Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomba87
    replied


    "0-5 volt output signal for data logging
    &
    0-1 volt output signal for ECU"

    Oliko nyt niin ettei tuota 0-1v signaalia pysty syöttämään siemensille? Mietin vaan että pitäisi 3 lambdaa laittaa downpipeen jos vakioita joutuu käyttämään ja laajakaistan laittaa lisäksi.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by MuuZik View Post
    Ite oon nyt yrittäny tapella ton puuttuvan "FTD2XX.DLL" tiedoston kanssa.. Voiko olla että johtuu ainoastaan tosta usb-obd johdosta. joka osottautui ch340 malliksi. eli vääräksi..?

    Osaako joku sanoa mitä tehdä? uusi johto siis tilattu. odotanko vaan ja sillä toimii kun asentaa ajurit? ja lloppuu herjaaminen?
    Ei se chipsterin softa toimi kun ftdi:n piirillä. Turha yrittää muilla. Lataa ajurit tuolta:



    Ja kokeile uuden johdon kanssa.

    Leave a comment:


  • MuuZik
    replied
    huhhuh..

    Ite oon nyt yrittäny tapella ton puuttuvan "FTD2XX.DLL" tiedoston kanssa.. Voiko olla että johtuu ainoastaan tosta usb-obd johdosta. joka osottautui ch340 malliksi. eli vääräksi..?

    Osaako joku sanoa mitä tehdä? uusi johto siis tilattu. odotanko vaan ja sillä toimii kun asentaa ajurit? ja lloppuu herjaaminen?

    Leave a comment:


  • Sha
    replied
    Originally posted by Sha View Post
    Kiitos neuvoista!
    Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
    Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
    Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
    Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.

    Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua
    Noniin tasan kuukausi siihen meni, että sai oikean kaapelin käsiin. Tosiaan ensiksi kiinanpoijjat lähettivät toisen CH340 piirillisen vaikka piti nimenomaan olla FTDI.. Tilasin sitten uuden ja tämä sattui olemaan FTDI piirillä. Heti täytyi kokeilla ja hienosti pelaa.
    Aidon kaapelin erottaa joko avaamalla tai sitten laitehallinnasta katsomalla. Jos kaapelin ajurit on jo asennettu niin silloin molemmat piuhat näkyvät COM porteissa mutta kopion perässä lukee CH340.
    Eli jos joku nyt on ostamassa kaapelia nimenomaan tähän tarkoitukseen niin ottakaa se hieman kalliimpi vaihtoehto aidolla FTDI piirillä.. Säästytte vääntämiseltä ja turhalta odottelulta.

    Leave a comment:


  • walther91
    replied
    Vastaus löytyi...
    Last edited by walther91; 28-02-2017, 18:04.

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Menee vähän hankalaksi tuo lambdahomma. Siinä missä ZrO2 tunnisin on korkeaimpedanssinen jännitelähde, joka vetää tunnettua biasointijännitettä ylös ja alas Nernstin yhtälön mukaisesti, on näissä käytetty TiO2 tunnistin "muuttuva vastus", jonka resistanssi vaihtelee seoksesta riippuen. Kytkennässä DME syöttää 5V piiriin, jossa ohjainlaitteen sisäinen tunnettu mittavastus on kytketty lambdatunnistimen kanssa sarjaan. Lambdasignaali on siis lambdaelementin yli mitattu jännitehäviö.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ei taida tuokaan onnistua. Eikös Siemensissä ole titaani-lambdat? Niiden toiminta on niinpaljon erilaista ettei taida laajakaistalambdoista löytyä sellaista signaalia joka laitteelle kelpaisi. Se simuloitu kapeakaista kun noudattaa perinteisen zirkonium-lambdan jännitekäyrää:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Lambda-anturi
    Itseasissa ei muuten joo pelaakkaan suoraan. Pitäs tehdä joku muunnin joka muttaa 1v jännitteen 5v jännitteeksi tai jotain :think

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Huomasin tuossa että jos jostain syystä partial flash menee pieleen ja ecu pimenee niin sen saa elvytettyä saman koodin full flashilla. Noinniinkun vinkkinä. Pari purkkia nyt elvyttäneenä.

    Partial flashin epäonnistuminen voi tapahtua jos on katkaisija ohjelmointijännitteelle ja se jää laittamatta päälle fläshätessä. Silloin muisti tyhjenee mutta uusi koodi ei mene sisään -> mykkä ecu.

    Full fläshin epäonnistuminen voi olla sitten vakavampi juttu.
    hyvä tietää, jos ite onnistun jossain välissä tyrimään

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Huomasin tuossa että jos jostain syystä partial flash menee pieleen ja ecu pimenee niin sen saa elvytettyä saman koodin full flashilla. Noinniinkun vinkkinä. Pari purkkia nyt elvyttäneenä.

    Partial flashin epäonnistuminen voi tapahtua jos on katkaisija ohjelmointijännitteelle ja se jää laittamatta päälle fläshätessä. Silloin muisti tyhjenee mutta uusi koodi ei mene sisään -> mykkä ecu.

    Full fläshin epäonnistuminen voi olla sitten vakavampi juttu.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Pakko nostaa hattua Pazi88:lle, erittäin auliisti auttaa ja jakaa tietoa muille.
    Niitäkin ihmisiä on jotka pimittää tietotaitoaan ja hykertelee itsekseen kuinka hyvä ja taitava on.
    Niin on ja sellaiset on ihan keljuja ihmisiä. Koska todellinen guru kun tekee, ja jakaa taidonnäytteensä niin siitä tulee aina vain yksi loppupäätelmä: Päädyt sen asiakkaaksi. Ainakin minä kun katson pasin videota niin opin ymmärtämään asiaa mutta ei minulla silti ole mitään mielenkiintoa noiden tekemiselle, sen sijaan tarve on, joten Pazi88 saisi teoriassa nyt minut asiakkaakseen jatkossa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kuka uskaltaa kokeilla Tuossa ois romraiderille määritystiedosto, jossa lisää karttoja AD-version ms42 softille, sekä lisäsin nyt C6 version softille jo jonkin näköistä supporttia: https://drive.google.com/open?id=0B2...VlORlJxV3k3MVk

    Lähinnä siksi, koska 90% mulle vastaantulleista ms42 purkeista on ollut C6 versiolla, niin siinä tapauksessa tuolla määritystiedostolla ei tarvi vaihtaa softaversiota. Ja välttyy siis synkkaamasta ajonestoa uudestaan ja tuolta virgin kikkailulta.

    Tuolla versiolla voi esim. poistaa vss errorin mikä on tarpeellista esim. e30, e36 swapissa jne. ja esim. ottaa takimmaiset lambdat pois käytöstä, niin saa vähän vapaammat kädet putkistomuutoksiin.
    Last edited by Pazi88; 17-02-2017, 15:19.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sha View Post
    Kiitos neuvoista!
    Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
    Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
    Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
    Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.

    Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua
    Kopio piireillä voi olla vähän outoja olemuksia välillä. Kun ovat halvempia versioita alkuperäisestä.
    Montaa rahaahan tuohon ei onneksi huku vaikka uuden kaapelin joutuukin hankkimaan.
    Last edited by Muurahainen; 16-02-2017, 09:36. Reason: Luin enemmän ajatuksen kera.

    Leave a comment:


  • Sha
    replied
    Kiitos neuvoista!
    Loppujen lopuksi päädyin tilaamaan uuden FTDI piirin sisältävän kaapelin. Tuo KKL kaapeli näkyy laitehallinnassa COM porttina juuri tuon CH340 piirin takia, joka on ilmeisesti jonkinlainen kopio FTDI piiristä? Flash Tool taas ei sitä osaa käyttää vaan sille pitää olla FTDI piirillinen kaapeli.
    Kokeilin nyt myös vikakoodin lukua BMW Scanner kaapelilla mutta antaa erroria IKE moduulista, joten liekö kaapeli risa?
    Tuli myös ponnistettua Autocom CDP+ kaapeli, joka ei sekään sovellu Flashin lukemiseen eikä myöskään BMW Scanner käyttöön (Error: Hardware is not ready).
    Päivitellään sitten lisää kun kaapeli rantautuu.

    Tämä nyt vaan on tälläistä mutuilua

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Sha View Post
    Kyllä on ollut.
    Tuo KKL piuha jota olen käyttänyt on ilmeisesti CH340 sirulla. Täälä taas suositellaan käyttämään FT232RL kaapelia. LINKKI
    Toinen käyttämäni kaapeli on tälläinen: LINKKI

    Piti vielä käydä mittailemassa, että varmasti kuso kulkeen 14 ja 18 pinnien välillä.. No kyllähän se kulki.
    Täytyykö nyt vain pistää tilaukseen uudet kaapelit vai onko vielä poppakonsteja?
    Tuo Chipsterin softa käskyttää suoraan FTDI:n piiriä eikä com-portti emulointia joten FTDI:n piirillinen RS-232 sovitin pitäisi olla. En kyllä ole muita kokeillutkaan mutta ainakin oma ~6 euron kiinansovitin pelaa hienosti, toimii tuon Chipsterin softan kanssa paljon paremmin kuin esim. Inpan joka käyttää com-porttiemulointia.

    Ei saa tuota linkistä selville mitä piiriä tuo toinen kaapeli käyttää?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Toimiiko sillä kaapelilla inpa taikka muut vikakoodin luvut?

    Voi se toki olla että on vääräntyyppinen kaapeli.

    Leave a comment:


  • Sha
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    EDIT onhan autossa ollut virrat päällä?
    Kyllä on ollut.
    Tuo KKL piuha jota olen käyttänyt on ilmeisesti CH340 sirulla. Täälä taas suositellaan käyttämään FT232RL kaapelia. LINKKI
    Toinen käyttämäni kaapeli on tälläinen: LINKKI

    Piti vielä käydä mittailemassa, että varmasti kuso kulkeen 14 ja 18 pinnien välillä.. No kyllähän se kulki.
    Täytyykö nyt vain pistää tilaukseen uudet kaapelit vai onko vielä poppakonsteja?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎