Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by WSE1 View Post
    Hinta on tietysti haitta harrastajalle, pc max on parin tonnin tienoilla ja varsinaiset testerit jotka eivät tarvitse pctä alkaen kolmisen tonnia.
    Näin on, kyllähän noi monimerkkitesterit tiedetään, ymmärsin että tässä haettiin jotain tee-se-itse piuhaa tai jotain "kiinan" tuotetta.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by MakeH View Post
      Mistä porukka nykyisin tilaa noita D-CAN lukijoita USB liitännällä? Joku heitti linkin joskus mutta hukkasin sen.
      Mulla olis kans tarve, eli 3/2007 eteenpäin toimivaa piuhaa/softaa olisin vailla...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ovlov
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 171
        • Tre/Jvi

        Osaako joku kertoa/tietää/arvella, että olisiko tällä (KLIK) kaapelilla mahdollisuutta toimia uudempienkin autojen kanssa.
        E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

        Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

        Comment

        • Rauuno
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 45
          • Finland

          Pystyykö Carsoft 6.5 http://www.e-ville.hk/fi/product/3233/bmw_carsoft_6_5 laitteella/laitteistolla kuittamaan (E34 525i -96) airbag vikakoodin. Valo ilmeisesti kuitattu (katsastusta varten) aikaisemminkin. Mutta se alkaa taas palamaan pidempään, kun joku on istuuntunut repsikan penkillä. Valo siis palaa normaalia pidempään, n. 1min käynnistyksestä.

          Comment

          • Satyrr
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 8
            • Iisalmi

            Tuli ostettua bmw E46 323iA vm.99 (k.o 10/98) ja tarkoituksena olisi hommata itelle vikakoodien lukulaite. Minkälaista settiä porukka käyttää? Tekeekö näillä halvoilla lukulaitteilla mitään vai kannattaisiko läppäriin ostaa kaapelit ja ohjelmat? Autossa on se pyöreä PIN20.

            Comment

            • .:Dam:.
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 178

              Eipä kait ihan suoranaisesti aiheeseen liity mut silti. Oisko jollain Turun lähellä autoa (ODB II portillla ja 1996 >) Jossa ois jotain vikakoodia päällä mikä pitäis kuitata? Haluisin koittaa kuitata ne puhelimella ihan vaan testiksi toimiiko mun setti monessakin eri autossa. Omassa ei vikakoodeja ole enkä viitsi niitä väkisinkään aiheuttaa...

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by .:Dam:. View Post
                Eipä kait ihan suoranaisesti aiheeseen liity mut silti. Oisko jollain Turun lähellä autoa (ODB II portillla ja 1996 >) Jossa ois jotain vikakoodia päällä mikä pitäis kuitata? Haluisin koittaa kuitata ne puhelimella ihan vaan testiksi toimiiko mun setti monessakin eri autossa. Omassa ei vikakoodeja ole enkä viitsi niitä väkisinkään aiheuttaa...
                Tärkeämpää on saada ne vikakoodit luettua ja vielä niin että niistä saa selkoa.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • .:Dam:.
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 178

                  Originally posted by Esal View Post
                  Tärkeämpää on saada ne vikakoodit luettua ja vielä niin että niistä saa selkoa.
                  Just ton takia kiinnostaiskin koittaa jollain toisella autolla jossa on joku vika just nyt päällä. Pitäis pystyy lukemaan ja kuittaamaan mut en oo viel päässy käytännös koittamaan...

                  Comment

                  • erese
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 478
                    • Vantaa

                    Originally posted by Satyrr View Post
                    Tuli ostettua bmw E46 323iA vm.99 (k.o 10/98) ja tarkoituksena olisi hommata itelle vikakoodien lukulaite. Minkälaista settiä porukka käyttää? Tekeekö näillä halvoilla lukulaitteilla mitään vai kannattaisiko läppäriin ostaa kaapelit ja ohjelmat? Autossa on se pyöreä PIN20.
                    Suosittelen lämpimästi inpaa
                    F40 -20
                    F20 -13
                    E46 320D Touring -01
                    E36 "nokivasara" Touring -99

                    Comment

                    • erese
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 478
                      • Vantaa

                      Originally posted by .:Dam:. View Post
                      Just ton takia kiinnostaiskin koittaa jollain toisella autolla jossa on joku vika just nyt päällä. Pitäis pystyy lukemaan ja kuittaamaan mut en oo viel päässy käytännös koittamaan...
                      Saahan noita "pikkuvikoja" itsekin aiheutettua
                      Jos autossa on esim. org varashälytin niin kaikki sen hälytykset jäävät vikamuistiin
                      F40 -20
                      F20 -13
                      E46 320D Touring -01
                      E36 "nokivasara" Touring -99

                      Comment

                      • .:Dam:.
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 178

                        Originally posted by erese View Post
                        Saahan noita "pikkuvikoja" itsekin aiheutettua
                        Jos autossa on esim. org varashälytin niin kaikki sen hälytykset jäävät vikamuistiin
                        Idea 9+, toteutus 4. Omassa puutarhajyrsimessä tollasta herkkua ei oo. Muutamasta kulkuneuvosta lukenu ja nollannu ABS, airbag ja lambda ongelmat pois, broidin autosta selvis et viimeks on viat luettu 63 tkm sitten, omassa ei ensimmäistäkään kertaa 67 tkm ajettuna. Tuskimpa siis bemutkaan on sen vaikeempia luettavia ja nollattavia :think

                        Ja ennenkuin joku kysyy oonko tehny itellein hienon hatun pahvilautasesta ja foliosta ja värkänny ite vanhasta kommunikaattorista, nauloista ja herätyskellosta oman patentin niin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=185623 vastaus on ei, kaupallisilla tuotteilla mennään. Palikka kotiin 165€ + softat puhelimeen ja nyt on autossa halutessa korjattu nopeus, polttoaineen kulutus, ahtopainemittari, parempi trippi, polttoainepaine, gyrometri, paljonko on milläkin vaihteella ajanut, jonkun tasoset rata-ajat yms turhaa p#skaa mitkä saa logattua talteen tarvittaessa. Sääli vaan ettei omasta vessasta saa ulos katalysaattorin lämpöjä ollenkaan. Bensaturbolla tost sais enempikin irti. Omat bemut taas niin vanhoja tai terminoituja ettei niissä oo mitään pistoketta mistä resetoida mitään...

                        Comment

                        • Nuke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1266
                          • Janakkala

                          ADS Interface

                          Löyty mielenkiintoinen topikki tuosta ADS Interfacesta:
                          http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1728326
                          E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                          Comment

                          • desmodromic
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 256
                            • Imatra

                            sori mutta en jaksa käydä koko ketjua läpi..

                            millaisella kombinaatiolla pääsee mahollisimman moneen bemariin käsiksi?
                            vastaan käveli läppäri jossa rs232 liitäntä eli jos hommais piuhat ja ohjelmat...saa suositella.
                            Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                            Comment

                            • ttw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1016
                              • Vantaa

                              Kertokaapas joku tyhmälle mitä kaikkea tarvitsen viimesen päälle diagnosointiin ja koodailuun.

                              Hommat on tuttuja mutta kun on inpaa, dissii, miljoonaa eri piuhaa, mikä toimii & mikä ei etc. niin meinaa olla pää pyörryksissä.

                              Eli MODIC ja DIS on tuttu vehje mutta onko INPA sit siltä väliltä?
                              Itse olen näillä uudemman sukupolven vehkeillä (eli termit ISSS, ISTA, ISIS yms. on tuttuja) bemareitten kanssa joskus värkkäillyt jopa työkseni mutta nyt oon vähän "tööt" kun pitäis omaa systeemiä rakennella ihan mielenkiinnosta.

                              Löytyy COM-portillinen läppäri Windows 7 32-bittisellä, saakos tässä pelittämään?
                              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                Originally posted by ttw View Post
                                Kertokaapas joku tyhmälle mitä kaikkea tarvitsen viimesen päälle diagnosointiin ja koodailuun.

                                Hommat on tuttuja mutta kun on inpaa, dissii, miljoonaa eri piuhaa, mikä toimii & mikä ei etc. niin meinaa olla pää pyörryksissä.

                                Eli MODIC ja DIS on tuttu vehje mutta onko INPA sit siltä väliltä?
                                Itse olen näillä uudemman sukupolven vehkeillä (eli termit ISSS, ISTA, ISIS yms. on tuttuja) bemareitten kanssa joskus värkkäillyt jopa työkseni mutta nyt oon vähän "tööt" kun pitäis omaa systeemiä rakennella ihan mielenkiinnosta.

                                Löytyy COM-portillinen läppäri Windows 7 32-bittisellä, saakos tässä pelittämään?
                                Mahollisimman moneen jos haluat kiinni, niin tarviit ebaystä tollasen ADS/OBD-interfacen, jolla voi hoitaa autot 86-2007(com-porttiin) ja sitten CAN-väyläsen (USB) piuhan sitä uudempiin.

                                Jos haluaa päästä autoihin käsiksi 96-2007, niin siihen kelpaa halpa OBD2-USB-piuha ja OBD2-pin20 sovitin. Tälläsen vaan joutuu itse rakentamaan vaikka ebaystä löytyvistä perusmallin OBD-kaapeleista tai ostamaan tältä foorumilta esim. jartzalta valmiin.

                                DIS on diilerisofta huollon tarpeisiin ja INPA + sen oheisohjelmat on valmistajan softa kehitystyöhön ja sellaseen. Eli DIS for dummies ja INPA for pros. Molemmat kannattaa olla, mutta pelkällä INPA:lla ja sen oheisohjelmillakin pärjää.
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎