Helpommin löydät ja eurohintaisena ebay.de vaikka onkin saksankielinen ja hakuun "inpa", maaksi Suomi niin näkee toimituskulut. Eikai se muuta, jos nyt RS232>USB sovittimen joka maksaa ehkä enemmän kuin tuo johto. Sitten vaan auto sekaisin ja hinurilla korjaamolle
Heh, juu, en mä tällä salettiin mitään säästä. Jos ois ees vähän järkeä päässä niin kävisin edelleen kiltisti tutulla jampalla piuhan päässä mutta kun mä haluan itse
Pitkä on "tredi"....mutta arvon tietäjät:
Ittellä on cs ja inpa. nämä ohjelmat jo kolunneena tartis saada jotain uuttaa talli-iltoja piristään. Olen katellut ebaystä tätä gt1/sss/progman settiä jonka sais noin 1k€ tilattua kiinasta läppäreineen(ibm t30).
Aiheesta on tosi vähän juttuja, mutta kyllä näitä varmasti suomeen rantautuu tai on jo muu vaihtoehto keksitty. Pieniä vinkkejä täältä tulee (mitäs noin vanhoilla softilla tekee, kyllä progmanilla onnistuu, jopa koodaus pitäs onnistua jartsan kaapelillakin??yms...) softia näkyy olevan netissä tarjolla, mut miten saada toimimaan noi??? tarviiko olla ns. keltainen interface pakosti vaiko toimiiko tosiaan jartsan piuhan kera. Mites winkan päällä? eikös toi dis....juttu ole unix pohjalle tehty? imppasin jo yhen vmware setin joka purettuna oli vissiin +15gt. ilman mitää ohjeita loppu innostus kyl siihen paikkaan ja nakkasin mäkeen levytilaa viemästä.
Onko tähän olemassa kotimaassa valmista settiä tms ohjeita, ihan mitä lisätietoa vain?
Inpa vittuilee et on mittariston koodaus kesken
Sehän on saatava omin avuin kuntoon
+ mitä virtalähteitä olette hankkineet koodauksen ajalle??
Sitten Vaan Auto Sekaisin Ja Hinurilla Korjaamolle
Aikas harvoin todellista tarvetta diagnostiikassa DIS:lle tai koodauksissa Progman:lle, jos hommaat siihen INPAn kyytipojaksi NCS expertin. Softan käyttö vaatii toki perehtymistä asiaan, mutta sillä onnistuu sitten sellaisetkin hommat, joihin merkkiorganisaation softat ei taivu. Yksi hyvä vaihtoehto on myös uudempi BMW scanner 1.4.0.
Tuo mittariston "coding incomplete" löytyy varmaan jokaisesta, johon Carsoftilla jotain koodailtu. Sillä ei ole kylläkään mitään käytännön merkitystä, joten antaa olla vaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
no joo, todelliset viat ei olekaan tässä se kynnys kysymys vaan että olen oikeasti sellainen "mitähän tästä napista", ja sit korjataan.(automaation kanssa painin päivittäin työssä)
Kuten jo totesin että kyllästyttää noi inpa ja cs jutut ja nyt pitäs saada lisää tietoa/leluja kotiin että riittää taas ihmeteltävää.
Omasta koslasta löytyy ihan varmasti vieläkin kaikkee kivaa "koodailtavaa" ja opeteltavaa. ncs expertistäkään oikein löytäny järellisiä ohjeita, joten en uskaltanu sitäkään käyttää. Lisää tietoa odotellaan.... voi olla et tilaan kuitenkin paketin kiinasta..Kiitos vastauksestasi kuitenkin!
Kaivakaa nyt hyvät ihmiset tästä thredistä ne ohjeet sen millenium kaapelin tekoon..Osat maksaa sen 11e ja toimii inpat sekä carsoftit.
Jos taas oikeasti toimivan ja hyvän kaapelin sekä softan haluatte ni panostakaa bmw-scanneriin, toimii ja on hyvä.
Ostin foorummilaiselta cf v.61 mikä toki vielä käyttää rs-232 sarjaporti, mitä läppärissäni ei ole. Käyttöohjeessa lukee ettei voi/saa käyttää usb adapteria joten pcmcia kortti sarja portilla on kai hankittava...
Olisko kenellä sellainen ylimääräisenä?
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Ostin foorummilaiselta cf v.61 mikä toki vielä käyttää rs-232 sarjaporti, mitä läppärissäni ei ole. Käyttöohjeessa lukee ettei voi/saa käyttää usb adapteria joten pcmcia kortti sarja portilla on kai hankittava...
Olisko kenellä sellainen ylimääräisenä?
Löytyy yksi ylimääräinen PCMCIA-kortti COM-portilla...
Ostin foorummilaiselta cf v.61 mikä toki vielä käyttää rs-232 sarjaporti, mitä läppärissäni ei ole. Käyttöohjeessa lukee ettei voi/saa käyttää usb adapteria joten pcmcia kortti sarja portilla on kai hankittava...
Nonni, piuha olis ja softaakin repullinen. (= INPA, NCS-Expert Tool, Tool32 ja WinKFP).
Tänään ähelsin tunnin auton vieressä ja sain selville, että autossa on akku paikoillaan.
Olikos niitä käyttöohjeita jossakin?
- - -
Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
Mulla olis myös pcmia -> com läpysköitä kaksi kappaletta ylimääräisenä ja sitten lisäksi löytyy vielä usb->com mokkula. Privalla saa kysyä jos tarvetta.
Eli ongelmia gt/dis hässäkän kanssa. Olen päässyt asenteluissa niinkin pitkälle ulkolaisten foorumien ohjeilla, että saan autosta jo sarjanumeron,malli ym tiedot haettua(eli auto recognize toimii), mutta auta armias kun pitäis sitten lukea jotain moduulia. Tässä kohdin se menee sitten niin jumiin kun voi, näyttäis kyllä että se liikennöi jotain auton kanssa, mut esim dme:n luku kestää vähintään 10min. eikä mitään herjaa tule tänä aikana(boottaan vm:n ku ei siitä mitään tuu). piuhana mulla on ihan usb-->obd pätkä ft232bl piirillä.
Väittäävät et moisilla piuhoilla saa pelaa dis:nkin kaa??
Oisko jollain antaa edes jotain vinkkiä mitä vois vielä kokeilla?? inpa toimii hyvin, ifh32,diagh, myös pitäis olla kohdillaan.
En nyt jaksanut koko threadia lukea läpi, Mutta satun omistamaan boschin orkkiskaapelin bmw:hen, sen 20pin->obd2, Olisikos tähän sopiva sopivaa piuhasettiä ja ohjelmistoa jolla pääsis syvemmälle, mitä boschin kts-mallisilla testereillä, joita käytössäni. (vikakoodit, livedata, huoltovalot,säädin testit)
INPAt sun muut kuullostavat nopeasti foorumeilta luettuna kohtalokkailta. Jos vähän liian innoissaan räplää..
Toimiiko joku piuha + softa yhdistelmä näissä E60/E61 LCI malleissa?
Vuosimalli siis 2008...
Carsoft 6.5 ei päässyt moduuleihin kiinni eikä myöskään inpalla päässyt,
versioista ei tietoa.
Carsoftin sivujen mukaan toimii 7/2007 asti 8.3 versio mutta pieni epäilys
on että ei toimi omassa vaikka se on 4/2007 valmistettu,
on ensimmäisiä LCI malleja...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment