan käyttämään FT232RL kaapelia. LINKKI
Toinen käyttämäni kaapeli on tälläinen: LINKKI
Piti vielä käydä mittailemassa, että varmasti kuso kulkeen 14 ja 18 pinnien välillä.. No kyllähän se kulki.
Täytyykö nyt vain pistää tilaukseen uudet kaapelit vai onko vielä poppakonsteja?
Leave a comment:
-
Leave a comment: